РЕЗУЛЬТАТИ САМООЦІНЮВАННЯ ЗА НАПРЯМОМ "ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ"

Posted in Методична робота - роздiл

 

завантаження 1

 

РЕЗУЛЬТАТИ САМООЦІНЮВАННЯ ЗА НАПРЯМОМ

Напрям 1. Освітнє середовище закладу

 

ДОВІДКА

за результатами самооцінювання освітнього середовища у 2021-2022 н.р.

Робочою групою закладу була проведена самооцінка діяльності навчального закладу за напрямком «Освітнє середовище». Під час спостереження за ним з’ясовано, що у цілому в закладі територія та приміщення чисті та охайні, щоденно здійснюється огляд території щодо її безпечності для учасників освітнього процесу, територія ділянки закладу освітлюється у вечірній та нічний час. Школа має чітко визначену територію, але вона огороджена лише частково. Відсутній цілісний паркан по всьому периметру закладу освіти. У наявності ворота з парканом для входу на територію закладу та спортивний майданчик і футбольне поле.

У закладі освіти є зони, де можуть бути припарковані автомобілі, чи можливий заїзд транспорту, який постачає продукти харчування.

   Керівництво закладу освіти унеможливлює доступ сторонніх осіб до будівлі та приміщень закладу освіти. На вході до закладу є відповідальна особа (черговий), який контролює центральний вхід до закладу. Усі інші входи закриті, але під час навчання учнів вони використовуються для розведення учнів різними маршрутами (у період пандемії) .

У наявності спортивна площадка площею 4600 м2 . Є майданчик з тренажерним обладнанням, яке (при потребі) використовується на уроках фізичної культури. Він має тверде покриття, футбольне поле – трав’яне покриття. Стаціонарне фізкультурно-спортивне обладнання безпечне для здоров’я та життя користувачів, а його використання відбувається з дотриманням вимог безпеки життєдіяльності.

Яма для стрибків у довжину заповнена піском без домішок. Однак відсутні майданчики для учнів 1 – 4-х класів. Потребує облаштування ігровий майданчик для учнів початкових класів.

На території закладу освіти відсутні заборонені колючі дерева, кущі, рослини з отруйними властивостями відповідно до Переліку рослин, дерев, кущів з колючками, отруйними плодами, а також гриби .

Засновник закладу освіти забезпечує своєчасне проведення ремонтних робіт на території закладу освіти, приміщень та інженерних мереж закладу освіти; заходів з дезінфекції, дезінсекції, дератизації, вивезення снігу, побутових відходів, зокрема люмінесцентних ламп, знятих з обліку обладнання та меблів, належне утримання території, зокрема коронування дерев, очищення їх від пошкоджень, омели, видалення сухостійних дерев, чагарників і рослин.

Кількість учнів закладу освіти не перевищує його проєктну потужність, не порушується безпека і комфорт учасників освітнього процесу.

Початкова школа розміщена на окремих блоках 1-3 поверхів частково окремо від навчальних приміщень для здобувачів базової та профільної середньої освіти.

Санітарні вузли для здобувачів освіти початкової школи відокремлені та облаштовані. У приміщеннях закладу освіти повітряно-тепловий режим та освітлення відповідають санітарним нормам. Регулярно проводиться вологе прибирання. Туалети облаштовані відповідно до санітарно-гігієнічних вимог та утримуються в належному стані. Більшість учасників освітнього процесу оцінюють чистоту туалетних кімнат на “4”. Питний режим забезпечено одним із дозволених способів.

Приміщення закладу освіти використовуються раціонально. У переважній більшості випадків комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти, площі навчальних приміщень.

У закладі освіти є робочі місця для педагогічних працівників, облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу.

Заклад освіти забезпечений необхідними навчальними кабінетами і приміщеннями для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу. На жаль, не лише всі навчальні кабінети обладнані засобами навчання для виконання відповідної навчальної програми.

1 кабінет початкових класів (3-Г) має інтерактивну дошку, навчальні кабінети хімії, біології , класні кімнати 4-Б та В класів забезпечені мультимедійними проєкторами. Усі навчальні кабінети закладу підключені до мережі Інтернет для використання під час занять.

Інструктажі/ навчання з працівниками та здобувачами освіти проводяться згідно із законодавством про охорону праці. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій.

Інструктажі/навчання з педагогічними працівниками щодо надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу проводяться систематично (98%) (згідно з вимогами законодавства про охорону праці). Педагогічні працівники та керівництво у разі нещасного випадку діють у встановленому порядку.

Організація харчування в закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти. Переважна більшість опитаних учнів (29%) та їхніх батьків (39%), а також переважна більшість учителів (42%) задоволені умовами харчування. Однак 73% дітей приносять з собою бутерброди чи іншу їжу до закладу, 27% учнів не встигають поїсти у їдальні через малу тривалість перерв, 26% учнів вважають, що готують несмачно, 15 % купують щось із фаст-фуду смачніше біля школи, 9% потрібне особливе харчування, 2% відзначають, що харчуватися у школі їм дорого. Приділяється увага формуванню культури харчування (доступність для учнів меню, сервірування столів в їдальні, наявність у достатній кількості посуду і столових приборів, спосіб подачі їжі та сервірування страв у буфеті).

Комп’ютери закладу освіти обладнані технічними засобами та інструментами контролю щодо безпечного користування мережею Інтернет. Учасники освітнього процесу поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет. Встановлено обмеження доступу на вебсайти з небажаним змістом у шкільній Інтернет-мережі та використовується антивірусне програмне забезпечення на комп’ютерах.

У закладі освіти кожного семестру проводиться (під час навчальних занять, позакласних заходів) робота з учнями та їхніми батьками щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет.

