Тематика засідань МО 2018-2019
Тематика засідань
методичного об'єднання вчителів початкової школи
2018-2019
навальний рік
І ЗАСІДАННЯ
(серпень, 5 тиждень)
Нова українська школа – новий зміст освіти
Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра
Конфуцій
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці |
1 | Аналіз роботи методичного об’єднання за минулий рік. Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2018-2019 навчальний рік. | Керівник м/о |
2 |
Актуальний інструктаж. ü Особливості організації освітнього процесу в початкових класах у 2018-2019 навчальному році; ü Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів. Опрацювання документів:
закладахзагальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році» (додаток до Листа МОН України від 03. 07. 2018 р. № 1/9-415)
освіти МОН України від 21.05.2018р.№2.2-1255 «Формувальне оцінювання учнів 1 класу» та Лист Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України від 18.05.2018р. №2.2-1250 «Методичні рекомендації щодо формувального оцінювання учнів 1 класу»
класівзагальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОН України від 08.04.2015 № 412) |
Завіна В.П. |
3 | Про погодження календарного планування на 2018-2019 навчальний рік. |
Завіна В.П. керівник м/о |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 |
Актуальний діалог. ¾ Закон України «Про освіту» у контексті проблем реформування початкової школи. ¾ Нова початкова школа: на які моделі орієнтується Україна. Модернізація змісту освіти у вимірі сьогодення: ü Державний стандарт початкової освіти; ü Базовий навчальний план. Типова освітня програма. Типовий навчальний план. Робочі навчальні плани. Модельні навчальні програми; ü Інтеграція та інтегроване навчання; ü Планування тематичного навчання; ü Організація ефективного і безпечного освітнього середовища. |
Завіна В.П., члени м/о |
2 | Завдання для самоосвітньої роботи:
|
Члени м/о . |
3 | Погодження календарних планів. |
Завіна В.П. керівник м/о |
4 | Вивчення методичних рекомендацій щодо проведення у загальноосвітніх навчальних закладах України першого уроку 2018-2019 навчального року. | Члени м/о |
5 |
Скарбничка педагогічного досвіду. Вернісаж творчих знахідок. ¾ Формування пізнавальних інтересів шестирічних першокласників; ¾ Ігротерапія і корекційна робота з дітьми-аутистами; ¾ Особистісно орієнтоване навчання в сучасній початковій школі |
Шумак Н.Г. Фіалковська Я.П. Коваленко Ю.М. |
6 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
7 | Вивчення і впровадження в практику роботи педагогічного досвіду В.О.Сухомлинського. | Члени м/о |
8 | Проведення в школі малих олімпіад з української мови серед учнів 3-4 класів до дня української писемності. | Члени м/о |
9 | Участь у серпневій онлайн-конференції вчителів початкових класів | Члени м/о |
10 | Участь у засіданнях міських об’єднань вчителів початкових класів та заслуховування звітів членів методичного об'єднання, які були на міських семінарах та на курсах підвищення кваліфікації. | Члени м/о |
ІІ ЗАСІДАННЯ
(жовтень, 3 тиждень)
Системно-діяльнісний підхід як філософія освіти початкової школи.
Мовно-літературна освітня галузь
Якщо знання – це новий капітал, то інновації – нова валюта.
Кевін Келлі
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці |
1 | Вивчаємо Державний стандарт початкової освіти. Планування навчальних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів в мовно-літературній освітній галузі. |
Завіна В.П., члени м/о |
2 |
Теоретичний семінар Інтеграція навичок «Щоденні 5»: читання для себе, читання для когось, слухання, робота зі словами, письмо для себе. ¾ Сутність комунікативно-мовленнєвих умінь і навичок; ¾ Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі; ¾ Використання технології диференційованого навчання на уроках української мови; ¾ Технологія особистісно орієнтованого навчання; ¾ Фонетичні аспекти культури мовленнєвого спілкування молодших школярів; ¾ Вивчення частин мови за системою розвивального навчання |
Протасова О.Ю. Щорба Ю.В. Клюй І.С. Коваленко Ю.М. Гуд В.Я. Стукаленко О.П. |
3 |
Школа педагогічної майстерності: ¾ Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроці-казці; ¾ Підготовка ліворуких дітей до оволодіння графічною навичкою письма; ¾ Система творчих завдань і вправ із розвитку мовлення і мислення; ¾ Використання інтерактивних технологій навчання в початковій школі |
Клюй І.С. Попова Ж.В. Резніченко Н.В. Снєгова О.В. |
3 |
Психолого-педагогічна консультація: ¾ Труднощі в навчанні. Поради нейропсихолога; ¾ Корекційні вправи для роботи з аутистичними дітьми молодшого шкільного віку |
Шумак Н.Г. Фіалковська Я.П. |
4 | Панорама ідей. Обговорення змісту проведення тижня початкової школи «До знань крокуйте разом з нами» | Члени м/о |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 |
Завдання для самоосвітньої роботи:
навчальних квестів»: https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta- provedennya-navchalnih-kvestiv;
https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki |
Члени м/о |
2 |
Скарбничка педагогічного досвіду. Педагогічні зустрічі: ¾ Повторення як засіб формування мовної компетентності молодших школярів |
Гуд В.Я. |
3 | Участь у міському етапі міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3-4 класів. | Завіна В.П. |
4 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
5 | Проведення тижня початкової школи |
Завіна В.П. Керівник м/о Члени м/о |
6 | Заслуховування звітів вчителів, які відвідують міські семінари вчителів початкової школи. | Члени м/о |
7 | Використання вчителями у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі. | Члени м/о |
8 | Надання допомоги молодим вчителям щодо поурочного планування | Керівник м/о |
ІІІ ЗАСІДАННЯ
(січень, 1 тиждень)
Педагогіка партнерства як ключовий компонент Нової української школи. Математична освітня галузь
Якщо ти хочеш зміну в майбутньому – стань цією зміною в сьогоденні.
