Аналіз роботи вчителів ЦМО природничих дисциплін за 2017-2018 н. р. та завдання на 2018-2019 навчальний рік.

Posted in МО вчителів природничого циклу

Аналіз

роботи вчителів ЦМО природничих дисциплін за 2017-2018 н. р.

та завдання на 2018-2019 навчальний рік.

                  

У 2017-2018 навчальному році до ЦМО вчителів природничого циклу входили:

Фірульова Тетяна Ананіївна – учитель хімії,

Зубко Оксана Степанівна – учитель географії,екології,

Михайленко Тетяна Степанівна – учитель біології,

Константінова Юлія Сергіївна – учитель хімії, біології та природознавства,

Рихлицька Марія Іванівна – учитель основ здоровя, економіки.

В 2017-2018 навчальному році вчителі природничих дисциплін продовжували роботу над проблемою «Удосконалення різних форм і методів роботи з учнями в процесі розвитку їх життєвих компетентностей». Ця проблема була складовою методичної проблеми школи: «Формування та реалізація компетентнісного підходу в навчально-виховній діяльності».

Проблема, над якою працювали вчителі була сформульована відповідно до проблем педагогів, які вказані в діагностичних картках-анкетах.

У 2017-2018 навчальному році були проведенні засідання методичного об’єднання як тематичні (у серпні, жовтні, січні, квітні, червні), так і засідання з поточних питань, які відбувалися впродовж року.

Серпневе засідання (інструктивно-методичний семінар «Вивчення нормативних документів МОН України щодо викладання природничих дисциплін у 2017-2018 н. р.») традиційно було присвячене аналізу роботи за минулий рік і плануванню роботи на 2017-2018 н. р.

На засіданні учителі вивчали додатки до листа МОН України від 09.08.2017р. №1/9-436 «Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році».

Педагоги обговорили оновлені програми з предметів, їх структуру відповідно до наказу МОН МОН України від 07.06.2017 р. № 804, а також лист Міністерства освіти й науки України від 18.08.2017 р. №1/11-8269 «Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в середній і старшій школі ЗНЗ з навчанням українською мовою».

Учителі обговорили додаток до наказу МОН України від 21.08.2013 №1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти», ознайомилися з методичними рекомендаціями щодо єдиних вимог ведення класних журналів, дотримання єдиного орфографічного режиму.

На цьому засіданні було погоджене календарне планування з біології, хімії, географії, основ здоров’я, екології, економіки, скорегований і затверджений план роботи ЦМО на 2017-2018 н. р. Визначений координатор по навчальному закладу щодо проведення природничого конкурсу «Колосок – осінній – 2017р.». Була надана інформація про структуру навчального року.        

Проводилася робота між засіданнями:

üпідготовка і погодження матеріалів до І етапу (шкільний тур) з Всеукраїнської олімпіади з предметів природничого циклу,

üпроведення та підведення підсумків шкільних предметних олімпіад,

üвизначення переможців і учасників ІІ туру предметних олімпіад,

üпроводилася робота з обдарованими учнями,

üбули проведені відкриті уроки (за планом ЦМО),

üздійснена організація участі учнів у Міжнародному інтерактивному учнівському конкурсі „Колосок-осінній-2017”. В конкурсі взяли участь 148 учнів, 77 учнів отримали золотий сертифікат, 80 – срібний,

üвчителі продовжили роботу з планами самоосвіти.

21 вересня учитель економіки Рихлицька М.І. разом з учнями 11А класу брали участь у економічному турнірі, що проходив у місті Кропивницький і вибороли ІІІ місце.

Учні 8А класу Христук Анна та Федотов Іван разом з учителем Рихлицькою. М.І. брали участь у ІІІ міському бізнес-турнірі «Стратегія фірми. Кропивницький –2017» і увійшли до тридцятки фіналістів.

