Виховання

Всеукраїнський конкурс учнівських колективів екологічної просвіти "Земля - наш спільний дім"

Posted in Виховання

Академічна гімназія вітає команду закладу "Екопатруль" із зайнятим ІІІ місцем у міському етапі Всеукраїнського конкурсу учнівських колективів екологічної просвіти "Земля - наш спільний дім". 

Керівник - вчитель біології, Шнурков Василь Юрійович.

Вітаємо та бажаємо досягати нових висот! 

 

IMG-9f5a61e37d33253e2c07779d5ec9b198-V

 

IMG-5490db470aec07ed74c55b4c82a98983-V

 

IMG-7aa233bfed00e90810a0e56cff7dcd56-V

 

Аналіз виховної роботи за І семестр 2023-2024 н.р.

Posted in Виховання

maxresdefault

 

Аналіз виховної роботи закладу

 за І семестр 2023-2024 навчального року

 

Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури. 

У Новій українській школі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту" та спрямовуватися на формування: відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству; поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою; патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України; 

усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;

 громадянської культури та культури демократії; культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля; прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;

 культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості. 

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу. Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння педагогом природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини; постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва у навчально-виховному процесі. 

Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи у закладі розроблено план виховної роботи школи, план педагога-організатора, плани роботи класних керівників у яких заплановані заходи, щодо здорового способу життя, патріотичного, морального, екологічного, трудового, культурного, правового, інтелектуального виховання здобувачів освіти відповідно до загальношкільної виховної проблеми: «Формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства», проблеми, над якою працює педагог-організатор: «Формування творчої, соціально активної особистості шляхом залучення до участі у роботі учнівського самоврядування».

Питання про стан виховної роботи у закладі постійно заслуховуються на нарадах при директорові, педрадах, методичних об’єднаннях класних керівників, загальношкільних зборах та конференціях і відображається у відповідних наказах.

Велику увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню в своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.

 В основу діяльності гімназії покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання. 

З метою організації зайнятості учнів, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учня, розумового естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.

 На початку навчального року здобувачів освіти ознайомили з правилами внутрішнього розпорядку школи, проінформували про використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин.

 Постійно проводились заходи щодо інформування новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі, проводився аналіз відвідування учнями занять та результатів атестації. 

 Взаємодія з учнями здійснювалася на основі особистісно-орієнтованого підходу до кожної дитини, що сприяло глибокому вивченню її індивідуальних особливостей і якостей, розкриттю здібностей. 

 Здобувачі освіти гімназії беруть активну участь в громадському житті гімназії та класу. Діти є досить активними та охоче беруть участь у конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класних керівників та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій. 

Протягом першого семестру в школі були проведені такі заходи: 

День знань – «Ти як? Повертаємось до школи». Ми – українці: честь і слава незламним!». 

З метою популяризації здорового способу життя серед здобувачів освіти проходив Олімпійський тиждень «Спортом займатися – здоров’я набиратися», у рамках якого було проведено багато заходів, серед яких:

«Веселі старти» серед команд 5-х класів;

Змагання з футболу, футзалу для 6-7 класів;

Змагання команд з волейболу 8-9 класів;

Виставка малюнків на тему «Спорт- це життя!».

Під час проведення декади антиалкогольної, антитютюнової та антинаркотичної пропаганди «Якщо хочеш бути здоровим – будь!» класні керівники провели години спілкування: «Життя і здоров’я – найдорожче, що є у людини», «Здоровий дух у здоровому тілі», «Турбота про здоров'я - обов'язок кожного», «Бережи одяг, доки новий, а здоров'я, доки молодий», інформаційні хвилинки «Якщо хочеш бути здоровим», «Твоє здоров'я у твоїх руках», «Краса і здоров'я» «Ми - діти з планети здоров'я», «Здоров'я — це сучасно», «Спорт – грація, сила, здоров’я»; молодші школярі малювали малюнки на задану тему.

З метою профілактики нещасних випадків у І семестрі пройшли Тижні знань безпеки життєдіяльності:

Тиждень безпеки дорожнього руху в умовах воєнного стану «»Правила дорожні-корисні для кожного!» та Тиждень протипожежної безпеки «Навчіться сьогодні, щоб бути в безпеці і вижити завтра…» ( пожежна безпека в умовах воєнного стану) під час яких мали просвітницькі та практичні зустрічі з працівниками ДСНС та патрульної поліції.

Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави. 

Класні керівники 1-9 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

Тож велика увага приділялась саме цьому напрямку виховання.

Були проведені заходи до Тижня національної свідомості «Прийди до серця, Україно, благослови добром мене…»;

Тижня вшанування мужності і героїзму захисників незалежності України «Козацька держава – наша гордість і слава» .

Години мужності із використанням мультимедійних технологій, присвячені визволенню України від німецько-фашистських загарбників «Цих днів не змовкне слава!»: «Вічна пам'ять героям»;

Тиждень військово-патріотичного виховання та юного захисника України 

«Українська армія – школа гарту і мужності»;

До Дня Гідності та Свободи класними керівниками були проведені тематичні виховні години та бесіди;

 Проводилися виховні години, Єдині уроки, брейн-ринги, флешмоби тощо в рамках відзначення календарних пам’ятних дат;

Тривала пошукова робота про учнів закладу, які загинули захищаючи Україну від російського агресора.

Було оформлено куточок пам’яті «Вони віддали життя за Україну».

Надавалася волонтерська допомога пораненим бійцям, які проходили лікування та реабілітацію у лікарнях міста;

Задля допомоги армії була постійна співпраця з волонтерськими організаціями міста: «Вулик», Кроп-хаб» тощо;

Організовувались та проводились тематичні виховні заходи щодо відзначення Дня Захисників та Захисниць України;

Були проведені тематичні виховні заходи в класах з метою виховання відповідального ставлення до рідної мови; виховні години до Дня української мови та писемності, здобувачі освіти взяли участь у загальнонаціональному диктанті Єдності.

Протягом семестру велась активна робота у бібліотеці закладу: проводились бібліотечні уроки та виставки літератури до пам’ятних дат;

Здобувачі освіти залучались до виготовлення поробок, оберегів малюнків, написання листів воїнам;

Проводились класні години до Дня пам'яті жертв голодоморів; брали участь у Всеукраїнській акції "Запали свічку"; Уроки пам’яті «Бабин Яр – місце забуття і місце пам’яті».

Здобувачі освіти відповідально ставились до участі у акціях «Лист пораненому» та «Повертайся живим!», «Кришечки здавайтесь!», «Свічка Перемоги!»;

Класні керівники, члени учнівського самоврядування долучались до проведення класних годин, інформаційних хвилин, виставки плакатів та малюнків, присвячених Дню Збройних Сил України.

На постійній основі проводились бесіди щодо виховання поваги до Конституції України, державних символів – Герба, Прапора, Гімну.

Для підтримки морального духу українських воїнів здобувачі освіти долучилися до участі в обласній акції «Квіти для ЗСУ», а також до проведення ярмарків направлених на допомогу армії.

Представники учнівського самоврядування закладу мали зустріч з військовими, яким вручили необхідні подарунки.

 До Дня Збройних Сил України відбулися заходи патріотичного спрямування, а саме: Спортивно-патріотичне свято для здобувачів освіти 5-6 класів «Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух»;

Силу єдності та підтримки військовим продемонстрували здобувачі освіти 7-9 класів на фестивалі патріотичної пісні «Пісня єднає нас!»;

Активно пройшов Різдвяний ярмарок, кошти з якого направлені на підтримку військових. 

Велика увага приділялась вихованню екологічної культури та гуманного ставлення до тварин. Класні керівники проводили Уроки доброти, здобувачі освіти взяли участь у Всеукраїнській акції «Хеппі Гав для Сірка» та допомогли благодійній організації «Бім» кормом, ліками, теплими речами; молодші школярі долучалися до акції «Годівничка для синички»; проводився збір макулатури «Збережи дерево!», акції по збору пластикових кришечок, банок для окопних свічок, використаних батарейок тощо.

