Моніторинг навчальних досягнень учнів за 2021/2022 навчальний рік
Аналіз навчальних досягнень учнів за 2021/2022 навчальний рік.
Результати навчального року
На кінець 2021/2021 н.р. 507 учнів 5-11-х класів оцінено відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів основної та старшої школи.
За результатами річного оцінювання знань 26 % учнів мають середній бал високого рівня; 59% – достатнього рівня; 14,8 % – середнього рівня і 0,2% початкового рівня. Учнів, які не атестовані з усіх предметів, в закладі немає. Якість знань 507 учнів 5-11 класів за 2021/2022 н.р. становить 85% (431 учень).
Порівнявши ці дані з результатами І семестру можна спостерігати збільшення кількості учнів які закінчили 2021/2022 н.р. на високому та достатньому рівнях на 15%.
Отже, проаналізувавши стан успішності учнів окремо по класах за І семестр та за навчальний рік, адміністрація дійшла висновку, що учні які складали резерв класу (могли навчатися на вищому рівні) покращили свої навчальні досягнення за підсумками навчального року.
За результатами навчальних досягнень похвальними листами «За високі досягнення у навчанні» нагороджено 45 учнів 4-8, 10 класів.
Учні випускних класів (9-ті та 11-ті) за особливі досягнення у вивченні окремих предметів були нагороджені Похвальними грамотами:
- 9-А клас: Зорєва Юлія (історія, українська література), Матвієнко Вадим (хімія, алгебра), Яблонський Михайло (інформатика);
- 9-Б клас: Притула Анна (українська література, зарубіжна література, історія, трудове навчання), Крамаренко Анна (фізична культура);
- 11-А клас: Смаглюк Марія (англійська мова, українська мова та література, зарубіжна література, біологія), Пономаренко Вікторія (українська література), Коваленко Тетяна (технології, фізична культура, географія), Ботнаренко Володимир, Головкін Євген, Грач Олександра, Шуцька Єлизавета (фізична культура);
- 11-Б клас: Карандуков Дмитро, Скорятін Володимир, Пономаренко Максим (фізична культура), Півненко Олександр (інформатика).
«За високі досягнення у навчанні» випускниці 11-А класу Грач Олександра, Пономаренко Вікторія та учениця індивідуальної форми навчання (екстернат) Смаглюк Марія, нагородженні золотими медалями. Коваленко Тетяна, учениця 11-А класу, нагороджена срібною медаллю «За досягнення у навчанні».
Учні 9-А класу, Зорєва Юлія, Лавріненко Анастасія та Матвієнко Вадим, 9-Б класу Притула Анна, 9-В - Гапонова Анастасія, які завершили здобуття базової середньої освіти на високому рівні, одержали свідоцтво з відзнакою.
У 2021-2022 навчальному році педагогічним колективом впроваджувалася профілізація старшої школи навчального закладу. Восьмий рік поспіль за бажанням учнів і батьків 10-го класу були обрані філологічний напрям (вивчення на профільному рівні української мови та літератури) та математика. Таким чином у школі діяли три профільних класи: один філологічний (11-А), один з профільним вивченням інформатики (11-Б) та дві групи 10 класу (філологічна і математична) .
Умови, що склалися в країні з 24 лютого, у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, внесли свої корективи в навчальний процес 2021-2022 навчального року. Це стосувалося і організації та проведення ДПА в 4-их і 9-их класах. Тому, керуючись наказом Міністерства освіти і науки України від 28.02.2022 № 232 «Про звільнення від проходження державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти, у 2021/2022 навчальному році», всі учні вказаних класів були звільнені від ДПА. У документах про освіту учнів 9-их класів у частині ДПА було зазначено «звільнений/а». 70 учнів 9-х класів, які завершили здобуття базової середньої освіти, отримали відповідне свідоцтво про освіту.
Порядок проведення ДПА в 11-ому класі чітко відповідав наказам та інструктивно-методичним листам МОН України. Атестація повинна була проводитися з чотирьох предметів обов’язково для всіх випускників у формі зовнішнього незалежного оцінювання у пунктах проведення ЗНО: з української мови; математики; з англійської мови або історії України та предмету за вибором. При цьому результати ЗНО зараховуються як результати ДПА за курс повної загальної середньої освіти для випускників старшої школи.
