Звіт керівника Академічної гімназії Колосової С.О. за 2022-2023 н. р. (Текст звіту)
Звіт керівника КЗ «Академічна гімназія
Кропивницької міської ради» Колосової С.О.
за 2022-2023 н.р.
У своїй діяльності протягом звітного періоду я керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Статутом та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.
Пріоритетними напрямами освітньої діяльності у 2022-2023 навчальному році були такі аспекти:
- продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа»;
- впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
- організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією рф на території нашої держави;
- посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції; просвіта з питань особистої безпеки;
- організація навчальної діяльності здобувачів освіти та способів побудови зворотного зв’язку в умовах очної, дистанційної, змішаної форм навчання;
- психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану.
Свою роботу та роботу закладу представляю відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, а саме:
Освітнє середовище закладу освіти;
Система оцінювання здобувачів освіти;
Система педагогічної діяльності;
Управлінські процеси закладу освіти.
І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
Освітній процес у 2022-2023 навчальному році розпочався відповідно до структури 01 вересня 2022 року та закінчився 31 травня 2023 року. Навчальні заняття організовані відповідно до затвердженої освітньої програми, розкладу занять та за семестровою системою: І семестр – з 01 вересня 2022 року по 27 грудня 2022 року; ІІ семестр з 23 січня по 31 травня 2023 року. Освітній процес організовано за 5-ти денним робочим тижнем у дві зміни. Відповідно до вибору та заяв батьків на початок 2022-2023 року були визначені для учнів 1-11 класів форми організації навчання учнів: змішана та за технологіями дистанційного навчання. Але протягом року в залежності від безпекової ситуації в місті, наявності електроенергії та опалення в закладі мобільно вирішувалися питання щодо змін форм навчання на певні періоди, про що свідчать протоколи засідань педагогічної ради та накази по закладу.
Інформація про форми навчання у 2022-2023 н. р.
Класи | Навчання за ТДН (днів) | Очне навчання (днів) |
1-4 | 41 | 129 |
5 | 79 | 91 |
6 | 79 | 91 |
7 | 75 | 95 |
8 | 78 | 92 |
9 | 40 | 130 |
11 | 40 | 130 |
В закладі на початок навчального року навчалося 924 учня. Та у зв’язку воєнними подіями протягом року відбувався активний рух дітей: до закладу тимчасово прибували внутрішньо переміщені особи, і навпаки, сім’ї учнів, які навчалися в гімназії, виїжджали на місце проживання за кордон, тому ми маємо такузагальну статистику по закладу:
Інформація про навчання учнів на кінець 2022-2023 н.р.
Клас | Кількість учнів на 01.09.2022 | Прибуло | Вибуло | Кількість учнів на 31.05.2023 | Форми навчання здобувачів освіти / кількість | Кількість учнів 5-8 класів високого рівня, які нагороджуються Похвальними листами/відзнаками | ||||
Змішана | ТДН | Індивідуальна форма навчання | ||||||||
Сімейне навчання | Педагогічний патронаж | Екстернат | ||||||||
1-А | 32 | 0 | 3 | 29 | 29 | 0 | 0 | 0 | 3 | |
1-Б | 26 | 1 | 1 | 26 | 23 | 0 | 0 | 2 | 1 | |
1-В | 27 | 1 | 0 | 28 | 28 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
2-А | 26 | 1 | 1 | 26 | 0 | 26 | 0 | 0 | 1 | |
2-Б | 31 | 1 | 1 | 31 | 30 | 0 | 0 | 1 | 0 | |
2-В | 27 | 3 | 1 | 29 | 25 | 0 | 1 | 0 | 3 | |
2-Г | 29 | 2 | 0 | 31 | 30 | 0 | 0 | 0 | 1 | |
3-А | 27 | 2 | 1 | 28 | 19 | 6 | 0 | 0 | 3 | |
3-Б | 32 | 3 | 6 | 29 | 20 | 5 | 0 | 0 | 4 | |
3-В | 30 | 0 | 2 | 28 | 26 | 0 | 0 | 0 | 2 | |
3-Г | 22 | 2 | 3 | 21 | 17 | 1 | 0 | 1 | 2 | |
4-А | 28 | 1 | 2 | 27 | 17 | 10 | 0 | 0 | 0 | |
4-Б | 25 | 0 | 2 | 23 | 21 | 1 | 0 | 0 | 0 | |
4-В | 29 | 1 | 3 | 27 | 21 | 4 | 0 | 0 | 2 | |
4-Г | 31 | 2 | 3 | 30 | 23 | 5 | 0 | 0 | 2 | |
5-А | 29 | 2 | 0 | 31 | 31 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 |
5-Б | 25 | 2 | 6 | 21 | 0 | 21 | 0 | 0 | 0 | 0 |
5-В | 27 | 3 | 3 | 27 | 26 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
5-Г | 28 | 4 | 5 | 27 | 27 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
6-А | 31 | 2 | 1 | 32 | 31 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
6-Б | 30 | 3 | 1 | 32 | 32 | 32 | 0 | 0 | 0 | 3 |
6-В | 36 | 0 | 6 | 30 | 0 | 30 | 0 | 0 | 0 | 8 |
7-А | 27 | 5 | 4 | 28 | 27 | 0 | 0 | 1 | 0 | 2 |
7-Б | 30 | 3 | 2 | 31 | 29 | 0 | 0 | 1 | 1 | 5 |
7-В | 40 | 4 | 10 | 34 | 0 | 34 | 0 | 0 | 0 | 6 |
8-А | 29 | 1 | 3 | 27 | 27 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 |
8-Б | 31 | 0 | 1 | 30 | 27 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 |
8-В | 29 | 0 | 1 | 28 | 21 | 3 | 0 | 0 | 4 | 0 |
9-А | 31 | 0 | 2 | 29 | 29 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 ЗВ |
9-Б | 24 | 2 | 1 | 25 | 21 | 4 | 0 | 0 | 0 | 1 ЗВ |
9-В | 27 | 0 | 3 | 24 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 ЗВ |
11 | 28 | 0 | 1 | 27 | 22 | 3 | 0 | 0 | 2 | 4 / 1 ЗМ |
Всього | 924 | 51 | 79 | 896 | 679 | 188 | 1 | 6 | 35 | 30 + 6 / 5 |
Станом на 01.06.2023 р. наказом по закладу на 2023-2024 н.р. зараховано 70 майбутніх першокласників.
Фінансово-господарська діяльність
Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.
Під час військових дій та ще тривалий час після їх закінчення заклади освіти в Україні працюватимуть у нових для себе вимогах до безпечного освітнього середовища. Облаштування укриттів та організація безпечного освітнього простору у школі – одне з найважливіших завдань для директора.
За кошти з місцевого бюджету в поточному 2023 році планується зробити капітальний ремонт підлоги в укритті закладу. Також, планується встановити нові вікна в коридорах будівлі, зробити капітальний ремонт даху закладу. Ми віримо в те, що всі ці наші плани здійсняться, як тільки ми переможемо.
Підтримка життєдіяльності закладу протягом 2022/2023 навчального року здійснювалася за рахунок бюджетних коштів та освітньої субвенції (оплата комунальних послуг, заробітна плата працівників, поточні ремонтні роботи закладу, придбання матеріалів).
У 2022-2023 навчальному році фінансові витрати склали:
Придбання за ІІІ квартал 2022 р.
Рік, квартал |
З якого фонду виділені кошти |
Вид робіт, товарів | Кошторисна вартість, грн | Виділено коштів |
Стан виконання |
2022, IІІ квартал |
Загальний фонд |
Ліхтарики на акамуляторі |
1 224,00 | 1 224,00 | Придбано |
2022, IІІ квартал |
Гуманітарна допомога |
Набір для відпочинку | 6 000,00 | 6 000,00 | Отримано |
2022, IІІ квартал | Гуманітарна допомога | Шкільний набір(чемод.мет- 2шт.) | 11 049,56 | 11 049,56 | Отримано |
2022, IІІ квартал | Гуманітарна допомога | Школа в кар. Коробці | 4 241,96 | 4 241,96 | Отримано |
2022, IІІ квартал | Гуманітарна допомога | Аптечка | 990,86 | 990,86 | Отримано |
2022, IІІ квартал | Гуманітарна допомога | Крейда | 105,32 | 105,32 | Отримано |
2022, IІІ квартал | Гуманітарна допомога | Кулер | 4 870,00 | 4 870,00 | Отримано |
2022, IІІ квартал | Гуманітарна допомога | Вода для кулера | 1 900,00 | 1 900,00 | Отримано |
РАЗОМ | 30 381,70 |
Придбання за ІV квартал 2022 р.