 У рамках проведення Національного тижня енергозбереження «Економно жити – себе і державу збагатити» проведено бесіди про збереження тепла і раціональне використання електроенергії «Заощаджуй в школі, вдома», «Збережемо енергію разом!», «Роль енергії в нашому житті та існуванні планети», «Економно жити – себе і державу збагатити», «Електроенергія. Звідки вона береться та як її заощадити?»

П’ятихвилинки «Бережи енергію в класі і вдома», виставка малюнків.

У рамках щорічної акції «16 днів проти насильства» соціально-психологічною службою, за участю членів учнівського самоврядування відбулися заходи, спрямовані на привернення уваги учнівської молоді до проблем подолання насильства в сім’ях, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок, жорстокого поводження з дітьми, формування в свідомості школярів нетерпимого ставлення до насильства.

У напрямку морально-правового виховання проводились заходи до Тижня толерантності і добрих справ «Толерантність – мистецтво співжиття» та 

Тижня правознавства та превентивного виховання «Великий дім – держава, лад у ньому - закон».

Члени учнівського самоврядування взяли участь у челенджі, до Міжнародного дня миру «Я голосую за мир!».

Проведено години спілкування на тему «Стоп булінг» й месседж учасників учнівського самоврядування та психолога «Зупинимо булінг всі разом».

Здобувачі освіти долучались до волонтерської роботи: це і допомога хворому хлопчикові, учневі 5 класу, і виготовлення окопних свічок, і збір пластикових кришечок, баночок; зустрічались та співпрацювали з волонтерами міста. Так у початкових класах було проведено лотерею, кошти з якої передали волонтерам для потреб армії.

Для кожної молодої людини вибір професії – друге народження, яке багато в чому визначає подальшу долю. Важливо, щоб учнівська молодь була готова до цього відповідального кроку. Систематично проводилась профорієнтаційна робота, зустрічі з представниками навчальних закладів міста та України, оформлювались тематичні інформаційні стенди, інформаційний куточок «Поради психолога».

Поряд із традиційними формами роботи з громадянського виховання значне місце посідає шкільне самоврядування. На початку навчального року відбулися вибори Голови Ради учнівського самоврядування. Із 5 заявлених кандидатів здобувачі освіти обрали на цю посаду учня 7 класу –Кравченка Ростислава. Виборам передували тренінг для кандидатів на виявлення лідерських якостей та дебати між кандидатами, які дали змогу виборцям більше дізнатись про кандидатів, ознайомитись з їх передвиборчими програмами, поспілкуватись та зробити свій свідомий вибір.

 Протягом першого семестру активно працювало самоврядування школи. Два рази на тиждень відбувалися збори старостату, на яких обговорювались нагальні проблеми, розподілялись доручення. Засідання учнівської ради відбувалося за можливості. 

Поле дії учнівського самоврядування – забезпечення порядку, організація чергування в школі, класних кімнатах, дозвілля на перервах, проведення, виставок, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, організація роботи щодо збереження шкільного майна, підручників, благоустрою території школи, участь в гуртках, секціях, підготовка та проведення конкурсів, свят. 

Щомісячно поновлювалась інформація на стенді учнівського самоврядування.

Лідери шкільної ради тісно співпрацювали з педагогом-організатором, соціально-психологічною службою та ДЮЦ, брали участь у всіх заходах, відвідували заходи організовані міським Парламентом дітей.

Діяльність учнівського самоврядування у І семестрі 20232-2024 навчального року була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»).

З початку навчального року пріоритетними напрямками діяльності членів учнівського самоврядування були: виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності співпраці з батьківським комітетом, дитячими та громадськими організаціями; передача досвіду організаторської роботи, формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів. 

Отже, аналіз виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються сучасні технології виховання учнів: соціальне проектування, колективні творчі справи, навчально-виховні проекти, технологія самовиховання і саморозвитку. 

 У І семестрі 2023-2024 навчального року активно діяло методичні об’єднання класних керівників, які очолюють:

 1 – 4 класів – Росчислав Тетяна Вікторівна

5 – 9 класів – Кураксіна Оксана Ігорівна.

Було проведено три засідання, на яких розглянуто такі питання: Особливості організації виховного процесу в 2023–2024 навчальному році, планування виховної роботи у закладі, огляд сучасної літератури з питань виховання. Методичними об’єднанням класних керівників було затверджено план роботи на рік, розглянуто методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України, щодо основних напрямків діяльності класного керівника, положення про класного керівника. Проводився аналіз участі класних колективів позакласних заходах. Розглядались питання обміну досвідом роботи класних керівників.

 Згідно плану проводилась робота соціальної служби школи: практичним психологом проводилась діагностична робота, корекційно-розвивальні заняття, індивідуальні та групові консультації для учнів і батьків, профілактично-просвітницькі заходи. Також проводились заходи та просвітницька робота працівниками бібліотеки. 

Підсумовуючи, слід зазначити, що здобувачі освіти закладу протягом І семестру 2023-2024 н. р. були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення, були залучені до роботи гуртків, спортивних секцій. 

Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.

 Висновки: Виходячи з вищезазначеного вважати виховну роботу за І семестр 2023-2024 н. р. такою, що знаходиться на достатньому рівні.

 Перспективи виховної роботи на ІІ семестр 2023-2024 н. р.

 1. Педагогу-організатору 1.1. Затвердити план виховної роботи на ІІ семестр 2023-2024 н. р. 

1.2. Продовжити роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів школи у позакласних та позашкільних виховних заходах.

 

1.3. Активізувати роботу учнівського самоврядування закладу по залученню здобувачів освіти до активного шкільного життя.

 2. Соціально-педагогічній службі урізноманітнити способи впливу на учнів, які мають девіантну поведінку. 

2.1. Залучити таких дітей до активного шкільного життя. 

2.2. Активізувати роботу з профілактики правопорушень серед учнівської молоді.

 2.3.Посилити профілактичну роботу по недопущенню жорстокості та насильства серед неповнолітніх. 

2.4. Контролювати стан відвідування учнями школи навчальних занять. Вживати невідкладних заходів щодо попередження пропусків без поважних причин, тісно співпрацювати з відповідними службами.

3. Класним керівникам 1-9 класів:

 3.1. Продовжити роботу по організації виховного процесу на основі вивчення та розвитку здібностей учнів.

 3.2. Спільно з працівниками соціально-психологічної служби здійснювати постійний моніторинг учнівського середовища з метою вчасного виявлення та надання необхідної допомоги при захисті інтересів неповнолітніх. 

3.3. Систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, залучати батьків до участі в роботі Ради профілактики правопорушень.

3.4. Готуючись до проведення виховних годин, активно залучати до підготовки учнів, батьків, урізноманітнити форми проведення заходів, використовуючи інноваційні технології.

3.5. Активізувати роботу осередків учнівського самоврядування у класах.

4.Керівникам гуртків:  

4.1.Будувати свою роботу на основі результатів діагностики інтересів та запитів вихованців.

4.2. Залучати талановитих дітей до участі в різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях.

Відкриття Декади патріотичного виховання

Posted in Виховання

just

 

Декада військово-патріотичного виховання розпочалася!
Відкрили її спортивно-патріотичним святом для учнів 5-х та 6-х класів "Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух!", яке було присвячене Дню Збройних Сил України, вшануванню щоденного подвигу наших доблесних воїнів у боротьбі за незалежність та територіальну цілісність нашої держави.
Далі буде!
 
406051871 313416281632438 4481681459557171694 n
 
406053591 313416348299098 4816661729404805920 n
 
406045053 313416454965754 2540781890433552844 n
 
406046829 313416468299086 8270555166462789868 n
 
406043179 313416428299090 1324236327634888818 n
 
406050339 313416598299073 915131572758534955 n
 
406053598 313416551632411 7406086835419744660 n
 
 

Аналіз виховної роботи закладу за 2022-2023 навчальний рік

Posted in Виховання

vih rob

Аналіз виховної роботи закладу за 2022-2023 навчальний рік

Виховна робота в закладі у 2022-2023 навчальному році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту», Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, основних аспектів Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа»,  Методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах, Програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 року № 1243), листа Міністерства освіти України  від 10.08.2022 року №1/9105-22 «Щодо організації виховного процесу в закладах освіти 2022-2023 н. р.»,

 річного плану ЦМСПС УО Кіровоградської міської ради, річного плану комунального закладу «Академічної гімназії Кропивницької міської ради».    

   Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку ( ст. 6 Закону України «Про освіту»). Серед основних завдань школи з виховного напрямку - національне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

      Виховна робота у гімназії  була спрямована на реалізацію загальношкільної науково-методичної проблеми гімназії:«Формування конкурентноспроможної особистості здобувача освіти шляхом інноваційних технологій на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму» та відповідно до виховної проблеми школи: «Формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства» .

     Управління виховною роботою у закладі здійснювали:  педагог-організатор Богданова С.В., соціальний педагог Орєшкова І.В., практичний психолог Мезенцева О.В., завідувачка ДЮЦ «Сузір’я» Дрезналь І.Г., працювали два методичні об’єднання класних керівників:

1 – 4 класів – керівник Росчислав Тетяна Вікторівна

5 – 11 класів – керівник Кураксіна Оксана Ігорівна      

Пріоритетними напрямками виховання у 2022-2023 навчальному році були:

  • Національно-патріотичне виховання;
  • громадянське виховання;
  • правове виховання;
  • превентивне виховання;
  • моральне виховання;
  • екологічне виховання;
  • фізичне виховання;
  • художньо-естетична освіта;
  • трудове виховання;
  • статеве виховання і підготовка до сімейного життя;
  • формування наукового світогляду.

Зміст виховної діяльності у закладі будувався у відповідності до визначених ключових ліній:

ціннісне ставлення до себе;

ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;

ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;

ціннісне ставлення до праці;

ціннісне ставлення до природи;

ціннісне ставлення до культури і мистецтва.

Пріоритетною  метою у вихованні здобувачів освіти у 2022-2023 навчальному році було формування громадянина, патріота своєї держави, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ;

становлення творчої особистості, яка володіє навичками та  компетентностями, готова навчатись протягом усього життя, вибирати та оновлювати професійний шлях самостійно, створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «Здобувачі освіти – батьки, здобувачі освіти – педагоги», створення сприятливого освітнього середовища на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямованого на зміцнення здоров’я, розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей, активне застосування освітніх інновацій для підготовки  конкурентноспроможного  випускника.

        Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка здобувачів освіти до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з батьками.

Проблеми організації виховної роботи розглядалися на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові, засіданнях методичних об’єднань класних керівників, засіданнях ради закладу.

 Протягом навчального року було проведено 5 тематичних Тижнів знань БЖД:

1 - й Тиждень на тему: «Їдеш у путь – обережним будь!» (безпека дорожнього руху в умовах воєнного стану) з 19 по 23 вересня 2022 року;

2 – й Тиждень на тему: «Вогонь – біда,  вода – біда, а без вогню і води ще більше біди!» з 21 по 25 листопада 2022 року;

3 – й Тиждень на тему: «Журба здоров’я відбирає, а радісна думка – прибавляє!» з 30 січня по 03 лютого 2023 року;

 4 – й Тиждень на тему: «Помічай, упізнавай, поводься безпечно!» з 10 по     14 квітня 2023 року;

5 – й Тиждень на тему: «Їдеш тихо – обминаєш лихо!» з 22 по 26 травня 2023 року;

В рамках Тижнів були проведені бесіди, виставки літератури, зустрічі з працівниками Національної поліції, ДСНС, тематичні класні години, конкурси малюнків, плакатів, стіннівок, тренінги з надання першої медичної допомоги, вікторини на знання правил безпеки життєдіяльності.

З метою профілактики наркоманії, тютюнопаління, алкоголізму серед неповнолітніх протягом семестру проводилися тематичні класні години, тематичні виставки літератури в шкільній бібліотеці, перегляд відеофільмів з даної тематики, зустрічі з лікарями, конкурси плакатів, рейди; класні керівники постійно проводили бесіди з питань формування здорового способу життя.

 Результати проведення Тижнів були надіслані до комунального закладу «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» (науково-методична лабораторія основ здоров’я, безпеки життєдіяльності та охорони  праці) та висвітлені на сайті закладу.

Окрім того,  протягом року були проведені тематичні тижні:

-         Декада знань «Знання здобуваємо- країну підіймаємо»;

-         Олімпійський тиждень здоров’я «Спортом займатися – здоров’я набиратися»;

-         Тиждень енергозбереження;

-         Тиждень правознавства та превентивного виховання  «Великий дім держава, лад у ньому-закон».

-         Акція «16 днів без насильства».  

Виховна робота у гімназії  була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі; на усвідомленому виборі здорового способу життя; на осмислення самовизначення у виборі професії; на пропаганду духовних надбань українського народу; на виховання любові до рідної землі, мови; на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь; розвиток учнівського самоврядування; співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями. 

    У роботі використовувались  різноманітні за формою та змістом заходи:  

- години спілкування;

- класні збори;

- конкурси;

- рольові ігри;

- художні галереї;

- трудові десанти;

-  благодійні акції;

- виставки – конкурси;

- усні журнали;

- вікторини;

- ігрові програми;

- інтелектуальні ігри;

- конференції;

- челенджі;

- флешмоби, тощо.

Реалізація основних завдань і принципів виховання здійснювалася у таких напрямках:

Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Серед основних заходів що були проведені: Свято Першого дзвоника,       перший урок на тему: "Україна-героїчна країна!»"; заходи щодо відзначення 268-ї річниці заснування міста Кіровограда – проведено конкурс малюнків «Моє рідне місто», фотовиставку «Улюблені куточки мого міста».

  Для педагогічного колективу гімназії патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним. Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав людини набуває сьогодні особливого значення. Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі, місті, країні все мене стосується, все залежить від мене, а особливої ваги це набуває, коли вся країна живе в умовах військового стану, але з вірою у Перемогу. З метою підвищення рівня національно-патріотичного виховання в умовах війни серед здобувачів освіти протягом 2022-2023 навчального року були проведені такі заходи:

Дата проведення Назва заходу Хто залучався Де проходив захід
12-19.09.2022 Олімпійський тиждень Учні 1-11 класів У закладі
10.09-31.10.2022 Акція «Смілива гривня» Учасники освітнього процесу, працівники АТ «Ощадбанк» Ощадбанк
25.09.2022 Акція «Парасольки миру» Учні 1-4 класів У закладі
10.10-06.12.2022

Акція «ЗСУ потрібні дрони»

Зустріч військово-професійного інформування з військовослужбовцями тероборони м. Кропивницького

Учасники освітнього процесу У закладі
01.10.2022 Участь у міському марафоні «Разом до перемоги», привітання працівників гімназії, мобілізованих до лав ЗСУ Педколектив У закладі
14.10.2022

Заходи до Дня захисників та захисниць України (Єдиний тематичний онлайн-урок, виставка малюнків та тематичної літератури, «Козацькі розваги», урок-зустріч першокласників із військовослужбовцем ЗСУ);

Участь у міському заході до Дня Захисників України

Учасники освітнього процесу

Культорганізатор

У закладі
15.10.2022 Участь у акції Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») Вихованці гуртка «Юні патріоти» ДЮЦ «Сузір’я» У закладі
Вересень-жовтень 2022 Підготовка та оформлення матеріалів до віртуального матеріалу управління освіти КМР «Героям слава!»

