Молодь обирає здоровий спосіб життя

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

Мета: поглибити поняття про те, що для людини головне – це здоров’я. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє. Розширити знання дітей про особисту гігієну, виникнення різних хвороб. Формувати здоров’язберігаючу компетентність, санітарно-гігієнічні навички догляду за тілом; сприяти зміцненню здоров’я дітей, покращенню настрою. Розвивати вміння берегти здоров’я, слідкувати за собою, дотримуватися правил безпечної поведінки. Виховувати життєву потребу – бути завжди здоровим.

Обладнання. Святково прикрашений клас, костюми лікаря Айболита, Мийдодира, вітамінів,овочів, мікробів, , кошик з овочами, музичний супровід

Зустріч гостей

Діти одягнені в костюми лікаря Айболита, Мийдодира, овочів, вітамінів зустрічають гостей

Ведучий. Дорогі гості, любі друзі! Сьогодні, в цьому залі, ми зібралися на незвичайне свято – це свято здоров’я.

На сцену виходять діти у масках героїв твору «Незнайко в сонячному місті»

Пончик: Знову щось придумали?

Гусля: Ну то й що? Це завжди було цікаво.

Ромашка: О, всі тут, а я спізнилася?

Гусля: Сьогодні, на диво, ні.

Ромашка: А чого це ми сюди прийшли?

Вінтик: таємниця

Шпунтик: Ой, як цікаво!

Ворчун: Поки що цікавого мало. Краще б піти в хокей пограти або снігові кульки покидати.

Заходить Знайко

Діти (разом): О, це ти нас покликав сюди?

Знайка : Я

Діти : А чому саме сюди?

Знайка: Дуже мені подобається тут. Я хочу сказати, що до нас у гості сьогодні прийде …Айболить. От ми і зібралися на цю зустріч. Я думаю учні не будуть заперечувати, що ми до них приєднаємось.

Ведучий: Сідайте, розміщуйтесь, де кому зручніше. Давайте разом з усіма, хто зібрався тут, поговоримо про те, як бути здоровим та сильним. Послухайте поради.

-         Послухайте поради:

Людина сама відповідає за своє здоров’я і тільки сама може його зберегти.

Пончик: Як це сама?

Знайка: Можна, я дам відповідь йому віршем?

Вчитель: Звичайно можна, відповідай.

Знайка: Якщо хочеш бути здоровим,

Правило запам’ятай :

Сам про своє – дбай.

На лікарів цю турботу

Не перекидай.

Лікарі лікують хворих,

Здоров’я вони не творять,

Людина повинна сама

Дисциплінована бути і вольова.

Ворчун: А до чого тут дисциплінована і вольова? Хіба хворіють тільки недисципліновані? А що значить вольова?

Вчитель: На ці питання відповім я. Хворіти можуть безперечно всі, але людина, яка привчила себе виконувати правила, необхідні для збереження здоров’я, хворіє менше або зовсім не хворіє. Хто знає ці правила? (учні називають правила)

Вчитель: Молодці! Знають учні правила! Залишилось тільки дотримуватись їх.

-         А хто це стукає у двері?

Заходить Мийдодір під музичний супровід

Всі Чуковського читали

І мене давно впізнали.

Я—Великий Умивальник,

Знаменитий Мийдодір —

Умивальників начальник

І мочалок командир,

Не один до вас прийшов, помічників привіз з собою. Можливо комусь потрібно помити шию чи вуха?

Головкою із волосся

Вона вміло влазить в рота

І рахує зуби там

З вечора до рання (зубна щітка)

Танец Мийдодіра і Щітки (полька)

Зубна щітка.

Добрий день, діти! Я — Зубна щітка, та, якою ви кожного дня чистите зуби. Зубну щітку знали ще до нашої ери. Довгий час вона була лише у багатих. Замість зубного порошка використовували попіл з горілих рогів оленів, Прості люди протирали зуби крейдою і настоєм м'яти. У різних народів — різні щітки. Французи, наприклад, придумали щітку з музикою, для того, щоб дітям було приємно чистити зуби.

Мийдодір: Діти, а хто нам скаже, для чого потрібно чистити зуби?

