Аналіз виховної роботи закладу за І семестр 2024-2025 навчального року

Posted in Виховання

224140396 1017880162316179 2804386910689723539 n

 

Аналіз  виховної роботи закладу

у І семестрі 2024-2025 навчального року

Процес виховання – це система виховних заходів спрямованих на формування всебічно і гармонійно розвинутої особистості.

Організовуючи виховну роботу у І семестрі 2024-2025 року, педагогічний колектив закладу керувався:  Листом МОН щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2024/2025 навчальному році;  програмою «Нова українська школа у поступі до цінностей»;  Указом Президента України від 18 травня 2019 року №28/6/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання»; Конвенцією ООН про права дитини, Законом «Про освіту»,  Національною стратегією розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі (СХВАЛЕНО Указом Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020). Також враховувались основні положення Конституції України, Закони України «Про загальну середню освіту», «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім'ї»;  Основні орієнтири виховання учнів 1-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів України;  Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 6 вересня 2000 року № 434);  Державна цільова соціальна програма національно-патріотичного виховання на період до 2025 року; Указ президента України від 30 вересня 2019 року  № 722 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року»; інформаційні матеріали до Дня незалежності України і Дня Державного Прапора – 2024; Національна стратегія розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі (СХВАЛЕНО Указом Президента України від 25 травня 2020 року № 195/2020); Концепція «Безпечна і дружня до дитини школа»; Методичний посібник «Кодекс безпечного освітнього середовища»; Лист МОН від 30.07.2014 № 1/9-385 "Методичні рекомендації для проведення бесід з учнями загальноосвітніх навчальних закладів з питань: уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами; поведінки у надзвичайній ситуації"; Лист МОН «Про здійснення превентивних заходів серед дітей та молоді в умовах воєнного стану в Україні » від 1305.2022 р. № 1/5119- 22; Лист МОН «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні» від 29.03.2022 р. № 1/3737-22 та іншими методичними рекомендаціями та нормативними документами з питань організації виховної роботи у навчальних закладах.

    Згідно річного плану роботи закладу педагогічний колектив у І семестрі 2024-2025 н. р. створював сприятливі умови поліпшення рівня виховного процесу, працював над проблемою: «Формування конкурентноспроможної особистості здобувача освіти шляхом інноваційних технологій на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму».

     Очікуваний результат – формування цілісної особистості, яка має активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоров`ям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.

Виховна робота у закладі здійснюється на основі Програми «Нова українська школа у поступі до цінностей», в основі якої лежить виховання усебічно розвиненої дитини на основі ключових компетентностей:  спілкування державною (і рідною мовою у разі відмінності) мовою;  спілкування іноземними мовами;  математична компетентність; компетентність у природничих науках і технологіях;  інформаційно-цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя; ініціативність і підприємливість;

соціальна та громадянська компетентності;  обізнаність та самовираження у сфері культури;  екологічна грамотність і здорове життя.

Виховання учнів базувалося на таких ціннісних орієнтирах: визнання унікальності й талановитості кожної особистості та заборона будь-яких форм дискримінації;

 розвиток вільної особистості через підтримку самостійності, підприємливості й ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі;

 формування здорового способу життя і створення умов для гармонійного фізичного та психоемоційного розвитку дитини;

 забезпечення добробуту й безпеки завдяки створенню атмосфери довіри, взаємоповаги і взаємодопомоги у шкільному освітньому середовищі; заклад освіти має бути безпечним місцем, де запобігають насильству й булінгу (цькуванню), надають потрібну допомогу;

 утвердження людської гідності та доброчесності, зокрема академічної, через виховання чесності, відваги, наполегливості, милосердя, доброти, справедливості, поваги до прав людини;

  плекання любові до рідного краю, української культури, дбайливе ставлення до довкілля;

 формування активної громадянської позиції, відповідального ставлення до Української держави, історії українського народу, державної мови.

    Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в закладі протягом І семестру 2024/2025 навчального  року працювали 30 класних керівників, педагог-організатор, соціальний педагог, практичний психолог.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи та відображалися в заходах педагога-організатора, класних керівників, психологічної служби, органів учнівського самоврядування.
З метою залучення дітей до прийняття рішень, реалізація спільних проектів, волонтерської діяльності, в рамках педагогіки партнерства, було проведено: День знань, Тижні безпеки дорожнього руху, Олімпійський тиждень, День миру, Всеукраїнський тиждень протидії булінгу, Тиждень
вшанування мужності і героїзму захисників  та захисниць незалежності України,«Козацька держава – наша гордість і слава», привітання педагогів до Дня вчителя членами учнівського самоврядування, організація спільного флешмобу учнів та вчителів;Тиждень національної свідомості«Прийди до серця, Україно, благослови добром мене…», Тиждень енергозбереження «Економно жити – себе і державу збагатити»; заходи до Дня Святого Миколая,Тиждень української писемності і мови «Плекаймо рідну мову» , Тиждень права, Тиждень безпечного Інтернету, Тиждень здорового способу життя,Тиждень трудового та профорієнтаційного виховання «В праці  життя і краса людини» , Тиждень пожежної безпеки,Тиждень толерантності  і добрих справ «Толерантність – мистецтво співжиття», лінійка пам’яті, присвячена 1000 днів від початку повномасштабного вторгнення рф в Україну;Тиждень антиалкогольної, антитютюнової  та антинаркотичної «Якщо хочеш бути здоровим – будь!», заходи до Дня Святого Миколая та новорічних свят.

Працюючи над вирішенням виховної проблеми та розвитком ключових компетентностей в закладі у І семестрі особлива увага приділялася національно-патріотичному вихованню, яке було націлене на формування у громадян України, у тому числі дітей та молоді, активної громадянської позиції на основі поваги до прав людини, духовних цінностей українського народу, національної самобутності; оборонної свідомості та громадянської стійкості; патріотизму, поваги до державних символів, державної мови, суспільно-державних (національних) цінностей України, розуміння їх важливості для становлення держави; усунення впливу держави-агресора (держави-окупанта) в інформаційній, освітній, культурній сферах України; поширення інформації про ветеранів війни, формування у суспільстві традицій вшанування пам’яті загиблих (померлих) ветеранів війни; формування готовності громадян до виконання конституційного обов’язку щодо захисту незалежності та територіальної цілісності України.

У сучасних суспільно-політичних умовах повномасштабної війни з росією, коли Україна ціною життя Героїв, зусиллями українських військових, добровольців, волонтерів відстоює свободу і територіальну цілісність, пріоритетного значення набуває патріотичне виховання учнівської молоді. Організація освітнього процесу в умовах воєнного стану потребувала іншого змісту та підходів до проведення виховної роботи. Основним цільовим напрямом було забезпечення безпекової складової здоров’я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного та ментального благополуччя. Особливо важливим стало, продовжити формувати громадянина-патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, який здатний побудувати суспільство. Тому патріотичне виховання є важливою складовою загального виховного процесу.

 Відповідно до Указу Президента України №143/2022 «Про загальнонаціональну хвилину мовчання за загиблими внаслідок збройної агресії росії проти України» у закладі щоденно о 9.00 проводилась Загальнонаціональна хвилина мовчання та виконувався  Державний Гімн України.

Були проведені наступні заходи з національно-патріотичного виховання:

 - Проведення Уроків безпеки в умовах війни.

 Збір смаколиків, засобів першої необхідності для ЗСУ; проведення тематичних уроків до Дня миру; Дня Гідності і Свободи; пам’яті героїв битви під Крутами; Дня козацтва та Дня захисників і захисниць України; вшанування пам’яті жертв трагедії у Бабиному Яру; Дня пам’яті жертв Голодоморів; Дня української писемності та мови, та інших державних свят і дат.  