Рік, квартал | З якого фонду виділені кошти | Вид робіт, товарів | Кошторисна вартість, грн | Виділено коштів | Стан виконання |
2022, IV квартал |
Загальний фонд | Спортивнині костюми | 9 000,00 | 9 000,00 | Придбано |
Загальний фонд | Миючі засоби | 1 486,00 | 1 486,00 | Придбано | |
Загальний фонд | Замок навісний | 299,88 | 299,88 | Придбано | |
Загальний фонд | Вогнегасник порошков. ОП-5 | 811,80 | 811,80 | Придбано | |
Загальний фонд | Сокира пожежна | 1 722,30 | 1 722,30 | Придбано | |
Загальний фонд | Хомут сталевий | 312,00 | 312,00 | Придбано | |
Загальний фонд | Механ.циліндр замка | 393,96 | 393,96 | Придбано | |
Загальний фонд | Накопичувач Seagate ST 1000 VX005 | 1 950,00 | 1 950,00 | Придбано | |
2022, IV квартал |
Спеціальний фонд | Тара | 39,60 | 39,60 | Оплачено |
Спеціальний фонд | Металобрухт | 900,00 | 900,00 | Оплачено | |
Спеціальний фонд | Макулатура | 3 300,00 | 3 300,00 | Оплачено | |
2022, IV квартал |
Гуманітарна допомога | Ноутбук DELL | 72 000,00 | 72 000,00 | Отримано |
Гуманітарна допомога | Рекреаційний набір | 5 663,15 | 5 663,15 | Отримано | |
РАЗОМ | 97 878,69 |
Витрати за ІІІ квартал 2022 р.
Код | Назва | Загальний фонд | |||||
Липень | Серпень | Вересень | |||||
2110+ 2120 |
Зарплата місцевий | 248 031,83 | 222 755,96 | 232 249,49 | 703 037,28 | ||
2110+ 2120 |
Зарплата субвенція | 552 003,54 | 1 199 857,99 | 1 054 889,01 | 2 806 750,54 | ||
2110+ 2120 |
Зарплата інклюзія | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Разом (IІІ квартал) | 3 509 787,82 | ||||||
Платні послуги | |||||||
Липень | Серпень | Вересень | |||||
2230 | Харчування | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 178,98 |
Разом (IІІ квартал) | 0 | 1178,98 | |||||
2271 | Теплопостачання | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
2272 | Водопостачання | 6 436,08 | 5 700,53 | -22 066,56 | -9 929,95 | ||
2273 | Енергопостачання | 35 583,88 | 35 102,92 | 7 717,09 | 78 403,89 | ||
2275 | Вивіз сміття | 574,46 | 430,85 | 430,85 | 1 436,16 | ||
2276 | Енергозбереження | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Комунальні послуги та енергоносії | 69 910,10 | ||||||
Витрати за ІІІ квартал | 3 580 876,90 |
Витрати за ІІІ квартал ДЮЦ «Сузір’я» 2022 р.
Код | Назва | Загальний фонд | |||||
Липень | Серпень | Вересень | |||||
2110+ 2120 |
Зарплата місцевий | 53 827,94 | 75 535,03 | 62 796,49 | 192 159,46 | ||
2110+ 2120 |
Зарплата субвенція | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
2110+ 2120 |
Зарплата інклюзія | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Разом (IІІ квартал) | 192 159,46 | ||||||
Платні послуги | |||||||
Липень | Серпень | Вересень | |||||
2230 | Харчування | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Разом(IІІ квартал) | 0,00 | 0,00 | |||||
2271 | Теплопостачання | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
2272 | Водопостачання | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
2273 | Енергопостачання | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
2275 | Вивіз сміття | 0 | 0 | 0,00 | |||
2276 | Енергозбереження | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | ||
Комунальні послуги та енергоносії | 0,00 | ||||||
Витрати за ІІI квартал | 192 159,46 |
Витрати за ІV квартал 2022 р.
Код | Назва | Загальний фонд | |||||||
Жовтень | Листопад | Грудень | |||||||
2110+2120 | Зарплата місцевий | 245 074,29 | 243 685,43 | 244 899,78 | 733 659,50 | ||||
2110+2120 | Зарплата субвенція | 1 390 646,96 | 1 232 195,73 | 1256 609,53 | 3 879 452,22 | ||||
2110+2120 | Зарплата інклюзія | 102 235,00 | 0 | 0 | 102 235,00 | ||||
Разом (IV квартал) | 4 715 346,72 | ||||||||
Платні послуги | |||||||||
жовтень | листопад | грудень | |||||||
2230 | Харчування | 0 | 0 | 1 520,60 | 0 | 0 | 623,03 | ||
Разом(IV квартал) | 1 520,60 | 623,03 | |||||||
2271 | Теплопостачання | 0 | 0 | 906 915,51 | 906 915,51 | ||||
2272 | Водопостачання | 5 838,44 | 3 861,65 | 4 137,48 | 13 837,57 | ||||
2273 | Енергопостачання | 10 096,19 | -160 272,29 | 25 004,81 | -125 171,29 | ||||
2275 | Вивіз сміття | 1 742,12 | 1 742,12 | 1 742,12 | 5 226,36 | ||||
2276 | Енергозбереження | 0 | 0 | 0 | 0,00 | ||||
Комунальні послуги та енергоносії | 800 808,15 | ||||||||
Витрати за IV квартал | 5 518 298,50 | ||||||||
Витрати за ІV квартал ДЮЦ «Сузір’я» 2022 Р.
Код | Назва | Загальний фонд | |||||
Жовтень | Листопад | Грудень | |||||
2110+2120 | Зарплата місцевий | 70 466,99 | 66 884,98 | 66 491,88 | 203 843,85 | ||
2110+2120 | Зарплата субвенція | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
2110+2120 | Зарплата інклюзія | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Разом (IV квартал) | 203 843,85 | ||||||
Платні послуги | |||||||
Жовтень | Листопад | Грудень | |||||
2230 | Харчування | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Разом(IV квартал) | 0,00 | 0,00 | |||||
2271 | Теплопостачання | 0,00 | 0,00 | 17 087,42 | 17 087,42 | ||
2272 | Водопостачання | 183,89 | 91,94 | 229,86 | 505,69 | ||
2273 | Енергопостачання | 1 669,58 | 1 159,42 | 3 582,63 | 6 411,63 | ||
2275 | Вивіз сміття | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | ||
2276 | Енергозбереження | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | ||
Комунальні послуги та енергоносії | 24 004,74 | ||||||
Витрати за ІV квартал | 227 848,59 |
Придбання за І квартал 2023 р.
Рік, місяць |
З якого фонду виділені кошти | Вид робіт, товарів | Кошторисна вартість, грн. | Виділено коштів, грн. | Стан виконання |
Січень, 2023 |
Гуманітарна допомога |
Хромбук ( 3 шт) | 19 701,03 | 19 701,03 | Отримано |
Гуманітарна допомога |
Індивід. набори- сумки | 36 323,95 | 36 323,95 | Отримано | |
Лютий, 2023 |
Гуманітарна допомога |
Ємність для води розбіна 1000л. | 11 598,46 | 11 598,46 | Отримано |
Гуманітарна допомога |
Пластик.емн. 1000 л. | 4 635,44 | 4 635,44 | Отримано | |
Гуманітарна допомога |
Обігрівач масляний | 9 873,50 | 9 873,50 | Отримано | |
Гуманітарна допомога |
Бойлер на 100л. | 5 046,47 | 5 046,47 | Отримано | |
Загальний фонд |
Ліхтарики ЛЕД | 1 107,00 | 1 107,00 | Придбано | |
Березень,2023 |
Гуманітарна допомога |
Ємність для води 300л. | 4 115,80 | 4 115,80 | Отримано |
Загальний фонд |
Мило рідке | 1 232,00 | 1 232,00 | Придбано | |
Загальний фонд |
Дезмакс таб. | 1 330,00 | 1 330,00 | Придбано | |
Загальний фонд |
Сантехн.товари для ізолятора закладу | 4 930,18 | 4 930,18 | Придбано | |
Загальний фонд |
Господар.інструмент. | 1 309,66 | 1 309,66 | Придбано | |
Загальний фонд |
Електро-господар.тов | 6 931,25 | 6 931,25 | Придбано | |
РАЗОМ | 108 134,74 |
Витрати за І квартал 2023 р.
