Аналіз підсумків та досягнутих результатів роботи шкільної бібліотеки

Posted in Діяльність бібліотеки

biblioteka.jpg

 

 

 

Аналіз підсумків та досягнутих результатів

роботи шкільної бібліотеки

За перший семестр 2019 навчального року

КЗ «НВО «ЗНЗ I-III ступенів № 20

ДЮЦ «Сузір´я» міської ради м. Кропивницького

Кіровоградської області

 

Основні статистичні дані роботи

шкільної бібліотеки

заIсеместр 2019 навчального року:

 

 

Показники роботи Кількість

1

 

 

Основний бібліотечний фонд

Художня та методична література 7.791
Підручники 18.680
Підручники 1-4 кл. 5.507
Підручники 5-9кл. 10.616
Підручники 10-11кл. 2.557

2

 

Категорія читачів

Всього 649
Учнів 588

Учителів та

інших категорій

61
3 Кількість відвідувань Всього 2.881
4 Читаність   67%

5

 

 

 

 

Кількість книговидач

Видано всього 5.076

Видано художньої

літератури

4.894
Видано періодичних видань 182
Видано підручників всього 10.026
Видано підручників 1-4 кл. 3.363
Видано підручників 5-9 кл. 5.956
Видано підручників 10-11 кл. 707

6

 

 

 

 

Надходження до фонду

Художня та методична література 11

Одержано підручників

1-4кл.

1.064

Одержано підручників

5-9кл.

479

Одержано підручників

10-11кл.

1.454

7

 

Масова робота

Оформлення літературних викладок, книжкових виставок, відкритих полиць та інформаційних куточків 16
Заходи 14
Бібліотечно-бібліографічні уроки 5

 

 

 

 

На початку грудня була здійснена фахова підписка

та дитячої періодики на навчальний 2020 рік (Iта IIпівріччя)

 

Фахова підписка
Назва періодичного видання 2020 р.
1 Українська мова і література в школах України 1
2 Зарубіжна література в школах України 2
3 Початкове навчання та виховання 1
4 Вихователю ГПД 1

 

 

Аналіз роботи бібліотеки за Iсеместр навчального року

 

Враховуючи навчальні та виховні завдання сучасної школи та інтереси читачів, враховуючи їх вікові особливості, літературу, яка надійшла до шкільних бібліотек, протягом I семестру використовувались різні форми роботи для підвищення інтересу дітей до книги .

Пріоритетним завданням є допомога у вивченні та засвоєнні шкільної програми, організація навчальної діяльності та дозвілля дітей. Створення сприятливих і комфортних умов для організації навчально-виховного процесу, розвитку комплексного навчально-методичного забезпечення предметів. Створення позитивного іміджу бібліотеки через пошук сучасних, найбільш привабливих для читача форм популяризації книги, а також послуг, які пропонує бібліотека.

 

На допомогу вчителям та учням для виконання цих завдань

бібліотека використовувала різноманітні форми роботи:

 

üкнижкові виставки та викладки, бесіди по збереженню підручників;

üбібліотечно-бібліографічні заняття;

üсписки нових надходжень;

üбібліографічні огляди по книжкових виставках;

üвікторини, літературні свята, шоу літературних героїв, книжкові калейдоскопи, диспути, бібліотечні вікторини, голосні читання.

 

 

 

 

 

 

Протягом Iсеместру в бібліотеці були оформлені наступні

книжкові виставки :

 

vдо Дня прапора та Дня незалежності України;

vдо Дня знань;

vдо Дня міста;

vдо Дня вшанування пам’яті трагедії у Бабиному Яру;

vдо 150 річчя з дня народження М. Грушевського;

vкнижкова виставка «Підліток і закон»;

vдо Дня працівника освіти;

vдо тижня історії України «Незалежність:1991-назавжди»;

vдо Дня українського козацтва;

vдо Дня української писемності та мови «Мова – духовний скарб нації»;

vдо Дня толерантності;

vдо Дня Гідності і Свободи «Ніхто незабутий, ніщо незабуте…»;

vдо вшанування голодомору «Забуттю не підлягає…»

vдо Тижня права «Обов’язки і права – усьому голова»;

vкнижкова виставка «Не дай СНІДу шанс»;

vоновлення полички «Дитина і інтернет» ;

vдо Дня пам’яті ліквідаторів ЧАЕС;

vкнижкова виставка «Мій рідний край – моя земля»;

vдо дня Святого Миколая та «Як зустрічають Новий рік у різних

країнах».

