План роботи МО вчителів початкових класів на 2023/2024 н. р.
Проблема МЦПРПП
Системний підхід науково-методичного
супроводу інноваційних процесів у всіх типах освітніх закладів міста
Проблема
КЗ «Академічна гімназія»
Виховання особистості шляхом формування життєвих компетентностей через реалізацію СТЕМ- технологій навчання
Проблема
методичного об’єднання вчителів початкових класів
КЗ «Академічна гімназія»
Удосконалення методичної компетентності
вчителя шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій
Мета і завдання методичного об’єднання вчителів
на 2023/2024навчальний рік
Мета:
- Створення умов для формування освіченої творчої особистості громадянина, реалізація його природних задатків і можливостей.
- Постійне підвищення рівня загальнодидактичної і методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально-виховного процесу.
- Забезпечення засвоєння і використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання і виховання учнів.
Завдання:
- Будувати роботу МО згідно з Державною національною програмою
«Освіта» (Україна ХХІ ст.), Законом України «Про освіту», Законом «Про мови в Україні», Концепцією загальної середньої освіти, Державною програмою «Вчитель», Державними стандартами базової і повної середньої освіти, концепцією державної мовної політики в Україні та методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо викладання в початковій школі у 2023/2024 навчальному році.
- Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в
організації роботи членів МО.
- Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової
української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.
- Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження,
самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самостановлення.
- Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.
- Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного
зростання педагогів.
- З метою вдосконалення розвивального середовища роботу МО
спрямувати на формування в учнів ключових компетентностей, які передбачають їх особистісно–соціальний та інтелектуальний розвиток.
- Систематично працювати з обдарованими і здібними учнями, залучати їх
до участі в різноманітних конкурсах учнівської творчості, олімпіадах, конкурсах.
- Розвиток в учнів самостійного критичного та креативного мислення,
навичок інтерактивного здобування знань.
ІІ. ВІДОМОСТІ ПРО ЧЛЕНІВ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові |
Клас | Стаж | Заклад, який закінчив |
Рік закін-чення |
Рік атес-тації | Курси | Категорія, звання | Нагороди |
1 |
Резніченко Наталія Василівна |
1-А | 33 | КДПУ | 1998 | 2024 | 2023 |
Спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель» |
Грамоти відділуосвіти КРДА |
2 |
Стукаленко Ольга Петрівна |
1-Б | 34 | КДПІ | 1988 | 2024 | 2023 |
Спеціаліст вищої категорії |
Грамоти упр. Освіти Кіровогр. міськ.ради |
3 |
Росчислав Тетяна Вікторівна |
1-В | 16 | КДПУ | 2006 | 2021 | 2021 | Спеціаліст І категорії | Грамота упр. Освіти Кіровогр. міськ.ради |
4 |
Шумак Ніна Григорівна |
2-А | 40 |
Мінський пед. інститут |
1985 | 2021 | 2018 |
Спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель» |
Грамоти МОН України, упр.освіти Кіровогр. міськ. ради |
5 |
Фіалковська Яніна Петрівна |
2-Б | 19 | КДПУ | 2004 | 2022 | 2023 |
Спеціаліст вищої категорії |
- |
6 |
Коваленко Юлія Миколаївна |
2-В | 9 |
Пед. академія |
2010 | 2021 | 2020 | Спеціаліст ІІ категорії | - |
7 | Городецька Оксана Леонідівна | 3-А | 15 | КДПУ | 2008 | 2024 | 2023 | Спеціаліст І категорії, |
Грамоти відділу освіти КРДА |
8 |
Снєгова Олена Василівна |
3-Б | 37 | КДПІ | 1985 | 2022 | 2021 |
Спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель» |
Грамоти упр. освіти Кіровогр. міськ. ради |
9 |
Дабич Антоніна Василівна |
3-В | 5 | ЦДПУ ім. В.Винниченка | 2018 | 2024 | 2022 | Спеціаліст | Подяка упр. освіти |
10 |
Кирпа Олена Миколаївна |
3-Г | 5 |
Олександрій ський пед. коледж |
2004 | 2021 | 2020 | Спеціаліст | - |
11 |
Клюй Ірина Степанівна |
4-А | 43 | КДПІ | 1986 | 2024 | 2023 |
Спеціаліст вищої категорії |
- |
12 |
Попова Жанна Володимирівна |
4-Б | 37 | КДПІ | 1986 | 2023 | 2022 |
Спеціаліст вищої категорії, «старший вчитель» |
Грамоти упр. Освіти Кіровогр. міськ. ради |
13 |
Анатанесян Анна Самвелівна |
4-В | 15 | КДПУ | 2012 | 2020 | 2021 |
Спеціаліст І категорії |
- |
14 |
Протасова Ольга Юріївна |
4-Г | 12 | КДПУ | 2011 | 2024 | 2023 | Спеціаліст ІІ категорії | - |
ІІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ САМООСВІТИ ВЧИТЕЛЯ
Якщо ви маєте вогонь знання, дайте іншим запалити від нього світильники.