Зубко О.С., вчитель географії

Богданова С.В., педагог-організатор,

учні старших класів

У закладі
21.11.2022 Заходи до Дня Гідності та Свободи Учні 1-11 класів, СПС, вихованці фольклорного гуртка ДЮЦ «Сузір’я» У закладі
06.12.2022 Військово-патріотичні змагання  до Дня Збройних Сил України Учні 6-9 класів Спортивна зала закладу
06.12.2022 Челендж «Слава ЗСУ» з ініціативи міської влади, управління освіти Учні 3-4 класів, вихованці гуртків ДЮЦ «Сузір’я» У закладі
Січень 2023 Участь в акції «Свічка перемоги» Учні 1-11 класів У закладі
20.01.2023 Відвідування виставки «Обєднуємо Україну мистецтвом» Вихованці фольклорного гуртка ДЮЦ «Сузіря» Обласний художній музей
26.01.2023 Участь у фотоконкурсі «Україна – це ми!» Учні 1-11 класів Онлайн-форма
Протягом року Класні виховні години військово-патріотичного напрямку відповідно до плану роботи закладу Учні 1-11 класів У закладі
18.02.2023 Участь у ХХХV чемпіонаті області зі спортивного орієнтування –І місце Гурток «Юні патріоти» Поза закладом
09.03.2023 Патріотична лекція «Цю мову-зброю викував Тарас» Вихованці фольклорного гуртка ДЮЦ «Сузіря» Обласний художній музей
10.03.2023 Акція «Тарасове слово кличе до перемоги» Учні 6-9 класів Обласний художній музей
12.03.2023 Участь команди закладу у фізкультурно-патріотичному фестивалі «Козацький гарт» Здобувачі освіти 8-9 класів У закладі
13.03.2023 Екскурсія до пожежно-технічної виставки ДСНС Учні 6-А Музей ДСНС
14.03.2023 Культурно-мистецький захід до Дня українського добровольця «Шлях до волі» Вихованці фольклорного та вокального гуртків ДЮЦ «Сузіря»

Обласний художній музей

Квітень 2023 Участь команди закладу у міських змаганнях з баскетболу 3*3 Здобувачі освіти старших класів (ІІІ місце

Поза закладом

04.04.2023 Участь в обласних змаганнях з краєзнавчого орієнтування – ІІІ місце Вихованці гуртка «Юні патріоти»

Поза закладом

13.04.2023 Великодній ярмарок на підтримку ЗСУ Учасники освітнього процесу У закладі
13.04.2023 Акція «Великодній кошик» Учасники освітнього процесу Лікувальні заклади міста
14.04 Участь у Всеукраїнському проєкті від ЮНІСЕФ «ПОРУЧ» Здобувачі освіти 3-4 класів У закладі
27.04.2023 Участь команди хлопців закладу у міських змаганнях з футболу «Шкіряний мяч» І місце Здобувачі освіти 6-7 класів

Поза закладом

17.05.2023 Участь у спортивно-масовому  заході до Дня Європи Вихованці хореографічного гуртка, гуртка «Юні патріоти» Стадіон Зірка»
28.05.2023 Участь команди хлопців закладу в обласних змаганнях з футболу «Шкіряний мяч» - ІІІ місце Здобувачі освіти 6-7 класів Поза закладом
31.05.2023 Обласна акція «Зараз дрон - потім квіти!» Учасники освітнього процесу У закладі
31.05.2023 Міський флешмоб «Молитва за перемогу» Учні 1-11 класів Подвіря закладу
21.06.2023 Міський відеоконкурс до Дня батька «Дякую тобі за все!» Учні 1-4 класів Управління спорту та молоді

Було рекомендовано класним керівникам 1-11-х класів, продовжити проводити роботу щодо формування в школярів національно-патріотичної свідомості,прищеплення любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і конституційного обов’язку з захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави;

 керівнику гуртка військово-патріотичного виховання «Юні патріоти» посилити роботу, націлену на усвідомлення своєї належності до української спільноти, патріотизм; повагу до держави, прав і свобод людей; толерантність; сформованість гуманістичних ціннісних життєвих установок.

  Проведені виховні тематичні заходи:

Єдиний Урок до роковин трагедії в Бабиному Яру, «Уроки Голокосту – уроки толерантності», години спілкування з нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи (21.11), до Дня вшанування Героїв Небесної Сотні; річниці визволення нашого міста від нацистських загарбників, Міжнародному дню пам’яті жертв Голокосту, до Дня пам’яті Героїв Крут; урок мужності  на тему: «Афганістан – біль в моїй душі» до Дня вшанування  учасників бойових дій на території інших держав; Дня початку Кримського спротиву; Урок пам’яті «Чорнобиль – наш біль» до 37-річниці Чорнобильської катастрофи, 8 травня 2023 року  Єдиний урок до з нагоди відзначення Дня пам’яті та примирення і 78-ї річниці перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, Дня пам’яті жертв політичних репресій; заходи до Дня Європи.

Традиційним стало проведення заходів до Дня вишиванки. Свою національну та громадянську позиції, культурну освіченість та духовну свідомість виявили учні та педагоги закладу. З-поміж найцікавіших заходів –  фото-флешмоб «Одягни вишиванку-зроби свій день яскравим!».

Ціннісне ставлення до природи

Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення вихованцями себе як невід’ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи, бережливого ставлення до природи. З метою екологічного виховання, було організовано та проведено збір макулатури, збір використаних батарейок, збір використаних консервних банок та виготовлення окопних свічок для ЗСУ, конкурс  «Еко-ялинка», «Великодній кошик» де найбільш активними були учні і батьки початкових класів. У рамках місячника екологічного виховання був проведений фотоконкурс «Мої домашні улюбленці». Учні 4-11 класів долучилися до участі у щорічній Всеукраїнській акції «За чисте довкілля» - благоустрою подвір’я школи та прилеглих територій.

У формуванні екологічної свідомості відповідальна роль належить початковій школі. Активною формою організації екологічного виховання учнів 1-4 класів стали  екскурсії з метою вивчення природи рідного краю, вони є не тільки заходами відпочинку, а мають глибоку й серйозну навчально-виховну природоохоронну спрямованість, містять в собі також ряд завдань з екології, що сприяють розвитку творчих здібностей дітей.

Діти разом з батьками виготовляють годівнички та разом з вчителями організовують догляд за ними та підгодовують пташок взимку.

Здобувачі освіти відповідально ставляться до долі безпритульних тварин, беруть участь у благодійних акціях «Хеппі Гав для Сірка» та «Хеппі Няв для Мурчика» допомагаючи ліками, їжею, засобами гігієни тваринам, які знаходяться у притулках міста. 

Цього року здобувачі освіти 6-7 класів висадили цибулини голландських тюльпанів на  прилеглій території закладу, щоб усі охочі насолоджувались їх красою.

Члени учнівського самоврядування проводили для молодших школярів цікаві вікторини, брейн-ринги екологічного спрямування.

Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

    Виховними досягненнями цього напрямку є знання про види мистецтва та засоби їх виразності, здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої діяльності в мистецькій сфері та самореалізації. Впровадження естетичного виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо проводили класні керівники, вчителі музики та мистецтва, адміністрація гімназія. Важливу роль в естетичному вихованні відіграють твори образотворчого мистецтва, музика, художня література, театр, кіно, телебачення тощо.

Тому учні нашої школи протягом року відвідували тематичні виставки, вернісажі, які були влаштовані у Художньому музеї міста та краєзнавчому музеї.

 Добрі результати дає співробітництво з Кіровоградським обласним центром науково-технічної творчості учнівської молоді – здобувачі освіти  закладу відвідують гуртки та різноманітні заходи; учні закладу активно беруть участь у заходах Кіровоградської обласної бібліотеки для юнацтва імені Є. Маланюка, дитячою бібліотеки ім. Т.Г. Шевченка, бібліотеки-філії №13;

 Класні керівники постійно приділяють значну увагу художньо-естетичному вихованню. Так, в поточному році учні закладу брали участь у онлайн-виставках поробок: «Дарунки пані Осені», «Новорічна композиція», «Великодній кошик», виставки до Дня Валентина, Свята весни; постійно  оновлююються фотозони та зони відпочинку.

У шкільній бібліотеці діють тематичні виставки до календарних дат, проводяться культурно-просвітницькі заходи, а також використовуються інноваційні освітні технології у практичній діяльності.

Ціннісне ставлення до праці

  Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення соціальної значимості праці у житті людини, повага до людей праці, навички само обслуговуючої та суспільно-корисної праці.