Також були проведені  благодійні ярмарки з продажу власноруч виготовлених виробів на потреби ЗСУ; надавалась матеріальна  допомога  ЗСУ на придбання автомобіля, зарядної станції, пошиття теплого одягу для захисників;  відбувалось відвідування та привітання поранених воїнів у медичних закладах міста з Днем захисників та захисниць України; була продовжена робота над оформленням дошки пам’яті про загиблих випускників закладу; періодично переглядались  відеоролики, фільми на патріотичну тематику та навчальні відео з правил безпеки життя в умовах війни ( мінна безпека, ментальне здоров’я, правила поведінки у сховищах...); проводились заходи до Шевченківських днів та конкурс читців творів; акція «Привітай воїна» - збір дитячих малюнків, листів та їх передача для воїнів ЗСУ; потужна  колективно-творча акція «Тисяча сердець вдячності»  та лінійка пам’яті до 1000 днів від початку повномасштабної війни; челендж «Діти України за мир» до Дня миру; фоточелендж «Улюблені куточки рідного міста. Учні 7-9 класів на уроках технологій шили подушки для військових.

Члени учнівського самоврядування гімназії долучилися до акції «Лелеки миру», які були відправлені захисникам на передову в якості оберегів.

 У закладі на базі дитячо-юнацького центру «Сузіря» працювало 2 гуртки національно-патріотичного спрямування. Вихованці цих гуртків брали активну участь у міських заходах та отримували призові місця.

  Одним з найважливіших напрямків виховної роботи з дітьми є превентивне виховання та профілактична робота з подолання злочинності серед неповнолітніх, а також пропагування здорового способу життя.

 На виконання Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Конституції України, з метою формування в молоді високої правової культури, вмінь та навичок легальними способами захищати загальновизнані суспільні цінності, залучення її до свідомої участі в громадському та духовному житті держави у закладі проходили:  Тиждень правил дорожнього руху (вересень  2024 року); - Тиждень знань правил протипожежної безпеки із залученням працівників ДСНС (листопад 2024 року);  Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху (листопад 2024);  заходи з попередження жорстокості та насильства в учнівському середовищі;  заходи з профілактики булінгу (грудень 2024); декада правового виховання (листопад 2024); - Всеукраїнська щорічна акція «16 днів проти насильства» (листопад 2024) - Тиждень толерантності (листопад 2024 року); заходи з профілактики дитячої злочинності.

 Протягом року проводилися зустрічі з патрульною та ювенальною поліцією. Було проведено предметні уроки з використанням статей Конституції України; виховні години на правову тематику: «Права дитини», «Право. Обов’язок. Свобода. Відповідальність», «На порозі вибору», «Державні символи України», зустрічі з працівниками служби у справах дітей, поліцейськими, пожежниками, рятувальниками проведено тренінги, круглі столи, конкурси плакатів, малюнків та ряд інших заходів.

 На основі практичного досвіду сформувалася трирівнева структура організації роботи з профілактики правопорушень: 1. Перший рівень – соціальна профілактика, спрямована на збереження здоров’я дітей, попередження негативного впливу факторів соціального і природного середовища. Однією з основних ланок у цьому питанні є право-виховна робота серед учнів середніх та старших класів. 2. Вторинна профілактика – направлена на виявлення негативних змін у поведінці дитини, попередження подальшого їх розвитку. 3. Третинна профілактика – цілеспрямована робота з учнями, схильними до правопорушень.

У закладі склалася система роботи, у яку включено усіх педагогів. Право-виховна робота проводиться як у процесі навчання, так і в позаурочний час. Вивчення гуманітарних предметів було спрямоване на формування в учнів високих ідеалів, морально-правових якостей. Дисципліни природничого характеру давали знання нормативних актів щодо охорони природи, праці, здоров’я людини тощо. На нарадах педпрацівників, класних керівників регулярно розглядалися різноманітні питання, які стосуються профілактики правопорушень: ведення обліку відвідування учнями школи; закріплення за учнями, схильними до правопорушень, наставників з числа педагогів та учнів; організація батьківських зборів; пропагування здорового способу життя; попередження булінгу; кібербезпека учнів; проблеми правильного використання учнями вільного часу.

 Кожне з цих питань потребує клопіткої роботи протягом навчального року, координації всіх служб школи, зв’язку з державними органами, батьками та громадськими організаціями.