 

 

В читальному залі шкільної бібліотеки постійно діяли відкриті

тематичні полиці:

 

  • «Перлини народних звичаїв»
  • «Українські письменники - дітям»
  • «Відчиняє двері казка».
  • «Здивуй батьків – прочитай книгу!»
  • «Цікаво знати-прочитай!»
  • «Сторінками дитячої періодики»
  • «Мир і щастя не дива, тільки знай свої права»
  • «Україна від козацьких часів до сьогодення»
  • «Українська мова давня й молода»
  • «Наша планета колиска життя».

 

 

 

Поповнювались картотеки:

  • «Картотека сценаріїв»
  • «На допомогу вчителю»
  • Також поповнювались алфавітний та систематичний каталоги по мірі надходження нових видань.
  • Була створена картотека позакласних заходів.
  • У жовтні проведено «Місячник шкільної бібліотеки». Під час, якого було розроблено та проведено масові заходи, до яких залучили весь учнівський та педагогічний колективи
  • Завдяки акції «Подаруй книгу школі» фонд поповнився художньою літературою, довідниками та підручниками на 54 примірники.

 

 

Робота шкільної бібліотеки у Iсеместрі 2019 навчального року була

спрямована на вирішення таких завдань:

 

• виховання в учнів національно-патріотичного виховання, любові до

Батьківщини;

• соціальній адаптації учнів;

• соціалізації учнів в освітньому просторі;

• інтеграції особистості в громадському суспільстві;

• інформаційному забезпеченню програмних та факультативних знань,

самоосвіти   школярів;

• вихованню в учнів бережливого ставлення до книги як до одного із

головних джерел знань;

• вихованню в учнів інформаційної культури, формування навичок систематизації та особистої оцінки інформації;

• створення комфортного бібліотечного середовища;

Індивідуальна робота з читачами :

  • Консультації щодо вибору літератури біля книжкових полиць.
  • Бесіди про прочитану книгу

Інформаційно-бібліографічна робота:

Протягом Iсеместру були проведені наступні бібліотечні уроки:

 

  • «Про книгу і бібліотеку»
  • «Оформлення книги, її структура»
  • «Бібліотека як джерело інформації»
  • «Довідкова література»
  • «У книзі відкриваємо світ»
  • «Ставлення до підручників»
  • «Людина читаюча»
  • «Бібліотечні каталоги»
  • «Книга в нашому житті»
  • «Історія створення книги»
  • « Ставлення до підручників»
  • «Елементи книги» .

Тематика уроків дуже різноманітна:

1. 1 класи – ознайомлення дітей із бібліотекою.

2. 2 класи – як правильно працювати з книгою, виховання бережливого ставлення до книг .

3. 3 класи – основні елементи книги, види художньої літератури.

4. 4 -5 класи – словники, їх класифікація, як правильно з ними працювати.

5. 6-8 класи – уроки-бесіди щодо відзначення річниць і пам’ятних дат (річниця пам’яті жертв Голодомору, День боротьби ВІЛ/ СНІД і т.д.)

  • Регулярно проводились колективні та індивідуальні бесіди з користувачами про правила користування підручниками та художньою літературою.
  • Конкурс малюнків, виготовлення закладинок.
  • Екскурсії для 1-5х класів до бібліотеки.

