Аналіз підсумків та досягнутих результатів роботи шкільної бібліотеки за I семестр 2021 навчального року

Posted in Діяльність бібліотеки

 

 

Аналіз підсумків та досягнутих результатів

роботи шкільної бібліотеки

за I семестр 2021 навчального року

Комунальний заклад

«Академічна гімназія

Кропивницької міської ради»

      

           «Існує багато передумов для змін, основні з них – це комфортний публічний простір, а ще приємне освітлення, нові меблі та наповнення бібліотеки. Це ще може бути подія, яка є цікавою для широкого загалу – презентації книг, виставки, тренінги, інформаційні дні. Якщо все саме так вибудовано, то й відвідувачам стає цікаво».

             Кількість відвідувачів цьогоріч дещо нижча. Це пов'язано з ремонтними роботами в бібліотеці, які не дають їй змоги працювати на повну силу. Від кінця серпня успішно ведуться ремонтні роботи для створення сучасного комфортного бібліотечного простору.

             Нині завершено ремонтні роботи з упорядкування внутрішніх стін та проведено підготовчі роботи під поклейку шпалер. В кімнаті абонементу відремонтовано та оновлено стелю. Виконана заміна старих ламп на нові. Тривають роботи по зонуванню простору та облаштуванню стелажів художнім та довідковим фондом.

             Сподіваємося, що до кінця лютого всі роботи по облаштуванню вже будуть завершені і бібліотека зможе працювати в звичному для всіх режимі.

             Незважаючи на ремонт, бібліотека весь час відкрита для своїх читачів, урочисте відкриття з оновленим ремонтом відбудеться вже незабаром.          

             Діяльність шкільної бібліотеки за 1 семестр 2021 р. була спрямована на виконання завдань, які здійснювались з таких основних напрямків:

  • виховання в учнів інформаційної культури, культури читання, шанобливого ставлення до книги;
  • сприяння самоосвіті учнів та вчителів за допомогою різних форм і методів роботи;
  • організація довідково-бібліографічного та інформаційного обслуговування читачів;
  • формування, використання і зберігання бібліотечного фонду.

       Для максимально-повного задоволення інформаційних потреб як вчителів, так і учнів велася робота з удосконалення і розширення довідково-бібліографічного апарату бібліотеки, поповнювався і редагувався алфавітний та систематичний каталоги. З метою вивчення читацьких інтересів молодших школярів, рівня їх читацької культури, місця книги в житті, виявлення впливу школи на розвиток читацької самостійності учнів молодшого шкільного віку були проведені бесіди «Я люблю читати про...», анкетування «Книга в твоєму житті».

         Відчувається проблема читання при проведені аналізу анкетування. На запитання «Чим ти займаєшся у вільний час?» лише 32% з опитаних відповіли, що читають книги.

         Тому своїм завданням на майбутнє вважаю необхідність   посилення роботи щодо зацікавлення учнів читанням, прищеплення інтересу до читання.

Основні статистичні дані роботи

шкільноїбібліотеки

заIсеместр 2021навчальногороку:

Показники роботи Кількість
1. Основний бібліотечний фонд

Художня

та методична література

8.844
Підручники  21.584
Підручники 1-4 кл. 7.506
Підручники 5-9кл. 11.332
Підручники 10-11кл. 2.746
2. Категорія читачів Всього 949
Учнів 997
Учителі 68
3 Кількість відвідувань Всього 1.482
4 Читаність   51 %
5. Кількість книговидач Видано всього 2.385

Видано художньої

літератури

955
Видано різногалузевої літератури 1.430
Видано підручників всього 10.706
Видано підручників 1-4 кл. 3.463
Видано підручників 5-9 кл. 6.176
Видано підручників 10-11 кл. 1.067
6. Надходження до фонду Художня та методична література 296
Одержано підручників4кл. 1.191
Одержано підручників8 кл. 1.380

 

І. Інформаційно-бібліотечна робота (за окремим планом)

1. Екскурсія «Знайомство з шкільною бібліотекою», правила спілкування з книгою, як створюють книжку 1клас;

2. «Читач у бібліотеці» «Основні елементи книги», 2 клас;

3. «Структура книги», «Твій друг - підручник», 3 клас;

4. «Помічники у виборі книжок», «Періодичні видання для дітей», 4 клас;

5. «Твої друзі словники», 5 клас;

6. «Як читати книгу, нотатки про прочитане», 6 клас;

7. Бесіда «Робота з джерелами інформації», 8 клас;

ІІ. Масові заходи

       Найважливішим завданням шкільної бібліотеки є якісне і своєчасне забезпечення підручниками всіх учнів школи. Задачі, які стоять перед бібліотекою для виконання цього завдання: облік, обробка, розміщення підручників, зберігання фонду, робота з каталогом.

       Протягом І семестру проводилися рейди перевірки підручників, заходи, які допомагають зберегти підручник та вчать учнів дбайливому ставленню до книги.

       Проводиться відповідна робота з боржниками. Бібліотечним активом зі збереження шкільних підручників проведені рейди щодо оцінки стану підручників учнів школи.