Для успішного попередження та протидії насильству важливу роль відігравали робота соціального педагога та психолога. У  І семестрі 2024-2025 навчального року проводилися заняття з навчання навичок ефективного спілкування та мирного розв'язання конфліктів,  проводились анкетування з метою діагностики обізнаності учнів щодо проявів насильства та виявлення випадків булінгу;  діагностика психологічної атмосфери, системи взаємостосунків між однокласниками;  спостереження під час освітнього процесу, у позаурочний час;  індивідуальна або групова психологічно-корекційна робота з учасниками конфліктів; з учнями, що потребують підвищення самооцінки, розвиток самоконтролю та здатності до саморозвитку зниження рівня тривожності, зниження рівня агресії, розвиток навичок комунікації, допомоги при адаптації та подолання важких станів і переживань тощо;  проведення годин відкритих думок, кінолекторіїв щодо переваги здорового мікроклімату у класному колективі над проявами насильства та булінгу, формування правосвідомості і правової поведінки. Встановлення і підтримка відкритих стосунків між гімназією і батьками є запорукою сприяння розвитку батьківських ініціатив у попередженні та подоланні булінгу серед дітей. Тому в нашому закладі проводиться просвітницька робота з батьками щодо уникнення та розпізнавання насильницької поведінки до дитини/дитиною, допомогти дитині в разі проявів булінгу.

 Основні форми роботи з батьками щодо протидії булінгу:  включення питання запобігання та протидії булінгу до порядку денного батьківських зустрічей; - проведення індивідуальних консультацій – форма роботи з батьками, яка передбачає надання фахівцем психологічної служби допомоги батькам з різних проблем родинного виховання.

Наявний соціальний паспорт закладу та класів (взято на облік учнів: чорнобильців, інвалідів, напівсиріт, із малозабезпечених сімей,  дітей учасників війни, сиріт). Контролюється безкоштовне харчування дітей із малозабезпечених сімей та пільгових категорій у їдальні закладу. Організована робота з учнями, які порушують поведінку у закладі. З ними проводять індивідуальні бесіди, консультації, тренінги психолог, класні керівники, соціальний педагог. Ці учні залучені до проведення позакласних заходів та до гуртків , які працюють у навчальному закладі. Контроль за відвідуванням учнями гімназії здійснюється щоденно класними керівниками у журналах відвідування. Питання відвідування учнями занять аналізується на нарадах. Працівники гімназії ознайомлені з вимогами спільного наказу Міністерств України у справах сім’ї, молоді та спорту, охорони здоров’я, освіти і науки, праці та соціальної політики, транспорту та зв’язку, внутрішніх справ і Держдепартаменту України з питань виконання покарань «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів соціальної роботи із сім’ями, які опинились в складних життєвих обставинах» від 14 червня 2006 року. Також працівники закладу ознайомлені з наказом Держкомітету України у справах сім’ї та молоді, Міністерств внутрішніх справ, освіти і науки, охорони здоров’я «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення» від 16 січня 2004 року. Протягом І семестру випадків жорстокого поводження з дітьми виявлено не було, звернення дітей та батьків щодо цього питання відсутні.

     Організовано дозвілля учнів в позаурочний час. У гімназії діяли гуртки, у які залучено дітей соціально-вразливих категорій та схильних до порушень поведінки. У закладі є план заходів щодо створення безпечного освітнього середовища, безпеки життєдіяльності; план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу. Затверджено план роботи по правовому вихованню та профілактиці правопорушень на 2024-2025 навчальний рік. Щодо інформування дітей про їх права та обов’язки, пропаганду здорового способу життя, оформлено класні куточки, інформаційні плакати, стенди «Права дітей», «Правила поведінки здобувачів освіти», розповсюджено і розміщено листівки з безкоштовним номером національної Дитячої «гарячої лінії». Враховуючи те, що йде війна в країні, посилена увага приділялась дотриманню безпеки усіх учасників освітнього процесу. У закладі облаштовано сховище, де наявні усі передбачені вимогами речі, засоби, аптечки.