У нашій школі бібліотекарі і педагоги прагнуть розвивавати пізнавальний інтерес учнів, виховувати особистість гармонійно розвинену, високо ерудовану висококультурну. Крім індивідуальної роботи, в шкільній бібліотеці все більше поширюються масові форми роботи, години спілкування, літературно-мистецькі подорожі, вікторини, уроки реквієми, які сприяють поглибленню знань і умінь, задоволенню творчих інтересів, розвитку здібностей, інтелекту учнів.

Шкільна бібліотека двічі на рік проводить моніторинг читання учнів 2 – 11 класів. Результати моніторингу за Iсеместр навчального року показали, що читачі шкільної бібліотеки – це в основному молодші класи

 

Найактивніші читачі:

 

- початкова ланка - 2-А, 2-Б, 2-Г; 4-А, 4-В;

Нажаль, у дітей 7-8 класів, інтерес до книги зменшується.

14% учнів цієї вікової категорії у цьому році бібліотеку не відвідували.

Учні 9-11 класів відвідують бібліотекувиключно в навчальних цілях

 

 

 

 

 

Обслуговування учнів та популяризація літератури на

допомогу навчально-виховному процесу

Залучення читачів до читання

 

1

Обслуговування читачів

протягом навчального

року

1-11 кл. Систематично Бібліотекарі
2

Систематично проводиться

перевірка читацьких

формулярів з метою

виявлення читачів, які

затримують повернення

книг, з ними проводиться

індивідуальна робота.

1-11 кл. 1 раз на місяць Бібліотекарі
3

Оформлення книжкових

виставок та викладок  

1-11 кл. Кожного тижня Бібліотекарі
4

Інформування дітей та

вчителів(через

інформаційні бюлетені)

про нові надходження

літератури

Учні, вчителі

По мірі

надходження

нових видань

Бібліотекарі
5

Оформлення «Календаря

знаменних та пам’ятних

дат»

Учні, вчителі Вересень Бібліотекарі
6

Створення в кожному

класі постів бережливих

1-11 кл.

В процесі

завершенння

Бібліотекарі

 

Популяризація літератури

 

1

Систематичний

контроль за організацією

інформаційного куточка

«Календар знаменних

дат». Постійна

організація книжкових

виставок та викладок

літератури до ювілеїв

Учні,

вчителі

Кожного тижня оновлення Бібліотекарі
2

Координаційна робота з

вчителями-

предметниками до

проведення предметних

тижнів

Вчителі Кожного тижня Бібліотекарі
3

Індивідуальні

рекомендації учням

потрібної літератури для

написання творчих робіт

5-11 кл. Протягом навчального року Бібліотекарі

 

 

 

 

Професійний розвиток бібліотекаря протягом

Iпершого семестру 2019 навчального року

 

1

Систематичне відвідування

методичних семінарів

шкільних бібліотекарів

За планом Бібліотекарі
2

Постійно вивчати та

впроваджувати в роботу

передовий досвід інших

бібліотекарів

Систематично Бібліотекарі
3

Оперативне ведення

документації бібліотеки

Протягом року Бібліотекарі
4

Поповнення тематичних

папок: «Нормативні

документи», «Бібліотечні

заходи», «Свята. Масові

заходи», «Сценарії

шкільних свят»,

«Методичні рекомендації»

Протягом року Бібліотекар

 

Основні масові заходи протягом

першого семестру навчального року

 

Вересень

1. Газетно-журнальна, книжкова виставка до проведення Першого уроку: «Від проголошення незалежності до нової України» .

2. Видача підручників учням 1-11 кл.

3. Вересневі зустрічі у бібліотеці «Перше знайомство із шкільною бібліотекою», 1 класи.

4. Участь учнів школи у Всеукраїнській акції «Живи, книго!» 1-11 кл.

5. Презентація книжкової рубрики «Я люблю Україну», «Моя держава - Україна, я - українець! І я цим пишаюсь!!!».

6. День відкритих дверей. День Інформації.