Магатма Ганді
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці |
1 |
Тренінг «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів»: ¾ Навчальне співробітництво – особливий тип відносин між учителем і учнями; ¾ НУШ та інноваційні технології в початковій школі |
Стукаленко О.П. Шумак Н.Г. |
2 |
Школа педагогічної майстерності «Інтеграція у навчанні молодших школярів математики»: ¾ Інтеграція навчальних предметів в початковій школі, як ефективна форма навчання молодших школярів; ¾ Як розвивати критичне мислення в учнів за Нуш. |
Деморацька Г.І. Фіалковська Я.П. |
3 |
Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: ¾ Теоретичні основи інноваційних технологій в початковій школі; ¾ Метод кейс-технологія; ¾ Творчий розвиток та апробація кейс-методу на уроках; ¾ Використання ІКТ на уроках математики; ¾ Розвиток пізнавальної активності і логічного мислення молодших школярів; ¾ Організація та проведення ігор на уроках в початковій школі |
Кравцова О.А. Росчислав Т.В. Куценко Н.О. Резніченко Н.В. Попова Ж.В. |
4 | Аналіз рівня знань, умінь і навичок та успішності, труднощів в опануванні програмового матеріалу і розробка заходів, що дадуть змогу підвищити ефективність навчального процесу. |
Завіна В.П. Керівник м/о |
5 | Різноманітність форм методичної роботи на прикладі використання ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі. | Члени м/о |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 |
Завдання для самоосвітньої роботи:
https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah
3) ознайомитися з відео-матеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya |
Члени м/о |
3 | Участь у роботі міської січневої конференції вчителів початкових класів. | Члени м/о |
4 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
5 | Організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Кенгуру», інтернет-олімпіаді «На урок» | Члени м/о |
6 |
Інструктивно-методична оперативка. ¾ про хід виконання навчальних програм ¾ критерії оцінювання за 12-бальною системою ¾ вимоги до ведення журналу ¾ про ведення зошитів |
Завіна В.П. |
ІV ЗАСІДАННЯ
(квітень, 1 тиждень)
Модернізація змісту освіти в умовах реалізації Державного стандарту початкової освіти. Природнича освітня галузь
Немає прагнення більш природного, ніж прагнення до знань.
М. де Монтель
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці |
1 |
Круглий стіл Організаційно-педагогічні умови формування екологічної грамотності молодших школярів: ¾ Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми; ¾ Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи; ¾ Розвиток пізнавальної активності молодших школярів на уроках природознавства; ¾ Формування пізнавальної активності на уроці шляхом впровадження інтерактивних технологій |
Деморацька Г.І. Федарка Т.П. Куценко Н.О. |
2 |
Аукціон методичних ідей. Інтерактивні прийоми роботи на уроках природознавства: ¾ Використання інтерактивних прийомів «Фішбоун» та «Кубик Блума»; ¾ Психолого-педагогічні аспекти використання мультимедійних технологій. |
Снєгова О.В. Щорба Ю.В. |
3 | Особливості ДПА-2019 в школі I ступеня. Підготовка завдань до ДПА. | Завіна В.П. |
4 | Організація та проведення ДПА в 4-х класах. |
Завіна В.П., вчителі 4-х класів |
5 | Діагностичне анкетування з метою більш повного відображення потреб кожного педагога в удосконаленні своєї педагогічної майстерності для планування роботи на 2019-2020 навчальний рік. | Члени м/о |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 | Завдання для самоосвітньої роботи:
|
Члени м/о |
2 | Опрацювати наказ МОН України від 30.12.2014 р. № 1547 «Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти» та нормативні документи щодо проведення ДПА учнів у 2019 році; | Члени м/о |
3 | Ознайомитися з Інструкцією про звільнення від проходження від проходження ДПА за станом здоров'я (Наказ МОН України, Міністерства охорони здоров'я України від 01.02.2013 р. № 72/78) | Члени м/о |
4 |
Учителям 4 класів розробити завдання на державну підсумкову атестацію |
Вчителі 4-х класів |
5 | Опрацювати наказ МОН України від 14.07.2015 р. № 762 «Порядок переведення учнів (вихованців) ЗНЗ до наступного класу» та нормативні документи щодо закінчення 2018-2019 н.р. | Члени м/о |
V ЗАСІДАННЯ
(травень, 5 тиждень)
Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
Ніщо так не возвеличує і не дає право відчути себе людиною, в найвищому розумінні цього слова, як праця, в яку віриш і любиш.
Олександр Білаш
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці |
1 |
Круглий стіл «Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя»: ¾ Інтерактивні форми роботи з обдарованими дітьми; ¾ Нова українська школа «Ранкові зустрічі»; ¾ Ранкові зустрічі «У колі вірних друзів» |
Кравцова О.А. Федарка Т.П. Протасова О.Ю. |
2 |
Аналіз результатів ДПА учнів 4-х класів, участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах. |
Вчителі 4-х класів |
3 |
Вернісаж педагогічних знахідок. Звіти вчителів: ¾ про підсумки роботи над індивідуальною науково-методичною темою; ¾ про роботу над методичною проблемою закладу; ¾ про проходження курсової перепідготовки, атестації |
Члени м/о |
4 |
Панорама методичних перспектив. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання за 2018/2019 навчальний рік. Складання перспективного плану роботи м/о на 2019/2020 навчальний рік. |
Члени м/о |