Аналіз роботи соціально – психологічної служби КЗ «НВО «ЗНЗ І – ІІІ ступенів №20 – ДЮЦ «Сузір’я» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області» за 2018 – 2019 навчальний рік.

Posted in Соціально-психологічна служба

logo
Аналіз роботи соціально психологічної служби
КЗ «НВО «ЗНЗ І ІІІ ступенів №20 ДЮЦ «Сузір’я»
Кіровоградської міської ради Кіровоградської області»
за 2018 2019 навчальний рік.

    Зміст роботи практичного психолога та соціального педагога базується на спілкуванні з учнями, батьками і вчителями та тісній співпраці із відповідними службами міста.

   Напрямки роботи соціально – психологічної служби: просвітницька робота, превентивне виховання, профілактична робота, консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу.

     У 2018-2019 навчальному році практичний психолог та соціальний педагог працювали за планом, затвердженим директором школи та погодженим методистом ЦМСПС Сосновською М.В. Роботу психолога здійснювала практичний психолог Мезенцева О.В. та соціальний педагог Орєшкова І.В.

     Психологічна служба керується у своїй роботі «Положенням про психологічну службу системи освіти України» (зареєстроване в Міністерстві юстиції України 30.12.1999 року за № 922/4215 та затверджене наказом МОН України від 03.05.1999р. № 27).

     Для реалізації цих завдань була вибрана проблемна тема практичного психолога та соціального педагога: «Зниження рівня конфліктності між учасниками навчально-виховного процесу та інтерактивні методи в роботі соціального педагога.» З цією метою був розроблений відповідний план роботи на навчальний рік.

      Працівниками  соціально – психологічною службою здійснюється соціально – педагогічний патронаж навчально – виховного процесу та проведені такі заходи:

  • Поновлено  банк даних дітей соціально незахищених категорій;
  • Проведення класних годин, годин спілкування на теми: «Права та обов’язки неповнолітніх», «Шкідливі звички – викрадачі розуму», «Як допомогти підліткам звільнитися від куріння», «Профілактика шкідливих звичок», «Правопорушення і злочин», «Моє відношення до зорового способу життя», «СНІД. Як запобігти ВІЛ інфікуванню?», «Вживання наркотичних речовин – причина багатьох нещасть людей», «Наркоманія, та її вплив на злочинність», «Адміністративна та кримінальна відповідальність за скоєння правопорушень та злочинів» та ін.;
  • Анкетування «Шкідливі звички» та ін.;
  • Семінар – практикум для слухачів курсів директорів КЗ «КОІППО ім. В.Сухомлинського» на тему: «Толерантне ставлення один до одного, і до чого може призвести не толерантне ставлення!»
  • Вивчення процесу адаптації першокласників, п’ятикласників та десятикласників  до шкільного життя;
  • Тренінгові вправи “Спілкування – це…” для учнів 7-х класів;
  • Година спілкування для учнів 5-10-х класів на тему: « Профілактика булінгу»;
  • Тренінгове заняття  для учнів 9-Б класу на тему: «Здоров’я - цінність життя!»;
  • Профілактичні рейди з попередження правопорушень, безпритульності та бездоглядності серед неповнолітніх «Урок», «Діти вулиці», «Вокзал»;
  • Індивідуальна робота з учнями, які без поважних причин не відвідують заняття та їх батьками;
  • У рамках Місячника правової освіти проводяться заходи та правові лекторії  за участю спеціалістів СЮП КВП ГУНП та УПЗПД;
  • Патронаж сімей, які не належним чином виконують свої батьківські обов’язки;
  • Залучення дітей, які перебувають на обліку в СЮП КВП ГУНП, до гурткової роботи.

В закладі розроблена та виконувалася система заходів:

  1. Розроблено шкільну систему заходів з профілактики дитячої безпритульності та бездоглядності серед неповнолітніх до  2019 року.
  2. З метою виявлення безпритульних та бездоглядних дітей систематично ведеться облік відвідування учнями навчальних занять та їх запізнення на

уроки, здійснюються профілактичні рейди «Діти вулиці», «Вокзал», «Паління» та Всеукраїнський рейд «Урок».