Код | Назва | Загальний фонд | |||||
Січень | Лютий | Березень | |||||
2110+2120 | Зарплата місцевий | 238 864,63 | 311 298,78 | 253 570,43 | 803 733,84 | ||
2110+2120 | Зарплата субвенція | 1 067 474,33 | 996 291,90 | 1 118 797,85 | 3 182 564,08 | ||
2110+2120 | Зарплата інклюзія | 0 | 0 | 0,00 | |||
Разом (I квартал) | 3 986 297,92 | ||||||
Платні послуги | |||||||
Січень | Лютий | Березень | |||||
2230 | Харчування | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Разом (I квартал) | 0,00 | 0,00 | |||||
2271 | Теплопостачання | 0,00 | 345 103,49 | 565 890,57 | 910 994,06 | ||
2272 | Водопостачання | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
2273 | Енергопостачання | 0,00 | 2 399,40 | 29 422,13 | 31 821,53 | ||
2275 | Вивіз сміття | 0 | 3484,24 | 1 742,12 | 5 226,36 | ||
2276 | Енергозбереження | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | ||
Комунальні послуги та енергоносії | 948 041,95 | ||||||
Витрати за І квартал | 4 934 339,87 |
Витрати за І квартал ДЮЦ «Сузір’я» 2023 р.
Код | Назва | Загальний фонд | ||||||
Січень | Лютий | Березень | ||||||
2110+2120 | Зарплата місцевий | 55 272,47 | 57 345,15 | 65 505,67 | 178 123,29 | |||
2110+2120 | Зарплата субвенція | 0,00 | 0 | 0,00 | 0,00 | |||
2110+2120 | Зарплата інклюзія | 0 | 0 | 0 | 0,00 | |||
Разом (I квартал) | 178 123,29 | |||||||
Платні послуги | ||||||||
Січень | Лютий | Березень | ||||||
2230 | Харчування | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
Разом (I квартал) | 0,00 | 0,00 | ||||||
2271 | Теплопостачання | 0,00 | 18 007,94 | 15 341,96 | 33 349,90 | |||
2272 | Водопостачання | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||
2273 | Енергопостачання | 0,00 | 1 272,31 | 9 003,44 | 10 275,75 | |||
2275 | Вивіз сміття | 0 | 0,00 | |||||
2276 | Енергозбереження | 0 | 0 | 0,00 | 0,00 | |||
Комунальні послуги та енергоносії | 43 625,65 | |||||||
Витрати за І квартал | 221 748,94 | |||||||
Плануємо, враховуючи наші фінансові можливості виконати влітку 2023 року наступні поточні ремонтні роботи, а саме:
- провести часткові штукатурні та малярні роботи стелі та стін коридорів закладу;
- санітарну обробку стін в укритті;
- провести косметичний ремонт в туалетах закладу та здійснити замінудверей кабінок у туалеті для хлопців;
- фарбування фасаду закладу та спортивних снарядів на стадіоні;
- провести ремонт та промивку систем теплопостачання, ревізію запірної та регулюючої арматури, обладнання розподільних вузлів, перевірку контрольно-вимірювальних приладів.
При завершенні підготовчих робіт до осінньо-зимового періоду будемо радо зустрічати в новому навчальному році наших учнів, батьків.
Охорона праці і безпека життєдіяльності
Сучасне освітнє середовище створює неповторне індивідуалізоване та персоналізоване враження, де у кожного є можливість відшукати себе. Середовище нашої гімназії - це місце, де зустрічаються і взаємодіють не лише учні та вчителі, а й батьки, мешканці району, гості, відбуваються не лише уроки, цікаві зустрічі, свята та концерти, але й семінари, тренінги, спортивні змагання тощо.
Однією з передумов безпечного освітнього середовища є наявність чітких процедур реагування/поведінки, знання цих процедур усіма працівниками закладу та постійне відпрацювання правил з учнями. Поряд з традиційними заходами з охорони праці та безпеки життєдіяльності в цьому воєнному році були запроваджені уроки та заняття з мінної безпеки та розроблені чіткі процедури реагування та поведінки у надзвичайних ситуаціях та під час евакуації. Протягом року запроваджено проходження працівниками навчань з надання першої невідкладної допомоги. Володіння навичками першої допомоги сьогодні, як ніколи, актуальне, особливо для працівників закладів освіти.
Основні заходи проведені протягом навчального року:
Охорона праці та безпека життєдіяльності закладу | |||
Заходи | Проведено | Учасники | Підсумки |
Створено та забезпечено функціонування класів безпеки та готовності захисної споруди цивільного захисту в закладі | На початку навчального року |
Відповідальні за кабінети підвищеної небезпеки ЗДГР |
Оформлено необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах, шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки та затверджено акт готовності захисної споруди (найпростіше укриття) цивільного захисту в закладі. |
Корегування та введення в дію системи управління охороною праці | Грудень-лютий | Працівники закладу | Створено накази по закладу |
Проведення тижнів з охорони праці | 4 | Працівники закладу | Складено акти встановленого зразка та видано підсумкові накази |
Організовано проведення та реєстрацію інструктажів з працівниками та здобувачами освіти закладу | Протягом року | Працівники закладу та здобувачі освіти | Працівники закладу та здобувачі освіти пройшли необхідні види інструктажів, про що свідчать відповідні записи в журналах із підписом особи, яка інструктувала (класного керівника та інженера з охорони праці), та з особистим підписом працівників, та учнів, яким виповнилось 14 років. Та зроблені записи бесід з техніки безпеки класними керівниками. |
Моніторинг дитячого травматизму серед здобувачів освіти | 6 (побутовий травматизм) | Здобувачі освіти | Проведено ряд профілактично-виховних та навчальних заходів з даного питання. |
Моніторинг травматизму серед працівників закладу |
Випадків травматизму виробничого і невиробничого характеру серед працівників не зафіксовано. |
Працівники закладу | Проведено ряд профілактичних заходів. |
День цивільного захисту | 11 квітня | Працівники закладу та здобувачі освіти |
Для здобувачів освіти було проведено виховні години за тематикою безпеки життєдіяльності та цивільного захисту. Відбулась зустріч здобувачів освіти з представниками Управління ДСНС в області. Працівники нашого закладу пройшли навчальний онлайн-курс з мінної безпеки на освітній платформі «Зрозуміло». |
Проведено Тижні із БЖД | 5 | Здобувачі освіти | У рамках Тижнів було проведено бесіди, виставка літератури в шкільній бібліотеці, зустрічі з працівниками ДСНС, УПП, шкільного офіцера поліції, челенджі, перегляд відео-уроків, конкурс плакатів та малюнків, цікаві перерви, практичні заняття, вікторини. |
Соціально-психологічна служба
Основним завданням служби є забезпечення процесу соціалізації учнів у навчально – виховній діяльності, захист їхнього психічного, фізичного, соціального і духовного здоров’я, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.
Робота СПС багатогранна, бо охоплює декілька сфер життєдіяльності учасників освітнього процесу.
