Аналіз роботи ЦМО вчителів художньо-естетичного та трудового навчання за 1 семестр 2017/2018 н.р.
Аналіз роботи циклового методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного циклу та трудового навчання
за І семестр 2017-2018 навчального року
У І-му семестрі 2017-2018 н. р. члени циклового методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного та трудового навчання продовжували працювати над реалізацією методичної проблеми: «Компетентнісний підхід – основа розвитку творчих здібностей учнів».
Планування роботи ЦМО було проведено на діагностичній основі, таким чином визначено, враховуючи інтереси та запити вчителів, такі завдання
- продовжити систематичне підвищення наукового рівня викладання з використанням освітніх технологій, що сприятимуть розвитку компетентності та творчої активності вчителів, а значить і підвищенню якості освіти учнів;
- використання новітніх педагогічних технологій як передумови підвищення активності навчального процесу;
- продовження формування професійної компетентності вчителів;
- продовжити пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими, здібними учнями;
- підготовка матеріалів для сайту МО школи;
- вивчення педагогічного досвіду вчителів міста та інших.
В ході роботи над цими завданнями проводились засідання МО, робота між засіданнями, самоосвітня робота.
Протягом І семестру 2017-2018 навчального року діяльність шкільного циклового методичного об’єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання була спрямована на реалізацію основних Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» із змінами та доповненнями, «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, навчальних програм з предметів та інших нормативно-правових документів, спрямованих на інноваційний розвиток і поліпшення якості загальної середньої освіти. Особлива увага була зосереджена на опрацюванням Концепції «Нова Українська школа».
Шкільна кафедра вчителів художньо-естетичного циклу та трудового навання складається з 6 вчителів: Горобець О.В. – вчитель трудового навчання, Бардаков А.О. – вчитель трудового навчання, Кураксіна О.І. – вчитель музичного мистецтва та художньої культури, Колосова С.О. – вчитель образотворчого мистецтва, Захар’їна Ю.В. – вчитель образотворчого мистецтва, Гаврилова Т.В. – вчитель мистецтва.
Вчителі в продовжують роботу над формуванням та розвитком ключових компетентностей, які подаються у відповідності до Рекомендацій Європейського Парламенту та Ради Європи. Це компетентності:
- Спілкування рідною/державною мовою;
- Спілкування іноземною мовою;
- Математична компетентність;
- Основні компетентності у природничих науках і технологіях;
- Інформаційно-цифрова компетентність;
- Уміння вчитися впродовж життя;
- Компетентності ініціативності і підприємливості;
- Соціальна та громадянська компетентності;
- Компетентність обізнаності та самовираження у сфері культури;
- Компетентність екологічної грамотності і здорового життя.
А також спрямовують свій практичний досвід на досягнення мети базової загальної середньої освіти, яка полягає в розвитку та соціалізації особистості учнів, формуванні їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.
План ЦМО вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання на 2017-2018 навчальний рік було складено з посиланням на нормативно-правові документи, які регламентують організацію навчально-виховного процесу та методичну діяльність. Він відображає такі напрямки роботи:
- аналіз діяльності ЦМО вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання за минулий навчальний рік;
- теми та плани методичних засідань;
- кадровий склад вчителів ЦМО та проблемні теми, над якими вони працюють;
- робота між засіданнями;
- організація тижня художньо-естетичного та трудового виховання;
- участь вчителів у діяльності шкільних, міських, обласних творчих груп, об’єднань тощо;
- вивчення науково-педагогічного досвіду;
- робота з обдарованими учнями.
В І-му семестрі 2017-2018 н.р. засідання ЦМО проводились 2 рази. Були підготовлені і обговорені такі питання:
- розгляд та обговорення плану роботи циклового методичного об’єднання на 2017-2018 н.р.;
- опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій МОН України щодо вивчення предметів у 2017-2018 н.р., методичних матеріалів щодо організації навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності;
- аналіз навчально-методичного забезпечення (навчальний план, програми, підручники);
- про ведення вчителями шкільної документації;
- організація роботи педагогів з обдарованими учнями в 2017-2018 н.р.;
- розгляд та обговорення календарних планів на І семестр;
- творчий підхід до розв’язання проблемних ситуацій на уроках трудового навчання;
- сучасні технології художньо-творчого розвитку учнів;
- результативність участі учнів у І-у етапі Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання та підготовку учнів до ІІ етапу;
- обговорення відкритих уроків проведених у вересні-жовтні;
- експрес-огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.
У І семестрі вчителями були проведені відкриті уроки:
Горобець О.В. – «Плетіння гачком»; Бардаков А.О. – «Жанрова палітра музичного мистецтва», Кураксіна О.І. – «З нотних сторінок – до слухача», Колосова С.О. – «Квітка – улюблений мотив української народної творчості».
Педагогічні надбання Кураксіної О.І. продовжують поширюватися через друковану продукцію. Так, на сторінках науково-методичного журналу «Мистецтво в школі» була розміщені розробки уроків: «Мистецтво звуків» (5 кл., червень 2017 р.), «У гості до музичних інструментів» (5 кл., вересень 2017 р.) «Історія музичного мистецтва в стародавніх легендах» (5 кл., серпень 2017 р.), «Музична скрбничка школяра» (5 кл., листопад 2017 р.).
Вчителі трудового навчання Горобець О.В. та Бардаков А.О. продовжили роботу в творчій групі міста та працювали над темами:
Методичні рекомендації щодо використання основних та додаткових технологій щодо створення проектів у 5-6-их класах за новою програмою.
Вчитель трудового навчання Горобець О.В. співавтор підручника «Трудове навчання для дівчат» для 5, 6, 7, 8, 9 класів; співавтор нової програми для учнів 10-11 класів за предметом «Технології» (рівень стандарту, профільний рівень); провела майстер класи для слухачів курсів КОІППО ім. В.Сухомлинського «Техніка кіносайга», «Вишивка сутажним шнуром».
Діяльність вчителя завжди пов'язана з виховною роботою. Вчителі МО активно приймають участь у загальношкільних виховних заходах. «Посвята в першокласники», «В гостях у казки», «Чудова сімка», підготовка пісенного репертуару до проведення Новорічних ранків у початковій школі – стали доброю традицією плідної співпраці класних керівників, ЦДЮТ та вчителя музичного мистецтва Кураксіної О.І.
Результатом системи роботи з обдарованими учнями стали досягнення вихованців вчителів трудового навчання.
Учениця Левченко Ірина (10-А клас) та Сідаш Олександр (9-А клас) здобули перемогу на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання, Золотухіна Анастасія (8-А клас) – 2 місце, Кирилескул Гліб (7-В клас) – 4 місце.
Вчителі ЦМО постійно стежать за новинками методичної літератури, цікавляться досвідом інших вчителів, авторськими розробками уроків, використовують різноманітні джерела інформації для ефективної роботи.
Із завдань, що потребують в подальшому більш пильної уваги є робота по наповненню web-сайту закладу та подальша робота над наповненням сайту ЦМО.