На жовтневому засіданні був проведений семінар-практикум: «Формування різних компетентностей учнів при викладанні предметів природничого циклу», на якому виступили педагоги з таких питань:

1. Впровадження інноваційних технологій як засіб розвитку творчої особистості учня. (Константінова Ю.С.)

2. Сучасний урок – спільна творчість вчителя та учня. (Фірульова Т.А.)

3. Критичне мислення – основа формування ключових компетентностей учнів. (Михайленко Т. С.)

4. Шляхи формування картографічної компетентності учнів на уроках географії . (Зубко О. С.)

В період між засіданнями педагоги продовжили роботу згідно планів самоосвіти, а також роботу з обдарованими учнями, відвідували відкриті уроки своїх колег.

Січневе засідання було проведено у формі круглого столу з теми: «Сучасні технології навчання». Своїми напрацюваннями поділилися

1.Технології навчання: сучасні і традиційні. (Константінова Ю.С.)

2.Здоров’язберігаючі технології на уроках основ здоров’я. (Рихлицька М.І.)

3.Формування ключових освітніх компетентностей у процесі вивчення географії. (Зубко О. С.)

4.Готовність вчителя та учнів до проектної діяльності на уроках хімії.

( Фірульова Т. А.)

Вчителі ЦМО були ознайомленні з результатами міських олімпіад з предметів природничого циклу. В цьому році жоден учень не здобув призового місця з предметів природничого циклу.

Педагоги поінформували про виконання навчальних програм з предметів за перший семестр, були ознайомлені з інформацією про корегування календарно-тематичного планування на ІІ семестр (у звязку з перенесенням робочих днів).

В період між засіданнями вчителі продовжили роботу згідно планів самоосвіти, а також роботу з обдарованими учнями, відвідували відкриті уроки своїх колег.

Учень 11А класу брав участь у олімпіаді з економіки, яку проводив економіко-правовий інститут Ельворті, за що вихованець був нагороджений грамотою.

Учитель Михайленко Т.С. проходила атестацію педагогічних працівників, під час якої підтвердила вищу кваліфікаційну категорію та педагогічне звання «Старший учитель».

На квітневому засіданні, яке проводилось у формі круглого столу розглядалася тема: «Активізація пізнавальної діяльності учнів під час викладання природничих дисциплін для формування різних компетентностей».

На цьому засіданні досвідом роботи поділилися:

  1. Підвищення результативності навчання хімії. (Фірульова Т. А.)
    1. Формування краєзнавчої компетентності на уроках географії. (Зубко О.С.)
    2. Робота з термінами на уроках біології – основа формування науково-природничої компетентності. (Михайленко Т. С.)
    3. Експерементальні дослідження на уроках основ здоров’я як метод формування здоров’язберігаючої компетентності учнів. (Рихлицька М. І.)
  2. Активізація пізнавальної діяльності на уроках хімії та біології.

(Константінова Ю.С.)

На засіданні вчителі звітували також про виконання практичних та лабораторних робіт згідно програм. Обговорили, які заходи будуть проведенні під час тижня природничих наук. Ознайомилися з інструкцією МОН щодо проведення ДПА у 2017-2018 н. р.

Традиційно у квітні відбулися заходи до тижня природничих наук. Учні підготували виставку газет, презентацій і повідомлень з окремих питань. Педагоги провели конкурси, дискусії, квести, віртуальні подорожі, цікаві ігри, а школярі захищали творчі проекти, дізналися багато нового з біології, хімії, географії, основ здоров’я.

На підсумковому засіданні у червні 2018 р. було проведено методичну скарбничку з обміну досвідом учителів ЦМО (педагоги обмінялися досвідом з проблем, над якими вони працювали згідно планів самоосвіти:

1. Шляхи й засоби підвищення ефективності навчальної діяльності. (Фірульова Т. А.)

2. Використання інноваційних технологій на уроках географії – шлях до активної діяльності школярів. ( Зубко О. С.)

3.Самостійна робота учнів – основа формування ключових компетентностей. (Михайленко Т.С.)

