Статті до розділу методична скарбничка

Конспект уроку Віднімання виду 65-20. Складання та розв’язування задач. Мої герої. Росчислав Т.В.

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

Комбінований урок математики і предмета «Я досліджую світ»

в 2-Г класі (вчитель Росчислав Тетяна Вікторівна)

 

Віднімання виду 65-20. Складання та розв’язування задач. Мої герої.

 

Мета: вдосконалювати навички віднімання чисел; вдосконалювати навички розв"язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати мислення, пам"ять, творчу активність учнів; виховувати патріотичність, доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до минулого і сьогодення України; створити мотивацію до подальшого вивчення предметів.

Обладнання. Цеглинки Лего. Танграм. Інтерактивна дошка.

І. Орг момент (слайд 1)

Пролунав дзвінок

Починається урок

Посміхняться один одному, а тепер гостям, які до нас завітали на урок.

ІІ. АОЗ

Розпочинаємо урок без зупинки з каліграфічної хвилинки.

Для того, щоб дізнатися, яку цифру ми будемо писати, давайте згадаємо, які є державні символи є в Україні. (слайд 2). Скільки їх? Ви напевно здогадалися, що сьогодні ми будемо писати з вами цифру 3 (слайд 3)

Написали цифру 3

- До якого розряду відноситься цифра 3?

- Утворіть з цією цифрою розряд десятків.

Дякую!

А зараз математичний диктант, але від буде сьогодні незвичайний, а пов’язаний з Україною

Я читаю речення, а ви уважно слухаєте і записуєте тільки цифри, які ви почули.

У нас в Україні є 2 моря: Чорне і Азовське, а також більше 30 озер.

В Україні проживає понад 42 мільйони людей.

В містах проживає понад 68 % населення, а в селищах майже 32% .

В нашій країні проживають люди різних національностей, але найбільше українців -77% .

14 жовтня в Україні відзначають свято Пресятої Богородиці і День українського козацтва.

(слайд 4)

- Давайте перевіримо цифри , які ви записали.

Яка з цих цифр найбільша, а яка найменша.?

- Розташуйте записані цифри в порядку зростання. І прочитайте слово яке утворилсь.

Патріот- це людина , яка любить свою Батьківщину, віддана своєму народові.

Усний рахунок (приклади квіти) (слайд 5) – віночок на дошці

Ми з вами не лише, назвали цифри, але і дізнались цікаву інформацію про Україну.

Наша країна красива, яскрава, квітуча…. У нас є не личають ше державні символи, а й національні. І це квіти.

Я пропоную вам сплести віночок, а кожна його квітка буде вам винагородою за правильне розв’язання математичних виразів

Ромашка – символ добра та здоров’я

Мак зберігає думки

Чорнобривці – символ вірності та краси

Барвінок – символ життя

Мальва – символ любові до Батьківщини та рідної землі

Волошки – символ вірності

Конвалія - символ ніжності

Соняшник – символ Сонця

 

Результат вінок, який на українчки. (слайд 6)

- А хто такі українці? (Це нація)

Давайте згадаємо останній математичний вираз

(Слайд 7) 65+20

Давайте згадаємо який спосіб ми застосували , щоб знайти відповідь

А зараз зверніть увагу на новий вираз

65-20

Що у них спільного? Чим вони відрізняються? (гіпотеза)

Як же розв’язати цей приклад?

Сьогодні на уроці ми з вами навчимося віднімати двоцифрові числа та правильно знаходити значення подібних виразів (слайд 8)

ІІІ опрацювання матеріалу

Проведемо дослідження і щоб вам було цікаво , ми вирушаємо у подорож. (слайд 9).

Перше місто, в яке ми з вами потрапляємо, це столиця нашої країни (слайд 10). Яке це місто?

У цьому місті жив до 2018 року відомий український політик, письменник - Левко Григорович Лук"яненко. Саме він написав текст "Акту проголошення незалежності України"

А ось і юний Киянин, який нам допоможе. (слайд 11) (пояснення вчителя)

Давайте з вами з’ясуємо, чи всі зрозуміли, як це розв’язувати. Ми їдемо до Запоріжжя – міста козаків.

Богдан Хмельницький - гетьман Заорізького, ще 400 років тому намагався розбудувати незалежну українську державу. На грошових купюрах, побудованих пам"ятниках увіковічено пам"ять Б.Хмельницького.

Козаки завжди все робили гуртом, і тому вони вам задали завдання, які ви також маєте зробити в групах, як маленькі козачата. (слайд 12)

Об’єднайтесь в групи. Порахуйте приклади № 303 з використанням цеглинок Лего. Рахуючи приклади виповинні з відповідей побудувати вежу відповідно до кольору цеглинок. (Кольори на екрані)

Перевірка.

