Тематика засідань МО 2018-2019

Posted in МО вчителів початкових класів

logo

 Тематика засідань

методичного об'єднання вчителів початкової школи

2018-2019

навальний рік

І ЗАСІДАННЯ

(серпень, 5 тиждень)

 

Нова українська школа – новий зміст освіти

Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра

                                                                        Конфуцій

з/п

Зміст роботи Виконавці
1          Аналіз роботи методичного обєднання за минулий рік. Обговорення та затвердження плану роботи методичного обєднання на 2018-2019 навчальний рік. Керівник м/о
2

     Актуальний інструктаж.

ü  Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2018-2019 навчальному році;

ü  Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів.

     Опрацювання документів:

  • «Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в

закладахзагальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році» (додаток до Листа МОН України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415)

  • Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (додаток   до наказу МОН України від 19.08.2016 р. №1009)
    • Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної

освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»

  • Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х

класівзагальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОН України від 08.04.2015 № 412)

Завіна В.П.

3        Про погодження календарного планування на 2018-2019 навчальний рік.

Завіна В.П.

керівник м/о

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота між засіданнями

 

№ з/п Зміст роботи Відповідальний
1

Актуальний діалог.

¾                                            Закон України «Про освіту» у контексті проблем

реформування початкової школи.

¾    Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна.

Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення:

ü     Державний стандарт початкової освіти;

ü     Базовий навчальний план. Типова освітня

програма. Типовий навчальний план. Робочі навчальні плани. Модельні навчальні програми;

ü     Інтеграція та інтегроване навчання;

ü     Планування тематичного навчання;

ü     Організація ефективного і безпечного освітнього

середовища.

Завіна В.П.,

члени м/о

2 Завдання для самоосвітньої роботи:
  1. знати основні положення Концепції «Нова українська школа», затвердженої Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988;
  2. ознайомитися з наказом МОН України від 13.07.2017р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»;
  3. ознайомитися з Законом України «Про освіту», прийнятого Верховною Радою України 05.09.2017р., підписаного Президентом України 25.09.2017р.;
  4. ознайомитися з Листом МОН України №1/9-554 від 13.10.2017 «Щодо нагальних питань впровадження Закону України «Про освіту»;
  5. ознайомитися з Державним стандартом початкової освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №87;
  6. опрацювати наказ МОН України від 20.04.2018р. №407 «Про затвердження Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня» (стосується 2-4 класів);
  7. опрацювати наказ МОН України від 21.03.2018 № 268 «Про затвердження Типових освітніх та навчальних програм для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти» (стосується 1 класів);
    1. опрацювати наказ МОН України №283 від 23.03.2018 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи»;
    2. взяти до уваги наказ МОН України № 948 від 05.08.2016 р. «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів ЗНЗ» (стосується 2-4 класів);
    3. опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р. (стосується 2-4 класів);
    4. опрацювати додаток до наказу МОН України від 19.08.2016р. № 1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів 1-4 класів»;
    5. ознайомитися з Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Листом Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу».

Члени м/о

.

3 Погодження календарних планів.

Завіна В.П.

керівник м/о

4 Вивчення методичних рекомендацій щодо проведення у загальноосвітніх навчальних закладах України першого уроку 2018-2019 навчального року. Члени м/о
5

         Скарбничка педагогічного досвіду. Вернісаж творчих знахідок.

¾    Формування пізнавальних інтересів шестирічних першокласників;

¾    Ігротерапія і корекційна робота з дітьми-аутистами;

¾    Особистісно орієнтоване навчання в сучасній початковій школі

Шумак Н.Г.

Фіалковська Я.П.

Коваленко Ю.М.

6 Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. Члени м/о
7 Вивчення і впровадження в практику роботи педагогічного досвіду В.О.Сухомлинського. Члени м/о
8 Проведення в школі малих олімпіад з української мови серед учнів 3-4 класів до дня української писемності. Члени м/о
9 Участь у серпневій онлайн-конференції вчителів початкових класів Члени м/о
10 Участь у засіданнях міських об’єднань вчителів початкових класів та заслуховування звітів членів методичного об'єднання, які були на міських семінарах та на курсах підвищення кваліфікації. Члени м/о

 

ІІ ЗАСІДАННЯ

(жовтень, 3 тиждень)

 

Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.

Мовно-літературна освітня галузь

Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта.

                                                  Кевін Келлі

з/п

Зміст роботи Виконавці
1      Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі.

Завіна В.П.,

члени м/о

2

     Теоретичний семінар

Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання

для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе.