  1. Виконуються виховні заходи, щодо реалізації державних та обласних програм  з питань формування здорового способу життя, планування сім’ї, відповідального батьківства.
  2. Система заходів батьківського всеобучу, лекторії за участю представників СЮП КВП ГУНП, інспектором відділу зв’язків з громадськістю Грінченко В.В. (шкільний офіцер поліції); громадських органів з метою сприяння духовному зростанню батьків, формування в них позитивного ставлення до себе та інших, накопичення досвіду гуманних взаємин.
  3.  Організовуються зустрічі та правові лекторії з працівниками правоохоронних органів СЮП КВП ГУНП, інспектором відділу зв’язків з громадськістю Грінченко В.В. (шкільний офіцер поліції);  представниками служби у справах дітей.
  4. Проведено благодійні акції у 2018/2019р. «Щедрий врожай» (збір овочів, фруктів притулкам, інтернатам, людям похилого віку), акція «Марки» членські внески від часткового розповсюдження марок від Товариства

Червоного Хреста та  до дня св. Миколая – «Різдвяний янгол» (збір книг, іграшок для дітей притулку).

  1.  Проводяться дні рейду в сім’ї учнів, які потребують посиленої педагогічної уваги, за участю громадського інспектора.
  2.  Проводяться дні рейду в сім’ї учнів, які потребують посиленої педагогічної уваги, за участю громадського інспектора.
  3.  Складена картотека та систематично ведеться діагностична, консультаційна та корекційна робота з дітьми «групи ризику».

10.Проводиться анкетування, тестування для дітей з девіантною поведінкою з  метою виявлення їх здібностей, нахилів, з’ясування рівня їх життєвих інтересів.

11.Діти, які схильні до правопорушень, перебувають на обліку в СЮП КВП ГУНП та УПЗПД залучені до гуртків та секцій.

12. Класні години на теми: «Сім’я не простір для насильства» з учнями 7-х класів.

13.Години спілкування на теми: «Насильство: як себе захистити», «Твої права та обов’язки», «Конвенція ООН про права дитини» з учнями 9-11-х класів.

14.Проведення занять з елементам и тренінгу на тему: «Види насильства. Як

захистити себе від насилля та торгівлі людьми» з учнями 5-6-х класів.

15. Пропаганда здорового способу життя, профілактики: алкоголізму, наркоманії, лекція «Шкідливі звички – викрадачі розуму», «Вживання наркотичних речовин – причина багатьох нещасть людей», «Захворювання які передаються статевим шляхом. Профілактика ЗПСШ», перегляд документальних фільмів, «Підвал  наркоманів», «Правда про наркотики», лекція «СНІД. Як запобігти ВІЛ інфікуванню?» та інформаційно – просвітницька робота з питань формування толерантного ставлення до ВІЛ – інфікованих дітей;

16. В рамках співпраці з СЮП КВП ГУНП та УПЗПД відбувалися консультативні зустрічі, правові лекторії з працівниками цих служб (зустріч та правовий лекторій з працівниками правоохоронних органів, а саме – інспектор СЮП КВП ГУНП Заагородня Ж.В. для учнів 6-9-х класів на тему: «Адміністративна та кримінальна відповідальність за скоєння правопорушень та злочинів» та проведення профілактичних бесід з дітьми девіантної поведінки та дітей «групи ризику»), інспектор відділу зв’язків з громадськістю Грінченко Вікторія Вікторівна провела заняття для учнів 5-11-х класів на тему: «Протидія булінгу», відвідування учня 5-В класу - Полякова Дмитра, який має багато пропусків без поважних причин. Надавалася інформація стосовно учнів школи за запит СЮП КВП ГУНП, УПЗПД з метою організації роботи з

функціонально неспроможними сім’ями («групи «ризику»), учнями, яких було притягнено до адміністративної відповідальності, учнями, які знаходяться на профілактичному обліку, та їхніми батьками.

17. Зустріч з лікарем – венерологом Янчуковим В.В. КЗ КШВД, лекторій для учнів 9-Б, 9-В, 11-А та 11-Б  класів на тему:  «Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом»;

Протягом 2018- 2019 н.р.  практичним психологом  школи здійснювались наступні види роботи:

 

