Аналіз підсумків та досягнутих результатів роботи шкільної бібліотеки За перший семестр 2020 навчального року.

Posted in Діяльність бібліотеки

phpThumb_generatйцецйваіфваed_thumbnail.jpg

 

 

Аналіз підсумків та досягнутих результатів

роботи шкільної бібліотеки

За перший семестр 2020 навчального року

КЗ «НВО «ЗНЗ I-III ступенів № 20

ДЮЦ «Сузір´я» міської ради м. Кропивницького

Кіровоградської області

 

 

Основні статистичні дані роботи

шкільної бібліотеки

заIсеместр 2020 навчального року:

 

 

Показники роботи Кількість

1

 

 

Основний бібліотечний фонд

Художня та методична література 8.216
Підручники 17.226
Підручники 1-4 кл. 5.335
Підручники 5-9кл. 9.704
Підручники 10-11кл. 2.187

2

 

Категорія читачів

Всього 491
Учнів 427

Учителів та

інших категорій

50
3 Кількість відвідувань Всього 1.482
4 Читаність   57%

5

 

 

 

 

Кількість книговидач

Видано всього 2.576

Видано художньої

літератури

2.479
Видано періодичних видань 97
Видано підручників всього 10.218
Видано підручників 1-4 кл. 3.428
Видано підручників 5-9 кл. 5.690
Видано підручників 10-11 кл. 1.100

6

 

 

 

 

Надходження до фонду

Художня та методична література 11

Одержано підручників

1-4кл.

1.121

Одержано підручників

5-9кл.

555

Одержано підручників

10-11кл.

-

7

 

Масова робота

Оформлення літературних викладок, книжкових виставок, відкритих полиць та інформаційних куточків 18
Заходи 8
Бібліотечно-бібліографічні уроки 6

На початку грудня була здійснена фахова підписка

на навчальний 2021 рік (Iта IIпівріччя)

 

Фахова підписка
Назва періодичного видання 2020 р.
1 Українська мова і література в школах України 1
2 Зарубіжна література в школах України 2

 

Протягом Iсеместру в бібліотеці були оформлені наступні

книжкові виставки :

 

vдо Дня прапора та Дня незалежності України;

vдо Дня знань;

vдо Дня міста;

vдо Дня вшанування пам’яті трагедії у Бабиному Яру;

vдо 150 річчя з дня народження М. Грушевського;

vкнижкова виставка «Підліток і закон»;

vдо Дня працівника освіти;

vдо тижня історії України «Незалежність:1991-назавжди»;

vдо Дня українського козацтва;

vдо Дня української писемності та мови «Мова – духовний скарб нації»;

vдо Дня толерантності;

vдо Дня Гідності і Свободи «Ніхто незабутий, ніщо незабуте…»;

vдо вшанування голодомору «Забуттю не підлягає…»

vдо Тижня права «Обов’язки і права – усьому голова»;

vкнижкова виставка «Не дай СНІДу шанс»;

vоновлення полички «Дитина і інтернет» ;

vдо Дня пам’яті ліквідаторів ЧАЕС;

vдо дня Святого Миколая та «Як зустрічають Новий рік у різних

     країнах».

 

Звіт про роботу шкільної бібліотеки

за І семестр 2020 року

 

Головною метою бібліотеки був пошук, отримання й передача інформації, популяризація дитячої, юнацької та методичної літератури, а також надання інформаційної, методичної допомоги учням і педагогам у забезпеченні їхніх інформаційних потреб.

Постійна мета та контроль бібліотеки у виявленні читацьких інтересів, а саме у проведенні в кожному класі за віком:

а) рекомендаційних бесід;

б) обговорення про прочитану книгу;

в) про виявлення ролі книги у житті учня;

г) про роль науково – пізнавальної літератури у вивченні та засвоєнні шкільної програми.

Вивчення, інформування і задоволення читацьких потреб на книгу, та надання тематичних і адресних довідок учням та вчителям навчального закладу.