Кількість здобувачів освіти пільгових категорій |
1-4 класи-135 5-11 класи-198 Всього-333 |
Кількість ВПО | 50 |
Кількість дітей на внутрішкільному обліку | 1 |
Кількість консультацій наданих учасникам освітнього процесу |
здобувачі освіти-575 батьки-579 вчителі-206 |
Заходи з психологічної підтримки |
1. Попередження негативних станів та проявів у колективі: тренінг для вчителів «Стабілізація емоційного стану», «Як розвивати свій резилієнс», вчителі приймали участь у експрес-курсі для педагогічних працівників: «Психологічні хвилинки: мета, завдання, механізми дій» на міському рівні під керівництвом консультанта Сосновської М.В . КУМЦПРПП КМР; арт-терапія для педагогів; бесіда «Емоційне вигорання під час війни та методи саморегуляції особистості», 2. Подолання негативних наслідків, спричинених війною в Україні: Проведення психологічних хвилинок, ігри для зняття втоми, напруги, навчання технікам заспокоєння, корекційна програма «Діти і війна: навчання технік зцілення», корекційно - розвиткова програма «Подолання дитячих страхів та розвиток емоційної стабільності дітей військовослужбовців» 3. Проведення тренінгів та семінарів для педагогів, правила безпеки в бомбосховищі, тривалий стрес під час війни: у чому небезпека та які є ознаки психічного розладу; поради «Чим зайняти дітей під час повітряної тривоги», «Як не втратити психологічну рівновагу під час війни»; «Особиста безпека понад усе!»; «Панічна атака. Як бути», «Паніка послаблює імунітет, або як позбутися напруження своїми руками», «6 вправ проти стресу». 4. Консультації дітей – вимушених переселенців, дітей, постраждалих унаслідок військових дій та їх батьків щодо розвитку самооцінки, соціалізації, розвитку товариськості. 5. Соціально-психолгічна служба створила в Google Classroom - «Соціально-психологічна підтримка» для кожного класу. - Матеріали викладаємо в формі тестування, анкетувння, профорієнтаційа робота «Світ професій», адаптація здобувачів освіти 1-х та 5-х класів, флешмоб, посилання на віртуальний кабінет та різні джерела. - Консультування батьків з питань навчання і виховання дітей в умовах війни; - Підтримка дітей під час війни: яких помилок уникнути; - Як впоратися з батьківським вигоранням; - Як бути в ресурсному стані під час війни? - Психологічна просвіта вчителів: - Поради вчителям щодо навчання в умовах воєнного стану; - Вплив травматичних подій на освітній процес; - Як реагувати на зміну в поведінці дитини; - Як швидко заспокоїти себе та інших; - Ознаки психологічної травми у дітей; - Перша психологічна допомога дітям, які перебувають у післятравматичному стані; - Удосконалення міжособистісних стосунків здобувачів освіти, покращення психологічного клімату класного колективу. Як згуртувати класний колектив. |
Заходи з протидії булінгу |
В закладі проводиться інформаційно-просвітницька робота серед учнівської молоді на формування стандартів позитивної поведінки та недопущення проявів шкільного булінгу. Участь у проведенні онлайн - «баркемпу» в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства», який проходив у закладі з 25 листопада 2022 року по 11 грудня 2022 року. Виховні бесіди з питань профілактики існування різних форм насильства у сучасному світі на тему: «Ми проти насильства», заняття з елементами тренінгу: «Профілактика та протидія булінгу в учнівському середовищі», «Торгівля людьми-сучасний прояв рабства», «Визначення проблеми торгівлі людьми» для здобувачів освіти 7-9 класів - Заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти 4-9-х класів на тему: «Протидія булінгу», «СТОП БУЛІНГ: протидія жорстокості та насильства». - Заняття для здобувачів освіти 6-9-х класів на тему: «Безпека в інтернеті» Інспектори відділу зав’язків з громадськістю Управління патрульної поліції Кіровоградської області провели лекцію «Протидія та запобігання домашньому насильству» для здобувачів освіти 8-9-х класів. Прокурор Кучеренко І.Ю., Кропивницької окружної прокуратури провела заняття на тему: «Профілактика насильства за ознакою статті та попередження сексуальної експлуатації» для здобувачів освіти 8-х класів. Здобувачі освіти початкових класів під керівництвом Кураксіної О.І., Кадет Ю.О. та соціально-психологічної служби підготували флешмоб «Діти проти війни, насильства та жорстокості» За участю старшого інспектора сектору ювенальної превенції Кропивницького РУП, майора поліції Загородньої Ж.В. для здобувачів освіти 1-Б класу була проведена бесіда щодо поводження під час зимових канікул та виготовлення флікерів своїми руками, щоб повісити на куртках або рюкзаках. - Години спілкування на тему: «Кібербулінг», перегляд відеороликів «Булінг у школі та як з ним боротися. - На сайті закладу в розділі «Протидія булінгу» розміщено: - Наказ МОН від 28.12.2019 р. №1646 «Деякі питання реагування на випадки булінгу (цькування) та застосування заходів виховного впливу в закладах освіти». Методичні матріали: Відповідальність за булінг. -Хто і як відповідає за булінг в Україні? - Пам’ятка для дитини. - Щоб ваша дитина не стала жертвою булінгу - поради батькам. -Ознайомлення вчителів з грою «Коло безпеки» з подальшим впровадженням у кожному класі. |
Заходи щодо підтримки дітей з ООП |
Проведення занять з арт-терапії. Малювання на склі- використовується під час корекційних занять. Робота з кінетичним піском дозволяє розвивати тактильно-кінетичні чутливості, знімає емоційну напругу. Пісочна терапія дозволяє: розкрити індивідуальність дитини, розв'язати її психологічні проблеми. Картки "А як зробиш ти ?" - гейміфікована методика виховання. Розроблено Дитячим фондом Організації Об'єднаних Націй (UNICEF). Картки "Старт" створюють сприятливий простір для індивідуальної рефлексії, зворотнього зв'язку та відкритого діалогу в групі. Проведення Челенджу «Поділись своїм теплом!» «Я-поруч! Я-з тобою!» в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства». |
Заходи щодо підтримки дітей ВПО |
Соціально-психологічна допомога сім’ям вимушених переселенців, а саме: забезпечення дітей початкової ланки (1-4 класи) згідно заявок батьків ( 20 сімей) теплими речами від програми ЮНІСЕФ. - отримання гуманітарної допомоги з 1-11 клас (рюкзаки та індивідуальні набори з канцтоварами від програми ЮНІСЕФ.) - надання соціально-педагогічної і психологіч ної допомоги ВПО в адаптації до нових умов навчально- виховного процесу та налагодження і встановлення нових соціальних зв’язків у навчальному закладі. -Психологічний супровід ВПО, а саме: діагностика, спостереження за реакцією дитини під час спілкування, проведення проективних методик «Людина», «Дім. Дерево. Людина», консультування батьків та дітей з посттравматичним стресовим розладом. Корекція посттравматичного стресового розладу спрямована на допомогу дитині стати над ситуацією, навчити її пристосовуватися до дійсності і долати психотравмуючі впливи. Це використання психокорекційних методик: арт-терапія, навчання прийомам релаксації і зняття м’язової напруги, психокорекційні вправи, тренінги, арт-терапевтичної корекції (у формі малюнка), робота зі страхами. Створення безпечної та сприятливої ситуації для розвитку дитини через роботу зі всією сім’єю. |
Спільні заходи з правоохоронними органами | Протягом 2022 - 2023 навчального року організовані та проведені правові лекторії з працівниками правоохоронних органів, а саме: лекторії для здобувачів освіти 1-11-х класів «Безпечна дорога до школи», «Безпечні канікули», «Правила дорожнього руху», «Сигнали світлофору для тебе», «Права людини та дитини. Я і поліція», «Регулювальники. Безпека на дорозі», «Адміністративна та кримінальна відповідальність за скоєння правопорушень та злочинів», «Відповідальність підлітків за правопорушення», «Правила безпеки у воєнний час», «Профілактика крадіжок», «Протидія булінгу», «Стоп булінг», «Протидія та запобігання домашньому насильству», «Протидія домашньому насильству та сексуальна безпека в мережі інтернет» за участю інспекторів відділу зав’язків з громадськістю Управління патрульної поліції Грінченко В.В., Левандовського А.Є. та старшого інспектора сектору ювенальної превенції Кропивницького РУП, майора поліції Загородньої Ж.В. |
Інклюзивне навчання
Адаптація освітнього середовища та організація навчального процесу для учнів з особливими освітніми потребами, створення ресурсної кімнати, робота команди психолого-педагогічного супроводу, інклюзія як складова стратегії школи – усе це з-поміж завдань керівника закладу освіти. Інклюзивне навчання є способом організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої освіти, яке організовується за інституційною (денною або вечірньою) формою здобуття освіти та передбачає включення дитини з особливими освітніми потребами до освітнього процесу спільно з іншими учнями класу. При цьому особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для таких дітей забезпечується шляхом створення для кожного учня індивідуальної програми розвитку, адаптації або модифікації навчального матеріалу асистентом вчителя за потребою, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, забезпечення учня спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку.
Мережа контингенту дітей з ООП:
Клас | Кількість учнів з ОП | Наявність асистента вчителя |
1Б | 1 | 0,5 ставки |
2Г | 2 | 0,5 ставки |
3Г | 3 | 1 ставка |
4Б | 3 | 1 ставка |
5В | 1 | 0,5 ставки |
8Б | 1 | 0,5 ставки |
6 класів | 11 учнів | 4 ст. + 2 ст. вакант |
Для кожного учня розроблена індивідуальна особиста траєкторія, а команда психолого-педагогічного супроводу тісно співпрауює з батьками учнів
Бібліотека
Основною метою діяльності бібліотеки є виховання у здобувачів освіти культури читання та вміння користуватися інформацією, забезпечення супроводу освітнього процесу, інформаційне обслуговування читачів. Пріоритетним завданням є забезпечення учасників освітнього процесу навчальними підручниками, навчально-методичною та програмною літературою.
Показники роботи станом на 31.05.2023р. | |
Кількість підручників | 21840 прим. |
Кількість художньої літератури | 30454 прим. |
Нестача підручників: | |
5 та 6 класи НУШ по замовленню 100% ( підручники замовились, але в зв'язку з браком коштів, вони ще не надруковані і поки що використовуються електронні видання, крім польської мови та математики 5 класу, що надійшли в повному забезпеченні) | |
Загальна кількість відвідувань протягом навчального року | 4812 |
Кількість книговидач, прим. | 5929 |
Протягом 2022-2023 навчального року в бібліотеці гімназії проводилась така інформаційна робота:
- 10 заходів з формування інформаційної культури;
- 29 тематичних виставок;
- 20 бібліотечних уроків;
- використано 9 різноманітних інноваційних освітніх технологій у практичній діяльності бібліотеки (книги за QR-кодами, інтерактивні презентації, електронна картотека тощо);
- 4 постійно діючі тематичні полиці:
- «Пам'ятаємо героїв»;
- «Дзвони нашої гіркої пам’яті» ;
- «Соборна сила України»;
- «Моя велична Українська мово!».