         Вилучення застарілої за змістом та фізично зношеної літератури проводилося дуже обережно, з урахуванням доцільності. Вилучалися лише застарілі періодичні видання та підручники ,які підлягали списанню.

Вересень

- проведено перереєстрацію та запис нових читачів 1-11 класів;

- вибрано актив бібліотеки, складено план роботи активу на 1-11 класи;

- проведено екскурсію до шкільної бібліотеки 1-их класів;

- проведено бібліотечний урок «Основні елементи книги» в 2-х класах;

Жовтень

       З 1 по 31 жовтня в рамках Всеукраїнського місячника в нашій шкільній бібліотеці постійно проводяться різні заходи, які сприятимуть задоволенню й розвитку інформаційних потреб і запитів користувачів, розширенню кола їх пізнавальних інтересів, забезпеченню дозвілля читачів, залученню нових користувачів до бібліотеки, рекламуванню бібліотеки, створенню її іміджу.

Інформація щодо проведення

Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек під гаслом

«Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції і цінності».

 

Дата Заходи

Вид роботи,

форма

проведення

Відповідальний
1 1.10

Всеукраїнський місячник шкільних

бібліотек під гаслом «Краєзнавство

в шкільній бібліотеці: нові традиції

та цінності»

Реклама -

оголошення

місячника

Княгницька Т.І.
2 4.10 «Бібліотека про краєзнавство»

Книжкова

виставка -

перегляд

Княгницька Т.І.
3 5.10

Смайл-опитування «Натхненне

слово про рідний край»

Смайл-опитування Княгницька Т.І.
4 6.10 «Мій рідний край чудової краси» Фотоконкурс Княгницька Т.І.
5 7.10

«Машина часу» в бібліотеці :

«Легенди рідного краю»

«Подорож у давнину»

Книжковоілюстративна

викладка

Перегляд

відеороликів у

бібліотеці

Княгницька Т.І.
6 8.10

Декада до Дня захисників і

захисниць України:

- «Патріоти України на захисті

держави»;

- «10 фактів про День захисників

України»;

- «Мій край – моя історія жива»;

- «Герої новітньої ери»;

Інформаційноілюстративна

виставка

Інформаційні

хвилинки в

бібліотеці

Княгницька Т.І.
7 12.10 «Пам'ять рідної землі» Вікторина Княгницька Т.І.
8 29.10 Підведення підсумків проведення місячника   Княгницька Т.І.

Листопад

- організовано роботу по виготовленню закладинок «Закладинки кльові різнокольорові»;

- проведено урок-презентацію «Мова чиста солов’їна» в 3-х класах;

- проведено бібліотечний урок «Твій друг-книга» в 1-2 х класах;

- проведено бібліотечний урок «У пам'ять про скорботний 33»;

Грудень

- організовано роботу по ремонту підручників в 2-4 класах;

- організовано роботу по новорічних майстер класах у 1-4 класах;

- оформлено виставку «Новорічна іграшка»;

- проведено бібліотечний урок «Із чого складається книга» в 1-х класах;

- проведено майстер клас «Ой хто, хто Миколая любить» в 3-Б класі;

- проведено бібліотечний урок «Види друкованої продукції» в 3-х класах;

Основні завдання і напрямки роботи шкільної бібліотеки на IIсеместр 2022 навчального року:

 

1. Завершення ремонтних робіт в шкільній бібліотеці та відновлення роботи відділу абонемент та читальний зал.

2. Інформаційне забезпечення всіх напрямків навчально-виховного процесу школи;

3. Забезпечення рівного доступу всіх учасників навчально-виховного процесу до інформаційних джерел.

4. Створення оптимальних умов для розвитку особистості дитини. Виявлення здібностей читачів, виховання у молодого покоління потреби в систематичному читанні, шанобливого ставлення до книги.

5. Створення передумов для розуміння української культури через прилучення до неї дітей. Виховання мовного етикету, глибокої поваги до державної та рідної мови.

6. Інформаційне обслуговування педагогів, спрямоване на підвищення їх методичної та педагогічної майстерності.

7. Удосконалення традиційної довідково-бібліографічної та інформаційної діяльності з активним впровадженням сучасних новітніх технологій.

8.Збереження фонду шкільних підручників, поповнення навчально- методичної бази школи. Виховання бережливого ставлення до шкільних підручників.

         Рекомендації:

  1. Батькам учнів початкової ланки необхідно заохочувати дітей до відвідування шкільної бібліотеки як для читання художньої літератури так і для виконання домашніх завдань. Батьки повинні знати захоплення своїх дітей , їх інтереси, допомагати їм у роботі з книгою, подавати особистий взірець високої культури в цілому і читанні зокрема.
  2. Класним керівникам здійснювати поточний контроль за станом підручників.
  3. Якщо підручник потребує дрібного ремонту звертатись до бібліотекаря.
  4. Для виконання домашнього завдання учням використовувати інформаційні джерела шкільної бібліотеки.