Томас Фуллер
Самоосвіта педагога - це свідома робота над удосконаленням своєї особистості як професіонала, адаптація своїх індивідуально-неповторних особливостей до вимог педагогічної діяльності, постійне підвищення професійної компетентності і безперервне удосконалення якостей своєї особистості.
Самоосвіта - це свідомий рух
від:
Я - реального (визначити свої сильні і слабкі сторони)
Я - ретроспективного (яким я був у минулому)
до:
Я - ідеального (відповідність сучасним вимогам)
Я - рефлексійного (самоусвідомлення свого самовдосконалення)
Завдання самоосвітньої роботи:
- вивчати і впроваджувати нові педагогічні технології, форми, методи і прийоми навчання;
- відвідувати уроки колег і брати участь в обміні досвідом;
- періодично проводити самоаналіз власної професійної діяльності;
- удосконалювати свої знання в галузі класичної і сучасної психології та педагогіки;
- систематично цікавитися подіями сучасного економічного, політичного і культурного життя;
- підвищувати рівень своєї ерудиції, правової та загальної культури.
Шляхи підвищення фахової майстерності педагогів
Навчаючи інших, ми навчаємося самі…
Сенека
Хто хоче зрушити світ, той нехай почне із себе…
Сократ
№ п/п | Зміст роботи | Відповідальний | Термін |
1. | Вивчення та аналіз нормативних документів, методичних рекомендацій, інструкцій, що регламентують роботу вчителів початкових класів. | Вчителі початкових класів | Протягом року |
2. | Відвідування обласних курсів підвищення кваліфікації. |
Заступник директора з навчально-виховної роботи. |
Протягом року |
3. | Обговорення актуальних питань навчання і виховання. |
Заступники директора, вчителі початкових класів |
Протягом року |
4. |
Ознайомлення з педагогічним досвідом роботи творчих вчителів: а) взаємовідвідування уроків; б) співпраця у семінарах, творчих та динамічних групах; в) ознайомлення і вивчення досвіду роботи вчителів, висвітлених на сторінках фахових журналів та впровадження його в практику роботи. |
Вчителі початкових класів | Протягом року |
5. | Участь у виставці педагогічних ідей, засіданнях педрад, вчительських конкурсах. |
Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі початкових класів |
Протягом року |
6. | Ознайомлення з новинками психолого-педагогічної та методичної літератури, фаховими періодичними виданнями та впровадження їх у свою роботу. |
Вчителі початкових класів, завідувач бібліотекою |
Протягом року |
7. | Підтримка творчих зв’язків з методичними об’єднаннями вчителів початкових класів шкіл міста, області. | Вчителі початкових класів | Протягом року |
Проблемні методичні питання вчителів початкових класів
на 2023/2024 навчальний рік
№ з/п |
Прізвище, ім'я, по батькові |
Річні теми | Форма завершення |
1 |
Резніченко Наталія Василівна |
Розвиток комунікативних компетентностей, пізнавальної активності молодших школярів в системі особистісно діяльнісного підходу до навчання в умовах НУШ |
Розвиток мовленнєвої компетентності. Добірка творчих вправ з розвитку звя’зного мовлення та уваги учнів 1 класу. |
2 |
Стукаленко Ольга Петрівна |
Навчання і виховання молодших школярів за системою розвивального навчання Ельконіна – Давидова. | Добірка творчих вправ, фрагментів уроків з реалізації даної теми. |
3 |
Росчислав Тетяна Вікторівна |
Формування позитивної мотивації учнів до пізнавальної діяльності в системі екологічної освіти й виховання, формування екологічних компетентностей молодших школярів |
Добірка вправ для розвитку мовленнєвих здібностей екологічного змісту, поповнення методичного банку з екологічних проблем |
4 |
Шумак Ніна Григорівна |
Особистісно орієнтований підхід до розвитку творчої особистості молодшого школяра в умовах НУШ | Творчі завдання з розвитку зв’язного мовлення та уваги учнів. |
5 |
Фіалковська Яніна Петрівна |
Формування логічного мислення молодших школярів в процесі навчальної діяльності |