А тепер ми з вами опинились у найвеселішому місті нашої країни – Одесі., де ми з вами і відпочинимо. (слайд 13)

(фізкультхвилинка)

Наступна наша зупинка – мальовничі Карпати(слайд 14 ). Не забувайте, що у горах треба бути уважними і обережними, щоб не трапилось лихо, як з хлопчиком , що зламав ногу , катаючись на лижах і тепер тимчасово не ходить до школи. Відкрийте підручник на сторінці 52 і познайомимось з нашими героями (вправа 304). (робота з підручником)

Чуєте гомін? Це Сорочинський ярмарок під Полтавою, куди ми з вами і потрапили (слайд 15) Тут купують та продають свійських тварин та птахів

(вправа 305) (слайд 16)

- Сформулюйте два питання до задачі, використовуючи цифри подані у таблиці, так щоб задача розв"язувалась на дві дії.

- Робота біля дошки.

Музей- це заклад, який збирає , вивчає пам"ятки історії. Пам"ятник - це споруда, яка увіковічує пам"ять. Рахуючи приклади ви довідаєтесьпро музеї і пам"ятники , які є в Україні. Це тільки частина, їх набагато більше.

(Закріплення. Усний рахунок.) (Слайд 17)

Наша подорож добігає кінця і ми повертаємося додому. Як називається наше місто? (Кропивницький) (Слайд 18)

Знайти дорогу додому нам допоможе тваринка, яку можна зустріти повсюди в Україні.

Ця панянка золота

Має довгого хвоста

Вовка-братика сестричка

Знають всі, що це …… (слайд19) (червона книга)

Танграм по групам

Дякую, я дуже задоволена вашою роботою .

- Які фігури ви використовували?(трикутник, чотирикутник)

- Яку назву мають ці фігури?(многокутники)

IV рефлксія «Все в твоїх руках»

Я дізнався….

Мені сподобалось….

Я навчився…..

Ми робили……

Мені було складно…..

Vдомашнє завдання (слайд 20)

Для закріплення я пропоную вам зробити вдома вправу 307,308 сторінка 53

Прийміть на прощання мої найкращі побажання

Хай вам сонечко сміється і наука хай дається

Конспект уроку Особливості природи Індійського океану.

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

ТЕМА: Особливості природи Індійського океану.

МЕТА:   розширити знання учнів про Світовий океан; ознайомити з особливостями            

               природи Індійського океану; вчити дітей працювати з географічною    

               картою; формувати вміння логічно міркувати, чітко висловлювати свою

               думку, працювати колективно, узгоджено в групах, парах та індивідуально;

               розвивати пам'ять, увагу, мислення; збагачувати словниковий запас учнів  

               новими словами та термінами; пробуджувати пізнавальний інтерес;

               виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю    

               природи.

ОБЛАДНАННЯ : фізична карта півкуль, малюнки тварин та рослин океанів, карти

                для груп, роздатковий матеріал для групової роботи, відеофільм для  

               показу, картка самооцінки учня на уроці.

ТИП УРОКУ: комбінований

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

                           Ви почули всі дзвінок?

                           Він покликав на урок!

У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість!» Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Тож поверніться до гостей, привітайтесь.

А тепер тихенько поверніться,

один одному всміхніться,

на урок старання не забудьте взяти,

сядьте всі рівненько – будемо починати.

Вправа «Очікування»

¾   Що ви очікуєте від уроку?

На цьому уроці я з'ясую…

Цей урок навчить мене…

Після уроку я зможу…

II. ПІДСУМОК ФЕНОЛОГІЧНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ.

¾   Яка пора року зараз господарює?

¾   Як називається місяць?

¾   У народі його звали: хмурень, стужайло, мостовик.

Слово синоптика.

     Сьогодні 7 грудня. День … (сонячний, ясний, похмурий, хмарний). Вітер північний, помірний. Опадів немає. (Опади у вигляді снігу). Температура повітря

– 9 С0, - 10 С0 .

¾   Які прикмети притаманні цьому місяцю ви знаєте?

vГрудень рік кінчає, а зиму починає.

vЯкщо грудень сніжний, то літо дощове.

vЯкщо грудень морозний, то літо спекотне.

vСонце в грудні світить та не гріє.

vГрудень холодний та сніжний – хліб буде буйний та пишний.

У грудні багато християнських свят. Одне із них День Катерини.

День святої Катерини є святом дівочої долі. Саме сьомого грудня дівчата

ворожать і закликають долю. Ранком, ще до схід сонця, дівчата ідуть у садочок і зрізують по гілочці вишеньки. Ставлять її у воду і чекають свята Меланки. В разі, якщо до цього дня вишня зацвіте, то й доля дівчини буде цвісти. Засохне гілочка — не буде весілля у цьому році.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

Географічна розминка.

¾   Що таке материк?

¾   Скільки є материків? (6).

