Класна година «МИ ЩИТ І МЕЧ ТВІЙ, УКРАЇНО!»
День захисника України
«МИ ЩИТ І МЕЧ ТВІЙ, УКРАЇНО!»
Мета: Сприяти формуванню патріотично зрілої особистості, розширенню і поглибленню національно-громадянських і військово-патріотичних уявлень і знань.
Прищеплювати інтерес до героїчного минулого держави і сьогодення, любов до Батьківщини.
Вчитель 1. Кожна людина завжди з великою любов’ю і душевним трепетом згадує місце, де народилася, де промайнуло її дитинство. То родинне вогнище, отчий край. (Слайд 1).
Вчитель 2. У кожного є родинне вогнище, є дім, у якому, крім тебе живуть наші тато, мама, дідусь, бабуся, брати, сестри. І якщо скласти такі маленькі батьківщини, – вийде наша держава Україна! (Слайд 2).
Вчитель 1. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Це його славні лицарі – Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Устим Кармелюк, Олекса Довбуш та ін. Вони віддали життя за щастя та свободу українського народу. (Слайд 3).
Вчитель 2. Нашу землю, рідну домівку Україну, що здобула Незалежність і будує нову державу, ми повинні любити і берегти. Любов і повага до неї – це найсвятіший обов’язок!
Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина – то найкращий край!
Де зелені хмари яворів,
Зупинила неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
- Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
- Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там краща, де вродився ти!
Вчитель 1. З 2014 року в українському суспільстві в результаті реакції на збройну агресію Росії підсилилися проєвропейські тенденції відмови від радянських символів і свят, зокрема, від Дня захисника Вітчизни. (Слайд 4).
Вчитель 2. Президент України Петро Порошенко у своєму виступі під час військового параду в Києві 24 серпня 2014 року відзначив:
«Україна більше ніколи не відзначатиме це свято за військово-історичним календарем сусідньої країни. Ми будемо шанувати захисників своєї Батьківщини, а не чужої!»
Вчитель 1. Вибір дати – 14 жовтня – для Дня захисника України, пов'язаний з історичною традицією вшанування українського війська на Покрову. (Слайд 5).
Уч. 1. Коли осінь вступає у свої права…І все навкруги покриває вона різнобарвним золотим покривалом…
Уч. 2. Приходить до нас свято Покрова Божої матері. З давніх часів наш народ вірить, що українську землю захищає Божа матір…
Уч. 1. Красиво розпростерши над нею свій небесний покров. Як свою заступницю особливо почитали її козаки.
Уч. 2. Перегорнімо сторінку історії. Згадаймо про славний рід козацький. Про його героїв отаманів, гетьманів. (Слайд 6).
Уч. 1. Існує думка, що в Запорізькі козаки приймали всіх хто приходить на Січ і вмів перехреститися. Про те це не так.
Уч. 2. Мій дідусь розповідав, щоб стати справжнім козаком, потрібно було пройти суворі іспити.
Уч. 1. А я чула, що їх приймали спочатку в «молодики». Ти уявляєш собі, що молодик 7 років учився фехтувати, влучно стріляти, а на коні, мов реп’ях сидіти?!
Уч. 2. А я чула, що їх приймали спочатку в «молодики». Ти уявляєш собі, що молодик 7 років учився фехтувати, влучно стріляти, а на коні, мов реп’ях сидіти?!
Уч. 1. Вони навчалися в досвідчених полководців, загартовувалися в морських походах на Туреччину, виконуючи обов’язок зброєносця.
Уч. 2. Ти смакуєш український борщ?
Уч. 1. Так, полюбляю, особливо коли його приготує моя матуся з квасолею, із сметаною тай ще й з салом затовченим.
Уч. 2. А то кандидат у козаки мав лише тоді звання запоріжця, коли з’їсть миску сильно наперченого борщу.
Уч. 1. Це – справжній козак «з перцем»! Але на цьому ще не закінчувалися випробування.
Уч. 2. Потрібно було пройти по колоді, перекинутій поміж скелями на березі Дніпра, й не впасти у воду.
Уч. 1. Перевіряли новачка на такі якості як кмітливість, товариськість. Уміння не розгубитися у складних ситуаціях.