 Згідно річного плану виховної роботи гімназії широко ведеться профорієнтаційна робота.Належна увага приділяється трудовому вихованню та профорієнтації. Профорієнтаційна робота протягом навчального року ґрунтувалась на тісному зв’язку гімназії з навчальними закладами І-ІV рівнів акредитації та професійно-технічними училищами.

На базі гімназії систематично відбуваються зустрічі учнів старших класів з представниками цих навчальних закладів:

Ліцею «Центральний», ліцею «Максимум», Ліцею природничих наук,  Ліцею «Лінгвістичний», які запрошували дев’ятикласників продовжити навчання у 10-11 класах.

Для здобувачів освіти 9-11 класів проводили презентацію своїх закладів представники:  Кропивницького вищого професійного училища, коледжу механізації сільського господарства, Херсонського аграрного університету, Кропивницького професійного ліцею сфери послуг, інженерного коледжу, медичного коледжу ім. Мухіна, Центральноукраїнського університету ім. В. Вінниченка, Національної академії державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького, Центру зайнятості міста, Комп’ютерної академії «STEP».

Соціально-психологічною службою закладу були проведені анкетування  та діагностика професійних інтересів  здобувачів освіти 9-11 класів, профорієнтаційна бесіда з елементами тренінгу (9 класи) «Професійний розвиток: лайфхаки від психолога» із залученням старшого викладача кафедри психології ЦДУ ім. В.Вінниченка  Близнюкової О.М.; проводились консультації для здобувачів освіти 9-11 класів щодо вибору професії.

Старшокласники отримали інформацію про умови вступної кампанії у 2023 році та профорієнтаційні матеріали, дізналися про вимоги до абітурієнтів, були  запрошені на Дні відкритих дверей у цих закладах. 

Класні керівники 9-х класів продовжили цикл бесід «Професії, які ми обираємо». За допомогою учителів вихованці збирають інформацію щодо перспектив розвитку і потреб  господарства міста та області. Крім того, учні    мають можливість знайомитись із перспективами та потребами  в різних професіях завдяки відвідуванню Центра зайнятості населення.  Практичним психологом Мезенцевою О.В. проводилась діагностична робота серед учнів 9-х  класів. Проводилась паралель між потенційно обраною професією та результатом дослідження. 90% обстежуваних обрали професію, яка співпадає з їхнім бажанням та результатами обстеження.

 У рамках Тижня профорієнтації захопливим  було знайомство із світом професій майбутнього. Здобувачі освіти 1-4 класів втілювали свої мрії про майбутню професію у фотоконкурсі, а 5-11 класів  у колективно-творчій справі, під час якої обирали одну з професій майбутнього та знайомили з нею учнівський колектив закладу.

 

Ціннісне ставлення до себе

         Вміння цінувати себе як унікальну та неповторну особистість, знати наслідки негативного впливу шкідливих звичок на здоров’я, прагнення бути фізично здоровою людиною-основна мета формування компетентностей здорового способу життя. Класні керівники регулярно проводили бесіди, інструктажі, з безпеки життєдіяльності (правила дорожнього руху, правила пожежної безпеки, поведінки на воді, поводження з газом, електроприладами, вибухонебезпечними предметами, з мінної безпеки, поведінки в громадських місцях, профілактики інфекційних захворювань).

Згідно с планом роботи з  05 по 09 вересня 2023 року в закладі був проведений Олімпійський тиждень, протягом якого були вчителями фізичної культури проведені естафети та змагання серед здобувачів освіти різних вікових категорій.

     Традиційно учні школи беруть участь у міських змаганнях з футболу на призи клубу «Шкіряний м’яч», де посіли І місце та у обласних змаганнях – ІІІ місце, міському турнірі з баскетболу 3*3 – посіли ІІІ місце.

 Спільно з ЮНІСЕФ для здобувачів освіти 3-4 класів був організований спортивний з елементами психологічного розвантаження захід «ПОРУЧ».

     Вихованці закладу постійно беруть участь у фізкультурно-патріотичному фестивалю школярів України «Козацький гарт», військово-спортивній грі «Джура».Як результат – достатня підготовка та готовність дітей до участі у спортивних змаганнях більш високого рівня.

Протягом року члени учнівського самоврядування проводили для молодших школярів руханки, вікторини, щодо дотримання здорового способу життя та профілактику шкідливих звичок.

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей

     Виховними досягненнями цього напрямку є знання та розуміння особистих, родинних, громадських, національних та загальнолюдських цінностей, уміння співпрацювати з іншими, працювати в групі та колективі, уміння прощати та просити пробачення, єдність моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла. Важливою умовою ефективної навчально-виховної роботи є співробітництво школи та сім’ї, яке передбачає належний рівень педагогічної освіти батьків і залучення їх до виховної роботи. Розуміння та врахування особливостей сучасної сім’ї вчителями і батьками сприяють реалізації її виховних можливостей.

Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів.

Свідченням цього є постійні зустрічі педагогів із батьками, відвідини ними загальношкільних позакласних заходів. У стосунках «батьки-вчителі» панує співдружність. У напрямку ціннісного ставлення до родини робота спрямована на пошук максимальної взаємодії між батьками та вчителями. Традиційними стали спільні класні родинні свята, Новорічні, Різдвяні, Великодні виховні заходи; участь родин здобувачів освіти у проведенні акцій на підтримку ЗСУ.

Структура виховної роботи навчального закладу включає в себе і взаємодію школи з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і молоді в тому чи іншому аспекті.

Спеціальну виховну роботу проводять соціальний педагог Орєшкова І.В., практичний психолог Мезенцева О.В. із сім'ями, які допускають відхилення у вихованні дітей. Роботу з педагогічно неспроможними сім'ями спрямовують передусім на підвищення їх психолого-педагогічного рівня. З цією метою їх залучають до загальної системи педагогічного всеобучу, влаштовують консультації з окремих питань виховання дітей у сім'ї.

Проводилися конкурс малюнків «Моя сім’я», фоточелендж до Дня матері»,   відеочеледж «Дякую тобі за все!» до Дня батька; морально-етичні бесіди «Старші та молодші в сім’ї», години спілкування «Я та мої батьки»,  «Моральні ідеали, їх місце в нашому житті», до Міжнародного дня людей похилого віку (01.10) «Поважаємо старість», до Міжнародного дня інвалідів Урок Доброти на тему «Дивіться на нас, як на рівних», до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом «Скажемо СНІДУ –НІ!»

Проведення цих заходів та акцій сприяло вихованню в учнів милосердя, співчуття, бажання допомогти.

Превентивне  та морально-правове виховання.

            Серед заходів превентивного виховання, яке передбачає попередження злочинів і злочинності серед неповнолітніх, слід відмітити належну роботу соціально-психологічної служби закладу: соціального педагога Орешкової І.В. та практичного психолога Мезенцевої О.В.

Згідно із планом проведення тематичного місячника правового та превентивного виховання класними керівниками, СПС, педагогом –організатором,  праціниками бібліотеки закладу були проведені такі заходи: виставка літератури в бібліотеці з теми:  «Людина. Закон. Право», «Навчально-методичне забезпечення превентивного виховання школярів»  та інформаційні куточки з питань профілактики шкідливих звичок; презентація про права дитини «Я маю право»;  до Тижня толерантності та взаєморозуміння у 1-11 класах було проведено виховні години, години спілкування  на теми: «Толерантність», «Людина починається з добра»;

акції до Дня толерантності «Обійми мене», «Подаруй світові посмішку»; СПС  створила  для здобувачів освіти флеш-картки до Дня толерантності, учні 9-х класів працювали над буклетами.

СПС провела ряд заходів: виховні бесіди, тренінги з питань профілактики існування різних форм насильства у сучасному світі на тему: «Протидія та запобігання домашньому насильству», заняття з елементами тренінгу на тему: «Ми проти насильства», «Профілактика та протидія булінгу в учнівському середовищі» для здобувачів освіти 9-х класів.

