Актуальні проблеми та завдання шкільного МО щодо підвищення якості та ефективності сучасного уроку української мови і літератури (Голик О.В.)

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

Голик О.В.

Актуальні проблеми та завдання шкільного МО щодо підвищення якості та ефективності сучасного уроку української мови і літератури

 

Наш педагогічний колектив – творча співдружність однодумців, в якій кожен робить свій індивідуальний внесок у колективну творчість, кожен, духовно збагачуючись завдяки колективу, водночас духовно збагачує своїх товаришів.

                                    В.О.Сухомлинський

 

         Методичне  об’єднання – це основний структурний підрозділ методичної служби навчального закладу, що здійснює проведення навчально-виховної, методичної, дослідно-експериментальної й позакласної роботи з одним або кількома спорідненими навчальними предметами.

Уся робота шкільних методичних об’єднань направлена на задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному й моральному розвитку, організацію й проведення на високому професійному рівні навчально-виховної, методичної роботи, удосконалення методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного й матеріально-технічного забезпечення, підвищення педагогічної кваліфікації вчителів, підвищення якості та ефективності сучасного уроку української мови і літератури тощо.

         Тому, плануючи роботу шкільного методичного об’єднання на новий навчальний рік, рекомендується розглядати, зокрема, й такі питання:

  • робота з Державними стандартами освіти;
    • вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
    • ознайомлення з новою психолого-педагогічною й методичною літературою, фаховою пресою;
    • обговорення досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду;
    • форми організації самостійної роботи на уроках;
    • методи роботи щодо ліквідації прогалин у знаннях, уміннях та навичках учнів;
    • методика організації та проведення сучасного уроку й виховного заходу;
    • методи стимулювання навчальної діяльності учнів;
    • оптимальні методи й прийоми здійснення моніторингових досліджень;
    • складання та обговорення тестів для визначення рівня навчальних досягнень учнів;
    • аналіз якості знань, умінь і навичок учнів;
    • аналіз відвіданих уроків і заходів, обмін досвідом;
    • творчі звіти вчителів за навчальний рік;
    • звіти вчителів, відповідальних за навчальні кабінети;
    • робота з обдарованими дітьми;
    • робота з дітьми, що потребують особливої уваги;
    • вивчення і впровадження інноваційних технологій;
    • сучасні уроки в 5-7 класах, проблеми їх аналізу та самоаналізу;
    • діяльнісний, особистісно зорієнтований і компетентнісний підходи як провідні у світовій практиці навчання;
    • компетентнісний підхід  в освіті. Компетентності й компетенції;
    • інноваційні аспекти особистісно зорієнтованого, розвивального навчання;
    • оцінювання знань і умінь учнів на уроках: критерії, вимоги, педагогічні умови, методика;
    • застосування інтерактивних методів навчання як один із шляхів підвищення ефективності уроків;
    • методи проблемного навчання і їх застосування на уроках;
    • організація творчої діяльності учнів на уроках української мови і літератури: форми, методи, перспективи.
    • застосування інформаційних технологій у процесі викладання предметів;
    • навчально-дидактичні ігри як засіб розвитку пізнавальної діяльності учнів.
    • роль домашніх завдань в розвитку творчих здібностей учнів;
    • робота з підручниками: проблеми, пошуки, результати;
    • форми, методи та прийоми роботи з обдарованими учнями;
    • форми і методи викладання предметів, спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів;
    • ознайомлення з інноваційними технологіями – передовим досвідом учителів України, області, міста, району;
    • системність у роботі вчителя;
  • контроль навчальних досягнень учнів з української мови і літератури;
  • нестандартні уроки;
  • організація навчально-виховної діяльності учнів і батьківського   

     колективу;

  • розвиток критичного мислення;
  • формування ключових і предметних компетентностей

     школярів;

  • створення ситуації успіху на основі впровадження диференційованого

     навчання;

  • використання педагогічної спадщини В. Сухомлинського у навчально-

     виховному процесі школи;

  • роль школи в оволодінні прийомами самостійної навчальної

     діяльності;

  • сучасні підходи до організації й проведення роботи щодо професійної орієнтації випускників і підготовка їх до складання ДПА та ЗНО, вступу у вищі навчальні заклади;
  • моніторинг у навчально-виховному процесі школи тощо.

Плідна робота шкільного МО допоможе вдосконалити структуру й зміст навчальних програм і тематичних планів вивчення предметів, методику проведення уроків та позакласних заходів, підвищить ефективність та якість усіх видів навчальних занять, удосконалить навчально-матеріальну базу, підготовку молодих фахівців, підвищення кваліфікації та інші питання.