Аналіз роботи ЦМО вчителів художньо-естетичного та трудового навчання за 1 семестр 2017/2018 н.р.

Posted in МО вчителів естетичного циклу та трудового навчання

Аналіз роботи циклового методичного обєднання вчителів художньо-естетичного циклу та трудового навчання

 за І семестр 2017-2018 навчального року

У І-му семестрі 2017-2018 н. р. члени циклового методичного об’єднання вчителів художньо-естетичного та трудового навчання продовжували працювати над реалізацією методичної  проблеми: «Компетентнісний підхід – основа розвитку творчих здібностей учнів».

Планування роботи ЦМО було проведено на діагностичній основі, таким чином визначено, враховуючи інтереси та запити вчителів, такі завдання

- продовжити  систематичне підвищення наукового рівня викладання з використанням освітніх технологій, що сприятимуть розвитку компетентності та творчої активності вчителів, а значить і підвищенню якості освіти учнів;

- використання новітніх педагогічних технологій як передумови підвищення активності навчального процесу;

- продовження формування професійної компетентності вчителів;

- продовжити пошук і впровадження нових і дієвих форм роботи з обдарованими, талановитими, здібними учнями;

- підготовка матеріалів для сайту МО школи;

- вивчення педагогічного досвіду вчителів міста та інших.

В ході роботи над цими завданнями проводились засідання МО, робота між засіданнями, самоосвітня робота.

Протягом І семестру 2017-2018 навчального року діяльність шкільного циклового методичного об’єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання була спрямована на реалізацію основних Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» із змінами та доповненнями, «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, навчальних програм з предметів та інших нормативно-правових документів, спрямованих на інноваційний розвиток і поліпшення якості загальної середньої освіти. Особлива увага була зосереджена на опрацюванням Концепції «Нова Українська школа».

Шкільна кафедра вчителів художньо-естетичного циклу та трудового навання складається з 6 вчителів: Горобець О.В. –  вчитель трудового навчання, Бардаков А.О. – вчитель трудового навчання, Кураксіна О.І. – вчитель музичного мистецтва та художньої культури, Колосова С.О. – вчитель образотворчого мистецтва, Захар’їна Ю.В. – вчитель образотворчого мистецтва, Гаврилова Т.В. – вчитель мистецтва.

Вчителі в продовжують роботу над формуванням та розвитком ключових компетентностей, які подаються у відповідності до Рекомендацій Європейського Парламенту та Ради Європи. Це компетентності: 

  1. Спілкування рідною/державною мовою;
  2. Спілкування іноземною мовою;
  3. Математична компетентність;
  4. Основні компетентності у природничих науках і технологіях;
  5. Інформаційно-цифрова компетентність;
  6. Уміння вчитися впродовж життя;
  7. Компетентності ініціативності і підприємливості;
  8. Соціальна та громадянська компетентності;
  9. Компетентність обізнаності та самовираження у сфері культури;
  10. Компетентність екологічної грамотності і здорового життя.

А також спрямовують свій практичний досвід на досягнення мети базової загальної середньої освіти, яка полягає в  розвитку та соціалізації особистості учнів, формуванні їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін і викликів.

План ЦМО вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання на 2017-2018 навчальний рік було складено з посиланням на нормативно-правові документи, які регламентують організацію навчально-виховного процесу та методичну діяльність. Він відображає такі  напрямки роботи:

- аналіз діяльності ЦМО вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання за минулий навчальний  рік;

- теми та плани методичних засідань;

- кадровий склад вчителів ЦМО та проблемні теми, над якими вони працюють;

- робота між засіданнями;

- організація тижня художньо-естетичного та трудового виховання;

- участь вчителів у  діяльності шкільних, міських, обласних творчих груп, об’єднань тощо;

- вивчення науково-педагогічного досвіду;

- робота з обдарованими учнями.

В І-му семестрі  2017-2018 н.р. засідання ЦМО проводились 2 рази. Були підготовлені і обговорені такі питання:

- розгляд та обговорення плану роботи циклового методичного об’єднання на 2017-2018 н.р.;

- опрацювання інструктивно-методичних рекомендацій МОН України щодо вивчення предметів у 2017-2018 н.р., методичних матеріалів щодо організації навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності;

- аналіз навчально-методичного забезпечення (навчальний план, програми, підручники);

- про ведення вчителями шкільної документації;

- організація роботи педагогів з обдарованими учнями в 2017-2018 н.р.;

- розгляд та обговорення календарних планів на І семестр;

- творчий підхід до розв’язання проблемних ситуацій на уроках трудового навчання;

- сучасні технології художньо-творчого розвитку учнів;

- результативність участі учнів у І-у етапі Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання та підготовку учнів до ІІ етапу;

 - обговорення відкритих уроків проведених у вересні-жовтні;

- експрес-огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури.

У І семестрі вчителями були проведені відкриті уроки:

Горобець О.В. – «Плетіння гачком»; Бардаков А.О. – «Жанрова палітра музичного мистецтва», Кураксіна О.І. – «З нотних сторінок – до слухача», Колосова С.О. –  «Квітка – улюблений мотив української народної творчості».

Педагогічні надбання Кураксіної О.І. продовжують поширюватися через друковану продукцію. Так, на сторінках науково-методичного журналу «Мистецтво в школі» була розміщені розробки уроків: «Мистецтво звуків» (5 кл., червень 2017 р.), «У гості до музичних інструментів» (5 кл., вересень 2017 р.) «Історія музичного мистецтва в стародавніх легендах» (5 кл., серпень 2017 р.), «Музична скрбничка школяра» (5 кл., листопад 2017 р.).

Вчителі трудового навчання Горобець О.В. та Бардаков А.О. продовжили роботу в творчій групі міста та працювали над темами:

Методичні рекомендації щодо використання  основних та додаткових технологій щодо створення проектів у 5-6-их класах за новою програмою.

Вчитель трудового навчання Горобець О.В. співавтор підручника «Трудове навчання для дівчат» для 5, 6, 7, 8, 9 класів; співавтор нової програми для учнів 10-11 класів за предметом «Технології» (рівень стандарту, профільний рівень); провела майстер класи для слухачів курсів КОІППО ім. В.Сухомлинського «Техніка кіносайга», «Вишивка сутажним шнуром».

Діяльність вчителя завжди пов'язана з виховною роботою. Вчителі МО активно приймають участь у загальношкільних виховних заходах. «Посвята в першокласники», «В гостях у казки», «Чудова сімка», підготовка пісенного репертуару до проведення Новорічних ранків у початковій школі – стали доброю традицією плідної співпраці класних керівників, ЦДЮТ та вчителя музичного мистецтва Кураксіної О.І.

Результатом системи роботи з обдарованими учнями стали досягнення вихованців вчителів трудового навчання.

Учениця Левченко Ірина (10-А клас) та Сідаш Олександр (9-А клас) здобули перемогу на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання, Золотухіна Анастасія (8-А клас) – 2 місце, Кирилескул Гліб (7-В клас) – 4 місце.

Вчителі ЦМО постійно стежать за новинками методичної літератури, цікавляться досвідом інших вчителів, авторськими розробками уроків, використовують різноманітні джерела інформації для ефективної роботи.

Із завдань, що потребують в подальшому більш пильної уваги є робота по наповненню web-сайту закладу та подальша робота над наповненням сайту ЦМО.

3eb70c0bc9cff1c6629e92730076011a-3.jpg

3eb70c0bc9cff1c6629e92730076011a-4.jpg