Соціально-психологічною службою спільно з педагогом-організатором було проведено ряд заходів до Міжнародного дня боротьби зі СНІДом та солідарності з людьми інфікованими СНІДом: виставка плакатів і малюнків «СНІДу- ні!». Флешмоб «Я проти СНІДу, а ти?», вікторина «Що ти знаєш про СНІД?», створення буклету, браслетів «Ми за життя», гра «Автограф», вправи «Серце друга», «Володар кілець», «Телеграма».

До Міжнародного Дня людей з обмеженими фізичними можливостями

проведено «Уроки доброти» на тему: «Людина починається з добра»,

«Дивіться на нас як на рівних», челенджі «Поділись своїм теплом!» та  

«Я-поруч! Я з тобою!».

З метою профілактики та запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії  із здобувачами освіти 7-Б класу проведено тренінгове заняття «Торгівля людьми-сучасний прояв рабства» .

До Міжнародного  Дня волонтера випущено Інформаційний онлайн – збірник «Ті, що тримають фронт в тилу» присвячений Міжнародному Дню волонтера та  організовано фоточелендж про участь здобувачів освіти у волонтерських справах.

Члени учнівського самоврядування взяли участь у у ІІІ міському форумі учнівської молоді «Young leaders!» «Гідність, права, свободи людини - чесноти вільного суспільства».

  За участю інспекторів відділу зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції в Кіровоградській області та прокурора Кропивницької окружної прокуратури  для здобувачів освіти 7-11 класів провели правові лекторії.

Члени учнівського самоврядування організували челендж «Я маю право».

Не менше уваги приділялось профілактиці шкідливих звичок.  Були проведені класні, виховні години, години спілкування  на теми: «Шкідливі звички – викрадачі розуму», «Алкоголізм-захворювання, що руйнує організм людини», «Як допомогти підліткам звільнитися від куріння», «Профілактика шкідливих звичок».

Протягом Місячника СПС  проводила  індивідуальні консультації для здобувачів освіти з девіантною поведінкою, з батьками здобувачів освіти, які пропускають заняття без поважної причини, запізнюються, палять на території закладу.

Заходи, які проводилися в рамках Місячника морально-правовоговиховання,  були спрямовані на удосконалення системи правової освіти, широкеінформування школярів про правову політику держави, зміни у законодавстві України, створення належних умов для набуття юними громадянами знань та практичних навичок про свої права, свободи та обов’язки.

Правовиховна робота  у закладі не обмежується рамками місячника-це цілеспрямована системна робота всього педагогічного колективу, яка проводиться щоденно і є невід’ємною складовою навчально-виховного процесу.

Під час дистанційного навчання соціально-психологічна служба взяла участь онлайн у Міжрегіональному форумі «Активні громадяни та влада: захист прав українських дітей під час війни» ГО «Дружній простір» Всеукраїнський форум «Батьки за раннє втручання»; тренінг «Діти та війна: реакція дітей на травматичні події та підтримка дітей і батьків фахівцями» ГО «Слов’янський культурний центр «Задзеркалля» та дитячого фонду ООН(ЮНІСЕФ) в Україні; вебінар «Як навчати і вчитися в умовах війни» ВБО Український фонд «Благополуччя дітей», «Дивись під ноги! Дивись, куди ідеш!» Зрозуміло! освітня онлайн-платформа; «Навички медіації та діалогу для потреб публічної служби»EdEra-студія онлайн-освіти про що свідчать сертифікати.

Актуальним є питання соціального захисту дитини в нашому суспільстві.

У своїй роботі педагогічний колектив керується нормативними документами щодо соціального захисту дитини та охорони дитинства – Законом України «Про охорону дитинства» та відповідними нормативними документами МОН України й усіх ланок органів управління освітою.

З метою своєчасного виявлення, влаштування, здійснення контролю за умовами життя та виховання дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування, а також захисту прав та інтересів дітей, які потребують допомоги держави, педагогічний колектив закладу виконує певну роботу.

Велика увага в навчальному закладі приділяється питанню захисту прав та законних інтересів дітей соціально – незахищених  категорій. З метою додержання законодавства, спрямованого на соціальну роботу з дітьми незахищеної категорії, своєчасного виявлення дітей, які перебувають у складних умовах проживання, та роботи з батьками дітей даної категорії.

Кожний  класний керівник 1-11 класів разом з соціальним педагогом на початку вересня складає соціальний паспорт класу, у якому зазначені категорії дітей, які потребують максимальної уваги з боку педагогічних працівників та дорослих. Відповідно до соціального паспорту у закладі навчалися:

Соціально-незахищені категорії

станом на 09.06.2023 р.       

Кількість здобувачів освіти
Усього в закладі                              896 здобувачів освіти
Класів 32 класи
Діти-сироти та ПБП                  10
Діти-напівсироти 20
Діти-інваліди                                                                  16
Діти з багатодітних сімей                                                60
Діти, які народилися від ліквідаторів аварії на ЧАЕС 6
Діти з малозабезпечених сімей                                        8
Діти учасників АТО (ООС), ЗСУ                                                      135
Діти ВПО 50
Діти батьки, які загинули під час виконання службових обов’язків 12
Діти, які охоплені педагогічним патронажем 5
Діти, охоплені інклюзивною формою навчання 11
Діти, охоплені сімейно/домашньою  формою навчання 2
Діти, охоплені екстернатною  формою навчання 46
Учительські діти                                                                    28
Матері-одиначки 24
Діти, що знаходяться на внутрішкільному обліку      1
Неблагополучні сім’ї                                                              0
Діти, що потребують посиленої уваги 28
Діти групи ризику                                                            4

Сім’ї з дітьми, які потрапили в складні життєві             

умови і не в змозі подолати їх самостійно

3
Прийомна сім’я                               0

          У закладі систематизована робота з соціального захисту неповнолітніх.

Усі діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування були забезпечені підручниками та спортивною формою.

Протягом 2022-2023 навчального року постійно проводилися зустрічі з опікунами, відвідували їх вдома з метою контролю виконання їх обов’язків, проводилися індивідуальні консультації. Усі опікуни були ознайомлені з їх обов’язками згідно «Правил опіки і піклування», затверджених 26.05.1999р. №34/166/88, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 17.06.1999р.

          Більшість дітей пільгових категорій відвідували спортивні секції, гуртки, приймали участь в позашкільних заходах, були залучені до роботи в органах  шкільного учнівського самоврядування.

Ця категорія дітей була під постійною увагою класних керівників, соціального педагога та адміністрації закладу. Діти зі статусом залучені до роботи в гуртках, в повній мірі забезпечені підручниками, мають безкоштовний доступ до користування культурно – освітніми закладами. Двічі на рік соціальний педагог та класні керівники оновлювали банк даних дітей зі статусом, складали акти обстеження та психолого–педагогічні характеристики.

 

 

Створення умов для організації учнівського самоврядування.

Сучасна школа вимагає докорінного переосмислення системи виховання, оновлення змісту,  форм  і методів духовного становлення особистості на основі гуманізації життєдіяльності здобувача освіти, створення умов для самореалізації   у різних видах творчої діяльності.

Всебічно і гармонійно сформована особистість є метою цивілізованого суспільства.

       Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.

Реалізація завдань здійснювалася шляхом співпраці  з педагогічним, учнівським, батьківським колективами,  громадськими організаціями, позашкільними закладам,  залучення учнів до участі у конкурсах; через роботу учнівського самоврядування та через використання найбільш поширених виховних технологій, зокрема технології колективного творчого виховання, технології саморозвитку.

Учнівське самоврядування закладу здійснюється через роботу дитячої організації «Максимум», яка має на меті виховання творчої, соціально-активної особистості, здатної до саморозвитку й самореалізації.

Головою Ради учнівського самоврядування є учениця 9 класу.

Голова старостату учениця 7 класу 2 рази на тиждень збирала старост. На старостаті обговорювались нагальні питання та розподілялись завдання на тиждень, звітували про участь класних колективів у заходах.