Вправи для розвитку мислення молодших школярів |
6 |
Коваленко Юлія Миколаївна |
Особистісно орієнтоване навчання в початковій школі в умовах НУШ |
Творча база дитячих проєктів (презентація) |
7 |
Городецька Оксана Леонідівна |
Творчий підхід до навчання молодших школярів як передумова успішного формування особистості. |
Вправи для розвитку комунікаційних здібностей на уроках в НУШ (фрагменти творчих уроків) |
8 |
Снєгова Олена Василівна |
Підвищення ефективності сучасного уроку шляхом використання інтерактивних методів навчання |
Фрагменти уроків розвитку зв’язного мовлення з використанням інтерактивних технологій (презентація) |
9 | Дабич Антоніна Василівна | Формування ключових життєвих компетентностей учнів початкових класів шляхом використання інноваційних технологій | Система творчих завдань та дидактичних ігор на уроках ( презентація) |
10 |
Кирпа Олена Миколаївна |
Формування ключових компетентностей шляхом впровадження інноваційних технологій |
Система вправ з логічним навантаженням ( презентація) |
11 |
Клюй Ірина Степанівна |
Диференційований підхід у навчанні молодших школярів в умовах НУШ | Система вправ для розвитку мовленнєвих здібностей та уваги учнів |
12 |
Попова Жанна Володимирівна |
Ігрові технології як різновид інтерактивного навчання на основі педагогіки партнерства |
Дидактичні ігри на уроках укр. мови та математики (презентація) |
13 |
Антанесян Анна Самвелівна |
Застосування диференційованого підходу у навчанні молодших школярів на основі принципу дитиноцентризму | Розробка карток з предметів із диференційованими завданнями (презентація) |
14 |
Протасова Ольга Юріївна |
Формування комунікативної компетентності молодших школярів в умовах НУШ | Вправи з розвитку мовлення на формування комунікативної компетентності (презентація) |
Відкриті уроки
№ з/п |
Прізвище, ім’я, по батькові вчителя |
Предмет | Місяць | Проблема, яка реалізується на уроці |
1. | Резніченко Н.В. |
Навчання грамоти Математика |
листопад лютий |
Розвиток комунікативних компетентностей і пізнавальної активності молодших школярів |
2. | Стукаленко О.П. |
Навчання грамоти Математика |
листопад лютий |
Розвивальне навчання за системою Ельконіна-Давидова в умовах НУШ |
3. | Росчислав Т.В. |
Навчання грамоти математика |
листопад грудень |
Виховання патріотичних почуттів, екологічного навчання на уроках |
4. | Шумак Н.Г. |
математика укр.мова |
листопад квітень |
Особистісно орієнтований підхід до розвитку творчої особистості молодшого школяра |
5. | Фіалковська Я.П. |
Укр.мова математика |
листопад грудень |
Формування логічного мислення молодших школярів в процесі навчальної діяльності |
6. | Коваленко Ю.М. |
Укр.мова математика |
листопад грудень |
Особистісно орієнтований підхід у навчанні |
7. | Городецька О.Л. |
Укр.мова математика |
грудень березень |
Творчий підхід до навчання молодших школярів |
8. | Снєгова О.В. |
Літерат.читання математика |
грудень листопад |
Впровадження інтерактивних методів навчання в умовах НУШ |
9. | Дабич А.В. |
математика укр.мова |
листопад лютий |
Розвиток пізнавальної активності молодших школярів |
10. | Кирпа О.М. |
математика укр. мова |
листопад грудень |
Впровадження інноваційних технологій в умовах НУШ |
11. | Клюй І.С |
математика укр. мова |
листопад грудень |
Розвиток діалогічного мовлення засобами ситуативних ігор |
12. | Попова Ж.В. |
математика укр.мова |
листопад грудень |
Використання ігрових та дослідницьких технологій в навчальній діяльності |
13. | Антанесян А.С. |
математика укр.мова |
листопад грудень |
Формування предметних компетентностей |
14. | Протасова О.Ю. |
математика укр.мова |
листопад грудень |
Формування природничих компетентностей на уроках та в позашкільний час |
Відкриті позакласні заходи
Клас | ПІБ вчителя | Тема заходу | Предмет |
1-А | Резніченко Н.В. | «Хай буяє, квітка ранкова, мовонько чиста, твоя рідна мова» | Навчання грамоти |