Створена своя сторінка на Facebookта постійно оновлюється інофрмація на сайті закладу.
Виховна робота
У 2022-2023 навчальному пріоритетним у виховній діяльності закладу стало посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції та просвітницька робота з питань особистої безпеки. Робота була спільною між усіма учасниками освітнього процесу, активнми учасниками були учні та їх батки.
З 1 вересня 2022 року протягом року було проведено заходи військово-патріотичного напрямку:
Дата проведення | Назва заходу | Хто залучався | Де проходив захід |
12-19.09.2022 | Олімпійський тиждень | Учні 1-11 класів | У закладі |
10.09-31.10.2022 | Акція «Смілива гривня» | Учасники освітнього процесу, працівники АТ «Ощадбанк» | |
25.09.2022 | Акція «Парасольки миру» | Учні 1-4 класів | У закладі |
10.10-06.12.2022 |
Акція «ЗСУ потрібні дрони» Зустріч військово-професійного інформування з військовослужбовцями тероборони м. Кропивницького |
Учасники освітнього процесу | У закладі |
01.10.2022 | Участь у міському марафоні «Разом до перемоги», привітання працівників гімназії, мобілізованих до лав ЗСУ | Педколектив | У закладі |
14.10.2022 | Заходи до Дня захисників та захисниць України (Єдиний тематичний онлайн-урок, виставка малюнків та тематичної літератури, «Козацькі розваги», урок-зустріч першокласників із військовослужбовцем ЗСУ) | Учасники освітнього процесу | У закладі |
15.10.2022 | Участь у акції Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура») | Вихованці гуртка «Юні патріоти» ДЮЦ «Сузір’я» | У закладі |
Вересень-жовтень 2022 | Підготовка та оформлення матеріалів до віртуального матеріалу управління освіти КМР «Героям слава!» |
Зубко О.С., вчитель географії Богданова С.В., педагог-організатор Учні старших класів |
У закладі |
21.11.2022 | Заходи до Дня Гідності та Свободи | Учні 1-11 класів, СПС, вихованці фольклорного гуртка ДЮЦ «Сузір’я» | У закладі |
06.12.2022 | Військово-патріотичні змагання | Учні 6-9 класів | Спортивна зала закладу |
06.12.2022 | Челендж «Слава ЗСУ» з ініціативи міської влади, управління освіти | Учні 3-4 класів, вихованці гуртків ДЮЦ «Сузір’я» | У закладі |
Січень 2023 | Участь в акції «Свічка перемоги» | Учні 1-11 класів | У закладі |
20.01.2023 | Відвідування виставки «Об’єднуємо Україну мистецтвом» | Вихованці фольклорного гуртка ДЮЦ «Сузір’я» | Обласний художній музей |
26.01.2023 | Участь у фотоконкурсі «Україна – це ми!» | Учні 1-11 класів | Онлайн-форма |
Протягом року | Класні виховні години військово-патріотичного напрямку відповідно до плану роботи закладу | Учні 1-11 класів | У закладі |
09.03.2023 | Патріотична лекція «Цю мову-зброю викував Тарас» | Вихованці фольклорного гуртка ДЮЦ «Сузір’я» | Обласний художній музей |
10.03.2023 | Акція «Тарасове слово кличе до перемоги» | Учні 6-9 класів | Обласний художній музей |
13.03.2023 | Екскурсія до пожежно-технічної виставки ДСНС | Учні 6-А | Музей ДСНС |
14.03.2023 | Культурно-мистецький захід до Дня українського добровольця «Шлях до волі» | Вихованці фольклорного та вокального гуртків ДЮЦ «Сузір’я» |
Обласний художній музей |
13.04.2023 | Великодній ярмарок на підтримку ЗСУ | Учасники освітнього процесу | У закладі |
13.04.2023 | Акція «Великодній кошик» | Учасники освітнього процесу | Лікувальні заклади міста |
31.05.2023 | Обласна акція «Зараз дрон - потім квіти!» | Учасники освітнього процесу | У закладі |
31.05.2023 | Міський флешмоб «Молитва за перемогу» | Учні 1-11 класів | Подвір’я закладу |
Відповідно до плану виховної роботи за напрямками виховної діяльності проводилися заходи щодо виховання підростаючого покоління. Цікавими та змістовними виявилися для дітей такі виховні заходи: Акція «Парасольки миру», під час якої здобувачі освіти власноруч створювали композиції на парасольках, проявляли фантазію, тим самим бажаючи всім миру та злагоди;
- із задоволенням підтримали акцію «Подаруй українську книгу» для українських дітей-переселенців, які тимчасово проживають у Польщі та передали 70 книг;
- пізнавально та з користю протягом навчального року відбулися 5 Тижнів знань безпеки життєдіяльності. Цікаві зустрічі з представниками ДСНС та інспекторами відділу зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції, які практично ознайомлювали здобувачів освіти з правилами безпечної поведінки, «Безпека вдома та у школі», брейн-ринги та вікторини, сприяли усвідомленню цих правил.
- Захопливим було знайомство із світом професій майбутнього. Здобувачі освіти втілювали свої мрії про майбутню професію у фотоконкурсі, а 5-11 класів- у колективно-творчій справі, під час якої обирали одну з професій майбутнього та знайомили з нею учнівський колектив закладу.
- Без перебільшення креативно, мега-цікаво пройшов наукова сесія «Найкращі наукові відкриття».
- З великою любов’ю та пошаною до України, у день вишиванки здобувачі освіти, батьки педагоги долучились до флешмобу «Одягни вишиванку- зроби цей день яскравим!», продемонструвавши свою єдність та національну ідентичність.
- Створення проектів «Рецепти академічної доброчесності» здобувачами освіти кожного класу дало змогу у цікавій формі засвоїти необхідні правила користування інформацією.
- Здобувачі освіти взяли участь у 28 Всеукраїнському фестивалі присвяченому Дню Землі, Всеукраїнському фотоконкурсі «Україна – це ми», міському етапі конкурсу малюнків «Молодь тестує якість».
- Патріотично та яскраво відбувся Великодній ярмарок на підтримку ЗСУ.
- Здобувачі освіти продавали власноруч виготовлені речі. Усі зароблені кошти було витрачено на потреби військових, які боронять нашу країну.
- Креативно, з любов’ю до мами та повагою до сімейних цінностей здобувачі освіти привітали усіх мам з Днем матері.
Всі заходи, які відбувалися протягом року в гімназії, висвітлюються на нашій сторінці у Facebook, де вже нараховується майже 1000 учасників, та на офіційному сайті закладу.
ДЮЦ «Сузір’я»
У 2022 - 2023 навчальному році у дитячому юнацькому центрі „Сузір’я” працювало 7 гуртків (14 навчальних груп), Всього до гурткової роботи було залучено 221 вихованець, з них: 200 –учні КЗ «Академічна гімназія», 4 - КЗ «Ліцей Лінгвістичний», 1- КЗ «Подільська гімназія, 16 – студенти КІФК (176 дівчинки та 45 хлопців віком від 6 до 16 років). Постійний склад вихованців центру, що відвідують гуртки два та більше років у цьому навчальному році складав -157 учнів.
- Заклад працював за зручним для дітей розкладом. Для проведення навчальних занять було задіяно 4 навчальних кабінети, зала для занять хореографією та спортивна зала.
- Освітній процес у центрі забезпечували 6 педагогів (4 основних працівника, 2 сумісника), з яких: мають вищу освіту –5, середню спеціальну – 1.
Центр здійснював свою діяльність за державними та адаптованими програмами.
5 гуртків працювали за художньо–естетичним напрямом:
гурток «Колектив естрадної пісні» - керівник Дрезналь І.Г.,
гурток «Ансамбль бандуристів» - керівник Ігнатенко Н.С.,
вокальний ансамбль, фольклорний гурток - керівник Кадет Ю.О
гурток сучасного танцю «Тримай ритм» - керівник Бирловська Н.В.
Гурток «Скандинавська ходьба» - керівник Горянін О.М. – за оздоровчим напрямом.
Гурток «Юні патріоти» - керівник Горянін О.М. – за військово патріотичним напрямом.
Моніторинг стану освітньої діяльності центру та результати участі вихованців у міських, обласних та Всеукраїнських фестивалях свідчать про стабільність у роботі таких гуртків (таблиці 4-5):
«Колектив естрадної пісні (кер. Дрезналь І.Г.)
Взяли участь у 3 Всеукраїнських та 3 міжнародних конкурсах де зайняли три І та три ІІІ місця.
Ансамбль бандуристів «Барвисті струни (керівник Ігнатенко Н.С.)