Але в квітні 2022 року були внесені зміни в законодавчі акти (відповідно до законопроєкту ухваленого Верховною Радою № 7132, закону України від 24.03.2022 № 2157-ІХ "Про внесення змін до деяких законів України у сфері освіти" підписаного Президентом України 24 березня 2022 року), які мали на меті збереження життя і здоров’я учнів, які завершують здобуття повної загальної середньої освіти, в умовах воєнного стану. Згідно з документом учні, що завершують здобуття повної загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році, звільняються від проходження державної підсумкової атестації (ДПА).
Таким чином ті, хто не планував вступати до закладів вищої освіти в 2022 році, могли отримати свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти без складання ЗНО.
30 червня 2022 року 44 випускника 11-их класів отримали свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти.
Обрахунок середнього бала атестата показав наступне:
Середній бал атестатів випускників закладу
Середній бал (за річними оцінками) | Середній бал атестатів | |||||||||||
Клас | Профіль | К-сть учнів | Укр. мова | Алгебра | Історія України | Англ.мова | Фізика | Хімія | Біологія | Географія | Інформатика | |
2016-2017 н.р. | ||||||||||||
11-А | Філологічний | 21 | 8,1 | 7,8 | 8,2 | 9,0 | 8,8 | 8,6 | 9,3 | 8,9 | 8,6 | |
11-Б | Універсальний | 18 | 6,3 | 5,1 | 5,7 | 7,4 | 6,3 | 5,6 | 7,9 | 6,4 | 7,0 | |
39 | 7,2 | 6,5 | 7,0 | 8,2 | 7,6 | 7,1 | 8,6 | 7,7 | 7,8 | |||
2017-2018 н.р. | ||||||||||||
11-А | Філологічний | 28 | 7,1 | 5,9 | 7,6 | 7,1 | 6,8 | 6,9 | 7,7 | 7,9 | 8,1 | |
11-Б | Спортивний | 20 | 5,6 | 3,7 | 4,8 | 5,1 | 3,8 | 3,9 | 4,6 | 5,1 | 5,6 | |
48 | 6,4 | 4,8 | 6,2 | 6,1 | 5,3 | 5,4 | 6,2 | 6,5 | 6,9 | |||
2018-2019 н.р. | ||||||||||||
11-А | Технологічний | 23 | 6,3 | 5,0 | 5,8 | 5,7 | 4,8 | 5,2 | 6,7 | 6,1 | 6,8 | |
11-Б | Філологічний | 21 | 6,7 | 4,9 | 8,8 | 6,0 | 6,4 | 6,8 | 7,4 | 6,6 | 7,8 | |
44 | 6,5 | 4,9 | 7,2 | 5,8 | 5,6 | 6,0 | 7,0 | 6,3 | 7,3 | |||
2019-2020 н.р. | ||||||||||||
11 | Філологічний | 25 | 7,0 | 6,0 | 7,7 | 7,8 | 5,6 | 6,9 | 9,2 | 7,2 | 7,8 | |
2020-2021 н.р. | ||||||||||||
11 | Філологічний | 32 | 8,1 | 6,1 | 7,5 | 7,9 | 7,5 | 7,1 | 7,9 | 8,2 | 8,2 | |
2021-2022 н.р. | ||||||||||||
11-А | Філологічний | 22 | 9,0 | 7,6 | 8,8 | 8,4 | 8,3 | 8,2 | 9,4 | 8,9 | 10,2 | 9,3 |
11-Б | Інформатика | 22 | 6,8 | 6,7 | 7,5 | 5,8 | 6,9 | 6,4 | 7,8 | 7,2 | 8,9 | 7,7 |
44 | 7,9 | 7,2 | 8,2 | 7,1 | 7,6 | 7,3 | 8,6 | 8,0 | 9,6 | 8,5 |
Порівнюючи показники навчальних досягнень випускників останніх шести років можна відмітити, що загальний показник середнього балу атестату в цьому році найкращий (8,5 б.). Цей показник на 0,3 бала більше ніж в минулому році. У рейтингу базових предметів першість належить інформатиці (9,6 б.), біології (8,6 б.), історії України (8,2 б.), географії (8,0 б.). Потрібно відмітити, що середні бали в 11-х класах з усіх предметів – бали достатнього рівня. Слід відмітити високі бали 11-А класу, який на профільному рівні вивчали українську мову та літературу. Середній бал з українській мови в цьому класі - 9,0 б., а з української літератури – 9,5 б.