Задовольнити проблемно – пошукову діяльність учнів на бібліотечно – бібліографічних уроках:

„Звідки прийшла до нас книга” – 1-2 класи

„Книга – твій друг і порадник” – 3-4 класи

„Історія виникнення газет і журналів” – 1-2 класи

„Каталоги й картотеки шкільної бібліотеки” – 5 класи

Шкільна бібліотека здійснює свою роботу відповідно до Положення „Про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу” та вимог навчально-виховного процесу школи.

Виходячи з основних принципів виховання, робота бібліотеки буде спланована за пріоритетними напрямами:

-         вивчення читацьких інтересів;

-         виховання інформаційної культури;

-         художньо – естетичне виховання;

-         морально – правове виховання;

-         економічне виховання учнів.

Бібліотека повинна задовольняти потребу дитини в пізнанні навколишнього світу, визначення свого місця у ньому, у вивченні історії та культури свого краю, природи та побуту рідного краю в якому народилася й живе.

Основне завдання шкільної бібліотеки і бібліотекаря – навчити дитину любити книгу, учнів – читачів – користуватися бібліотекою, її фондами, довідково – бібліографічним апаратом.

Головне, що визначає, обумовлює атмосферу життя нашого суспільства на сучасному етапі, - це надихаюча творчість, пошуки нових технологій, нетрадиційних шляхів, які дозволяють нам позбутися тягаря застарілих проблем. Саме з такої позиції хотілося б оцінити найближчі перспективи бібліотечної роботи з дітьми. Саме ми повинні зрозуміти і пояснити всім: дитяча та юнацька книга – це не просто джерело інформації. Це привід для роздумів, спілкування, вибору самостійної життєвої позиції, ідеалу.

Дитина бачить у книзі магічну силу, яка може схвилювати, порадувати, вразити, дати відповіді на запитання, які ставить перед нею життя.

Шкільна бібліотека – саме та крапка на карті, де зароджуються і горять найбільш яскраві думки і почуття, саме вона – центр духовної культури, де закладається духовне здоров'я нації.

Тож ми, шкільні бібліотекарі, повинні доносити до учнів знання, накопичені життєвою мудрістю багатьох поколінь, бо молоді люди, що навчаються – це наше майбутнє.

Роботу свою проводимо згідно з річним планом, спрямовуємо її, виходячи з основних документів про школу, про бібліотеку, які визначають стратегічні завдання, напрямки і шляхи модернізації освіти і виховання.

Наприкінці навчальних семестрів звітуємо перед директором та педагогічною радою школи про проведену роботу. Ведемо чіткий облік роботи з читачами – учнями, педагогами та батьками у щоденнику роботи шкільної бібліотеки, де

– фіксується цифрова:

-         кількість читачів;

-         відвідувань;

-         книговидача.

- текстова:

-         масові заходи;

-         індивідуальна;

-         інформаційна форми роботи.

Інформаційне забезпечення навчально – виховного процесу починається з попередньої копіткої роботи: з вивчення запитів книгокористувачів – учнів. Ця робота містить цілу систему заходів: аналіз читацьких формулярів, опитування, бесіди, спостереження.

Для учнів розроблено тематику бібліотечно-бібліографічних бесід, які допоможуть їм розібратись у морі книг, а також створено „Куточок читача”, де розміщено пам'ятки:

-         „Як вибрати книгу для читання”;

-         „Як працювати з підручником”;

-         „Як читати газету”;

-         „Як працювати з довідковою літературою”;

-         „Як написати реферат”.

У забезпеченні інформаційних потреб учнів велике значення займають рекомендаційні списки літератури:

- „Дивосвіт рідної природи”;

- „Юному історику”.

Бібліографічні огляди поєднуються з підбором літератури й створенням книжкових поличок:

-         „Любіть Україну, всім серцем любіть…!”;

-         „Україна. Від подиху століть – до сьогодення”;

-         „Стежинами рідного краю”;

-         „Якого ми роду, де наше коріння?”;

-         „Для вас, батьки”;

-         „Шкідливим звичкам – НІ!”.

У бібліотеці ведеться картотека газетно – журнальних статей. Картотеки відображають актуальні проблеми сьогодення і підпорядковані навчально – виховним завданням школи: „Керівнику школи”, „Я у світі”, „Виховуємо. Розвиваємо. Навчаємо.”