  1. Визначення психологічної готовності майбутніх першокласників до шкільного навчання.
  2. Дослідження шкільної зрілості та мотивації навчання дітей першокласників.
  3. Вивчення причин, що перешкоджають адаптації першокласників в школі.
  4. Виявлення дітей «групи ризику»
  5. Провела анкетування, тестування учнів 10-х класів «Вивчення професійних нахилів учнів».
  6. Відібрала дітей схильних до агресії, із труднощами у спілкуванні.
  7. Зробила соціометрію у 5-х класах.
  8. Проводила індивідуальні консультування з дітьми «групи ризику», важковиховуваними та іншими дітьми.
  9. Проводила роботу з батьками дітей, у яких виявлений недостатній рівень готовності до навчання.
  10. Проводила консультування батьків учнів з питань труднощів у взаєминах із дітьми, проблем у поведінці, вибору професії.
  11. Провела рейди з метою корекції девіантної поведінки.
  12. Склала картотеку літератури по роботі з девіантними підлітками.
  13. Приймала участь у педагогічній раді.
  14. Допомога вчителям у підборі психологічної літератури.
  15. Проводила бесіду з батьками, щодо особливостей виховання і навчання обдарованих дітей.
  16. Відвідування разом з соціальним педагогом важких учнів вдома:

а) бесіди з батьками;

б) відвідували зали комп’ютерної гри;

в) вивчали стосунки учнів з близьким оточенням;

г)вирішували питання з місцевими органами виконавчої влади, та громадського самоврядування;

     д) брали участь у проведенні  місячника морально – правового виховання:

ж)організовували систематичну роботу куточка «На допомогу класному керівнику».

  1. Проводили бесіду з батьками на тему: «Шкідливі звички», «Насильство в сім’ї».
  2. Консультувала батьків тих дітей, у яких виявлений недостатній рівень готовності до навчання.
  3. Анкетування дітей 1-х, 5-х класів «Адаптація першокласників» та «Адаптація п’ятикласників».
  4. Проведене анкетування учнів 9 – 10 класів:

«Чи схильний ти до вживання наркотичних речовин», «Я проти СНІДу»; «Шкідливі звички», проведена методика «Соціометрія» для визначення в

класі лідерів та аутсайдерів; анкетування учнів 9 - 11- х класів (профорієнтація ДДО, карта інтересів). Психолог здійснювала соціально-

педагогічну діагностику готовності учнів 5-тих класів до переходу в середню школу;

  • проведена методика «Соціометрія» для визначення в класі лідерів та аутсайдерів;
  • визначені діти, які схильні до агресії, тривожності «Неіснуюча тварина»;
  • діагностування важковиховуваних учнів: тип особистості (К.Юнг), методика «Моя сім я», «Неіснуюча тварина»;

Консультування вчителів та батьків по таким питанням:

  • індивідуальні консультації батьків, учнів, вчителів з таких питань:  «Проблеми в особистісній сфері дитини, а також  проблеми у родині», бесіди з дітьми, схильними до правопорушень, з метою корекції девіантної поведінки;
  • консультування класних керівників 1 та 5 класів з приводу адаптації учнів до молодшої та середньої школи;
  • рекомендації батькам та педагогам щодо стримування агресивної поведінки в класі;
  • дитина говорить неправду, як з цим боротися ?;
  • особливості виховання та навчання обдарованих та талановитих дітей;
  • проводились корекційні заняття з учнями 1 класу з приводу шкільної дезадаптації; корекційні заняття з учнями 5 класу з приводу шкільної дезадаптації в середній школі;
  • корекційно – відновлювальні заняття з елементами арт - терапії  з учнями  «групи ризику» які постійно порушують поведінку;
  • групова робота: корекційно – відновлювальні заняття з елементами арт - терапії  у 5 – 8 класах.

Протягом 2018 - 2019 н.р. соціальним педагогом школи здійснювались

наступні види роботи:

  1. Анкетування та створення соціального паспорту класів, окремо по школі.

Була визначена група дітей пільгових категорій:

  • дітей-сиріт та ПБП -10;
  • дітей-інвалідів - 24;
  • дітей-напівсиріт - 23;
  • дітей із багатодітних сімей - 60;
  • дітей, які народилися від ліквідаторів аварії на ЧАЕС - 5;
  • дітей із малозабезпечених сімей -13;
  • дітей батьки, які загинули під час виконання службових обов’язків – 2;
  • сім’ї з дітьми, які потрапила в складні життєві умови і не в змозі подолати їх самостійно –6;
  • діти переселенці ВПО-7;
  • дітей, які схильні до правопорушень – 4;
  • дітей батьки яких мають посвідчення учасника бойових дій, або батьки яких загинули під час проведення АТО – 89;
  • дітей, які стоять на диспансерному обліку – 18;
  • дітей «групи ризику» – 10;
  • дітей, що потребують посиленої уваги    – 41;
  • дітей з неповних сімей – 209.
  1. Складені списки дітей, які потребують соціального захисту (безкоштовне харчування – 115 учнів).
  2. Проведене анкетування, спрямоване на вивчення взаємин учнів між собою, з вчителями та батьками. Проведене анкетування про зайнятість учнів гуртковою, позакласною та позашкільною роботою.
  3. Проведене анкетування учнів 9 – х класів:

     «Я проти СНІДу»; «Шкідливі звички», проведена    методика «Соціометрія» для визначення в класі лідерів та аутсайдерів; анкетування учнів 9 – 11– х класів (профорієнтація ДДО, карта інтересів), проективна методика «Розфарбуй курця». СПС здійснювала соціально-педагогічну діагностику готовності учнів 5-тих класів до переходу в середню школу в рамках перевірки рівня адаптації учнів 5-тих класів.

  1. Проаналізований відпочинок дітей пільгових категорій, дітей з проблемних сімей, та дітей «групи ризику».
  2. Вивчені результати поглибленого медичного огляду дітей (діти - сироти та діти інваліди – 34 учня.)
  3. Проконтрольована адаптація учнів 1-х, 5-х та 10-х класів до нових умов навчання.
  1. Проведені групові та індивідуальні консультації з дітьми «групи ризику», та важковиховуваними та іншими дітьми.
  2. Проведені індивідуальне консультування з класними керівниками та батьками учнів.
  3. Проконтрольоване відвідування школи дітьми схильними до правопорушень – 4 учня.
  4. Проконтрольоване навчання важковиховуваних учнів – 10 чоловік.
  5. Проведено індивідуальні бесіди з дітьми схильними до правопорушень, з метою корекції девіантної поведінки – 10 учнів.
  6. Організовано зустрічі учнівського колективу з спеціалістами:
  • СЮП КВП ГУНП –  8;
  • медичними працівниками – 1;
  • Червоним Хрестом – 2.

СПС брала участь:

  • тиждень здорового способу життя;
  • день захисту дітей-інвалідів;
  • акція милосердя;
  • систематична робота куточка «На допомогу класному керівнику»;
  • місячник морально – правового виховання:
  • допомога учням з проблемами у навчанні;
  • відвідування учнів вдома, проводили бесіди з батьками;
  • вирішення питання з місцевими органами виконавчої влади;
  • протягом  2018 – 2019 н.р. за участю адміністрації, соціально - психологічної служби, СЮП КВП ГУНП, учнів, батьків було проведено 3 засідання ради профілактики.
  • протягом 20182019 н.р. на внутрішкільний облік було поставлено 2 учня.
  • написання подання в УПЗПД на притягнення до адміністративної відповідальності батьків.

У школі систематично ведеться робота з дітьми, які стоять на внутрішкільному обліку (2018 – 2019 н.р. – 4 учня.) З ними проводилась відповідна робота: профілактичні бесіди, корекційно – відновлювальна та розвивальна робота, відвідування вдома, розмова з вчителями з приводу поведінки на уроках (ведуться індивідуальні картки важковиховуваних дітей).

    Проводиться перевірка стану відвідування уроків. Після цього з боку адміністрації, соціального педагога та практичного психолога проводилася робота з батьками, учнями та класними керівниками щодо запобігання пропусків занять без поважних причин, більш відповідального ставлення до навчального процесу з боку учнів та батьків щодо запобігання дитячої

бездоглядності. Батьки попереджалися щодо пропусків уроків їх дитиною без поважних причин, про незадовільну поведінку.

     Сім’я завжди була й залишається природним середовищем первинної соціалізації дитини, джерелом матеріальної та емоційної підтримки, необхідної для розвитку її членів, особливо дітей і підлітків, засобом збереження і передачі культурних цінностей від покоління до покоління. Дитина в сім’ї навчається, беручи приклад з батьків, з того, як вони ставляться до своїх обов’язків, одне до одного, до інших людей. Тому дуже важливою є робота соціального педагога та практичного психолога з батьками, робота по вивченню стану сімейного виховання протягом навчального року, а саме – 1 раз на рік складалися  акти

обстеження житлово-побутових умов життя і виховання учнів зі статусом та дітей «групи ризику».