Сценка про Зубик

Мийдодір:

Відома з віку рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона ,

Пушинкою буває,

Бува, як скло , крихка ,тверда –

Звичайна (підкажіть)…(вода)

Виходить під музику Водовоз

Водовоз: Хто вас, діти, знає, коли почали митися люди?

Ще 300 років тому навіть королі не вважали за потрібне митися.   Але ми знаємо, що змити бруд можна тільки водою і милом.

Танець (вальс)

Мило. Змити бруд можна тільки водою та милом.

Мило — це річ, без якої ніколи це миються і не перуть,

Мило — найбільший ворог бруду. А яке мило краще миє: те, що мало піниться, чи те, що дає багато піни?

Добре миє мило з великою піною. Якщо ви уважно роздивитесь піну, то побачите, що вона складається з маленьких .мильних міхурців, у яких є оболонка, зроблена з води. Ці міхурці і збирають бруд, а ваші руки стають чистими.

Шкідниця

Привіт, шмакодявки! Що, давно в халепу не потрапляли? Давно не хворіли? Зараз ми швиденько це влаштуємо.

(співає на мотив „Остров невезения”).

                                           Ставлю все сторчма я,

                                           Добре все псую,

                                           В кожній школі місце

                                           Для бацил знайду.

                                           Всі такі нещасні

                                           Стануть навкруги,

                                           Грипом та ангіною

                                           Захворіють всі.

                                             В бруді розведу тут

                                             Безліч я хвороб,

                                             Руки лиш не мийте,

                                             суньте пальці в рот.

                                             Вдома залишайте

                                             Зміннеє взуття,

                                             І я вам гарантую

                                           Карантин на все життя!

1-й учень. Треба тікати звідси, бо ж він нас заразить зараз. Чи ще якусь капость нам заподіє! ( Тікає, але спотикається об Пил, який лежить на лавці і загрузає в ньому). Дивись, хто це тут ще валяється?

Пил. Ой, не стрясайте повітря! Бо я розпилюся! Ну, не дають поспати. Знову ти, Шкіднице, когось притягла?!

(Співає на мотив пісні „Про Черепаху та Левенятко”_.

                                       Я на сонечку лежу!

                                       І без сонечка лежу!

                                      Все лежу і лежу,

                                       Чи в повітрі я вишу!

                                       Хто мене трохи вдихне,

                                       Зразу ж кашляти почне.

                                       Ну, а я – все лежу,

                                       Всі легені вам заб’ю!

1-й учень. Дивись, який він сірий, м’який пухнастий, - так і клубочиться.

2-й учень. Так це ж пил! Закривай швидше рота, а то надихаєшся всякої гидоти!

Пил. Так уже й гидота! Я Пил – чистий, стерильний. Ну, подумаєш, по смітниках політав, на дорозі повалявся. Ви друзів моїх не бачили. Ось це - справжня гидота.

Гребінець

Друзі! Чи знаєте ви. що коли люди не будуть користуватися гребінкою, то їх волосся стане кошлатим, почне швидко сіктися, а людина з нерозчесаним волоссям завжди виглядає неохайно, навіть тоді, коли вона буде одягнена в святковий одяг. Гребінець люди знають дуже давно. Вони бувають найрізноманітніших форм і кольорів. Розчісуючи волосся, ми робимо масаж голови, і від цього наше волосся стає красивим. А щоб з вами не трапилась історія, яка трапилась з однією дівчинкою.

Сценка про дівчинку з заплутаним волоссям

Звучить музика-танго. Танцюють Попелюшка і Буратіно.

Буратіно: Я втік втік від Мальвіни. Вона хотіла навчити мене бути охайним, бути чистеньким. А це, уявляєте: вранці вставай, вмивайся, ще ліжко після себе прибери. Може, ще й їсти готувати для себе, прибирати на столі. О, ні, це вже занадто! Ну, Попелюшка, будь ласка. Бач, я вже і так ввічливі слова почав говорити.

Попелюшка: Я, Буратіно, замість тебе, нічого робити не буду. Пройшов той час, коли я працювала на свою мачуху та її дочок. Хоч назвали мене Попелюшкою, але я не бруднуля. Я- борець за чистоту і не дозволю собі навіть товаришувати з людьми, які неохайні, брудні! Запитай дітей, чи будуть вони дружити з тобою.

