Про введення в дію рішення педагогічної ради щодо організації харчування у закладі

Posted in Харчування

Про введення в дію рішення педагогічної ради

щодо організації харчування у закладі

     З метою контролю за організацією та якістю харчування з 01.01.2020року в закладі продовжила функціонувати Рада по харчуванню, до складу якої входять 9 осіб. Члени Ради по харчуванню детально ознайомилися із нормативно-правовою базою по організації харчування та допомагають адміністрації закладу здійснювати контроль за якістю харчування учнів.

Видано накази: «Про організацію харчування в 2020/2021 н. р.» № 206/о, від 31.08.2020 року, «Про організацію харчування в 2020/2021 навчальному році під час адаптивного карантину» № 207/о, від 31.08.2020 року, «Про створення комісії з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини», від 31.08.2020 року.

Наказом по закладу від 30.08.2020 року № 281/о «Про організацію харчування в 2019/2020 навчальному році» забезпечено роботу групи НАССР, Ради по харчуванню, визначено сферу відповідальності та обов’язки осіб, які забезпечують організацію гарячого харчування для всіх категорій здобувачів освіти. Низкою інших наказів організовано харчування учнів пільгових категорій.

         У 2019/2020 н. р. у закладі активно впроваджувалась система НАССР - система аналізу ризиків, небезпечних чинників і контролю критичних точок. Система НАССР є науково обґрунтованою, що дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації й контролю небезпечних чинників. Зокрема розроблено і впроваджено 13 Програм – передумов, та 10 інструкцій, які забезпечують їх виконання. Також проаналізовано ризики та критичні точки, розроблено 70 блок – схем меню.

Організація гарячого харчування учнів школи: з 01.01.2020 року по 13.03.2020 організовано для 653 учнів, що складає 63%, безкоштовні сніданки отримували учні 1-4 класів - 426 учнів та учні пільгових категорій (5 – 9 класи)– 57 учнів, обіди у ГПД – 176 учнів (додатки 1, 2).

        Радою закладу проведено ряд перевірок продуктів харчування та умов їх зберігання, а саме 20.09.2019, 28.10.2019, 19.11.2019, 17.12.2019,16.01.2020, 14.02.2020., 12.03.2020, року, 30.09.2020, 30.10.2020, 30.11.2020, 23.12.2020 проведені огляди холодильників на дотримання норм зберігання та товарне сусідство продуктів у холодильнику, норми дотримуються. Перевірено умови зберігання продуктів та їх сертифікацію.   Документація на харчоблоці вся є в наявності, ведеться старанно і охайно. 13.04.2020, 20.05.2020, 15.06.2020 проведено перевірку зберігання продуктів, продукти з граничним терміном придатності реалізовано, зіпсовані списано бракеражною комісією.

         Перевірками було встановлено:

1.   Режим харчування дітей пільгових категорій дотримано. Учні харчуються у присутності класних керівників та чергового адміністратора.

2.   Документи, які підтверджують право учнів пільгових категорій на безкоштовні обіди в ГПД (1 – 4 класи) та безкоштовні сніданки (учні 5 – 11 класів) є в належній кількості.

3.   В обідній залі чисто і затишно. Санітарний стан – відповідає санітарним нормам. Документація в порядку. Зберігання продуктів здійснюється відповідно до санітарних норм. Технологічне обладнання і інвентар для прибирання промаркіровані.

4.   Аналіз меню за рік дозволяє зробити висновок, що воно відповідає примірному меню. Меню висить у залі їдальні. У ньому зазначено найменування страв, кількість продуктів, калорійність. 94% опитаних учнів задоволені шкільним харчуванням.

Не подобаються: суфле із печінки з гречаною кашею, макарони, суп з макаронами та борщ овочевий.

        Подобається: яблука запечені із сиром, запіканка із картоплі, котлети, випічка, бутерброди, плов, ліниві голубці.

           На виконання Указу Президента України від 07.12.2019 року № 894/2019 про невідкладні заходи щодо покращення здоров’я дітей, пункту 3 розпорядження голови Кіровоградської обласної державної адміністрації від 29.11.2019 року № 1187-р «Про затвердження регіонального плану заходів щодо створення належних умов для безпечного та якісного харчування дітей на 2019-2023 року» в закладі проведено інвентаризацію харчоблоку. Складено і погоджено паспорт харчоблоку. Виявлено ряд основних порушень: відсутність організації прання на базі закладу спецодягу працівників їдальні, недостатня кількість столового посуду. Заплановано заходи на усунення даних порушень в межах затвердженого кошторису на 2020 рік.

З 01.09.2020 року до 29 грудня 2020 року кількість дітей, охоплених всіма видами харчування у закладі становила в середньому 705 учнів, що становить 78% від загальної кількості учнів. Безкоштовним харчуванням охоплені у 1 - 4 класах: 430 учнів, 53 учні різних пільгових категорій у 5-11 класах, кількість учнів забезпечених гарячим харчуванням (обід) 69 учнів, які відвідують ГПД – 207 учнів.