Засідання Ради учнівського самоврядування  проводились згідно з ситуацією та можливостями. На них  обговорювались питання, щодо плану роботи на навчальний рік, визначались  завдання  для роботи комісій, планували заходи, їх проведення та підсумки.

  Велика увага приділялась вихованню патріотизму, любові до України, підтримці  захисників України.

 Члени учнівського самоврядування, волонтери класів  брали активну, безпосередню участь у проведенні благодійних акцій,  направлених на допомогу українській армії: «Смілива гривня» та «ЗСУ потрібні дрони»,  мали зустріч із воїнами, яким вручили дрон  для наближення Перемоги над підступним ворогом;  провели засідання Ради, присвячене  31 річниці Незалежності України.

Протягом навчального року члени учнівського самоврядування співпрацювали з СПС закладу - допомагали у проведенні акцій, рейдів по боротьбі зі спізненнями та шкідливими звичками, проводили інформаційну роботу по недопущенню  серед здобувачів освіти проявів булінгу.

За участю членів учнівського самоврядування було проведені такі заходи:

Свято Першого дзвоника та Дня знань ( в он-лайн форматі); заходи до Олімпійського тижня; Дня Учителя; Захисника України; Дня української писемності та мови, Дня толерантності, Дня Збройних Сил України; Дня боротьби зі СНІДом; Тижня правового  та превентивного виховання; Дня волонтера; привітання  до новорічних та різдвяних свят,  міському  челенджі «Різдвяний дзвін», який мав на меті привітати та підтримати  воїнів ЗСУ; брали активну участь у проведенні заходів до Тижнів безпеки життєдіяльності.

Представники учнівського самоврядування на чолі з Головою Ради брали участь  у  он-лайн  та офлайн засіданнях та сесіях міського Парламенту дітей, у виборах Голови міського Парламенту дітей,  ІІІ міському форумі учнівської молоді «Гідність, права, свободи людини чесноти вільного суспільства», онлайн -уроці Освітнього  Центру Верховної Ради України  народного депутата України Олександра Дануци для здобувачів освіти старших класів  м. Кропивницького в рамках програми « USAID Рада: наступне покоління».

За можливості, проводили цікаві інформаційні хвилинки, вікторини  до календарних дат  та тематичних Тижнів, організували  фотовиставку, присвячену   Всесвітньому  Дню захисту  тварин «Лапи, вуса, хвіст»,  акції «Хеппі Гав та Хеппі Няв», направлену на підтримку безпритульних тварин; створили відеоколлаж до Тижня трудового та профорієнтаційного виховання «В праці  життя і краса людини» для здобувачів освіти початкових  та середніх класів; організували та провели випуск стіннівки: «Твоє здоров’я - в твоїх руках!» для учнів 5-9 класів.

Члени учнівського самоврядування сприяли та брали безпосередню участь у цікавих та змістовних виховних заходах:

-         Акція «Парасольки миру», під час якої здобувачі освіти власноруч створювали композиції на парасольках,  проявляли фантазію, тим самим бажаючи всім миру та злагоди;

-         із задоволенням підтримали акцію «Подаруй українську книгу» для українських дітей-переселенців, які тимчасово проживають у Польщі та передали 70 книг;

-         До  Тижнів знань безпеки життєдіяльності підбирали цікаві завдання, які сприяли засвоєнню здобувачами освіти  молодших класів правил безпечної поведінки, проводили брейн-ринги та вікторини.

-         Захопливим  було знайомство із світом професій майбутнього. Здобувачі освіти втілювали свої мрії про майбутню професію у фотоконкурсі, а 5-11 класів - у колективно-творчій справі, під час якої обирали одну з професій майбутнього та знайомили з нею учнівський колектив закладу.

-         Без перебільшення креативно, мега-цікаво пройшов Місячник наукових відкриттів, під час якого здобувачі освіти занурились у світ науки та цікавих  новинок.

-         З великою любов’ю та пошаною до України, у день вишиванки члени учнівського самоврядування, батьки, педагоги долучились до флешмобу «Одягни вишиванку - зроби цей день яскравим!», продемонструвавши свою єдність та національну ідентичність.

-         Знайомили здобувачів освіти молодшої школи з «Рецептами  академічної доброчесності»  що дало змогу у цікавій формі засвоїти необхідні правила користування інформацією.

-         Здобувачі освіти, представники учнівського самоврядування взяли участь у 28 Всеукраїнському фестивалі присвяченому Дню Землі, Всеукраїнському фотоконкурсі «Моя Україно!», міському етапі конкурсу малюнків «Молодь тестує якість».

-         Допомагали в організації та проведенні Великоднього ярмарку на підтримку ЗСУ: продавали власноруч виготовлені речі. Усі зароблені кошти було витрачено на потреби військових, які боронять нашу країну;

 втілили в життя  проект  «З любовю до мами»  та креативно  привітали усіх мам з  Днем матері.

Наприкінці навчального року на святі Останнього дзвоника долучились до міського  флешмобу «Молитва за перемогу» та обласної акції «Зараз дрон-потім квіти!», завдяки якій були зібрані та перераховані кошти у благодійний фонд «СМАЙЛ» для підтримки ЗСУ.

Протягом навчального року реалізовувалися завдання:

- спрямовування підлітків на роботу над собою, на здійснення своїх намірів щодо розвитку своєї особистості, розвитку лідерської позиції;

- формування навичок співпраці в команді;

- стимулювання творчої і соціальної активності та ініціативи;

- формування творчості, креативності;

- значна увага приділялася мотиваційному аспекту.

В умовах війни, вимушеного частково-дистанційного навчання за можливості проводились заняття з лідерами та збори старостату, на яких  розглядалися різні методи роботи, практикувалися тренінгові вправи, вивчався досвід провідних світових лідерів, які досягли успіху завдяки своїм лідерським якостям.

Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню було: забезпечення реальних прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу.

У наступному навчальному році планується вдосконалити ефективність  роботи учнівського самоврядування, створення бази даних талановитих учнів,  залучення більшої кількості учнів до активної роботи, підвищення активності здобувачів освіти в учнівському самоврядуванні закладу, розвитку їх лідерських якостей.

 

 

 

Форми та методи виховної діяльності, за якими здійснювалася організація виховної роботи

 Виховна система школи базується на принципах, що визначають основні вимоги до процесу виховання особистості учня, до його змісту, організацій, форм, методів та прийомів.

Принципи виховної системи школи:

  • принцип гуманізації і демократизації виховного процесу,
  • принцип зв’язку виховання з реальним життям,
  • виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності,
  • єдність вимог і поваги до особистості,
  • послідовність, систематичність і єдність виховних впливів.

Виховна робота реалізується за такими напрямками:

  • Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування, формування активної життєвої позиції.
  • Виховання правової культури та профілактика правопорушень.
  • Фізичне виховання та пропаганда здорового та безпечного способу життя. Психологічна підтримка учнів та вихованців.
  • Національно-патріотичне виховання.
  • Еколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.
  • Моральне виховання.
  • Родинне виховання.
  • Художньо-естетичне виховання.
  • Розвиток творчих здібностей учнів.

Основним завданням педагогів було сприяння інтелектуальному, фізичному розвитку школярів, формувати компетентності здорового способу життя.

Педагоги школи працювали над створенням необхідних умов для організації різноманітної творчої діяльності дітей, збереження та зміцнення  здоров’я вихованців, створення сприятливого етично-психологічного клімату, здорових  міжособистісних відносин в учнівському колективі, самоутвердження кожного учня.

Контроль за функціонуванням виховної  системи

Контроль за виконанням річного плану виховної роботи, а відповідно й виховної системи школи здійснюється згідно з циклограмою внутрішкільного контролю за організацією виховної роботи, яка складається відповідно до річних планів школи, класних керівників, результати якого знаходять відображення у наказах по школі, аналітичних довідках, інших робочих документах .

Отже, досягти очікуваних результатів у вихованні можливо лише при дієвій виховній системі. І вона створюється, формується й розвивається зусиллями всіх учасників навчально-виховного процесу та направлена на становлення особистості учня школи.