¾    Сутність комунікативно-мовленнєвих умінь і навичок;

¾    Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі;

¾    Використання технології диференційованого навчання на уроках української мови;

¾    Технологія особистісно орієнтованого навчання;

¾    Фонетичні аспекти культури мовленнєвого спілкування молодших школярів;

¾    Вивчення частин мови за системою розвивального навчання

Протасова О.Ю.

Щорба Ю.В.

Клюй І.С.

Коваленко Ю.М.

Гуд В.Я.

Стукаленко О.П.

3

Школа педагогічної майстерності:

¾    Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроці-казці;

¾    Підготовка ліворуких дітей до оволодіння графічною навичкою письма;

¾    Система творчих завдань і вправ із розвитку мовлення і мислення;

¾    Використання інтерактивних технологій навчання в початковій школі

Клюй І.С.

Попова Ж.В.

Резніченко Н.В.

Снєгова О.В.

3

     Психолого-педагогічна консультація:

¾                                            Труднощі в навчанні. Поради нейропсихолога;

¾                                            Корекційні вправи для роботи з аутистичними дітьми

         молодшого шкільного віку

Шумак Н.Г.

Фіалковська Я.П.

4      Панорама ідей. Обговорення змісту проведення тижня початкової школи «До знань крокуйте разом з нами» Члени м/о

 

Робота між засіданнями

 

№ з/п Зміст роботи Відповідальний

1

Завдання для самоосвітньої роботи:

  1. Взяти до уваги рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:

навчальних квестів»:

     https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-

     provedennya-navchalnih-kvestiv;

  1. Опрацювати статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»:

https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki

Члени м/о

2

       Скарбничка педагогічного досвіду.

Педагогічні зустрічі:

¾      Повторення як засіб формування мовної

                 компетентності молодших школярів

Гуд В.Я.

3        Участь у міському етапі міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3-4 класів. Завіна В.П.
4          Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. Члени м/о
5          Проведення тижня початкової школи

Завіна В.П.

Керівник м/о

Члени м/о

6        Заслуховування звітів вчителів, які відвідують міські семінари вчителів початкової школи. Члени м/о
7        Використання вчителями у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі. Члени м/о
8        Надання допомоги молодим вчителям щодо поурочного планування Керівник м/о

 

 

 

 

 

 

ІІІ ЗАСІДАННЯ

(січень, 1 тиждень)

 

Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь

Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні.

                                          Магатма Ганді                                          

з/п

Зміст роботи Виконавці

1

   Тренінг

   «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів»:

¾    Навчальне співробітництво – особливий тип відносин між учителем і учнями;

¾    НУШ та інноваційні технології в початковій школі

Стукаленко О.П.

Шумак Н.Г.

2

   Школа педагогічної майстерності «Інтеграція у навчанні молодших школярів математики»:

¾    Інтеграція навчальних предметів в початковій школі, як ефективна форма навчання молодших школярів;

¾    Як розвивати критичне мислення в учнів за Нуш.

Деморацька Г.І.

Фіалковська Я.П.

3

   Аукціон методичних ідей.

     Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:

¾    Теоретичні основи інноваційних технологій в початковій школі;

¾    Метод кейс-технологія;

¾    Творчий розвиток та апробація кейс-методу на уроках;

¾    Використання ІКТ на уроках математики;

¾    Розвиток пізнавальної активності і логічного мислення молодших школярів;

¾    Організація та проведення ігор на уроках в початковій школі

Кравцова О.А.

Росчислав Т.В.

Куценко Н.О.

Резніченко Н.В.

Попова Ж.В.

4      Аналіз рівня знань, умінь і навичок та успішності, труднощів в опануванні програмового матеріалу і розробка заходів, що дадуть змогу підвищити ефективність навчального процесу.                        

Завіна В.П.

Керівник м/о

5      Різноманітність форм методичної роботи на прикладі використання ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі. Члени м/о

 

Робота між засіданнями

 

№ з/п Зміст роботи Відповідальний
1

Завдання для самоосвітньої роботи:

  1. ознайомитися з добіркою матеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освіти у навчальний процес:

https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah

  1. взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі – це круто»:

3) ознайомитися з відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya

Члени м/о
3      Участь у роботі міської січневої конференції вчителів початкових класів.                                                           Члени м/о
4        Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. Члени м/о
5 Організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Кенгуру», інтернет-олімпіаді «На урок» Члени м/о
6

Інструктивно-методична оперативка.

¾    про хід виконання навчальних програм

¾    критерії оцінювання за 12-бальною системою

¾    вимоги до ведення журналу

¾    про ведення зошитів

Завіна В.П.

 

ІV ЗАСІДАННЯ

(квітень, 1 тиждень)

Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь

Немає прагнення більш природного, ніж прагнення до знань.