У бібліотеці стали традиційними заняття з основ бібліотечно – бібліографічної грамотності учнів.

Проводжу уроки за такими темами:

- „Ілюстрація в книжці” (1 кл.);

- „Структура книги” (2 кл.)

Популяризація літератури з метою забезпечення інформаційних потреб учнів здійснюється проведенням різних масових заходів бібліотекою разом з педагогічним колективом, а саме:

-         виховна година „Закон про мене і мені про закон”;

-         брейн – ринг „Із якої ми казки?”;

-         літературна вікторина „Мій рідний край, моя Земля!”;

-         година спілкування „Поспішайте творити добро”;

-         ерудит – кафе „Історична доля книги”;

-         конкурс творів „Читати чи не читати. Ваша точка зору”.

Усі заходи супроводжуються книжковими виставками, біля яких проводяться огляди, бесіди.

На допомогу учням і вчителям є тематичні папки:

-         „І на тім рушникові”;

-         „Україна пам'ятає! Світ визнає!”;

-         „Мужність і біль Чорнобиля”;

-         „Крути: уроки патріотизму”;

-         „О мово рідна! Хто без тебе я?”;

-         „Живи, відповідаючи за все!”;

Вони допомогають учням у підготовці домашнього завдання. Спільно з педагогічним колективом беру участь у проведенні предметних тижнів, надаю допомогу в підготовці і проведенні виховних заходів, класних годин, батьківських зборів. Виступаю на педагогічних нарадах, педагогічних консиліумах.

Традиційним у школі стало святкування:

-         Тижня дитячої та юнацької книги, у ході якого організовую читацькі конференції і книжкові виставки, літературні посиденьки;

-         „Інформаційні коктейлі”;

-         конкурси малюнків, загадок та віршів: „Серпанками легенькими, казками та легендами повито рідний край”.

Щорічно у школі відзначаємо Всеукраїнський день бібліотек. Разом з педагогічним колективом проводжу різноманітні заходи, а саме:

-         презентація книги „Рідне слово” (3 клас);

-         подорож у минуле „Перші бібліотеки на Русі”;

-         конкурс „Кращий щоденник читача”.

Разом з колективом школи беремо участь у щорічному огляді – конкурсі „Живи, книго!”. У кожному класі створено пости бережливих. Щомісячно вони проводять рейди – перевірки стану підручників.

У бібліотеці працює гурток „Юні бібліотекарі”. Разом з членами гуртка ремонтуємо книги, даруємо їм друге життя.

У нас завжди людно. Сюди приходять члени бібліотечного активу, які допомагають мені в організації виставок, оформленні тематичних папок, проведенні масових заходів.

Частими гостями бібліотеки є і дорослі – батьки учнів, випускники минулих років. Я надаю їм інформаційно – методичну допомогу, яку вони потребують. Організовую:

-         консультації для батьків із питань керівництва читанням;

Обслуговування учнів та популяризація літератури на

допомогу навчально-виховному процесу

Залучення читачів до читання

 

1

Обслуговування читачів

протягом навчального

року

1-11 кл. Систематично Бібліотекарі
2

Систематично проводиться

перевірка читацьких

формулярів з метою

виявлення читачів, які

затримують повернення

книг, з ними проводиться

індивідуальна робота.

1-11 кл. 1 раз на місяць Бібліотекарі
3

Оформлення книжкових

виставок та викладок

1-11 кл. Кожного тижня Бібліотекарі
4

Інформування дітей та

вчителів(через

інформаційні бюлетені)

про нові надходження

літератури

Учні, вчителі

По мірі

надходження

нових видань

Бібліотекарі
5

Оформлення «Календаря

знаменних та пам’ятних

дат»

Учні, вчителі Вересень Бібліотекарі
6

Створення в кожному

класі постів бережливих

1-11 кл.

В процесі

завершенння

Бібліотекарі

 

Ось таким чином, спрямовую всю роботу бібліотеки, яка покликана сприяти вихованню різносторонньо розвинутої особливості, забезпеченню різноманітності змісту освітнього процесу, вихованню в учнів інформаційної культури, любові до книги, культури читання.