Стали володарями перших місць у 5 Всеукраїнських конкурсах та мають гран- прі, два І місця та три ІІ у шості міжнародних фестивалях.
Вокальний ансамбль «Зорецвіт» (керівник Кадет Ю.О.)
Взяли участь у 1 Всеукраїнському та 1 міжнародному конкурсах. Відповідно мають два ІІ місця.
Фольклорний гурток (керівник Кадет Ю.О.)
Всеукраїнських конкурсів 5. Одне І й одне ІІ місце. 2 міжнародних конкурси (одне І місце, сім ІІ місць).
Хореографічний гурток «Тримай ритм» (керівник Бирловська Н.В.)
Молодша група хореографічного гуртка зайняла ІІ та ІІІ місця у одному Всеукраїнському та трьох міжнародних фестивалях.
«Юні патріоти» (керівник Горянін О.М.)
Є у нас досягнення і у спорті. Команда гуртка «Юні патріоти» у Всеукраїнській військово - патріотичній грі «Сокіл»(«Джура») зайняла ІІІ місце.
Серед багатьох талановитих дітей, які навчаються у нашому центрі, хочеться особливо відмітити 4-х випускників ДЮЦ «Сузір’я», які в цьому році отримали свідоцтво про позашкільну освіту: Поляруша Сергія, Панченко Єлизавету, Бур’яноватого Миколу, Білик Юлію.
Рівень виконання навчальних програм в цілому по центру задовільний. Рівень опанування практичними навичками та рівень вміння використовувати набуті знання на практиці вихованцями гуртків центру відповідає програмним вимогам.
Наші плани на майбутнє:
• збереження мережі гуртків з метою створення додаткових можливостей для духовного, інтелектуального і фізичного розвитку вихованців;
• осучаснення навчального процесу;
• зміцнення матеріальної бази;
• відродження мережі гуртків науково-технічного напрямку відповідно до потреб та інтересів школярів;
• перехід від роботи в гуртках до роботи в студіях;
• розширення співпраці позашкільного закладу з громадськими та науковими установами.
ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ
Реформування загальної середньої освіти спрямоване на переорієнтацію процесу навчання на розвиток особистості учня, на навчання його самостійно оволодівати новими знаннями, на формування функціональних (пов’язані зі сферою знань, умінням оперувати науковими знаннями та фактичним матеріалом), мотиваційних (пов’язані з інтересами, індивідуальним вибором особистості) та соціальних (пов’язані з соціальною діяльністю особистості, життям суспільства) компетентностей. У контексті цього змінюються і підходи до оцінювання як складової освітнього процесу.
Для забезпечення цілісності освітнього процесу кожним вчителем-предметником розробляється система оцінювання, враховуючи завдання , поставлені на уроці та враховуються результати оцінювання навчальних досягнень учнів/учениць в доборі змісту, форм і методів роботи для кожного уроку/заняття. Педагогічний колектив намагається формувати в учнів уміння аналізувати власну роботу, власні результати навчання, визначати для себе подальші завдання. У кожний урок/заняття необхідно включати роботу з учнями за результатами оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання.
Під час оцінювання навчальних досягнень враховується дотримання учнями принципів доброчесності, а саме: вияв поваги до інших осіб, їхніх прав і свобод. У разі порушення учнем / ученицею принципів доброчесності під час певного виду навчальної діяльності, учитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності.
Керуючись правом на автономію у виборі змісту, форм і методів роботи, учитель може використовувати самостійно визначені або розроблені способи фіксації зворотного зв’язку з учнями. При цьому важливим є забезпечення ефективності процесу оцінювання задля досягнення очікуваних результатів учнями.
Оцінка результатів навчання учнів є конфіденційною інформацією, яку повідомляють лише учневі/учениці, його/її батькам (іншим законним представникам).
При навчанні у дистанційному та змішаному режимах оцінювання результатів навчання учнів може здійснюватися очно або дистанційно з використанням можливостей інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій, зокрема відеоконференц-зв’язку (пункт 8 розділу І Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти).
В умовах переходу з однієї форми навчання на іншу оптимальною формою для фіксації результатів навчання учнів та надання їм зворотного зв’язку є електронний журнал. Поступово заклад освіти переходить на ведення електронної документації та обрав найбільш зручний для нього ресурс для ведення електронного журналу інформаційну систему «Єдина школа», враховуючи вимоги та рекомендації МОН до таких ресурсів.
Важливою функцією електронного журналу є надання зворотного зв’язку учням та їхнім батькам щодо успішності навчання. Більш ефективною ця система буде, коли всі педагогічні працівники в повній мірі оволодіють навичками користування в цій системі.
З метою формування та розвитку культури академічної доброчесності, попередженню та запобіганню проявам академічного плагіату , дотримання вимог академічної етики та формування компетентностей академічного письма протягом 2022-2023 навчального проводилася заходи з учасниками освітнього процесу: батьківські збори, Тиждень академічної доброчесності, класні години тощо.
ІІІ. ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
Школа та освітній процес у ній — це система, в якій кожен компонент, взаємодіючи з іншими, забезпечує якість освітньої діяльності закладу. Педагогічна діяльність є важливим компонентом цієї системи.
Кадрове забезпечення
Кадрове забезпечення закладу здійснено у повній відповідності з навчальним робочим планом гімназії та п’ятиденним режимом роботи.
ВСЬОГО | Освітньо-кваліфікаційний рівень | Кваліфікаційні категорії та педагогічні звання | ||||||||||||
молодший спеціаліст | бакалавр | спеціаліст | магістр | спеціаліст | спеціаліст ІІ категорії | спеціаліст І категорії | спеціаліст вищої категорії | старший учитель | учитель-методист | «Відмінник совіти» | Молодих спеціалістів | Вчтелів-стажитів | ||
Кількість педагогічних працівників | 62 | 0 | 3 | 53 | 6 | 13 | 7 | 7 | 35 | 17 | 5 | 1 | 3 | 8 |
Переважна більшість учителів працездатного віку –55 ( 88 %), пенсійного віку – 7 (12 %). При розстановці кадрів враховується педагогічний досвід, кваліфікація вчителя. Позитивними тенденціями є: стабільність кадрового складу, наявність фахової підготовки у всіх працівників.
Педагогічний стаж працівників | |||||||
до 3 років | понад 3 роки | понад 10 років | понад 20 років | понад 30 років | понад 40 років | понад 50 років | |
Кількість педагогічних працівників | 7 | 12 | 12 | 10 | 16 | 5 | 0 |
Одним із важливих напрямків удосконалення педагогічної майстерності є атестація вчителів, яка здійснюється у відповідності з чинним законодавством, Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, змінами і доповненнями до нього.
Атестація педагогічних працівників
Наказом по закладу від 30.08.2022 року № 211/о “Про створення атестаційної комісії» було затверджено склад АК І рівня, до якої увійшли компетентні, висококваліфіковані, методично грамотні педагоги, які мають вищу кваліфікаційну категорію і педагогічні звання. Уся робота АК проводилася згідно складеного і затвердженого плану роботи.
Кількість вчителів, які атестувалися | Присвоєно | Встановлено | ||||||
12 тар. розряд | 11 тар. розряд | відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» | відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічному званню «старший учитель» | відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «старший учитель» | кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» | кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії» | кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» | |
8 осіб |
1 (культорганізатор) |
1 (керівник гуртка) |
1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Бирловська Н.В. атесувалася і як вчитель хореографії, і як керівник гуртка. |
Атестація 2022/2023 року пройшла згідно плану. За результатами атестації 2023 року видані відповідні накази по закладу й передані в централізовану бухгалтерію для здійснення оплати праці атестованих учителів.
За підсумками роботи навчального року наказом по закладу від 01.06.2023 року № 149-о «Про нагородження педагогічних працівників закладу за підсумками 2022-2023 н.р.» представлено до нагородження 17 педагогічних працівників.
Підвищення кваліфікації педагогічних працівників
Згідно Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року №800 педагоги гімназії підвищували кваліфікацію за різними формами та видами. Порядок визначає процедуру, види, форми, обсяг (тривалість), періодичність, умови підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників закладів освіти і установ усіх форм власності та сфер управління, включаючи механізм оплати, умови і процедуру визнання результатів підвищення кваліфікації.
Кожен педпрацівник зобов’язаний щороку підвищувати свою кваліфікацію (ч. 1 ст. 51 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педпрацівника протягом п’яти років, яка оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не може бути меншою за 150 годин. Із них не менше 10% загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у роботі з учнями з особливими освітніми потребами.