1-Б |
Стукаленко О.П. |
«Стежками українських народних казок» | Навчання грамоти |
1-В | Росчислав Т.В. | «Цікавий світ природи» | ЯДС |
2-А | Шумак Н.Г. | «Свято рідної мови» | Українська мова |
2-Б | Фіалковська Я.П. | Гра-вікторина» по ПДР «Усім треба памятати,що на дорозі неможна жартувати» | Літературне читання |
2-В | Коваленко Ю.М. | «Ми- діти твої, Україно!» | ЯДС |
3-А | Городецька О.Л. | «Дружба- найцінніший скарб» | ЯДС |
3-Б | Снєгова О.В. | «Брейн-ринг з української мови» | ЯДС |
3-В | Дабич А.В. | Виховний захід «Україна єдина» | ЯДС |
3-Г | Кирпа О.М. | «Ми-нащадки козаків» | ЯДС |
4-А |
Клюй І.С |
«Безпека понад усе..» | ЯДС |
4-Б |
Попова Ж.В. |
«Вогонь-друг, вогонь- ворог» | ЯДС |
4-В |
Антанесян А.С. |
«Азбука безпеки на дорозі» | ЯДС |
4-Г |
Протасова О.Ю. |
«Дисципліна на дорогах- запорука безпеки» | ЯДС |
ІV. ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ
ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ
№ з/п | Зміст | Відповідальний |
1 | Продовжувати вивчати і впроваджувати в практику роботи педагогічний досвід В.О.Сухомлинського з проблеми особистісно орієнтованого навчання і виховання. |
Члени м/о |
2 |
Вивчити систему роботи з реалізації проблемних питань вчителів, що атестуються: РезніченкоН.В., Клюй І.С., Протасова О.Ю., Стукаленко О.П., Городецька О.Л. Поширювати досвід роботи вчителів: ¾ Шумак Н.Г. з проблеми «Особистісно орієнтований підхід до розвитку творчої особистості молодшого школяра»; ¾ Снєгової О.В. з проблеми «Підвищення ефективності освітнього процесу шляхом інтерактивної діяльності учнів»; ¾ Стукаленко з проблеми «Навчання і виховання молодших школярів за системою розвивального навчання Ельконіна – Давидова». ¾ Резніченко Н.В. з проблеми «Розвиток комунікативних здібностей, пізнавальної активності молодших школярів в умовах особистісно зорієнтованого навчання» |
Члени м/о |
3 | Проводити на кожному засіданні методичного об'єднання взаємообмін досвідом, поповнюючи методичну «скарбничку» педагогічного ідей. |
Члени м/о |
4 | З метою впровадження педагогічного досвіду проводити предметні, інженерні тижні, тижні SТЕМ в початковій школі. |
Завіна В.П., керівник м/о |
5 |
Провести методичні оперативки з опрацювання документів: - Лист МОНУ від 19.08.2022 р. № 1/9530-22 інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у ззсо у 2022-2023 навчальному році; - Наказ МОНУ від 13.07.2021 № 813 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів ЗЗСО»; - Лист МОНУ від 09.08.2021 № 1/9-404 «Про перелік навчальної літератури та навчальних посібників»; - особливості оцінювання навчальних досягнень учнів 1-2 класів та 3-4 класів; - методичні рекомендації до проведення 1 вересня першого уроку 2023-2024н.р. - базовий навчальний план. Типова освітня програма. Типовий навчальний план. Робочі навчальні плани. Модельні навчальні програми; - про недопущення перевантаження учнів надмірним обсягом домашніх завдань; - як проводити «корегувальне навчання» на початку року – методичні рекомендації МОН. - опрацювати нове Положення про сертифікацію педагогічних працівників |
Завіна В.П., керівник м/о |
6 | З метою поліпшення самоосвітньої роботи проводити огляд новинок педагогічної, психологічної та методичної літератури. | Члени м/о |
7 | Здійснювати опрацювання фахових видань журналів та газет: «Початкова школа», «Початкове навчання і виховання», «Розкажіть онуку», «Інформаційний вісник», «Освітянське слово». | Члени м/о |
8 | З метою роботи над науково-методичною проблемою, впровадження нових педагогічних технологій та новацій, проводити відкриті уроки згідно графіка. | Члени м/о |
9 |
Продовжувати поповнювати методичну «скарбничку» відкритих уроків та виховних заходів. |
Члени м/о |
10 | Апробовувати і проваджувати педагогічні інновації в практичну діяльність | Члени м/о |
V. ЗАХОДИ ПО ВИВЧЕННЮ І ПІДВИЩЕННЮ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ
№ з/п | Зміст заходів | Відповідальний |
1. | Здійснювати систематичний контроль за рівнем викладання і якості знань, умінь і навичок учнів. | Вчителі |
2. | Раціонально використовувати форми і методи навчання учнів на уроках в початкових класах. | Вчителі |
3. | Здійснювати компетентнісний, диференційований підхід в освітньому процесі, удосконалювати роботу з обдарованими дітьми. | Вчителі |
4. | Створювати необхідні умови на уроках для забезпечення всебічного розвитку учнів з урахуванням їх здібностей. | Вчителі |
5. | Проводити зрізи знань, предметні олімпіади з основних предметів. |
Вчителі |
6. | Висвітлювати проблеми екологічної освіти на уроках предмету ЯДС. | Вчителі |
7. |
Провести аналіз олімпіад, ДПА серед учнів 4-х класів. |
Завіна В.П. |
8. |
Проводити взаємоперевірку стану ведення учнівських зошитів, дотримання єдиного орфографічного режиму. 4 клас 3 клас 2 клас 1 клас |
Завіна В.П., вчителі вересень, січень жовтень, лютий листопад, березень грудень, квітень |
9. | Провести перевірку стану викладання предметів математика, укр.мова |
жовтень Завіна В.П., листопад вчителі |
10. |
Провести малі предметні олімпіади для учнів 3-х - 4-х класів з математики – жовтень, 3-х – 4-х класів з української мови – листопад. |
Завіна В.П., Вчителі 3-4-х класів. |
Тематика засідань методичного об'єднання
І ЗАСІДАННЯ
(серпень, 5 тиждень)
Тема: Організаційно - методичні аспекти освітньої діяльності в НУШ на 2023/2024 навчальний рік
Форма проведення: педагогічне коло
Мета:- опрацювати основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової школи; обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання за минулий н. р. та затвердити план роботи на 2023-2024 н.р.; розглянути методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку-2023-2024н.р; проаналізувати навчальні програми, підручники, зошити.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні | Примітка |
1 | Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за минулий навчальний рік та завдання на наступний навчальній рік. | Звіт |
Керівник МО Резніченко Н.В. |
|
2 | Коригування та затвердження плану роботи МО вчителів початкових класів на 2023-2024 навчальний рік. | Доповідь |
Керівник МО Резніченко Н.В., члени МО |
|
3 |
Освітній технопак педагогічних ідей. «Сертифікація вчителів: крок за кроком» Особливості атестації в 2023/2024 н.р. за новим Положенням. |
презентація |
Керівник МО, вчитель Дабич А.В. |
|
3 |
Особливості організації освітнього процесу у 2023/24 н.р. Обговорення структури, форм організації освітнього процесу, оцінювання результатів навчання; опрацювання методичних рекомендацій “Особливості освітнього процесу у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2023 – 2024 н.р.”та псіхологічні аспекти організації навчання в умовах воєнного стану. Календарно-тематичне планування в початкових класах. |
Обговорення за круглим столом |
Керівник МО Резніченко Н.В., Шумак Н.Г. |
|
4 |
Найцікавіші прийоми формувального оцінювання в НУШ. «15 способів здійснити формувальне оцінювання на уроці» |
презентація | Снєгова О.В. | |
5 | Аналіз навчальних програм, підручників, зошитів, посібників для початкової школи. Методичні рекомендації щодо проведення Першого уроку | Експрес-огляд | Керівник МО | |
6 | Організація самоосвіти вчителів, затвердження науково-методичних проблем | Обговорення | Керівник МО, члени МО | |
7 | Погодження календарних планів. | Заступник директора з НВР Завіна В.П. | ||
8 | Огляд новинок педагогічної літератури та фахових видань «Освіта для всіх: різноманітність, інклюзія і фізичний розвиток» | Педагогічна виставка | Керівник МО |
Завдання членам методоб’єднання :
- Опрацювати інструктивно – методичні матеріали Міністерства освіти і науки України щодо організації навчально – виховного процесу, ведення класної документації, електронних журналів.
