План роботи щодо адаптації учнів 1, 5, класів
План роботи щодо адаптації учнів 1, 5, класів
№ | Зміст роботи з учнями (дітьми), батьками, адміністрацією навчального закладу. | термін проведення | З ким проводиться | Примітка про виконання | |
І. Психодіагностична робота | |||||
1. |
Готовність дитини до навчання - Обстеження першокласників за допомогою проективної методики, мотиваційна готовність дитини до школи за Т.Д. Марцинковською ( вивчаємо мотиваційну сферу), - Обстеження першокласників за допомогою проективної методики "Моя родина"( Р.Ф.Беляускайте) - Проведення методики "Намисто" (Адаптація І.І. Аргінської), оцінити уміння дитини розуміти, утримувати та відтоворювати начальне завдання). - Методика «Запам’ятай 10 слів»(тест З.М.Істоміної), діагностика слухової вербальної пам’яті. - Проективна методика «Дерево»(Адаптація Л.П Пономаренко) на дослідження шкільної мотивації та адаптації. - Збір даних про захворюваність першокласників (статистичні дані); - Анкетування батьків (виявляємо наявність психосоматичних симптомів дезадаптації та збираємо інформацію про учня); |
Вересень-грудень Вересень-грудень |
Учні1-х класів Учні 1-х класів Учні 1-х класів Учні 1-х класів Учні 1-х класів Сестра медична Батьки учнів |
||
2. |
Адаптація до школи учнів 5-их класів; - Анкета для оцінки рівня шкільної мотивації. - Соціометрична методика дозволяє визначити кількісну оцінку міжособистісних відношень групи, вивчити емоційно-психологічні відносини в дитячому колективі. - «Інтегральна самооцінка особи» (варіант Дембо-Рубінштейн) визначити самооцінку учня. |
Вересень-грудень |
Учні 5 класів Учні 5 класів Учні 5 класів |
||
3. | Профілактика дезадаптації першокласників | Вересень-грудень |
Вчителі Першокласники Батьки |
||
4. | Профілактика дезадаптації п’ятикласників | Вересень-грудень |
Вчителі Першокласники Батьки |
||
5. | Анкетування батьківучнів 5-х класів, щодо адаптації. | Жовтень | Батьки | ||
6. | Заповнення карти адаптації та успішності 5-класника. | Грудень | Вчителі | ||
II Консультаційна робота | ||||||||
5. |
Індивідуальне консультування батьків дітей, у яких виявлено недостатній рівень готовності до шкільного навчання. | Вересень-грудень | Батьки | |||||
6. | Групове консультування батьків про вікові особливості першокласників та шляхи їх психологічної підтримки. | Вересень-грудень | Батьки | |||||
7. |
Індивідуальне консультування батьків: «Про причини труднощів адаптації і шляхи взаємодії в їх подоланні». |
Вересень-грудень | Батьки | |||||
III Корекційно-відновлювальна та розвивальна робота | ||||||||
8. |
Розвивальні та корекційні заняття для тривожних, агресивних ,з ознаками дезадаптації учнів. |
За потребою | Учні 1-5класів | |||||
IVПсихологічна просвіта | ||||
9. | Бесіди з вчителями про індивідуальні особливості першокласників та проблеми, які були виявленні під час дослідження готовності до шкільного навчання |
Жовтень |
Батьки Вчителі |
|
10. | Бесіди з вчителями, батьками з метою виявлення дітей, які мають ознаки дезадаптації. | За потребою |
Батьки Вчителі |
|
11. | Ознайомити батьків та класного керівника з результатами діагностики процесу адаптації учнів 1- 5 класів. Розробити та надати рекомендації вчителям та батькам, щодо профілактики дезадаптації учнів та можливих проблем учнів у цей період. | Вересень-грудень |
Батьки Вчителі |
|
12. | Відвідування батьківських зборів 1-5 класів. Просвіта та надання рекомендацій. | Вересень-грудень | Батьки |