        Дотримання норм харчування здійснювалося в межах відповідних бюджетних призначень. На належному рівні працівником харчоблоку ведеться нормативно-технологічна та нормативно-технічна документація.

З метою поліпшення якості харчування у 2020 році було проведено гігієнічні навчання працівників (відповідно до графіка), урізноманітнено меню, проведено щомісячні перевірки харчоблоку (10 у 2020 році), проведено усне опитування батьків учнів 1 - 4 класів, щодо якості харчування, недоліків не виявлено. Звернень батьків щодо неякісного харчування у 2020 році не було.

      В закладі впроваджено систему НАССР. Відмов від прийняття продуктів харчування з причини неналежної якості у 2020 році не було.

         За звітний період члени Ради по харчуванню провели три засідання, на яких розглянуто такі питання:

  • Про організацію харчування учнів у 2020 році.
  • Про результати планової перевірки якості продуктів харчування та санітарного приміщення харчоблоку.
  • Контроль за дотриманням правил миття посуду під час організації харчування .
  • Про результати перевірки умов збереження продуктів харчування.
  • Звіт про роботу членів Ради по харчуванню за 2019- 2020 н. р.
  • Про порядок організації харчування учнів у 2020-2021 н.р. Організація учнів в період адаптивного карантину;
  • Складання та затвердження плану роботи Ради по харчуванню;
  • Ознайомлення членів Ради з перспективним меню та картотекою страв, технологічними картами, графіком харчування здобувачів освіти в період адаптивного карантину ;
  • Перевірка документів на учнів пільгових категорій;
  • Про результати планової перевірки якості продуктів харчування та санітарного стану приміщення харчоблоку, перевірка норм закладки та виходу готової продукції;
  • Про організацію харчування учнів у І семестрі 2020 - 2021 н.р.;

Кожне засідання Ради по харчуванню фіксується протоколом.

У закладі складено графік щотижневої перевірки роботи харчоблоку. Адміністрація закладу разом із членами Ради по харчуванню перевіряє:

  • санітарний стан кімнати для приймання харчів;
  • дотримання меню;
  • закладку продуктів;
  • наявність добових проб відповідно меню;
  • якість миття посуду;
  • забезпеченість миючими та дезінфікуючими засобами, прибиральним матеріалом.

Якість готової їжі у шкільній їдальні щодня перевіряється та фіксується у бракеражному журналі.

Отже, як вважають члени Ради по харчуванню, організація, якість харчування школярів, матеріально-технічне забезпечення виробничих процесів, організація санітарно-просвітницької роботи з питань раціонального харчування, дотримання вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності здійснюється на достатньому рівні і є на постійному контролі адміністрації школи та членів Ради по харчуванню.

Виходячи з вищезазначеного

НАКАЗУЮ:

  1. Визнати роботу з організації харчування у 2020 році, задовільною.
  2. Завіні В.П., заступнику директора з НВР, особі яка відповідає за харчування роботи у закладі:
    1. 1.Продовжити роботу над впровадженням НАССР з урахуванням нових вимог санітарного регламенту для шкіл щодо харчування здобувачів освіти.
    2. 2. При організації харчування у 2021 році дотримуватися Норм затверджених у Санітарному регламенті для закладів загальної середньої освіти.
    3. 3.Посилено контролювати роботу Ради по харчуванню.
    4. 4.Сприяти організації харчування дітей з особливими дієтичними потребами.
  3. Класним керівникам 1-11 класів, вихователям ГПД:
    1. 1.Проводити просвітницьку роботу серед батьків та осіб, що їх замінюють, щодо впровадження Санітарного регламенту для закладів загальної освіти в системі шкільного харчування.
    2. 2.Питання раціонального і здорового харчування та рекомендації щодо харчування дітей вдома розмістити в куточках для батьків, в спільних з батьками чатах або спільнотах.
  4. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

                  Директор закладу                                     Світлана Колосова

                                                                                   Додаток № 1 до наказу

                                                                                     від 26.01.2021 року № 25/о

        

Всього учнів у закладі

Всього охоплено учнів усіма видами харчування

Охоплення учнів гарячим харчуванням

(безкоштовно і за кошти батьків)

Забезпечення гарячим харчуванням (обід) учнів, які відвідують ГПД
Кіл-сть % 1 – 4 кл. 5 – 11 кл. Кількість
Загальна кількість учнів З них охоплені сніданком Кількість відмов
944 706 75% 430 430 - 69 207
Охоплення учнів пільгових категорій харчуванням Діти пільгових категорій, які охоплені харчуванням
Всього 1 -4 кл. 5 – 11 кл.

Діти, батьки яких є учасниками

АТО (ООС)

Діти - сироти

та позбавлені батьківського піклування

Діти з малозабезпечених сімей

Діти з особливими освітніми потребами (в спеціальних школах (класах),

інклюзивних класах)

Діти, які постраждалі в наслідок аварії на ЧАЕС Діти воїнів афганців Діти, які мають статус внутртрішньо переміщених осіб
1 -4 кл. 5 –11 кл. 1 -4 кл. 5 –11 кл.
129 60 69 53 56 9 1 3 2 3 0 2

        

                                                       

                                                                                               Додаток № 2