Вчитель 1. З глибини віків, із давніх-давен доходять до нас легенди про запорожців, які не жаліючи життя свого боронили рідну землю-неньку Україну.
Де Дніпро наш котить хвилі
Рве стрімкі пороги
Там країна вся зелена
Славний край розлогий.
Там козацтво виростало,
Слави, волі здобувало.
Україно, Україно
Славний край козачий.
Вчитель 2. Служити в козацькому війську вважалось в народі найпочеснішою справою, навіть ті матері, що в звичайний час благали синів не ходити на Запорожжя, під час великого Походу відряджали дітей у військо… і чекали.
Вчитель 2. Все частіше ми звертаємося до наших витоків: історії нашої країни, рідної мови, козацької вольниці. Звертаємося до минулого, щоб зрозуміти сучасне.
І з давніх часів, коли вдарять дзвони на сполох, наша ненька Україна, її сини та дочки від наймолодших до найстарших пліч-о-пліч встають на її захист.
Вчитель 1. І саме в цей день, як нам не згадати тих людей, які зуміли пережити лихоліття війн, захиститись, вистояти, перемогти і знову будувати щасливе майбутнє. Їх мужність і героїзм – вічний взірець для підростаючого покоління.
Вчитель 2. 1939-1945 роки. Йде ІІ світова війна. Під фашистською окупацією вся Україна. Але вона не стала на коліна. На її території діють не лише партизанські загони, але й УПА. По селах і містах розсилаються патріоти, які закликають народ до боротьби.
Вставай, народе, в святу годину,
Та не для помсти за рідний кров,
Вставай за правду, за Україну,
Вставай, народе, твій час прийшов.
Вставай народе, в єдину лаву
Шикуй братерства всіх наших мов.
Вставай творити свою державу,
Вставай, народе, твій час прийшов.
Вставай, народе, возз’єднуй сили,
Зламай залізо старих заков.
Вставай з лежанки, вставай з могили,
Вставай, народе, твій час прийшов. (Слайд 7. Відеоролик «20 кроків до мрії»)
Вчитель 1. Наша історія мала багато трагічних періодів, коли свобода і факт існування українського народу опинявся під загрозою.
Але завжди в такі періоди найкращі сини і дочки країни ставали на захист своєї землі, своєї держави, своїх співвітчизників.
Вчитель 2. Ніхто б не подумав, що на рідній українській землі в ХХІ сторіччі лунатимуть постріли, убиватимуть людей. (Слайд 8).
Боротьбаза незалежність України продовжується і зараз. На Донеччині і Луганщині гинуть наші патріоти-добровольці та воїни української армії. У цій страшній боротьбі наш народ і наша армія мужніє, вдосконалюється і перемагає.
Вчитель 1. «Служу на вірність народу України» – це не просто слова з присяги – це героїзм, це мужність, це непохитність, які дарують нам усім впевненість у завтрашньому дні. (Слайд 9).
Вчитель 2. Історія України, її державність і збройні сили йшли разом, боронили, плекали одне одного… Ще Київська Русь, як одна з наймогутніших та найцивілізованіших держав світу, не могла існувати без власних збройних сил. Могутні постаті, перші київські князі створили велику і сильну військову організацію.
Вчитель 1. Зі зброєю в руках починали ми і тоді, коли організовували вперше державу над Дніпром. І надалі ми завзято боронили власну свободу, не минаючи жодної нагоди створити свої Збройні Сили.
Вчитель 2. І ось уже 25 роки поповнюють ряди Збройних Сил України згідно Закону України «Про загальний військовий обов’язок і військову службу». Наші сини – йдуть служити рідному українському народу.
Вчитель 1. І сьогодні весь український народ з упевненістю може сказати: «Ми пишаємося своїми захисниками, своєю армією, її історією!».
Бо ніколи наші війська не загарбували чужих територій, не посягали на чуже добро, чужі землі, ніколи не були агресорами. А лише самовіддано захищали свою, Богом нам дану українську землю.
Вчитель 2. Пам’ять про захисників України єднає покоління.
Пам’ятайте про тих, що безвісті пропали,
Пам’ятайте про тих, що не встали, як впали.
Пам’ятайте про тих, що згоріли як зорі,-
Такі чисті і чесні, як повітря прозоре.