Національний мультипредметний тест – 2022
Підготовка та проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2022 року здійснювалася відповідно до вимог чинних законодавчих та нормативних актів України. Важливу роль у проведення ЗНО було відведено інформаційно-роз’яснювальній роботі, що охоплювала всі його етапи.
Активно висвітлювали перебіг процедури ЗНО-2022 на сайті закладу, інформаційних бюлетенях, куточках де поширювалася інформація щодо сутності та специфіки процедури тестування. Були проведені батьківські збори, класні години з актуальних питань щодо підготовки та проведення ЗНО в 2022 році.
Усі заходи інформаційної роботи забезпечили достатній рівень поінформованості педагогічних працівників, учнів, батьків про зміст, порядок та особливості проведення ЗНО-2022.
З метою якісної підготовки до зовнішнього оцінювання з української мови та літератури, історії України, математики та англійської мови в закладі були створені та функціонували протягом року консультативні пункти.
Але війна внесла свої корективи у проведення ЗНО. У перший місяць війни Верховна рада скасувала проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2022 році. Замість нього випускники складали Національний мультипредметний тест. Цей єдиний тест, який складався з трьох предметів – українська мова, математика та історія України (ХХ-ХХІ століття). Кожен предмет містив по 20 тестових завдань, відведений час на виконання – дві години. Тестування проводилося у комп’ютерному форматі.
Результати НМТ-2022
11-А клас
Назва предмета |
Кількість осіб, які взяли участь у тестуванні |
Кількість учасників, які | |||||
не подолали поріг |
отримали відповідні результати за шкалою 100-200 балів |
||||||
[100,120) | [120,140) | [140,160) | [160,180) | [180,200] | |||
Українська мова | 20 | 0 | 0 | 2 | 5 | 10 | 3 |
Історія України | 20 | 0 | 0 | 1 | 11 | 3 | 5 |
Математика | 20 | 0 | 1 | 6 | 9 | 3 | 1 |
Результати НМТ-2022
11-Б клас
Назва предмета |
Кількість осіб, які взяли участь у тестуванні |
Кількість учасників, які | |||||
не подолали поріг |
отримали відповідні результати за шкалою 100-200 балів |
||||||
[100,120) | [120,140) | [140,160) | [160,180) | [180,200] | |||
Українська мова | 20 | 0 | 0 | 6 | 10 | 2 | 2 |
Історія України | 20 | 0 | 0 | 6 | 10 | 1 | 3 |
Математика | 20 | 0 | 0 | 8 | 8 | 1 | 3 |
Результати НМТ-2022 випускників закладу
№ з/п | Назва предмета |
Кількість учнів, які взяли участь в ЗНО |
Кількість учнів, які не подолали поріг «склав/не склав» |
Кількість учнів, які набрали 200 балів |
1 | Українська мова | 40 | 0 | 0 |
2 | Історія України | 40 | 0 | 1 |
3 | Математика | 40 | 0 | 2 |
Кількість учнів, які не подолали поріг «склав/не склав» за 5 років
№ з/п | Назва предмета | 2018 рік | 2019 рік | 2020 рік | 2021 рік | 2022 рік |
1 | Українська мова і література | 3 | 5 | 1 | 0 | 0 |
2 | Історія України | 6 | 3 | 3 | 1 | 0 |
3 | Математика | 1 | 3 | 2 | 8 | 0 |
4 | Біологія | 4 | 3 | 2 | 0 | ---- |
5 | Географія | 4 | 4 | 0 | 0 | ---- |
6 | Англійська мова | 2 | 2 | 2 | 2 | ---- |
7 | Фізика | 0 | 0 | 0 | ---- | ---- |
8 | Хімія | 0 | 1 | ---- | ---- | ---- |
Всього | 20 | 21 | 10 | 11 | 0 |
У 2022 році відсутні учні, які не набрали жодного балу та не отримали результат за 200-бальною шкалою. Зате три випускника нашого закладу склали нaціoнaльний мультипpeдмeтний тeст з нaйвищим peзультaтoм — 200 бaлів:
üПономаренко Вікторія - з математики (вчитель Бережна О. О.);
üЛанцов Володимир - з історії України ( вчитель Бондаренко О. А.);
üПавленко Софія - з математики (вчитель Ковтун А. Д.).