Діти : Ні

Попелюшка: Я заспіваю тобі пісеньку, а ти уважно її послухай і зроби висновок для себе на майбутнє.

Частівки.

Буратіно: Я завжди буду охайним і гарним хлопчиком

Під музику заходить Айболить

Айболить: Добрий день, мої дітки! Я той самий Айболить, що завжди лікує. Та прийшов до вас не тому, що шукаю в класі хворих, серед вас тут всі тут здорові. Правда?

-         Дужу радий, дужу радий вас вітати в цьому в класі. Бачить вас здоровими. Щоб озон ви всі вдихали, організм загартували, хай сміється дітвора, фізкульт- ура!

Фізкультурник

Ми у школі всі спортсмени.

Зі спортом дружимо завжди.

І не тому, що в нас гени,

А фізорг у нас такий.

Він навчив нас спорт любити,

З пластік-шоу всім дружити,

Тому в школі ми з Андрійком

Справжні нехворійки.

А тепер проведемо зарядку (учні під музику виконують зарядку)

Айболить:а тепер я милі друзі познайомити хочу вас з представниками групи «Здоров’я»

Доктор Пілюлькін:

Хто дружити з нами буде,

Той хвороби всі забуде,

Виросте міцним, здоровим

І відгонить всі хвороби.

Морква. Я вітаміном А багата,                                                                                                                                              

   Про це усі повинні знати

   Щоб ви веселими були,                          

   Щоб зір ніколи не псувався  

Потрібно моркву споживать.      

Діти називають продукти з вітаміном «А»

Доктор: А ще хотів би я почути, хто з вас не любить чорний хліб, такий потрібний організмові, що вирости сміливим і сильним.

Житний хліб:Хліб! За всіх часів і в усіх народів найбільшою святістю вважався хліб. Про нього писали поети і мислителі, він прославлявся в піснях і думах. Коли його не ставало, приходило лихо. Недаремно людина, творячи щоденну молитву, просить Бога: «Хліб наш насущний дай нам сьогодні». Ота святість, пошана до хліба передавалася з покоління в покоління дітям, внукам.

Діти називають продукти з вітаміном «В»

Айболить: А ти картопля чим багата, ти ж як, і хліб , - основа в хаті?

Картопля: Вітаміни «В» і «С» в картоплі,

В цибулі є і часнику,

В сморидині, шипшині, фруктах,

І в рослинних всіх продуктах.

Мене лиш правильно варіте,

Що вітаміни залишити.

Ведучий: Ото ж бо, друзі, вітаміни завжди усім потрібні нині. Тож їжте моркву і картоплю, і житній хліб і помідори. Щоб все було ситно і смачно, дружіть з молоком і маслом. Бо ж більше нема багатства за це міцне здоровя ваше. На радість всім: здорові ростіть і гарні.

Доктор Пілюлькін:

Хочу з вами я пограти, спортом позайматись, організм загартувати.

Всюди друзів ми знаходим,

З ними як одна сім’я,

Адже нам без друга- спорту,

Не прожити ані дня.

Айболить: Діти! Перед початком змагань я маю усіх вас оглянути. Тих,що сидять, прошу встати і виконувати команди. Всі дихайте... Не дихайте... Все в порядку, спочивайте... Дружно руки піднімайте... Все прекрасно, опускайте... Нахиліться..., розігніться... Станьте прямо…, усміхніться... Всім міряє температуру градусником (жартівливо). Лікар Айболить. Так, я оглядом задоволений, Бо ніхто з дітей не хворий, Всі веселі і здорові, До змагань будьте готові!

Учень 1

Хто здоровий, той сміється

Все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини –

Це ж чудово для людин

Учень 2

Хто здоровий, той не плаче,

Жде його в житті удача,

Він уміє працювати,

Вчитись і відпочивати.

Учень 3

Бо здоров’я – це прекрасно,

Здорово, чудово, ясно.

І доступні для людини

Всі дороги і стежини.

Учень 4

Кожен день по розпорядку

Маємо робить зарядку.

Для здоров’я вона – плюс,

Намотай собі на вус

Учень 5

Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам’ятати про вітаміни.

Ведучий: Молодці, діти! Гарно ми сьогодні попрацювали, на святі виступали. Подарунки від Мойдодіра.

Фінальна пісня ,,Коли день вже на початку…»