Пам’ятайте про тих, що за правду повстали,
Пам’ятайте про тих, що лягли на заставах.
Пам’ятайте про тих, що стрибали під танки...
Є в місцях невідомих невідомі останки.
Є в лісах, є у горах, і є під горою –
Менше в світі могил, ніж безсмертних героїв.
Пам’ятайте про них і у праці, і в пісні –
Хай відомими стануть всі герої безвісні.
Вчитель 1. Тож схилімо голови перед світлою пам’яттю і подвигом славних синів України – усіх тих, хто загинув в ім’я України, героїв небесної сотні, героїв АТО і вшануємо їх подвиг хвилиною мовчання.
Хвилина мовчання… (Слайд 10)
Вчитель 2. У важкі часи людей згуртовує віра і щира пісня.
В піснях лунають безліч голосів: матерів, які чекали своїх синів і дочок; жінок, які проводжали коханих у бій; дітей, які зіткнулися з нечуваною жорстокістю і смертю змалку. Це голоси смутку і вдячності, болю від втрати і надії на повернення. Голоси тих, хто був достатньо мужнім, хто знав, заради чого потрібно йти вперед.
Пісня «Пливе кача» стала неофіційним гімном-реквіємом, який співають в пам’ять за загиблими активістами Євромайдану та загиблими бійцями АТО.
Сьогодні вже важко уявити собі прощання з Героями якимось іншим твором. Людина, яка написала цю пісню, перепустила її через серце. Тому зараз із автором в унісон плачуть сотні тисяч людей ... (Слайд 11. Пісня «Пливе кача»)
Уч. 1. Хай змилостивиться над нами доля,
Хай майбутнє буде без війни,
Щоб не з фронту, а з заводу, з поля
Батька виглядали всі сини.
Уч. 1. І нехай же квітне ваше щастя,
І дзвінкі для вас звучать пісні,
Стелиться всім шлях сонячний й квітчастий,
В ранок завтрашній чудовий і ясний.
Вчитель 1. Відчайдушні, вольові, сильні воїни-захисники!
Сьогодні свято – в вашу честь! (Слайд 12. Пісня «Мирне небо»)
День захисника України
«МИ ЩИТ І МЕЧ ТВІЙ, УКРАЇНО!»
Мета: Сприяти формуванню патріотично зрілої особистості, розширенню і поглибленню національно-громадянських і військово-патріотичних уявлень і знань.
Прищеплювати інтерес до героїчного минулого держави і сьогодення, любов до Батьківщини.
Вчитель 1. Кожна людина завжди з великою любов’ю і душевним трепетом згадує місце, де народилася, де промайнуло її дитинство. То родинне вогнище, отчий край. (Слайд 1).
Вчитель 2. У кожного є родинне вогнище, є дім, у якому, крім тебе живуть наші тато, мама, дідусь, бабуся, брати, сестри. І якщо скласти такі маленькі батьківщини, – вийде наша держава Україна! (Слайд 2).
Вчитель 1. Україна – це історія народу, який протягом багатьох віків боровся за свою свободу і незалежність. Це його славні лицарі – Петро Сагайдачний, Іван Сірко, Богдан Хмельницький, Максим Залізняк, Іван Мазепа, Устим Кармелюк, Олекса Довбуш та ін. Вони віддали життя за щастя та свободу українського народу. (Слайд 3).
Вчитель 2. Нашу землю, рідну домівку Україну, що здобула Незалежність і будує нову державу, ми повинні любити і берегти. Любов і повага до неї – це найсвятіший обов’язок!
Виростай, дитино, й пам’ятай:
Батьківщина – то найкращий край!
Де зелені хмари яворів,
Зупинила неба синій став,
На стежині сонце я зустрів,
Привітав його і запитав:
- Всі народи бачиш ти з висот,
Всі долини і гірські шпилі.
Де ж найбільший на землі народ?
Де найкраще місце на землі?
Сонце усміхнулося здаля:
- Правда, все я бачу з висоти,
Всі народи рівні, а земля
Там краща, де вродився ти!
Вчитель 1. З 2014 року в українському суспільстві в результаті реакції на збройну агресію Росії підсилилися проєвропейські тенденції відмови від радянських символів і свят, зокрема, від Дня захисника Вітчизни. (Слайд 4).