 Створено Куточки безпеки, де розміщено правила поводження у сховищах, дії при сигналі «Тривога», правила протипожежної, мінної безпеки, алгоритм дій при хімічній, радіаційній загрозі та інше. Вчителі під час уроків впроваджували психологічні хвилинки, які допомагали здобувачам освіти впоратися зі стресом та його наслідками, емоційно налаштувати на урок, на плідну роботу, завдяки чому створювалась сприятлива атмосфера, яка давала змогу дітям розслабитися, зняти емоційне напруження, відновити почуття безпеки та психоемоційного комфорту, що є природним механізмом стабілізації. Регулярне впровадження психологічних хвилинок у зручний час та слушній нагоді допомагало учням стати більш спокійним, врівноваженим, а також змогу краще зрозуміти свої почуття. Учителі самі визначали, коли і у який час провести психологічну хвилинку. Учні знайомили з правилами безпеки, які допоможуть зберегти життя. Зокрема, які заборони та обмеження діють під час воєнного стану; що таке «тривожна валіза», як її зібрати, що туди покласти; як діяти під час повітряних тривог (що робити, якщо сигнал застав удома / на вулиці / в магазині тощо); як поводитися під час обстрілів; як надавати першу домедичну допомогу. Кожного дня черговий адміністратор проводив до початку навчання обхід території закладу на наявність у ньому сторонніх підозрілих предметів. Про аналіз стану право-виховної роботи закладу свідчать накази директора по закладу, які зареєстровані у книзі наказів.

Педагогічний колектив протягом І семестру 2024-2025 навчального року працював над реалізацією Указу Президента України №348/2021 «Про Стратегію комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року». Робота була головним чином орієнтована саме на інформування і підвищення рівня обізнаності учнів із питаннями євроатлантичної інтеграції. У гімназії проходили виховні години в 1-9 класах: «Відкрий Європу для себе», «Як влаштований Європейський союз»; інформаційні години «Євроатлантична інтеграція України як умова нового світового соціально-політичного порядку», "Історія створення Європейського Союзу"; учні здійснили віртуальні подорожі «Україна – держава європейська»(1-5 класи), переглядали відео "Дітям про Євросоюз".

     Також учні та вчителі брали участь у наступних заходах: День знань -02.09; Олімпійський тиждень – 09-13.09; 01.10 – «День Захисників і Захисниць України».  4.10 – «Урок доброти»;  6.10 – «День посмішки» - 6.10 – Всеукраїнський урок єдності.  9.10 – 13.10 – Тиждень здорового способу життя.

 Учні 1-9 класів готували виставку «Гарбузовий фест». Були сплановані та проведені заходи у рамках  Тижня знань пожежної безпеки.  27.10 учні та педагоги закладу взяли участь у написанні  Всеукраїнського радіодиктанту, Міжнародному конкурсі знавців української мови Петра Яцика.

З метою гуманного ставлення до тварин  до Всесвітнього дня доброти проведено уроки доброти.

Здобувачі освіти приєдналися до Всеукраїнської акціі «День піжам», метою якої було підтримати дітей, які довгий час знаходяться у лікарнях, що сприяло прояву емпатії.

До Дня волонтера було створено відеопроєкт про волонтерську роботу у закладі.

З початку навчального року проведено 2 Тижні безпеки дорожнього руху у рамках яких пройшли цікаві та пізнавальні зустрічі з інспекторами патрульної поліції та шкільними офіцером поліції.

15.11. відбулися заходи  до  Міжнародного дня толерантності.

Члени учнівського самоврядування провели для молодших школярів «Що таке толерантність?», а учні 5-9 класів оформили двері та дошку до цього дня.

 Протягом семестру проводилась профорієнтаційна робота. Представники навчальних закладів міста знайомили учнів 8- 9-х класів  з умовами в ступу  та навчання; перевагами їх закладів. Здобувачі освіти 7-9  класів протягом семестру відвідували міські профорієнтаційні заходи, щоб ближче познайомитись із світом професій та зробити правильний вибір у майбутньому.

Працівники шкільної бібліотеки проводили Тиждень дитячого читання, бесіди, уроки спілкування, тематичні виставки  до запланованих тижнів та пам’ятних дат;  вели просвітницьку роботу про важливість читання серед здобувачів освіти, проводили акцію «Подаруй книгу бібліотеці» , знайомили дітей із книжковими новинками, що сприяло розвитку інтересу до читання.

    Фізичний розвиток дитини -це важлива складова виховання.

