Конспект уроку Таблиця множення числа 5 і ділення на 5. Спрощення виразів й обчислення їх значення. Задачі на знаходження частини від числа. Шумак Н.Г.

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

3-А клас                                                                                 Шумак Н.Г.

 

Урок 23                       МАТЕМАТИКА                                 01.10.2020 р.

Таблиця множення числа 5 і ділення на 5. Спрощення виразів й обчислення їх значення. Задачі на знаходження частини від числа.

                                                                                                                                                 № 213 – 224

Мета: вчити застосовувати знання учнів про табличку множення і ділення на 5 на практиці; спрощувати вирази і обчислювати їх значення; розв¢язувати задачі на знаходження частини від числа; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.

Обладнання: мультимедійний комплект, LEGO, відповіді для роботи з LEGO.

Хід уроку

І. ОК (організація класу)

Слайд 2. Створення позитивного психологічного клімату класу.

Слайд 3. Перевірка домашнього завдання.

№ 211- *Як ви знаходили четверту частину від числа?

             *Чому дорівнює четверта частина від числа 4?

№ 212- *Як ви дізналися, скільки саджанців купили?

             *   А посадили?

             *Прочитайте відповідь задачі.

- Що ми вивчили на минулому уроці?

 

ІІ. АОЗ (актуалізація опорних знань)

-         Робота в парах – 1 в. розказує таблицю множення на 4;

-                                      2 в. розказує таблицю ділення на 4;

-         Музична таблиця множення – 4(з екрана звучить під музику приклад на множення на 4, а діти співають відповідь)

Усний рахунок – перевірка таблиці множення і ділення за допомогою LEGO

-         4 х 4                          32 : 4

-         9 х 4                           24 : 4

-         7 х 4                           четверта частина від числа 20

6 16 8
36 5 28

(На дошці прикріплена кольорова таблиця з цифрами. Вчитель називає приклад, а діти за допомогою LEGO показують відповідь).

ІІІ. МНД (мотивація навчальної діяльності і оголошення теми і мети уроку)

Слайд 1.

ІV. Робота над темою уроку

  1. 1.Хвилинка каліграфії.

Слайд 5. Повторюємо, як правильно писати цифру 5, оскільки сьогодні будемо вивчати таблицю множення числа 5 і ділення на 5.

  1. 2.Підготовча робота

а) Спрости вирази та обчисли їх значення - № 213

(усно з поясненням, потім письмово у зошитах)

Слайд 6 – перевірка

б) Обчисли добутки. Склади рівності за зразком - № 214

(1ст. – пояснити, 2, 3ст. – з коментуванням, 4 і 5ст. – самостійно)

Слайд 8. – перевірка – ЗНАЙТИ ПОМИЛКУ НА ЕКРАНІ

 

Слайд 17. Гімнастика для очей.

 

  1. 3.ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Слайд 10. Робота в підручнику ст. 35 215 (усно)

Слайд 11. Поясни як утворилися таблиці множення числа 5 і ділення на 5 –

№ 216.

Слайд 12. Поясни за якою властивістю укладено таблицю ділення.

(прочитати таблицю ділення, підказка на перший час – під дошкою)

  1. 4.Закріплення нового матеріалу

№ 217 – письмово - збільш у 5 разів кожне число.

-         Що означає збільшити у декілька разів?

Слайд 13. Перевірте, чи немає на екрані помилки

Слайд 14. Прочитай частини. Що означає п¢ята частина числа?

№ 218 – письмово

Слайд 15. Перевірка

№ 219  - робота з іменованими числами - усно

Слайд 16. Перевірка

           № 220 - самостійна робота

Слайд 18. Перевірка

Слайд 23. Фізкультхвилинка.

№ 221 – розв’яжіть задачу - усно

Слайд 19.

Слайд 20. Перевірка

№ 222 - розв¢яжіть задачу

Слайд 21. Умова

     Підручник – *прочитати умову

-                          *прочитати запитання

-                          *аналіз задачі

-                          *письмове розв’язування

-                          *вираз

Слайд 22. Перевірка

Слайд 24. Робота з геометричним матеріалом.

-         Яка частина кожної фігури зафарбована?

V.Домашнє завдання

Слайд 26. № 223, 224.

VI.Підсумок

-         Що ми вивчали нового на уроці?

-         Для чого нам це потрібно? Де ми зможемо застосувати ці знання?

-         Що найбільше сподобалось?

VII.Рефлексія

Давайте утворимо дерево зростання за допомогою LEGO.

(Діти за допомогою 3 кольорів показують: дуже сподобалось, сподобалось, не сподобалось і пояснюють)