Вчитель 2. Президент України Петро Порошенко у своєму виступі під час військового параду в Києві 24 серпня 2014 року відзначив:
«Україна більше ніколи не відзначатиме це свято за військово-історичним календарем сусідньої країни. Ми будемо шанувати захисників своєї Батьківщини, а не чужої!»
Вчитель 1. Вибір дати – 14 жовтня – для Дня захисника України, пов'язаний з історичною традицією вшанування українського війська на Покрову. (Слайд 5).
Уч. 1. Коли осінь вступає у свої права…І все навкруги покриває вона різнобарвним золотим покривалом…
Уч. 2. Приходить до нас свято Покрова Божої матері. З давніх часів наш народ вірить, що українську землю захищає Божа матір…
Уч. 1. Красиво розпростерши над нею свій небесний покров. Як свою заступницю особливо почитали її козаки.
Уч. 2. Перегорнімо сторінку історії. Згадаймо про славний рід козацький. Про його героїв отаманів, гетьманів. (Слайд 6).
Уч. 1. Існує думка, що в Запорізькі козаки приймали всіх хто приходить на Січ і вмів перехреститися. Про те це не так.
Уч. 2. Мій дідусь розповідав, щоб стати справжнім козаком, потрібно було пройти суворі іспити.
Уч. 1. А я чула, що їх приймали спочатку в «молодики». Ти уявляєш собі, що молодик 7 років учився фехтувати, влучно стріляти, а на коні, мов реп’ях сидіти?!
Уч. 2. А я чула, що їх приймали спочатку в «молодики». Ти уявляєш собі, що молодик 7 років учився фехтувати, влучно стріляти, а на коні, мов реп’ях сидіти?!
Уч. 1. Вони навчалися в досвідчених полководців, загартовувалися в морських походах на Туреччину, виконуючи обов’язок зброєносця.
Уч. 2. Ти смакуєш український борщ?
Уч. 1. Так, полюбляю, особливо коли його приготує моя матуся з квасолею, із сметаною тай ще й з салом затовченим.
Уч. 2. А то кандидат у козаки мав лише тоді звання запоріжця, коли з’їсть миску сильно наперченого борщу.
Уч. 1. Це – справжній козак «з перцем»! Але на цьому ще не закінчувалися випробування.
Уч. 2. Потрібно було пройти по колоді, перекинутій поміж скелями на березі Дніпра, й не впасти у воду.
Уч. 1. Перевіряли новачка на такі якості як кмітливість, товариськість. Уміння не розгубитися у складних ситуаціях.
Вчитель 1. З глибини віків, із давніх-давен доходять до нас легенди про запорожців, які не жаліючи життя свого боронили рідну землю-неньку Україну.
Де Дніпро наш котить хвилі
Рве стрімкі пороги
Там країна вся зелена
Славний край розлогий.
Там козацтво виростало,
Слави, волі здобувало.
Україно, Україно
Славний край козачий.
Вчитель 2. Служити в козацькому війську вважалось в народі найпочеснішою справою, навіть ті матері, що в звичайний час благали синів не ходити на Запорожжя, під час великого Походу відряджали дітей у військо… і чекали.
Вчитель 2. Все частіше ми звертаємося до наших витоків: історії нашої країни, рідної мови, козацької вольниці. Звертаємося до минулого, щоб зрозуміти сучасне.
І з давніх часів, коли вдарять дзвони на сполох, наша ненька Україна, її сини та дочки від наймолодших до найстарших пліч-о-пліч встають на її захист.
Вчитель 1. І саме в цей день, як нам не згадати тих людей, які зуміли пережити лихоліття війн, захиститись, вистояти, перемогти і знову будувати щасливе майбутнє. Їх мужність і героїзм – вічний взірець для підростаючого покоління.
Вчитель 2. 1939-1945 роки. Йде ІІ світова війна. Під фашистською окупацією вся Україна. Але вона не стала на коліна. На її території діють не лише партизанські загони, але й УПА. По селах і містах розсилаються патріоти, які закликають народ до боротьби.
Вставай, народе, в святу годину,
Та не для помсти за рідний кров,
Вставай за правду, за Україну,
Вставай, народе, твій час прийшов.