                                                 М. де Монтель

з/п

Зміст роботи Виконавці

1

   Круглий стіл

Організаційно-педагогічні умови формування екологічної

грамотності молодших школярів:

¾    Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми;

¾    Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи;

¾    Розвиток пізнавальної активності молодших школярів на уроках природознавства;

¾    Формування пізнавальної активності на уроці шляхом впровадження інтерактивних технологій

Деморацька Г.І.

Федарка Т.П.

Куценко Н.О.

2

Аукціон методичних ідей.

Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства:

¾               Використання інтерактивних прийомів «Фішбоун» та

     «Кубик Блума»;

¾               Психолого-педагогічні аспекти використання

     мультимедійних технологій.

Снєгова О.В.

Щорба Ю.В.

3 Особливості ДПА-2019 в школі I ступеня. Підготовка завдань до ДПА. Завіна В.П.
4 Організація та проведення ДПА в 4-х класах.

Завіна В.П.,

вчителі 4-х класів

5      Діагностичне анкетування з метою більш повного відображення потреб кожного педагога в удосконаленні своєї педагогічної майстерності для планування роботи на 2019-2020 навчальний рік. Члени м/о

 

 

Робота між засіданнями

 

№ з/п Зміст роботи Відповідальний
1 Завдання для самоосвітньої роботи:
  1. опрацювати літературу з проблеми формування екологічних умінь молодших школярів:
  • Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998
  • Пустовіт Г.П. Теоретико-методичні основи екологічної освіти і виховання учнів 1-9 класів у позашкільних навчальних закладах. – Луганськ: Альма-матер, 2004
  • Вербицький В.В. Проведення екологічних експериментів, походів, польових практик. – К.: СМП «Аверс», 2003
  • Жаркова І. Технологія формування у молодших школярів природничих знань дієво-практичного характеру. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2001
  • Коваль Н.С. Самостійна робота учнів на уроках природознавства: посібник для вчителів. – К.: радянська школа, 1982
  1. опрацювати літературу з питання розвитку критичного мислення молодших школярів:
  • Сучасний урок у початковій школі. 33 уроки з використанням критичного мислення / упор.Г.О. Ярош, Н.М. Седова. – Х.:Вид.гр. «Основа», 2005
  • Вукіна Н.В., Дементієвська Н.Л., Суізієнко І.М. Критичне мислення: як цього навчити. – Х., 2007
  • Дичківська І.М.Інноваційні педагогічні технології. – К.: Академвидав., 2004
  • Досяк І.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій в початкових класах. – Вид.гр. «Основа», 2007
  • Матоніна Р.Д. Розвиток критичного мислення учнів початкових класів. – Х.: Вид.гр. «Основа», 2013
Члени м/о
2      Опрацювати наказ МОН України від 30.12.2014 р. № 1547 «Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» та нормативні документи щодо проведення ДПА учнів у 2019 році; Члени м/о
3        Ознайомитися з Інструкцією про звільнення від проходження від проходження ДПА за станом здоров'я (Наказ МОН України, Міністерства охорони здоров'я України від 01.02.2013 р. № 72/78) Члени м/о
4

Учителям 4 класів розробити завдання на державну

підсумкову атестацію    

Вчителі 4-х класів
5      Опрацювати наказ МОН України від 14.07.2015 р. № 762 «Порядок переведення учнів (вихованців) ЗНЗ до наступного класу» та нормативні документи щодо закінчення 2018-2019 н.р. Члени м/о

V ЗАСІДАННЯ

(травень, 5 тиждень)

Підсумок роботи методичного обєднання за рік

Ніщо так не возвеличує і не дає право відчути себе людиною, в найвищому розумінні цього слова, як праця, в яку віриш і любиш.

                                   Олександр Білаш

з/п

Зміст роботи Виконавці
1

     Круглий стіл

     «Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя»:

¾    Інтерактивні форми роботи з обдарованими дітьми;

¾    Нова українська школа «Ранкові зустрічі»;

¾    Ранкові зустрічі «У колі вірних друзів»

Кравцова О.А.

Федарка Т.П.

Протасова О.Ю.

2

Аналіз результатів ДПА учнів 4-х класів, участі у шкільних,

міських олімпіадах, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.

Вчителі 4-х класів
3

   Вернісаж педагогічних знахідок.

Звіти вчителів:

¾    про підсумки роботи над індивідуальною науково-методичною темою;

¾    про роботу над методичною проблемою закладу;

¾    про проходження курсової перепідготовки, атестації

Члени м/о
4

     Панорама методичних перспектив.

     Підведення підсумків роботи методичного об’єднання за 2018/2019 навчальний рік.

     Складання перспективного плану роботи м/о на 2019/2020 навчальний рік.

Члени м/о