Склад та аналіз діяльності
Орєшкова Ірина Вікторівна
Соціальний педагог
Мезенцева Ольга Володимирівна
Практичний психолог
У школі діє соціально-психологічна служба, яка включає роботу з учнями, їх батьками і педагогічними працівниками. Дана робота здійснюється соціальним педагогом та психологом школи.
Мета даної діяльності – це створення сприятливих умов для розвитку і соціалізації, психологічного комфорту і безпеки учнів.
Для реалізації цієї мети використовуються різні види робіт:
1) Консультативна: що полягає в допомозі людині вирішити проблеми, з якими приходять до психолога та соціального педагога.
2) Психодіагностична: включає виконання різних методик, тестів, опитувальників (на виявлення особливостей, міжособистісних відносин, пізнавальних процесів). На підставі результатів психодіагностичних досліджень робиться висновок про подальшу корекцію або консультаційну роботу.
3) Профілактична: у цьому напрямі проводяться різні заходи, перегляд відеофільмів щодо профілактики шкідливих звичок з подальшим обговоренням, зустрічі з працівниками правоохоронних органів, а саме: службою у справах дітей та кримінальною міліцією, лікарями- венерологами та наркологами.
4) Психологічна просвіта: бесіди, лекції для учнів та батьків щодо психологічного здоров’я учнів.
5)Корекційно-відновлювальна: направлена на подолання негативних явищ в навчальному закладі, в сім’ї, в соціальному оточенні і розвиток здібностей, формування особистості учня.
6) Зв'язок з громадськістю: відвідування учнів вдома, батьків за місцем роботи, вирішення питань з місцевими органами виконавчої влади та громадського самоврядування.
Практичний психолог: Мезенцева Ольга Володимирівна працює в навчальному закладі на посаді практичного психолога з 2003 року.Стаж роботи у даному закладі - 14 років. Проблема, над якою працює Ольга Володимирівна, - «Зниження рівня конфліктності між учасниками навчально-виховного процесу».
Соціальний педагог: Орєшкова Ірина Вікторівна працює в навчальному закладі на посаді соціального педагога з 2011 року. Стаж роботи - 10 років. Проблема, над якою працює соціальний педагог в даному навчальному закладі, – «Інтерактивні методи в роботі соціального педагога».
Соціально-психологічна служба спрямовує свою діяльність на:
- Здійснення психологічного супроводуд розвитку дитини.
- Визначення психологічної готовності дітей до навчання у школі (діагностична та корекційна робота з дітьми, що виявились не готові до школи).
- Вивчення процесу адаптації першокласників, п’ятикласників та десятикласників до шкільного життя, а також здійснення профілактики дезадаптації.
- Здіснення психологічного супроводу розвитку підлітків (діагностика особистісних рис та якостей, особливостей характеру, стимулювання саморозвитку та самовиховання, консультування з особистісних проблем, тематичні бесіди, навчальні заняття, тренінги, психологічна допомога в кризових ситуаціях).
- Допомогу в професійному самовизначенні старшокласників. Проводення роботи з учнями старшого шкільного віку (виявлення психологічної готовності до «дорослого життя»).
- Виявлення дітей схильних до девіантної поведінки (діти, що мають труднощі в навчанні, поведінці; емоційні розлади). Надання рекомендацій та порад батькам, вчителям, учням.
- Здійснення психологічної діагностики важковиховуваності та акцентуації характеру.
- Профілактику правопорушень.
- Орієнтацію учнів на здоровий спосіб життя.
- Попередження суїцидальної поведінки.
- Пошук шляхів оптимізації навчально-виховного процесу.
- Врегулювання конфліктних ситуацій.
- Проведення роботи з обдарованими дітьми.
- Проведення роботи з такими категоріями дітей: сиротами, напівсиротами, з малозабезпечених сімей, з багатодітних сімей, що постраждали від аварії на ЧАЕС і т.д.