Тому на уроках фізичної культури, проведенні спортивних змагань, участі команд закладу у позашкільних спортивних заходах реалізовувалась компетентність здорового способу життя.

Команда закладу взяла участь першості міста з баскетболу серед юнаків 3х3.   «Пліч о пліч зі спортом» та зайняла ІІ місце; команда закладу з гандболу  у міських змаганнях вибороли  ІІІ місце; протягом семестру команда з футзалу брала участь у міських та обласних змаганнях та брала призові місця.

Протягом року члени учнівського самоврядування проводили  вікторини, хвилинки спілкування з молодшими школярами; перерви розвантаження, організовували танцювальні флешмоби, руханки.

Наприкінці семестру до різдвяно-новорічних свят була створена   святкова атмосфера та  фотозони, щоб кожен почував себе затишно у закладі.

Поліцейськими офіцерами   проводились  цікаві та змістовні бесіди,   де вони розповіли про всі види правопорушень та про правила поведінки на зимових канікулах.

Щотижня класними керівниками проводились робочі виховні хвилини; регулярно проходили інструктажі з техніки безпеки та збереження здоров’я.     Протягом  І семестру 2024-2025 навчального року класні керівники працювали за індивідуальними виховними планами, які були перевірені заступником директора з виховної роботи. Змістова наповнюваність планів відповідала віковим особливостям учнів і була спрямована на виховання у них всіх вищезазначених ціннісних ставлень. Учні та вчителі закладу були активними учасниками класних, загальношкільних заходів. Класні керівники брали участь у вебінарах, дистанційних семінарах; проводили інструктажі з ТБ під час навчання, здійснювали консультації, розміщували відеопрезентації, відеофільми, ролики з питань виховання, а також проводили заходи.

 На період війни в Україні (Указ №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні») у закладі, на постійній основі, проходить інформування учасників освітнього процесу та працівників про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації, розповсюджувалися корисні поради від UNICEF Ukraine «Важливо, як ніколи», «Дітям про вибухонебезпечні предмети»; ДСНС України «Мінна безпека. Що потрібно знати та виконувати», правила поведінки під час повітряної тривоги та інші.

  Усвідомлення учнями себе як невід’ємної частини природи, виховання в учнях бережливого ставлення до природи є виховними досягненнями роботи закладу щодо формування ціннісного ставлення до природи. У зв'язку з цим у гімназії проведено виставку гарбузів,  осінній ярмарок.

З метою виховання любові до природи та бережливого ставлення до неї учні брали участь у акції «Допоможи птахам взимку» з виготовлення годівничок «Кожній пташині по будиночку», проводилась акція «Здай макулатуру-збережи дерево».

Члени учнівського самоврядування організували та провели у закладі  щорічну благодійну акцію «Хеппі Гав для Сірка» та направили допомогу для безпритульних тварин до зоозахисної організації  міста «БІМ».

У закладі була організована робота гуртків, спортивних секцій. Проводились єдині уроки з безпеки життєдіяльності учнів, під час яких діти записували пам’ятки, робилися записи в класних журналах на сторінці «Бесіди щодо запобігання дитячого травматизму». Для удосконалення профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму серед вихованців класними керівниками проводиться комплекс бесід:  з дорожнього руху; мінної безпеки;  з протипожежної безпеки; запобігання отруєнь;  кібербулінгу,  з безпеки при користуванні газом;  з безпеки  при виявленні  вибухонебезпечних предметів;  з безпеки на воді, льоду;  з безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму;  поведінка і безпека у сховищах, під час повітряної тривоги.

 Також проводяться бесіди зі здобувачами з попередження всіх видів травматизму перед початком канікул. Класні журнали систематично перевірялись на наявність записів бесід з попередження дитячого травматизму та пам’яток для дітей про безпеку під час війни.

Всі класні керівники оперативно реагують на необхідність проведення додаткових бесід з учнями та пильнують за наявністю пам’яток в щоденниках дітей та класних куточках. Питання щодо запобігання дитячого травматизму розглядалися на нарадах при директорові, педраді, засіданнях методичного об’єднання класних керівників. Класні керівники проводили додаткові профілактичні бесіди з учнями про негативний вплив нікотину та вживання алкоголю, наркотичних речовин на організм людини, необхідність дотримання правил особистої гігієни та інші.