Рік | Загальна кількість педагогів | Підписано договір з КЗ «КОІППО імені В.Сухомлинського» на кількість осіб (кошторис закладу освіти) | Фактично пройшли навчання за програмами при КОІППО (станом на червень 2023 року) |
Власним коштом дистанційно підвищили кваліфікацію (тренінги, вебінари, конференції, майстер-класи, практикуми) |
2022-2023 | 62 | 17 (27 %) | 8 (12 %) | 37(61%) |
Адміністрація гімназії на підставі перспективних планів підвищення кваліфікації та попереднього опитування педагогів укладає договори із суб’єктами, які надають освітні послуги, з підвищення кваліфікації та план-графік, який відображає планомірний поступ кожного педагога на шляху до професійного зростання.
Новий зміст освіти вимагає оптимізації навчальних процесів та суттєвого розширення можливостей педагогів, сприяючи формуванню необхідної життєвої та професійної компетентності. Протягом 2023 року педагоги закладу підвищували кваліфікацію у різних суб’єктів підвищення кваліфікації за різними формами та видами, про що свідчать отримані сертифікати. Серед домінуючих - ДНУ «ІМЗО», ТОВ УОВЦ «Оріон», видавництво «Генеза», «Лінгвіст», ТОВ «Освіта для майбутнього», «Зрозуміло!», ГО «КвантРаціо» , «Рух Освіта», «Освіторія», платформи «Академія цифрового розвитку», Prometeus, ED-ERA, ВУМ, IREX, методпортал для вчителів «Світ філолога». Тому станом на червень 2023 року можна стверджувати,що переважна більшість педагогічних працівників гімназії опанувала нові вміння та навички в освітній діяльності. Крім цього, у січні 2023 року педагогічний колектив гімназії завершив навчання за програмою «Цифрові інструменти Google для освіти», завдяки чому заклад отримав спеціальний статус «Заклад освіти - учасник програми Google for Education».
Організація роботи з талановитою та творчою молоддю
Запорукою якісної школи діти називають цікаві уроки (54%) та професійних вчителів (47%) — такими є результати дослідження, проведеного наприкінці 2020 року Державною службою якості освіти у співпраці з проектом «Супровід урядових реформ в Україні».
Знання педагогом свого предмету є невід’ємною складовою цікавих уроків та свідчить про професійний рівень вчителя. Разом з тим відповідні знання передбачені професійним стандартом вчителя та предметно-методичною компетентністю. З метою формування в учнів інтересу до вивчення навчальних предметів, дослідження наукових новинок, розвитку STEM-освіти в освітньому процесі у березні 2023 року в гімназії пройшла наукова сесія «Найкращі наукові відкриття», учасниками якої стали учні 1-11 класів та усі педагоги закладу. Даний захід пройшов сучасно, по-новому та продемонстрував активність до пошуку нового у викладанні предмету та зацікавленості дітей до дослідницької діяльності.
Важливим аспектом роботи вчителя є побудова освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства, яка передбачає роль учня як рівноправного учасника освітнього процесу, відповідального за результати свого навчання.
Тож спільна діяльність учнів та вчителів протягом року визначена в таблицях:
Результати роботи кафедри вчителів іноземної мови
№ п/п | Заходи, у яких брали участь учителі / учні протягом 2022-2023 н.р. | Категорія учасників | Дата участі | Результативність |
1 | І етап олімпіади з англійської мови | 8-11 класи | 25-26 жовтня | - |
2 | ІІ етап олімпіади з англійської мови | 8-11 класи | грудень | - |
3 | Конкурс читців польської поезії (Недибалюк В.Л.) | 5 клас | листопад | ІІ місце Іщенко Наталія, 5А |
4 | Участь Височин Н.А. в очному тренінгу в м. Краков на тему «Навчання та викладання у складні час» | лютий 2023 р. | ||
5 | Участь в міжнародних конкурсах Puzzle та Greenwich | Дипломи ІІ та ІІІ ступенів |
Результати роботи кафедри вчителів математики, фізики, інформатики
№ п/п | Заходи, у яких брали участь учителі / учні протягом 2022-2023 н.р. | Категорія учасників | Дата участі | Результативність |
1 | Міський етап олімпіади з математики | 6-9, 11 класи | Грудень 2022 р. |
ІІІ місце Луганов Кирило, 7-В клас вчитель Бережна О.О. |
2 | Міський етап олімпіади з фізики | 7-9, 11 класи | Грудень 2022 р. |
ІІІ місце Василенко Анастасія, 8-Б клас Вчитель Зайцева О.Б. |
3 | Наповнення своїми надбаннями банку даних «НМТ на 200 балів» навчального-методичного центру ОЯО |
Бережна О.О., Ковтун А.Д. |
Вересень 2022 р. | |
4 | Члени журі в міській олімпіаді з інформаційних технологій |
Цибуля Н.О., Проценко О.О. |
Грудень 2022 р. | |
5 | XVII Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На урок» | 6-і класи |
Квітень 2023 р. |
6-Б – 15 (диплом ІІІ ступеня, 2 учні) 6-А – 14 (диплом ІІІ ступеня, 1 учень) |
Результати роботи кафедри вчителів фізичної культури
№ п/п | Заходи, у яких брали участь учителі / учні протягом 2022-2023 н.р. | Категорія учасників | Дата участі | Результативність |
1 | Обласний етап конкурсу «Учитель року» | Лісничий І.В. | 16.01-19.01.2023 | Увійшов в 10 кращих |
2 | Баскетбол 3х3 (хлопці) міські змагання | Учні 8-9 класів | 23.03.2023 | ІІІ місце |
3 | Фізкультурно-патріотичний фестиваль «Козацький гарт» | Учні 5-9 класів | 12.04.2023 | VII місце |
4 | Міські змагання «Шкіряний м’яч» (хлопці) | 5-7 класи | 27.04.2023 | І місце |
5 | Обласні змагання «Шкіряний м’яч» (хлопці) | 5-7 класи | 28.05.2023 | ІІІ місце |
Результати роботи кафедри вчителів початкових класів
№ п/п | Заходи, у яких брали участь учителі / учні протягом 2022-2023 н.р. | Категорія учасників | Дата участі | Результативність |
1 | Міський етап олімпіади з математики | 3-4 класи |
19.10 Жовтень-листопад |
Касьянено Ліза (4-Г) – І місце Хоружева Валерія, Ткаліч Мілана (4-А) - ІІ місце Соколовський Андрій (4-Б) – ІІ місце Кравченко Марина (4-В) – ІІІ місце |
2 | Участь у Всеукраїнському конкурсі ім. П. Яцика | Учні 4-х класів | Листопад | Касьяненко Єлизавета – І місце у міському етапі |
3 | Природознавчий конкурс «Колосок» (онлайн) | 2-4 класи | Січень | Сертифікати участі |
4 | Участь в STEM проєктах | 1-4 класи, вчителі та учні | Лютий-березень | Роботу кафедри представлено на засіданні МО та педраді |
5 | Тренінг «Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів» | Вчителі 1-4 класів | Січень | Розроблено методичні рекомендації для вчителів початкових класів |
6 | Сертифікація вчителів початкових класів | Дабич А.В. | Січень-травень | Успішно пройшла |
Результати роботи природничої кафедри
№ п/п | Заходи, у яких брали участь учителі / учні протягом 2022-2023 н.р. | Категорія учасників | Дата участі | Результативність |
1 | Міська олімпіада з хімії | 7- 11 класи | Листопад |
Леонова Вікторія 8-А. ІІІ місце хімія (вчитель Щербина Ю. С.) Заватій Єгор 7-Б ІІ місце хімія (вчитель Щербина Ю. С.) |
2 | Міська олімпіада з географія | 7- 11 класи | Листопад |
Коцюба Ірина 9-А ІІІ місце географія (вчитель Зубко О. С.) |
3 | Міська олімпіада з біології | 7- 11 класи | Грудень |
Соколенко Кирило 11 – ІІІ місце біологія (вчитель Шнурков В.Ю.) |
4 | Колосок для ЗСУ | 1 – 11 класи | Листопад |
Результати роботи ЦМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу
№ п/п |
Заходи, у яких брали участь учителі / учні протягом 2022-2023 н.р. | Категорія учасників | Дата участі | Результативність |
1 |
«Всеукраїнська олімпіада з української мови і літератури. Осінь - 2022» серед учнів 5-11-х класів від освітнього проєкту «На Урок» (учитель Голик О.В.) |
6-Б, 11 | жовтень |
Кравченко Ростислав, учень 6-Б класу, Диплом ІІ ступеня Сень Єлизавета, учениця 11 класу, Диплом ІІІ ступеня Фіалковська Вікторія, учениця 11 класу, Диплом ІІІ ступеня Носенко Анна, учениця 11 класу, Диплом ІІІ ступеня Водоп’ян Артем, учень 11 класу, Диплом ІІ ступеня |
2 | Всеукраїнський інтернет-конкурс «Світ мандрів Григорія Сковороди» серед учнів 6-11-х класів від освітнього проєкту «На Урок» (учитель Голик О.В.) | 11 клас | листопад | Соколенко Кирило, учень 11 класу, Диплом ІІІ ступеня |
3 |
Всеукраїнський інтернет-конкурс «ЗНО -2023: довідник випускника» від освітнього проєкту «На Урок» (учитель Голик О.В.) |
11 клас | березень | Соколенко Кирило, учень 11 класу, Диплом ІІІ ступеня |