- проаналізувати вимоги Державного стандарту, завдань навчальних програм;
- дотримуватися методичних рекомендацій щодо проведення Першого уроку;
- вчителям в своїй роботі забезпечити прозорість системи оцінювання, самооцінювання в НУШ, довести її до відома батьків;
- вчителям, які готуються атестуватися в цьому н.р. підготувати до 1.09 документи, сертифікати із кількістю 150 годин;
- поповнити свій робочий кабінет новими наочними посібниками, дидактичними іграми, роздатковим матеріалом, впорядкувати осередки НУШ;
- працювати над ідеєю: “Кабінет - творча лабораторія вчителя!”;
- підготуватися до обміну досвідом “НУШ. Перші сходинки навчання разом з учнями 4 класів”.
ІІ ЗАСІДАННЯ
(жовтень, 3 тиждень)
Тема: Освітнє середовище як чинник розвитку особистості учня.
Форма проведення: Педагогічні посиденьки
Мета: - розширити знання педагогів щодо запровадження НУШ
(освітнє середовище, інтегроване навчання, осередки, LEGO);
- підвищити професійну компетентність учителів;
- сприяти розвитку творчої активності педагогів, виховувати інтерес до самовдосконалення.
№ з/п | Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні | Примітка |
1.
|
Застосування новітніх підходів при організації навчальної діяльності молодших здобувачів освіти |
Педагогічна скарбничка |
Керівник МО Резніченко Н.В. |
|
2.
|
Психологічна основа ефективного тайм-менеджменту сучасного вчителя: традиційні та інноваційні методи навчання Психологічно-емоційна підтримка учнів в процесі навчання |
Обговорення статті з досвіду роботи вч. Киїнської ЗОШ Чернігівської обл. |
Снєгова О.В. Протасова О.Ю. |
|
3.
|
Інтеграція та інтегроване навчання в умовах НУШ |
Обговорення за круглим столом |
Шумак Н.Г. | |
Обмін досвідом “НУШ. Перші сходинки разом з учнями 1-4 класів”. Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів третіх і четвертих класів НУШ |
Експрес огляд |
Клюй І.С. |
||
4. |
Майстер-клас “Ранкові зустрічі” |
Коло ідей |
Вчителі 1-4 класів |
|
5.
|
Методичні перегуки: Обговорення матеріалів періодичної преси, відвіданих семінарів-практикумів |
Огляди видань |
Члени МО, Городецька О.Л. |
|
6. | Новини з курсів, вебінарів | Обмін досвідом |
Члени МО Резніченко Н.В., Фіалковська Я.П., Протасова О.Ю. |
|
7. | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. |
Члени МО |
||
8. | Проведення в школі І етапу олімпіад з математики та української мови серед учнів 3-4 класів до дня української писемності. |
Керівник МО Члени МО |
Завдання членам методоб’єднання:
-організувати активну участь молодших школярів в олімпіадах, у Всеукраїнських конкурсах “Соняшник”, інтернет-олімпіадах“ На урок”,“Всеосвіта”, конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика;
- підготуватись до методичних перегуків «Сучасні педагогічні технології – шлях до розвитку життєздатної творчої особистості»;
- підготувати відкриті уроки , позакласні заходи ;
- підготувати педагогічний діалог «Радимо прочитати» ;
- створити методичні кейси по проведенню «Ранкових зустрічей»
- створити методичний банк по роботі з інклюзивними дітьми
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 |
Завдання для самоосвітньої роботи:
навчальних квестів»: https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta- provedennya-navchalnih-kvestiv;
https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki |
Члени м/о |
2 |
Скарбничка педагогічного досвіду. Педагогічні зустрічі: Майстер-клас по наступності між початковою і середньою ланками школи « Формування теоретичного мислення за методикою розвивального навчання. Моделювання на уроках математики. |
Стукаленко О.П. |
3 | Участь у міському етапі міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3-4 класів. | Завіна В.П. |
4 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
5 | Проведення уроків вчителями початкової школи за SТЕМ – проектом « Обіймемо рідну землю любов’ю» |
Завіна В.П. Керівник м/о Члени м/о |
6 | Заслуховування звітів вчителів, які відвідують міські семінари вчителів початкової школи. | Члени м/о |
7 | Використання вчителями у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі. | Члени м/о |
8 | Надання допомоги молодим вчителям щодо поурочного планування | Керівник м/о |
ІІІ ЗАСІДАННЯ
(грудень, 1 тиждень)
Тема: Діяльнісний підхід до навчання – запорука успіху НУШ.
Безумство – діяти по-старому і чекати на нові результати.
А. Енштейн
Форма проведення: Методичні посиденьки
Мета: вивчати досвід щодо впровадження Державного стандарту початкової освіти в математичній освітній галузі; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадах; виховувати інтерес досамовдосконалення, пізнання нового.