Оцінка і завдання виховної роботи

Діяльність педагогічного колективу була спрямована на виховання особистості учня шляхом формування компетентностей здорового способу життя, патріота, свідомого громадянина України.

    Працюючи над реалізацією завдань, виховної роботи закладу, педагогічний колектив організовував і проводив наради, педради, творчі засідання. Адміністрація закладу здійснює постійний контроль за станом виховної роботи, заслуховуючи відповідні питання на нарадах при директорові, педагогічних радах, методичних об’єднаннях класних керівників тощо.

     Аналіз виховних заходів свідчить про те, що виховна робота в закладі проводиться в цілому на достатньому рівні. Система  виховної роботи охоплює весь педагогічний процес - навчальні заняття, позаурочну діяльність учнів і повною мірою сприяє вирішенню мети і завдань виховної діяльності педагогічного колективу. У цілому завдання, поставлені на 2022-2023 н. р., виконані.

Проте, в організації виховної роботи школи є певні недоліки які потребують негайного вирішення: потребує подальшого розвитку робота з самоврядуванням у класах, перехід від формальної роботи до реальної; вдосконалення роботи  та  проведення заходів гуртка військово-патріотичного виховання;є ряд класних керівників, які ще формально відносяться як до планування так і до виконання запланованого; недостатньо ведеться робота зі створення бази методичних матеріалів, розроблених класними керівниками.

     Виховна робота в школі позначена як певними досягненнями у вихованні учнівської молоді, так і недоліками, що визначають мету і завдання на новий навчальний рік.

Метою виховної роботи закладу є:

-         виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;

-         формування духовного світу, національних і загальнолюдських цінностей;

-          формування здорового способу життя, фізичної досконалості, моральності, художньо-естетичної, трудової та екологічної культури;

-         сприяння творчому розвитку особистості.

    Враховуючи результати аналізу виховної роботи школи за 2022-2023  навчальний рік,   потреби сьогодення та виходячи з проблеми виховної роботи закладу, мети у виховному плані роботи у 2023-2024 навчальному році передбачено розв’язати такі завдання:

  • Продовжити роботу над виховною проблемою закладу .
  • Виховувати учня як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.
  • Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.
  • Розвивати учнівське самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.
  • Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.
  • Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
  • Впроваджувати оптимальні методів, форм, засобів, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху

      Оновлення змісту виховання повинно забезпечити досягнення виховних результатів, які б відповідали сучасним соціальним очікуванням.

Це означає, що виховна система  школи має бути спрямована на формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства та становлення життєвокомпетентної людини.

 

 

 

День пам'яті та примирення

Posted in Виховання

345460407 636846024468455 8741499803969116163 n

 

8 травня ми відзначаємо День пам’яті та примирення,
а 9 травня - День Перемоги над нацизмом у другій світовій війні.
 
Ці дні мають нагадати всім нам про необхідність збереження миру на планеті та недопустимість війни.
Ми вшановуємо пам'ять загиблих воїнів, невинних жертв війни та воєнних злочинів.
На зміну німецькому нацизму на нашу землю прийшов російський рашизм.
 
Ми віримо, що незабаром у нашому календарі з'явиться нова святкова дата - День Перемоги над росією!
Вперед до Перемоги!
Слава Україні! Героям Слава!
 
345615093 631531112189371 1479745476369366360 n
 
345435163 909527186780712 771343493276678389 n
 
345605690 968794804557256 8957860243468722989 n
 
345456052 1457794041627630 7362822081240455181 n
 
345622576 2813485728786990 1296686867728901078 n

Заходи в рамках декади екологічного виховання в гімназії

Posted in Виховання

 

IMG 20230425 152906-01

У рамках декади екологічного виховання на тему: "Земля і всесвіт- це велике диво, в якому пощастило жити", з метою прищеплення дбайливого ставлення до природи, розвитку екологічної культури, сприйняття людини, як частини природи на уроках біології здобувачі освіти 5- класів взяли участь в грі "Подорож на острів БІО", працівники шкільної бібліотеки організували виставку "Землі квітучої краса" та провели цікаву вікторину, а здобувачі освіти 3,4, 8 класів захищали міні- проєкт "Рухова активність, як засіб боротьби з гіподинамією". Заходи були спрямовані на підвищення рівня сформованості екологічної культури школярів.

 

343062225 610735990932863 7005229311494145695 n

 

342964107 919906039126843 2713513744731174030 n

 

343060898 752824896334138 7904007466119864084 n

 

343079405 602435818258812 5923889456877078083 n

 

 

Благодійний ярмарок в Академічній гімназії

Posted in Виховання

fotor 2023-4-24 14 36 25
 
13 квітня у гімназії відбувся благодійний Великодній ярмарок на підтримку ЗСУ.
Здобувачі освіти, батьки, педагоги мали змогу придбати або продати пасхальні прикраси до світлого свята весни, сувеніри, обереги, предмети декоративно-ужиткового мистецтва, а також задонатити кошти, які будуть передані для потреб військовим ЗСУ.
Виражаємо глибоку вдячність всім, хто взяв участь у ярмарку за активну громадянську позицію.
РАЗОМ ДО ПЕРЕМОГИ!
ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА!
 
341070678 1188942728430928 8276926453924556111 n
 
340974376 708040624415220 8880291599865188059 n
 
341122228 200875349342480 7969121084899702455 n
 
341031193 755006162946061 1493616464163088213 n
 
341063682 542299744728710 3431166675716728910 n
 
341050979 188163767362559 3765814369380903038 n 341034948 1391251084749894 1702981919069192112 n
 
341056159 3355959098002296 9180324486309815089 n
 
341024393 1288064545122745 8127845257807154289 n
 
340943173 132383976362130 4194044668142417805 n
 
 
 

14 жовтня День захисників і захисниць України

Posted in Виховання

20171010124034

 

До Дня захисників і захисниць України з 10 по 14 жовтня 2022 в закладі було проведено ряд цікавих та пізнавальних патріотичних заходів: 

-Спортивні змагання «Козацькі забави» 
-Виставки дітячих малюнків, плакатів та листівок «Повертайся живим» 
-«Уроки звитяги» та єдиний онлайн урок для учнів 1-11 класів «З вірою у Перемогу!» 
-Відбулася зустріч учнів 1Б класу із випускником нашої гімназії Максимом Марковським, який зараз несе службу у лавах ЗСУ, та багато іншого.
 
 
 
IMG-0a37d1ec4f9e5bed79eaa3ca13aa3ad5-V   IMG-fb5b78a588a7f41537f1483a8e4bb36b-V   
           IMG-75aeb7dd0cb4d0543daca5cc45bcdba4-V  IMG-f05d5cc6f98174718fe79767c6c36ca1-V
 
                         IMG-c6cc595d0134aee7e44b8e7ae4556499-V  IMG-5b7f69a1e3373e347dbf4d734bfbbf9b-V           IMG-b94795c912e1feba321fe442925ad958-V
 
 
 
14.10.2022 року під час онлайн-наради педагогічний колектив привітав зі святом працівників закладу Дем'яненка Вадима, інженера-електроніка, та Мельниченко Ірину, комірника, які на даний час служать в ЗСУ. 
 
 
IMG-66351c94e98d526e796ba89c384d7f65-V
 
Слава і шана нашим захисникам!

Благодійна акція "Смілива гривня"

Posted in Виховання

 
307262591_1268770740600998_4406588462111500198_n.jpg 307112421_1268770857267653_5738057575267800830_n.jpg
 
 
"Смілива гривня" в нашій гімназії. Долучайтеся разом з нами!
 
 
Національний банк України запрошує долучитись до благодійної акції "Смілива гривня”, мета якої – об’єднати зусилля українців та зібрати кошти для допомоги українській армії.
 
 
У межах акції “Смілива гривня” можна здавати монети номіналом
10, 50 коп., 1, 2, 5, 10 грн., які перебувають в обігу. Важливий кожен внесок у перемогу, навіть 10 копійок.
 
 
Бажаючі можуть відкрити скарбничку та відправити свою гривню на фронт задля перемоги.
Об’єднаємо зусилля заради майбутнього нашої країни!