4 |
Усеукраїнський конкурс «#ТГШ209: Таємниця генія Шевченка» від освітнього проєкту «На Урок» (учитель Голик О.В.) |
6, 11 класи | березень |
Кравченко Ростислав, учень 6-Б класу, Диплом ІІ ступеня Шадріна Даша, учениця 11 класу, Диплом І ступеня |
5 |
ІІ (міський етап конкурсу читців польської поезії (вчитель Крупченко М.В.) |
7-В | листопад | Лісяна Анастасія, учениця 7-В класу, ІІ місце |
6 |
ІІ (міський) етап олімпіади з української мови і літератури (вчитель Осаулець Л.В.) |
7-Б | листопад |
Степанченко Аліна, учениця 7-Б класу, ІІІ м. |
7 |
ІІ (міський) етап Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика (вчитель Терпак О.В.) |
6-В | грудень |
Калько Анастасія, учениця 6-В класу, ІІ місце |
8 |
І тур обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «Лідер читання – 2022» (вчитель Терпак О.В.) |
6-В | листопад |
Калько Анастасія, учениця 6-В класу, І місце |
9 |
«Всеукраїнська олімпіада з української мови і літератури. Весна 2023» серед учнів 5-11-х класів від освітнього проєкту «На Урок» (учитель Голик О.В.) |
11 | квітень |
Поляруш Сергій, учень 11 класу, Диплом І ступеня Іщенко Андрій, учень 11 класу, Диплом І ступеня Водоп’ян Артем, учень 11 класу, Диплом ІІ ступеня |
10 |
Патріотичний спецпроєкт «І на оновленій землі…» до 209-ї річниці з дня народження Т.Г.Шевченка (обласний етап) |
6-11 | березень | участь |
11 |
«Інтерактивний вернісаж педагогічних знахідок»: «НУШ: інноваційні трансформації освітнього простору. Підходи, методики та технології» (вчитель Осаулець Л.В.) |
грудень | Стаття розміщена та сайті КУ «МЦПРПП КМР» | |
12 |
Голик О.В. Художник пензля та слова. (Т. Шевченко «У Бога за дверима лежала сокира…». Зображення образів царів і поміщиків) |
травень |
Надруковано https://naurok.com.ua/hudozhnik-penzlya-ta-slova-351540.html |
|
13 |
ІІІ Всеукраїнський семінар-практикум «Методичний експрес»: «НУШ NON STOP: створення продуктивного освітнього середовища» (Крупченко М.В., Голик О.В). |
травень | участь | |
14 |
Міжнародна педагогічна онлайн-конференція «Навчання під час війни. Як не допустити освітньої катастрофи. Мовно-літературна секція» (Голик О.В.) |
жовтень | участь | |
15 |
Обласний семінар-практикум «Особливості підготовки учнів до виконання олімпіадних завдань з української мови та літератури» (Голик О.В.) |
жовтень | участь | |
16 |
Українська мова і література ( (Осаулець Л.В., Голик О.В.). |
січень- травень |
участь | |
17 |
Інтернет-конференція на платформі «На Урок» : «Сучасні підходи до викладання української літератури за напрямами: «Наскрізні навички», «ІКТ», «Предметне навчання», «Практичні прийоми» (Терпак О.В.). |
березень | участь | |
18 |
Інтернет-конференція на платформі «На Урок»: «Інтерактивні методи навчання в
сучасного вчителювання», «Використання ІКТ в освітньому процесі» (Терпак О.В.). |
квітень | участь | |
19 | Цикл методичних серфінгів, які організували та провели фахівці НМЛ суспільно-гуманітарних та естетичних дисциплін КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського, за участі авторів підручників з історії, вчителів області, які ділилися новітніми педагогічними наробками (учитель Бондаренко О.А.) | протягом року | участь |
ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ
Управлінський процес закладу освіти - діяльність керівника закладу освіти, його заступників та органів управління закладу освіти, спрямована на досягнення цілей закладу освіти (відповідно до стратегії розвитку закладу освіти, його річного плану роботи) шляхом формування, прийняття та реалізації управлінських рішень.
Управління закладом освіти – це багатофункціональна діяльність, що вимагає від керівника закладу освіти створення продуктивної команди однодумців, постійного удосконалення особистої професійної компетентності, готовності довіряти своїй педагогічній команді та приймати виважені управлінські рішення. Управлінський супровід освітнього процесу складається із вивчення структури і можливостей закладу освіти; узгодження стратегії закладу освіти з освітньою програмою; визначення ризиків; моніторингу ефективності діяльності, самооцінювання діяльності закладу в цілому. Мета управлінської діяльності – забезпечити ефективність роботи всього закладу.
З метою пошуку шляхів удосконалення освітньої діяльності у процесі розбудови внутрішньої системи забезпечення якості освіти у квітні 2023 року було проведено самооцінювання за напрямом «Управлінські процеси за допомогою інформаційно-аналітичної системи «EvaluEd». У процесі опитування педагогів, здобувачів освіти та батьківської громадськості визначено, що цей напрям діяльності Академічної гімназії існує на достатньо-високому рівні.
Важливою складовою методичної роботи в закладі є вивчення стану викладання базових дисциплін. Протягом 2022-2023 н.р. даний вид контролю за станом освітнього процесу здійснювався згідно з річним планом роботи закладу, на основі перспективного прогнозування та відповідно до наказів по закладу.
Предмет викладання | Класи | Період вивчення | Рівень викладання |
Географія | 6-11 | Жовтень-листопад | Достатній |
Інформатика | 2-11 | Лютий-березень | Достатній |
Дизайн і технології | 1-4 | Квітень | Достатній |
Трудове | 5-9 | Квітень | Достатній |
Технології | 11 | Квітень | Достатній |
Питання про результати вивчення стану викладання та рівень навчальних досягнень учнів із зазначених вище предметів розглядалися на засіданнях наради при директорові, обговорювалися на МО, ЦМО.
З метою покращення організації освітнього процесу протягом навчального року були проведені опитувальники учасників освітнього процесу щодо умов роботи під час дії воєнного стану в Україні, організації освітнього середовища та пропозиції щодо вдосконалення діяльності закладу у 2023-2024 навчальному році.
Пропозиції, зауваження, які представлені в опитуваннях розглянуті на нараді при директорові та засіданні педагогічної ради та будуть враховані під час планування роботи на наступний навчальний рік.
Основне завдання закладу освіти навчати дітей, дати можливість опанувати ті практичні навички, які стануть у пригоді у житті. Тому, адміністрацією закладу систематично проводяться моніторинги вивчення рівня навчальних досягнень учнів, виконання навчальних планів і програм, залучення учнів до навчання, відвідування тощо. За результатами корегується діяльність, приймаються управлінські рішення.
Війна привичила нас до зібраності і мобільності, швидкого прийняття рішень. Для даної роботи гарним сервісом стала віртуальна учительська в Glassroom, де розташовуються і оголошення, і накази, і проводяться наради.
Сьогодні я висвітлила основні напрями діяльності гімназії, за якими працювали у 2022-2023 н.р. В цьому складному воєнному році я намагалася бачити в роботі тільки позитивне. Звісно існують проблеми в організації освітнього середовиша, недоопрацювання та слабкі місця, але це якраз дороговкази на наступний навчальний рік, які вийдуть в пріоритет діяльності гімназії.
Під час повномасштабної війни вчительська указка стала ще однією зброєю проти ворога. Попри втрати й виклики, освітній процес в Україні триває і в нашій гімназії теж.
Американська дослідниця освіти Крістіна Хук з Університету Кеннесоу зазначає: «Під час повномасштабної війни школа і навчальний процес на тлі небезпек довкола стали осередком стабільності й одним із символів звичного, іще довоєнного життя. За неї тримаються як учні, іноді розкидані по всій Європі, так і вчителі».
Освіта, як і всі сфери життя суспільства, зазнала сильних змін в умовах воєнного стану. Вся країна переможе, коли налаштується на марафон, в якому кожен буде робити свою справу. Українська система освіти – одна з цінностей, яку ми маємо захищати на освітянському фронті, бо від неї залежить майбутнє нашої держави. Нам, освітянам потрібно повернутись до основної нашої цілі – створювати і надавати якісну освіту. Ми повинні не тільки зберегти те що в нас було, але і продовжувати реформи Нової української школи, щоб виховати освіченого, конкурентноспроможного ціннісно-орієнтованого УКРАЇНЦЯ!