У закладі освіти налагоджена система роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, педагогічних працівників до професійної діяльності. Переважна більшість (95% та більше відсотків) з числа батьків вважають, що у їхніх дітей не виникали проблеми з адаптацією до умов закладу освіти.

У закладі освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті закладу План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню). Заходи проводяться відповідно до плану роботи. До них залучаються усі категорії учасників освітнього процесу. Заходи враховують вікові особливості учнів початкової, базової та профільної школи (у разі наявності) та можливості учнів з особливими освітніми потребами. Здобувачі освіти (67%) та педагогічні працівники (68%) вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним. Однак 18% учнів відзначають, що за останній рік у школі або за її територією з ними траплялося на регулярній основі психологічне насильство (крик, залякування, тролінг, маніпуляції, приниження, кепкування): 76% - від інших осіб, 13%-від учителів, 11%-від інших учнів, 9%-від технічного персоналу школи, 8%-від однокласників, по 4%- від директора або класного керівника, по 2% - від батьків інших учнів або заступників директора. Фізичне насильство (побиття, завдання шкоди здоров’ю, штовхання) зазнавали 14,5% учнів, а 85,5% - ні; від кого: 87% - від інших осіб, 9%-від однокласників, 4% - від інших учнів, технічного персоналу школи, від директора та класного керівника, по 2% - від батьків інших учнів, учителів та заступників директора. Економічне насильство (вимагання грошей, відбирання їжі, особистих речей): 14,5%-так, 85,5% - ні; від кого: 85%-від інших осіб, 8% - від однокласників, 4% - від учителів, директора та класних керівників, 2% -від інших учнів, технічного персоналу та заступників директора.

Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти проходять навчання (у тому числі дистанційно) з протидії булінгу, співпрацюють з компетентними фахівцями, ознайомлені з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому. Інформацію щодо булінгу діти отримують (за проведеним опитуванням) від класного керівника та вчителів (84%), з Інтернету та соціальних мереж (82%), від працівників поліції та соціальної служби закладу (66%), від психолога та соціального педагога (53%), від батьків (51%), від однолітків, друзів та з інформаційних стендів школи (по 31%).

Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями, регулярно залучаючи їх до роботи з питань запобігання та протидії булінгу. На основі анкетування учнів на питання Чи потерпали від випадків булінгу/цькування (систематичні, регулярні дії чи бездіяльність дорослих або інших учнів, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному), чи стали його свідком, то до кого Ви звертались за допомогою у школі учні відповідають: 42%-ні до кого не звертався, 33% - до інших осіб, 22% - до класного керівника, 15% - до однокласників, 9%-до педагогів, 4% - до директора та практичного психолога, до 2% - до заступника директора.Чи допомогло це звернення зупинити булінг/цькування: 50%-булінг щодо мене припинився, 35%-ніхто нічого не зробив, 13%- мені допомогло частково: цькування припинилося на певний час.

У закладі освіти розроблені за участю учасників освітнього процесу (70%) та оприлюднені правила поведінки, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці. Усі учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та переважна більшість дотримується їх.

У закладі освіти постійно здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи. Заклад має розроблені процедури реагування на випадки булінгу. У разі звернень про випадки булінгу, заклад реагує, приймаються відповідні рішення, простежується результат виконання цих рішень (переважна більшість учасників освітнього процесу зазначають, що після їхнього звернення про випадки булінгу, проблема вирішилася конструктивно).

Є поодинокі свідчення серед учнів про випадки булінгу, які були припинені після звернення учнів до педагогів чи батьків. Учасники освітнього процесу, у разі потреби, отримують необхідну психолого-соціальну підтримку (від практичного психолога та/або соціального педагога закладу освіти чи залучених фахівців (центру професійного розвитку, інклюзивно-ресурсного центру, закладу вищої освіти тощо).

Заклад освіти повідомляє службу у справах дітей, правоохоронні органи про факти булінгу та іншого насильства. У закладі освіти забезпечено безперешкодний доступ до споруди та/або окремих навчальних приміщень. Територія та/або окремі приміщення (навчальні кабінети, туалетні кімнати, коридори) та/або маршові сходи не адаптовані для використання усіма учасниками освітнього процесу(діти з ООП). У закладі освіти наявні та використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби, інтерактивна підлога відповідно до освітніх потреб здобувачів освіти. Заклад освіти забезпечений фахівцями та співпрацює з фахівцями, необхідними для реалізації інклюзивного навчання.

У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами, на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім’єю, фахівцями ІРЦ, іншими фахівцями. Педагогічні працівники застосовують необхідні форми й методи роботи під час роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами, створено команду психолого-педагогічного супроводу.

   Для дітей з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальні програми розвитку; до розроблення індивідуальної програми розвитку залучені батьки, створені умови для залучення асистента дитини до освітнього процесу. Заклад освіти системно співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (наявні угоди про співпрацю).

У закладі освіти формуються навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки в здобувачів освіти наскрізно в освітньому процесі.

Обладнання, засоби навчання застосовується у більшості навчальних завдань або видів діяльності, спрямованих на формування ключових компетентностей та умінь, спільних для всіх компетентностей.

   Бібліотека закладу освіти використовується для організації навчально-пізнавальної діяльності учнів. У закладі освіти ресурси бібліотеки використовуються для проведення навчальних занять, позаурочних заходів. Однак 84% учнів зазначають, що не користуються бібліотекою, 13% - відвідують тільки для отримання необхідної літератури та підручників, 9% - для самопідготовки, консультацій, проектної роботи, 2% - відвідують під час зустрічей з письменниками, під час виставок.