     Протягом 2018 – 2019 н.р. за участю адміністрації, соціально - психологічної служби, СЮП КВП ГУНП, учнів, батьків було проведено 3 засідання ради профілактики, де розглядалась поведінка, успішність  учнів школи. Варто зазначити, що однією із основних причин запрошення дітей і їхніх батьків на засідання ради профілактики є  пропуски уроків без поважних причин учнями,

вживання учнями ненормативної лексики, фізична агресія учнів, безвідповідальне ставлення батьків до своїх обов’язків.

Радою профілактики школи практикувались такі засоби впливу:

  • винесення офіційного попередження про відповідальність за навчання та виховання дітей  батькам;
  • винесення  офіційного попередження за противоправну поведінку учнів;
  • термін   для   виправлення  своєї  поведінки  на  місяць  та інші.

 Батькам були надані рекомендації щодо виховання та навчання дітей, організації дозвілля. З боку соціально – психологічної служби школи  приділялась особлива увага щодо роботи з цими учнями. Надавалась консультативна допомога учням, їхнім батькам. Проводились індивідуальні

профілактичні бесіди з учнями щодо стосунків між дітьми, вчителями та  батьками, незадовільної поведінки під час уроків та на перервах.

     З боку практичного психолога та соціального педагога здійснювалася співпраця з класними керівниками, які дуже добре знають дітей свого класу і допомагають в роботі з ними. Відбувалася взаємодія і з вчителями - предметниками, класними керівниками, які зверталися з відповідними запитами за допомогою у вирішенні різних проблем, які виникають при спілкуванні з дітьми.

     Велика увага в навчальному закладі приділяється питанню захисту прав та законних інтересів дітей соціально – незахищених  категорій. З метою додержання законодавства, спрямованого на соціальну роботу з дітьми

незахищеної категорії, своєчасного виявлення дітей, які перебувають у складних умовах проживання, та роботи з батьками дітей даної категорії.

     В рамках співпраці з СЮП КВП ГУНП відбувалися консультативні зустрічі, правові лекторії з працівниками цих служб, надавалася інформація стосовно учнів школи за запит СЮП КВП ГУНП, УПЗПД з метою організації роботи з функціонально неспроможними сім’ями («групи «ризику»), учнями, яких було притягнено до адміністративної відповідальності, учнями, які знаходяться на профілактичному обліку, та їхніми батьками.

Протягом 2018 - 2019 навчального року організовані та проведені правові лекторії з працівниками правоохоронних органів, а саме – ст. інспектором СЮП КВП ГУНП Загородньою Ж.В. та інспектором роти №1 УПП Грінченко В.В.,

правові лекторії для учнів 6-9-х класів на тему: «Адміністративна та кримінальна відповідальність за скоєння правопорушень та злочинів», «Відповідальність підлітків за правопорушення» та для учнів 5-11-х класів на тему: «Протидія булінгу».

     Зустріч з лікарем – венерологом Янчуковим В.В. КЗ КШВД, лекторій для учнів 9-Б, 9-В, 11-А та 11-Б класів на тему:  «Профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом».

Проведено благодійні акції у 2018 – 2019 н.р.

  • Обласна благодійна акція «Щедрий врожай» (збір овочів, фруктів притулкам, інтернатам, людям похилого віку. Було зібрано овочів на суму на суму 2972 грн.)
  • До дня св. Миколая – «Різдвяний янгол» (збір книг, іграшок для дітей притулку та організації Товариства Червоного Хреста були переданні речі, одяг, іграшки, що були в користуванні –  зібрано на суму 42 120 грн.)
  • Акція «Марки» членські внески від часткового розповсюдження марок від Товариства Червоного Хреста  (було зібрано 500 грн.)

     Профорієнтаційна робота побудована на тісному зв’язку школи з вищими навчальними та середніми спеціальними навчальними закладами Кропивницького.  Класними керівниками протягом 2018– 2019 н.р. проводились виховні  години.

     Допомогу класним керівникам у проведенні профорієнтаційної роботи надає практичний психолог школи Мезенцева О.В. та соціальний педагог Орєшкова І.В. Анкетування учнів, індивідуальні бесіди з ними, групова та індивідуальна робота, консультації для батьків – все це сприяє визначенню учнів з майбутнім.

     На виконання постанови міжвідомчої наради від 12 лютого 2010 року  за № 381,  відповідно до річного плану виховної  роботи школи та з метою попередження злочинності та бездоглядності серед неповнолітніх, захисту їх прав у закладі протягом 2018 2019 року соціально – психологічною службою були проведенні  профілактичні рейди: «Діти вулиці», «Вокзал»,

«Паління» та Всеукраїнський рейд «Урок» з метою виявлення учнів, груп дітей асоціальної поведінки.