№ з/п |
Зміст роботи | Форма проведення | Відповідальні | Примітка |
1. |
Діяльнісний підхід та ігрові методи навчання в умовах НУШ |
Колективний підхід |
Керівник МО Резніченко Н.В., Кирпа О.М. (з досвіду роботи) |
|
2. | Розвиток пізнавальної активності здобувачів освіти на уроках інтегрованого курсу «ЯДС» | Презентація дидактичних ігор | Росчислав Т.В. | |
3. | Розвиток критичного і креативного мислення молодших школярів в НУШ | Аукціон ідей |
Фіалковська Я.П., члени МО |
|
4. | Інтеграція змісту кількох навчальних предметів навколо природничої теми в початкових класах | Коло ідей |
Керівник МО, Клюй І.С. члени МО |
|
5. | Розвиток навчального співробітництва на уроках в початковій школі за системою розвивального навчання | Огляд статті з теми | Стукаленко О.П. | |
6. | Обмін досвідом з проходження та тематики вебінарів і курсів |
Бесіда-інтерв’ю |
Члени МО |
|
7. |
“Ігрова діяльність учнів в НУШ як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності ” *Екологічні ігри та завдання в НУШ |
Захист знахідок |
Протасова О.Ю., Антанесян А.С. |
|
8. | Підсумки результатів освітнього процесу за І семестр. | Обговорення за круглим столом |
Члени МО |
Завдання членам методоб’єднання:
- підготуватися до круглого столу - «Розвиток пізнавальної сфери молодшого школяра: що слід знати вчителю»
- підготуватися до практичних занять на тему «Вправи та ігрові завдання на уроках української мови»
- підготувати показові уроки
-підготувати та затвердити календарне планування на ІІ семестр
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 |
Завдання для самоосвітньої роботи:
https://naurok.com.ua/webinar/stem-u-shkoli-metodichni-rekomendaci-schodo-vprovadzhennya-na-urokah
3) ознайомитися з відеоматеріалом «Шість капелюхів: прийом-гра для розвитку критичного мислення»: https://naurok.com.ua/post/shist-kapelyuhiv-priyom-gra-dlya-rozvitku-kritichnogo-mislennya |
Члени м/о |
3 | Участь у роботі міської січневої конференції вчителів початкових класів. | Члени м/о |
4 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
5 | Організувати участь молодших школярів у Всеукраїнській грі «Кенгуру», інтернет-олімпіаді «На урок» | Члени м/о |
6 |
Інструктивно-методична оперативка. ¾ про хід виконання навчальних програм ¾ критерії формувального оцінювання; вимоги до ведення журналу ¾ про ведення зошитів |
Завіна В.П. |
ІV ЗАСІДАННЯ
(лютий, 1 тиждень)
Тема: Творчі проекти-засіб виховання соціально активної особистості
«Без гри не має і не може бути повноцінного розумового розвитку»
В.О. Сухомлинський
Форма проведення: педагогічні гостини
Мета: обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній процес інтерактивних форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики:кейс-технологія; “перевернуте навчання”; педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України; критичне мислення молодших школярів на уроках ; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати освітній процес у початковій школі; виховувати інтерес до самовдосконалення, пізнання нового; поділитися досвідом з нестандартних форм навчання в НУШ.
№ з/п | Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Примітка |
1. | Шляхи розвітку творчої особистості | Обмін досвідом | Члени МО, вчителі, що атестуються | |
2. | Розвиток пізнавальної активності учнів початкових класів за допомогою використання інтерактивних ігор. Цікавинки з методичної скарбниці | Обговорення |
ЧлениМО: Антанесян А.С.,Коваленко Ю.М. |
|
3. | Сучасні інноваційні технології у процесі навчання математики для початкової школи в умовах НУШ | Презентація |
Попова Ж.В. Протасова О.Ю. |
|
Особливості та вимоги щодо проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі | Круглий стіл | Заступник з НВР | ||
4. |
Методичний лекторій Нестандартні форми навчання – особливість Нової української школи |
Досвід роботи |
Клюй І.С. , Городецька О.Л. Члени МО |
|
5. |
Скарбничка педагогічного досвіду. Вернісаж творчих знахідок. - Активізація пізнавальної діяльності шляхом впровадження інтерактивних технологій; - Як ефективно розвивати логічне мислення школяра: практичні поради та рекомендації; - Екологічне виховання на уроках математики. Ігрові завдання з екологічним змістом. |
Презентація |
Члени МО: Протасова О.Ю., Кирпа О.М., Антанесян А.С., Росчислав Т.В. |
|
6. |
Психологічні аспекти педагогічної спадщини В. Сухомлинського. |
Презентація | Шумак Н.Г. | |
7. | Ігрові технології у практиці роботи над текстами В.Сухомлинського як стратегія розвитку інтересу до щоденного читання | Майстер-клас | Стукаленко О.П. |
Завдання членам методоб’єднання:
- вчителям 4 класів ретельно опрацювати «Положення про Державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти»;
- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей “Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики”
VЗАСІДАННЯ /квітень/
Тема: Формування компетентностей учнів в освітньому процесі.