Вставай народе, в єдину лаву
Шикуй братерства всіх наших мов.
Вставай творити свою державу,
Вставай, народе, твій час прийшов.
Вставай, народе, возз’єднуй сили,
Зламай залізо старих заков.
Вставай з лежанки, вставай з могили,
Вставай, народе, твій час прийшов. (Слайд 7. Відеоролик «20 кроків до мрії»)
Вчитель 1. Наша історія мала багато трагічних періодів, коли свобода і факт існування українського народу опинявся під загрозою.
Але завжди в такі періоди найкращі сини і дочки країни ставали на захист своєї землі, своєї держави, своїх співвітчизників.
Вчитель 2. Ніхто б не подумав, що на рідній українській землі в ХХІ сторіччі лунатимуть постріли, убиватимуть людей. (Слайд 8).
Боротьбаза незалежність України продовжується і зараз. На Донеччині і Луганщині гинуть наші патріоти-добровольці та воїни української армії. У цій страшній боротьбі наш народ і наша армія мужніє, вдосконалюється і перемагає.
Вчитель 1. «Служу на вірність народу України» – це не просто слова з присяги – це героїзм, це мужність, це непохитність, які дарують нам усім впевненість у завтрашньому дні. (Слайд 9).
Вчитель 2. Історія України, її державність і збройні сили йшли разом, боронили, плекали одне одного… Ще Київська Русь, як одна з наймогутніших та найцивілізованіших держав світу, не могла існувати без власних збройних сил. Могутні постаті, перші київські князі створили велику і сильну військову організацію.
Вчитель 1. Зі зброєю в руках починали ми і тоді, коли організовували вперше державу над Дніпром. І надалі ми завзято боронили власну свободу, не минаючи жодної нагоди створити свої Збройні Сили.
Вчитель 2. І ось уже 25 роки поповнюють ряди Збройних Сил України згідно Закону України «Про загальний військовий обов’язок і військову службу». Наші сини – йдуть служити рідному українському народу.
Вчитель 1. І сьогодні весь український народ з упевненістю може сказати: «Ми пишаємося своїми захисниками, своєю армією, її історією!».
Бо ніколи наші війська не загарбували чужих територій, не посягали на чуже добро, чужі землі, ніколи не були агресорами. А лише самовіддано захищали свою, Богом нам дану українську землю.
Вчитель 2. Пам’ять про захисників України єднає покоління.
Вчитель 1. Тож схилімо голови перед світлою пам’яттю і подвигом славних синів України – усіх тих, хто загинув в ім’я України, героїв небесної сотні, героїв АТО і вшануємо їх подвиг хвилиною мовчання.
Хвилина мовчання… (Слайд 10).
Вчитель 2. У важкі часи людей згуртовує віра і щира пісня.
В піснях лунають безліч голосів: матерів, які чекали своїх синів і дочок; жінок, які проводжали коханих у бій; дітей, які зіткнулися з нечуваною жорстокістю і смертю змалку. Це голоси смутку і вдячності, болю від втрати і надії на повернення. Голоси тих, хто був достатньо мужнім, хто знав, заради чого потрібно йти вперед.
Пісня «Пливе кача» стала неофіційним гімном-реквіємом, який співають в пам’ять за загиблими активістами Євромайдану та загиблими бійцями АТО.
Сьогодні вже важко уявити собі прощання з Героями якимось іншим твором. Людина, яка написала цю пісню, перепустила її через серце. Тому зараз із автором в унісон плачуть сотні тисяч людей ... (Слайд 11. Пісня «Пливе кача»)
Уч. 1. Хай змилостивиться над нами доля,
Хай майбутнє буде без війни,
Щоб не з фронту, а з заводу, з поля
Батька виглядали всі сини.
Уч. 1. І нехай же квітне ваше щастя,
І дзвінкі для вас звучать пісні,
Стелиться всім шлях сонячний й квітчастий,
В ранок завтрашній чудовий і ясний.
Вчитель 1. Відчайдушні, вольові, сильні воїни-захисники!
Сьогодні свято – в вашу честь! (Слайд 12. Пісня «Мирне небо»)
Комунальний заклад «Навчально-виховне об’єднання
«Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 20 –
дитячий юнацький центр «Сузір’я»
Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області»