Особливості адаптації дітей до школи (рекомендації для батьків 5-х класів)

Posted in Соціально-психологічна служба

Особливості адаптації дітей до школи

(рекомендації для батьків 5-х класів)

В чому особливість адаптації цього моменту?

Найскладнішим для 5-класника є перехід від одного, звичного вчителя, до взаємодії з декількома. Ламаються звичні стереотипи, самооцінка дитини - адже тепер його оцінюватиме не один педагог, а дещо. Добре, якщо дії вчителів злагоджені і дітям буде нескладний звикнути до нової системи взаємостосунків, до різноманітності вимог по різних предметах. Чудово, якщо вчитель початкової школи детально розказав класному керівнику про особливості ту або іншу дитину. Тому задача батьків на даному етапі – познайомитися зі всіма вчителями, які працюватимуть у вашому класі, спробувати вникнути в той круг питань, які можуть викликати утруднення у дітей цього віку як в учбовій, так і у позашкільній діяльності. Чим більше інформації ви отримаєте на цьому етапі, тим буде легшим вам допомогти своїй дитині.

Які "плюси" несе в собі перехід з початкової школи в середню? Що дає в психологічному плані це розвитку особи дитини? Перш за все - діти взнають свої сильні і слабі сторони, вчаться дивитися на себе очима різних людей, гнучко перебудовувати свою поведінку залежно від ситуації і людини, з якою спілкуються.

В той же час основною небезпекою даного періоду є чинник зміни особового значення навчання, поступове зниження інтересу до учбової діяльності. Підлітковий вік зв'язаний, перш за все, з інтенсивним розширенням контактів, з отриманням свого "Я" в соціальному плані, діти освоюють навколишню дійсність ЗА порогом класу і школи. А тому задача батьків - допомогти в цій складній справі.

 Добре б більше знайомитися з друзями вашої дитини, запрошувати їх в будинок, цікавитися захопленнями і цінностями підлітків. В цьому віці в класах звичайно формуються окремі групки по інтересах. До якої з них пнулася ваша дитина? Чому? Звичайно, обов'язково треба контролювати дитину, особливо в перші 1-2 місяці навчання в середній школі. Але все таки у жодному випадку не змішувати поняття "добрий учень" і "добра людина", не оцінювати особисті досягнення підлітка лише досягненнями в навчанні. Якщо у дитини виникли проблеми з успішністю і йому складно підтримувати її на звичному рівні, спробуйте дати йому можливість в цей період проявити себе в чомусь іншому. В чомусь такому, ніж він міг би гордитися перед друзями. Сильна зацикленість на учбових проблемах, провокація скандалів, пов'язаний з "двійками" в більшості випадків приводить до відчуження підлітка і лише погіршує ваші взаємостосунки. Ще однією особливістю дітей 10-11 років є їх збільшений ступінь самостійності. З одного боку, це добре, оскільки багато що дитина робить сам і не потребує вашій допомозі, особливо в побутовому плані. Але саме ця упевненість в собі дозволяє дітям йти на експерименти, іноді небезпечні для життя і здоров'я. В цьому віці багато дітей пробують наркотики (у тому числі і куріння), у них з'являються сумнівні знайомства. Саме в цей період (а перехід з початкової школи в середню підходить як не можна краще!) добре б так спланувати вільний час підлітка, щоб у нього не залишилося часу на "дурощі" і безцільне проведення часу. Постарайтеся РАЗОМ подумати, які факультативи, гуртки) хотіла б відвідувати дитина, хто з друзів міг би скласти йому компанію.