7. Огляд літератури до Всеукраїнського дня бібліотек.

8. Інформаційна година «250 років від дня народження І.П.Котляревського».

9. Тиждень знань дорожнього руху «Правила дорожні пам'ятай завжди».

10. Виставка-краєзнавство до 265-ої річниці заснування міста «Мій рідний край, я тут живу».

11. Проведення єдиного уроку «Трагедія Бабиного Яру».

 

 

 

Жовтень

Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек

  1. День відкритих дверей у бібліотеці 1-11 кл. «Книга єднає». Місячник по збереженню навчальної книги 1-11 кл.
  2. До Дня захисника України та Дня українського козацтва «Гомін козацтва в слові писемному».
  3. Виставка одного жанру «Козацька спадщина».

4. Жовтневі зустрічі у бібліотеці «Бібліотека-море книг,бібліотека-храм науки…».

5. Довідкова служба у бібліотеці «Інформ допомога».

6. Бібліотечний урок «Підліток і закон».

7. Інформаційна година « 165 років від дня народження Оскара Уальда».

 

Листопад

1. До Тижня Пожежної безпеки екскурсія до бібліотеки ім.Т.Г.Шевченка, віртуальний урок «Вогонь – друг чи ворог людини».

2. Урок безпеки «Будьте з вогнем обережні, вивчіть правила протипопежні».

3. До Дня української писемності та мови вікторина «Подорож океаном рідної мови».

4. Урок-екскурсія «Мандрівка в країну писемності».

5. Анкетування учнів початкових класів «Мозаїка моїх улюблених книг»

6. Бібліотечний урок «Довідкова література. Як правильно нею користуватися».

7. Виставка-реквієм «Забуттю не підлягає».

8. Бібліотечний урок-екскурсія « Знайомтесь: фонд шкільної бібліотеки».

9. Творча зустріч з дитячою поетесою О.Горобець.

10. Оформлення інформаційного куточка до Дня толерантності.

11. Година-спогад «Хронологія розвитку України під час революції 1917-1921 рр».

Грудень

1. Рейд-перевірка по збереженню підручників 1-11 кл. Підведення підсумків за І семестр.

2. Робота «книжкової лікарні».

3. Бесіда-діалог «Права та обов'язки . Чи знаємо ми їх?».

4. Інформаційні бесіди «Жити в світі , в якому є ВІЛ».

5. Бібліотека запрошує до Дня Збройних Сил України «Ось де, люди, наша слава, слава України».

6. Зустріч з ліквідаторами наслідків на Чорнобильській АЕС «Пам'ять не вмирає.

7. Виставка-календар «Зимові звичаї та обряди» .

8. Огляд нових надходжень до бібліотеки «Зупинись на хвилинку - подивись на новинку».

9. Фольк-свято «Іде Святий Миколай….»

Завданням бібліотеки на IIсеместр 2020 навчального року є :

- продовжувати роботу по оволодінню учнями навичками користування різноманітними джерелами знань;

- проводити роботу по вихованню читацької культури учнів ;

- проводити роботу по розширенню книжкового фонду ;

- готувати підбірки літератури відповідно річного плану.

Рекомендації:

  1. 1.Батькам учнів початкової ланки необхідно заохочувати дітей до відвідування шкільної бібліотеки як для читання художньої літератури так і для виконання домашніх завдань. Батьки повинні знати захоплення своїх дітей , їх інтереси, допомагати їм у роботі з книгою, подавати особистий взірець високої культури в цілому і читанні зокрема.
  2. 2.Класним керівникам здійснювати поточний контроль за станом підручників.
  3. 3.Якщо підручник потребує дрібного ремонту звертатись до бібліотекаря.
  4. 4.Для виконання домашнього завдання учням використовувати інформаційні джерела шкільної бібліотеки.

 

 

Книги – кораблі думки, які плавають хвилями часу і несуть свій

дорогоцінний вантаж від покоління до покоління.

(В.О.Сухомлинський)