4. Впровадження інноваційних технологій на уроках як засіб розвитку творчої особистості учня. (Константінова Ю.С.)

5. Система оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках з основ здоров’я як чинник мотивації навчальної діяльності. (Рихлицька М. І.)

Протягом навчального року учителі ЦМО брали участь в засіданнях міських методичних об’єднань, семінарах-практикумах, які проводилися в закладах міста та області:

Фірульова Т.А. відвідала семінар в НВО №31 з проблеми «Використання мультимедійних технологій на уроках хімії та біології».

Рихлицька М.І. брала участь у семінарі з проблеми «Впровадження здоровязберігаючих технологій у навчально-виховному процесі із застосуванням міжпредметних звязків», що проходив на базі СЗОШ №6.

Константінова Ю.С. відвідала майстер-клас учителя хімії НВО №29 Гордової О.Л. в рамках Місячника педагога-стажиста;

брала участь у Всеукраїнському фестивалі «Kropyvnitskystem-sprinh – 2018», що проходив на базі льотної академії Національного авіаційного університету 21 квітня 2018 р.,

в гімназії №5 брала участь у марафоні з проведення stem-sprinh (уроків).

Зубко О. С. відвідала семінар-практикум з питання використання сучасних технологій навчання при викладанні географії, що проходив на базі ЗОШ №33;

участь у педагогічній практиці здобувачів освіти (слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії та природознавства), що проходив на базі Новоукраїнської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 з теми «Використання інноваційних технологій в освітньому процесі під час викладання природничих дисциплін»;

брала участь у роботі творчої групи по створенню енциклопедії Кіровоградської області з географічної тематики.

У 2017 – 2018 н. р. всі учителі ЦМО підвищували фахову майстерність самостійно, використовуючи нові методичні розробки науковців і вчителів різних шкіл міста та України.

Традиційно у травні-червні педагоги заповнили діагностичні карти-анкети. Після аналізу цих карт вчителі ЦМО вирішили на 2018-2019 навчальний рік продовжити роботу над методичною проблемою:

«Удосконалення різних форм і методів роботи з учнями в процесі розвитку їх життєвих компетентностей».

Виходячи з цього вчителі ЦМО поставили перед собою на 2018-2019 навчальний рік наступнізавдання:

  • продовжити роботу із самоосвіти виходячи з методичної проблеми ЦМО, школи;
  • продовжити вдосконалення використання на уроках природничого циклу різних форм та методів активізації пізнавальної діяльності учнів;
  • більше уваги звернути на психолого-педагогічні аспекти роботи з учнями різних вікових категорій, проводити індивідуальний та диференційований підхід до учнів;
  • ознайомитися з теорією і активно впроваджувати різноманітні форми перевірки знань і умінь учнів, систематично проводити повторення матеріалу з метою розвитку предметних і життєвих компетентностей і підготовки до ДПА та ЗНО;
  • продовжити використання активних та інтерактивних форм роботи на уроках, самостійної роботи учнів із засвоєння нового матеріалу з метою поглиблення знань, умінь та навичок;
  • продовжити роботу над вивченням методики впровадження інформаційно-комунікативних технологій;
  • поглибити роботу над засвоєнням біологічних, хімічних, географічних термінів та понять;
  • продовжити роботу по формуванню в учнів екологічного мислення;
  • формувати уміння застосовувати знання здобуті на уроках хімії, біології, географії, основ здоров’я на практиці, в побуті;
  • продовжити використання міжпредметних зв’язків на уроках природничого циклу;
  • використовувати лабораторні та практичні роботи для активізації розумової діяльності;
  • розвивати критичне, логічне мислення, науковий світогляд, любов до рідного краю, України;
  • формувати вміння самостійно добувати знання, спостерігати, досліджувати і пояснювати явища природи;
  • виховувати моральну особистість,
  • проводити роботу по впровадженню нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та новими програмами з природознавства, хімії, біології, ОЗ.