¾   Назвіть їх. (Євразія, Африка, Австралія, Північна Америка, Південна Америка, Антарктида).

¾   Покажіть їх на карті.

¾   На які частини поділяється Світовий океан?

¾   Покажіть на карті.

¾   Розташуйте океани за їх розмірами (на дошці)


Індійський                                        1. Тихий

Північний Льодовитий                    2. Атлантичний

Тихий                                               3. Індійський

                   Атлантичний                                   4. Північний Льодовитий

¾   Що ви знаєте про тваринний світ Атлантичного океану?

¾   Що називають Арктикою?

¾   Чим Північний Льодовитий океан відрізняється від інших?

IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

¾   Сьогодні на уроці ми дізнаємося про особливості природи Індійського океану. Завдання уроку:

  • Вчитися працювати з картою
  • Вести дослідження
  • Дізнатися про особливості природи Індійського океану
  • Розвивати пізнавальні інтереси
  • Виховувати бережливе ставлення до природи

V. СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Розповідь учителя.

Індійським океан нарекли за назвою величезної, казково багатої країни Індії, береги якої він омиває. А сама Індія дістала таку назву від річки Інд, що протікає «країною індів». Така назва океану вперше з’явилася на португальській карті 1490 р. До цього океан називали Великою затокою, Індійським Червоним морем, Південним морем.

2. Робота з картою півкуль. Робота в парах.

¾   У яких півкулях розташований Індійський океан?

   — Назвіть материки, які омиваються водами Індійського океану.

   — Чому на півночі Індійського океану завжди тепло, а на півдні завжди холодно?

Висновок: Індійський океан розміщується між Африкою, Азією, Австралією і Антарктидою. На відміну від Тихого і Атлантичного, він лежить переважно у Південній півкулі. Індійський океан широко сполучається з Тихим і Атлантичним. Але він не має зв’язку з Північним Льодовитим океаном – доступ до нього заступає Євразія. Індійський океан є третім за величиною океаном Землі і най тепліший.

2. Продовження розповіді вчителя.

                Води Індійського океану є середовищем існування різноманітних рослин і тварин. Бурі, зелені та червоні водорості облямовують береги материків і островів, утворюючи підводні луки.

                У водах океану поширені різні види риб.У відкритому океані живуть акули і летючі риби.Поблизу коралових рифів мешкають каракатиці і кальмари, лангусти і креветки, морські зірки і морські їжаки. Морські змії, які живляться рибою, дуже отруйні. Є гігантські черепахи та дельфіни. У помірних і приполярних широтах поблизу Антарктиди багато китів і тюленів.

(показ ілюстрацій)

3. Перегляд відеофільму.

VІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. 1.Робота з підручником

Робота в групах

¾   Прочитайте у підручнику статтю про Індійський океан і підготуйте

повідомлення за темами

1 група «Океанологи» - Про рослинний і тваринний світ Індійського океану.

2 група «Біологи» - Про Рибальство в Індійському океані.

3 група   «Екологи» - Про господарську діяльність в Індійському океані.

4 група   «Дослідники» - Про природні багатства Індійського океану.

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА

1, 2 – всі пірнають,

3, 4 – виринають,

5, 6 – на воді кріпнуть крильця молоді.

Покупались у воді, як дельфіни – пустуни,

Над водою політали, наче риби – літуни,

7, 8 – що є сили всі до берега приплили

9, 10 – своє тіло обсушили і за парти тихо сіли.

  1. 2.Виконання завдання на картках.

Робота в групах

Визначте характеристики даного океану. З’єднайте лініями.

  1. 3.Вправа «Займи позицію»

Кожна група займає свою позицію з питання:

¾   Що дає людям Світовий океан?

1 група «Океанологи»

Світовий океан зігріває планету. У холодну пору року океан поступово віддає тепло, яке ввібрав і утримав влітку.

2 група «Біологи»

Світовий океан годує населення планети цінним м’ясом риби. З водорості виготовляють мармелад, цукерки, солодощі. А ще в аптеці продається морська сіль, отже, океан лікує.

3 група   «Екологи»

Світовий океан збагачує повітря киснем, адже в них росте багато зелених водоростей.

4 група   «Дослідники»

Із дна морів та океанів добувають нафту, газ, олово, залізні та мідні руди.

Територією океанів та морів проходять транспортні шляхи.

VII. ПІДСУМОК УРОКУ

¾   Що нового ви дізналися на уроці?

¾   Чого навчилися?

¾   Що вам найбільше запам’яталося?

¾   Що вам сподобалось?

¾   Оцініть свою роботу на уроці.

(Картка самооцінки учня)

VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Прочитати в підручнику статтю, с. 52-55
  2. Для допитливих:   «Чому вода в океані солона?»

                                «Корали – істоти чи рослини?»