З метою стимулювання навчальної активності учнів у закладі протягом навчального року здійснювався рейтинг класів для визначення «Кращого класу року» за результатами успішності. Переможцями у даному виді змагання серед 5-11 класів стали 5-Б клас (класний керівник Кураксіна О.І.), 9-А клас (класний керівник Бондаренко О.М.), 11-А (класний керівник Щербина Ю.С.), 5-А (класний керівник Терпак О.В.), 6-Б клас (класний керівник Осаулець Л.В.) у яких середній бал класу від 9,3 до 9,0 балів. Порівнюючи середній бал класу за І семестр та за рік можна відмітити, що річний бал майже кожного класу збільшився від 0,4 до 1,2 балів.
Якість знань учнів за 2021-2022 н.р. згідно показників по класу складає 89 %.
Рейтинг 5-11 класів за 2021-2022 н.р. | |||
Клас |
Середній бал за І семестр |
Середній бал за рік |
Рейтинг |
5 Б | 8,9 | 9,3 | 1 |
9 А | 8,4 | 9,2 | 2 |
11 А | 8,6 | 9,2 | 2 |
5 А | 8,6 | 9,0 | 3 |
6 Б | 8,4 | 9,0 | 3 |
10 | 8,1 | 8,6 | |
6 А | 8,1 | 8,5 | |
6 В | 7,8 | 8,3 | |
7 В | 7,8 | 8,3 | |
7 Б | 7,4 | 7,9 | |
8 А | 7,4 | 7,8 | |
7 А | 7,2 | 7,7 | |
11 Б | 6,6 | 7,7 | |
5 В | 7,2 | 7,6 | |
8 В | 7,1 | 7,5 | |
9 Б | 6,4 | 7,3 | |
8 Б | 5,6 | 6,8 | |
9 В | 6,8 | 6,4 |
Реалізація програми «Обдарована дитина»
Одним з основних принципів роботи гімназії є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Упровадженню в життя цього принципу сприяє спільна діяльність практичного психолога та педагогів. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення обдарованості дітей та максимальне сприяння їхньому розвитку.
У гімназії створені відповідні умови для розвитку обдарованості учнів. Вся робота з даного напрямку націлювалася на виконання міської програми роботи з обдарованою молоддю в закладах освіти міста та програми «Обдарованість».
Найпоширенішими формами залучення обдарованої учнівської молоді до інтелектуальної та творчої праці стали різноманітні конкурси, турніри, інтелектуальні та спортивні змагання.
Співпраця закладу з МАН дає змогу здобувачам освіти з високим рівнем навчальних досягнень розвивати здібності до науково-дослідницької діяльності.
Зорєва Юлія, учениця 9-А класу, успішно захистила творчу роботу з секції «Журналістика». А серед майбутніх слухачів 2022-2023 н.р. до МАН на секцію «Економіка» зарахована Федяй Людмила, учениця 8-Б класу.
Протягом року 324 учні брали участь в різних інтерактивних конкурсах:
- 84 учні-учасники Міжнародного природничого інтерактивного учнівського конкурсу «Колосок-весняний», який відбувся у квітні 2021 року;
- 140 учнів-учасників VII Всеукраїнської інтернет-олімпіади «На Урок» з інформатики листопад 2020 року;
- 100 учнів-учасників Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру» проводився з 16 березня 2021 року;
Юні спортсмени брали активну участь у змаганнях, які проводилися на рівні навчального закладу, міста та області й здобули такі перемоги:
з гандболу (дівчата) та юнаки – ІІ місце в міських змаганнях.
Діяльність навчального закладу була спрямована на реалізацію заходів ряду Програм, а саме: Програма дій щодо розвитку освіти міста Кіровограда, програми «Обдарована дитина», державних та регіональних програм соціально-психологічної служби, програми впровадження у освітній процес інформаційно-комунікаційних технологій, Заходів щодо забезпечення реалізації Концепції державної мовної політики. Кожна з програм виконується відповідно до запланованих заходів. Є позитивні результати.