Резерви шкільної бібліотеки у справі інформаційної і виховної роботи не вичерпані. Постійний пошук нових, ефективних технологій пролягає до формування системи інформаційної підтримки освіти, тісна взаємодія з педколективом буде сприяти утвердженню бібліотеки як справжнього культурного, інформаційного і освітнього центру, який одержує, зберігає і розповсюджує різноманітні джерела інформації, які здатні задовольнити будь – які запити своїх читачів.

Хай наші старання, сила, праця, які направлені на виховання у дітей інтересу до читання, дадуть свої паростки, і читання стане для дітей великою пристрастю і принесе їм щастя.

З метою виховання бережливого ставлення до книги, підвищення відповідальності за бережливе й правильне використання підручників проведено в класах бібліотечні уроки, а саме:

1 кл.- «Звідки прийшла до нас книга?»

«Правила спілкування з книгою»

2 кл.- «Як друкували вашу книгу?».

           «Періодичні видання. Що це таке?».

3 кл.- урок-вікторина : «Знай! Люби!Бережи!».

Творча гра: «Компас у книжковому морі»

4 кл.- «Твій друг - підручник»

«Клуб веселих та начитаних»

5 кл.- «Книга та її роль у житті людини».

«Твої друзі словники»

«Як вести щоденник читача?»

6 кл. - урок-виставка «Твій підручник – твоє лице».

Дискусія «Книга в твоїх руках»

7 кл. - урок – бесіда «Книги про книги».

Бібліографічний урок «Каталоги і картотеки бібліотеки»

8 кл. - бібліотечні уроки: «Нам без книг ніяк не можна!», «Як вибрати книги? ДБА бібліотеки»

9 кл. - «Як книга мені допомагає вчитися»

«Робота з джерелами інформації»

Індивідуально проведено бесіди з батьками тих учнів, які безвідповідально ставляться до збереження навчальної книги, попереджено і взято розписку про те, що батьки несуть відповідальність про збереження шкільних підручників.

У бібліотеці протягом навчальних семестрів працює бібліотечний гурток «Юні друзі книги», де учні 4-5 класів надають допомогу в продовженні життя книг. Багато книг завдяки їхній праці повернуто до життя, а гуртківці залюбки відвідують гурток, знаючи, що довговічність підручника в їхніх руках. У кожному класі організовано змагання між учнями по збереженню підручників, а в дітей, які відвідують гурток, відбудеться підсумкове заняття під назвою «Найкращий книжковий лікар», де його чекає за відповідальну роботу приз.

Професійний розвиток бібліотекаря протягом

Iпершого семестру 2020 навчального року

 

1

Систематичне відвідування

методичних семінарів

шкільних бібліотекарів

За планом Бібліотекарі
2

Постійно вивчати та

впроваджувати в роботу

передовий досвід інших

бібліотекарів

Систематично Бібліотекарі
3

Оперативне ведення

документації бібліотеки

Протягом року Бібліотекарі
4

Поповнення тематичних

папок: «Нормативні

документи», «Бібліотечні

заходи», «Свята. Масові

заходи», «Сценарії

шкільних свят»,

«Методичні рекомендації»

Протягом року Бібліотекар

   Завданням бібліотеки на IIсеместр 2020 навчального року є :

- продовжувати роботу по оволодінню учнями навичками користування різноманітними джерелами знань;

- проводити роботу по вихованню читацької культури учнів ;

- проводити роботу по розширенню книжкового фонду ;

- готувати підбірки літератури відповідно річного плану.

Рекомендації:

  1. 1.Батькам учнів початкової ланки необхідно заохочувати дітей до відвідування шкільної бібліотеки як для читання художньої літератури так і для виконання домашніх завдань. Батьки повинні знати захоплення своїх дітей , їх інтереси, допомагати їм у роботі з книгою, подавати особистий взірець високої культури в цілому і читанні зокрема.
  2. 2.Класним керівникам здійснювати поточний контроль за станом підручників.
  3. 3.Якщо підручник потребує дрібного ремонту звертатись до бібліотекаря.
  4. 4.Для виконання домашнього завдання учням використовувати інформаційні джерела шкільної бібліотеки.

 

Бібліотекар Т.І.Княгницька