Форма проведення: Методичний марафон
Мета:
№ з/п | Зміст роботи |
Форма проведення
|
Відповідальні
|
Примітка |
1. | Тренінг “Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів” | Тренінг |
Керівник МО, психолог |
|
|
Аукціон методичних ідей. Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках математики: - формування в учнів навичок здорового способу життя . |
Панорама |
Члени МО: Стукаленко О.П., Снєгова О.В., Кирпа О.М., Фіалковська Я.П., Протасова О.Ю., Коваленко Ю.М. |
|
3. | Практикум “Гра по-новому – навчання по-іншому з LEGO” Метод компетентнісного навчання “Шість цеглинок” |
Практикум | Керівник МО, вчителі Протасова О.Ю., Клюй І.С. | |
4. | Рефлексія “Підсумки проведення тематичних Тижнів в початкових класах” | Мозайка думок |
Керівник МО, Заст. з НВР |
|
5. | Методичний ринг “Секрети цікавого навчання “ | Методичний ринг |
члени МО Дабич А.В. |
|
6. |
Забезпечення рухової активності школяра та попередження втоми | Експрес-інформація | члени МО |
Завдання членам методоб’єднання:
- ознайомитися з добіркою матеріалів, які допоможуть запровадити принципи STEM-освіти в освітньому процесі;
- взяти до уваги статтю “Чому LEGO у школі – це круто”;
- підготувати творчий звіт “Мої досягнення та творчі напрацювання”(вчителям, що проходять атестацію);
- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний рік;
- учителям 4 класів розробити завдання на державну
підсумкову атестацію ;
- опрацювати Лист МОН України “Щодо окремих питань переведення учнів закладу загальної середньої освіти до наступного класу” та нормативні документи щодо закінчення 2023-2024 н.р.
VІ ЗАСІДАННЯ
(червень, 5 тиждень)
Тема: Підсумки роботи ШМО вчителів початкових класів
за 2023-2024 навчальний рік
Ніщо так не возвеличує і не дає право відчути себе людиною, в найвищому розумінні цього слова, як праця, в яку віриш і любиш.
Олександр Білаш
Форма проведення: методичний марафон
Мета: підбити підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових класів за 2022-2023 навчальний рік; заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі знахідки, напрацювання; скласти перспективний план роботи МО на наступний навчальний рік.
№ з/п | Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні | Примітка |
1. | Підведення підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2023-2024 навчальний рік | Панорама методичних досягнень |
Керівник МО Резніченко Н.В. |
|
2. | Звіт учителів , що атестуються “Мої досягнення та творчі напрацювання” | Творчий звіт | Вчителі, що атестуються | |
3. | Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2024-2025 навчальний рік | Панорама ідей | Члени МО | |
4. | Про порядок закінчення навчального року |
Методичний всеобуч |
Заступник директора з НВР | |
5. | Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та Міжнародних конкурсах та інтернет-олімпіадах. | Обговорення педагогічних досягнень | Заступник директора з НВР | |
6. |
Вернісаж педагогічних знахідок. Звіти вчителів: ¾ про підсумки роботи над індивідуальною науково-методичною темою; ¾ про роботу над методичною проблемою закладу; ¾ про проходження курсової перепідготовки, навчання на курсах освітніх платформ « На урок», ЕdEra, вебінарах, інтернет-марафонах. |
Члени МО | ||
7. |
Діагностичне анкетування з метою більш повного відображення потреб кожного педагога в удосконаленні своєї педагогічної майстерності для планування роботи на 2022-2023 навчальний рік. |
Керівник МО Резніченко Н.В. |
Завдання членам методоб’єднання:
- систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань підвищення професійної майстерності;
- продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;
- слідкувати за новинками методичної літератури;
- займатися самоосвітою.