Проходять: Дні правових знань, Тиждень права, Місячник морально - правового виховання, дні профілактики правопорушень, під час яких з дітьми проводяться 

такі заходи: Просвітницька  бесіда «Права дитини», просвітницька бесіда  «Відповідальне батьківство», «Хто вони – діти вулиці?», «Кримінальна відповідальність неповнолітніх», «Види правопорушень»;

     Психологічна просвіта дітей: в зв’язку з проведенням Місячника морально – правового виховання, учням запропоновано бесіди на теми:

«Що ти знаєш про твої права і обов’язки», «СНІД – хвороба ХХ сторіччя», «Захисти себе», «Права дитини», «Молодь проти насильства».

     Проводяться бесіди, класні та виховні години щодо правової відповідальності дітей та молоді за участю працівників правоохоронних органів.

   Діти зі статусом та діти  девіантної поведінки відвідують  гуртки та  секції у школі та поза нею. Діти, які схильні до правопорушень, та їх батьки запрошуються на засідання ради по профілактиці правопорушень.

     Організовано роботу батьківського всеобучу з метою сприяння духовному зростанню батьків, накопичення досвіду, гуманних взаємин.

    Систематично ведеться робота щодо пропаганди здорового способу життя, профілактики правопорушень, проводяться  бесіди на правову тематику напередодні канікул.

Соціально – психологічною службою школи проводиться:

  • Консультаційна робота з батьками «діти групи ризику»
  • Індивідуальна робота з учнями, що потребують посиленої педагогічної уваги;
  • Складена картотека та систематично ведеться діагностична та корекційна  робота з дітьми «групи ризику».
  • Проводилася постійна робота з неблагонадійними сім’ями, яка включає в себе:
  1. знайомство з батьками, аналіз соціального стану;
  2. аналіз зацікавленості батьків у відвідуванні занять їхніми дітьми;
  3. відвідування класними керівниками учнів за місцем проживання;
  4. виклик батьків до школи;
  5. виклик батьків на засідання Ради по профілактиці правопорушень.
  • Систематичну, індивідуальну та консультаційну роботу з учнями, схильними до правопорушень, та девіантною поведінкою щодо відвідування ними школи;
  • Своєчасно разом з класоводами та класними керівниками інформують батьків та адміністрацію закладу про дітей, які  не приступили до занять;
  • Щоквартально інформує управління освіти про результати проведення профілактичних рейдів Всеукраїнський рейд «Урок», «Діти вулиці», «Вокзал».

Класоводи та класні керівники 5 – 10 класів:

  • Проводять  дні рейду в сім’ї учнів, які потребують посиленої педагогічної уваги, за участю громадського інспектора у справах дітей.
  • Здійснюють  постійний контроль за станом відвідування учнями навчальних занять та оперативно інформують батьків про відсутність учнів у школі.
  • Своєчасно ведуть облік відвідування учнями школи в класному журналі та в шкільному журналі обліку відвідування;
  • У разі тривалої відсутності учнів на заняттях організовували  роботу з надання їм допомоги у засвоєнні навчального матеріалу.
  • Залучають дітей, схильних до правопорушень, до роботи в гуртках,  позакласних та позашкільних заходах.
  • Проводять виховні та класні години, години спілкування, на яких наголошують про негативні наслідки залежності дітей від впливу вулиці.

    Практичний психолог та соціальний педагог здійснював соціально-педагогічну діагностику готовності учнів 5-тих класів до переходу в середню школу в рамках перевірки рівня адаптації учнів 5-тих класів.

     На запит класних керівників з боку СПС надавалась методична допомога. Продовжена робота по формуванню папки з інформаційним матеріалом щодо соціалізації підлітків, їх правової та загальнолюдської культури, матеріалами

 інформаційно-консультативного характеру для батьків (статті законів; як вести розмову з підлітком; поради батькам щодо виховання), папка нормативно-правової документації та методично-інструктивних матеріалів з питань профілактики жорстокого поводження з дітьми.

   Соціальний педагог та практичний психолог брали участь педагогічних радах, в нарадах при директорі.

    Протягом року були оформленні просвітницькі стенди: «Профілактика насильства», «На допомогу класному керівникові», «Право і закон», «Рада профілактики».