 Протягом  І семестру 2024-2025 навчального року весь педагогічний колектив закладу працював відповідно до поставленої мети щодо підвищення іміджу, а саме: над виробленням спільного бачення перспектив, визначенням і формулюванням ролі гімназії у вихованні дітей. Враховуючи проведену роботу і виходячи з можливостей закладу виховний процес був спрямований на виконання основних завдань - національно-патріотичне виховання на засадах моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей, а також на збереження життя і здоров’я дітей у воєнний час. Виховання в гімназії здійснюється на кращих народних та сімейних традиціях.

Педагогічний колектив, спираючись на досвід українського народу, намагається виховувати морально та фізично здорове покоління, працює над створенням атмосфери емоційної захищеності, тепла, любові, забезпеченням духовної єдності поколінь, збереженням родинних традицій, вивченням родоводу, прилученням дітей до народних звичаїв, обрядів, вихованням в них національної свідомості і самосвідомості.

Матеріально-технічна база закладу для виховної роботи включає в себе наявність навчальних приміщень, спортивного залу, спортмайданчика, бібліотеки, комп’ютерів, звукової апаратури, спортивного обладнання. Питання виховної роботи розглядалися на засіданнях педагогічної ради, МО класних керівників, на нарадах при директорі. Було проведено усі заплановані методичні об’єднання класних керівників відповідно до плану роботи. Вся проведена робота протягом семестру відтворювала реалізацію всіх етапів роботи над формуванням позитивного іміджу закладу і розвитку творчого потенціалу учнів. Для проведення підсумків різних видів контролю за станом виховної роботи використовуються такі форми: накази, індивідуальні бесіди, винесення відповідних питань на засідання педагогічної ради, методичні об’єднання класних керівників.

 Виконуючи основні завдання виховання учнів у закладі спільно з педагогічним колективом використовувались різноманітні форми й методи роботи: колективні творчі справи, години спілкування, бесіди, свята, зустрічі, екскурсії, конкурси, огляди, акції, виставки, акції, відео вітання, флешмоби, тощо.

 Багато цікавих заходів: виховних годин, свят, бесід, конкурсів було проведено класними керівниками та членами учнівського самоврядування  (згідно планів виховної роботи). Вони були активними учасниками шкільних конкурсів, акцій, майстер-класів, челенджів, флешмобів. Всі проведені заходи висвітлювались на сайті закладу, на сторінках Фейсбук та Телеграм.

    Класні керівники підвищували свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно-правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об’єднання обговорено напрямки ведення документації класних керівників; правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень, напрямки національно-патріотичного виховання в сучасній школі, громадянське виховання підлітків. Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій. Роботі з батьками теж приділяється багато уваги. Проводилась робота по залученню батьків до співпраці: індивідуальні бесіди, консультації, відбувались батьківські зустрічі. Ставлення батьків до ліцею і вчителів позитивне. В основному всі діти знаходяться під контролем батьків.

Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти здобувачам освіти розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще.

Внаслідок системи навчально-виховних заходів, які проводяться в навчальному закладі, сформувалась модель  майбутнього випускника – самодостатнього, цілеспрямованого, патріотично налаштованого, освіченого, творчого, різносторонньо розвинутого українця, громадянина своєї держави. Отже, виховна діяльність гімназії, як цілісна система, складається із співпраці дорослих і учнів, утворює нове інтеграційне ціле, де кожна частина збагачує і доповнює одна одну, сприяє розвитку особистості дитини, формуванню у неї необхідних умінь і навичок колективного і громадського життя, навіть у кризових умовах воєнного стану.

 Аналізуючи стан виховної роботи закладу протягом І семестру варто сказати, що пріоритетними у ІІ семестрі навчального року будуть:  національно-патріотичне виховання і військово-патріотичне, як його складова; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та в навчально-виховному процесі гімназії;  збереження морального, фізичного та ментального здоров’я підростаючого покоління;  розвиток у дітей творчих здібностей, підтримка обдарованих дітей.