Аналіз роботи ЦМО вчителів природничих дисциплін за 2021-2022 навчальний рік
Аналіз роботи ЦМО вчителів природничих дисциплін
за 2021-2022 навчальний рік
У 2021-2022 навчальному році до складу ЦМО вчителів природничого циклу входили:
Шнурков Василь Юрійович – учитель біології, географії
Зубко Оксана Степанівна – учитель географії,
Щербина Юлія Сергіївна – учитель хімії,
Ткаченко Тетяна Іванівна – учитель біології та основ здоров’я.
В 2021-2022 навчальному році вчителі природничих дисциплін продовжували роботу над проблемою «Сучасні педагогічні стратегії викладання природничих дисциплін для розвитку самоефективної особистості в умовах впровадження Концепції Нової української школи». Ця проблема була складовою методичної проблеми школи: «Формування коннкурентно спроможної особистості здобувача освіти шляхом інноваційних технологій на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму».
Проблема, над якою працювали вчителі була сформульована відповідно до проблем педагогів, які вказані в діагностичних картках-анкетах.
У І семестрі 2021-2022 навчального року були проведенні 3 засідання методичного об’єднання.
Серпневе засідання (інструктивно-методичний семінар «Вивчення нормативних документів МОН України щодо викладання природничих дисциплін у 2020-2021 навчальному році», на якому розглядалися питання:
1. Аналіз роботи ЦМО за 2020-2021 н. р., завдання на 2021-2022 навчальний рік та схвалення плану роботи ЦМО на 2021-2022 н. р.
2. Перевибори голови ЦМО на 2021 – 2022 н. р.
3. Вивчення методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році (Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-430 від 11.08.2021 р.).
4. Обговорення програм з предметів, їх структури відповідно до наказу МОН України від 07.06.2017 р. №804; навчальних програм для 10 та 11 класу, що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407 та методичних рекомендацій, підготовлених МОН України спільно з НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (лист МОН України 09.08.2017 № 1/9-436 та лист МОН України 03.07.2018 № 1/9-415).
5. Обговорення листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2017 р. №1/11-8269 «Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в середній і старшій школі ЗНЗ з навчанням українською мовою.
6. Розгляд календарного планування з біології та екології, хімії, географії, природознавства.
7. Ознайомлення з додатком до наказу МОН України від 21.08.2013 р. №1222 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти.
8. Ознайомлення з платформами та сервісами, які можна використовувати при дистанційному та змішаному навчанні школярів
9. Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо єдиних вимог ведення класних журналів, дотримання єдиного орфографічного режиму.
10. Визначення координатора по навчальному закладу щодо проведення природничого конкурсу «Колосок – осінній – 2021 р.»
11. Про структуру навчального року.
У вересні було проведено позачергове засідання, де розглядалися питання підготовки завдань до І (шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад з предметів природничого циклу.
Проводилася робота між засіданнями:
üпроведення та підведення підсумків шкільних предметних олімпіад,
üвизначення переможців і учасників ІІ туру предметних олімпіад
üРозгляд календарно-тематичного планування з географії та біології для здобувачів освіти 6А класу Вовчок Діани, 8В Полякова Дмитра, 9В Несвіт Олени (індивідуальна форма навчання)
На жовтневому засіданні був проведений
Семінар-практикум: „Впровадження елементів НУШ в навчальний процес при викладанні природничих дисциплін”.
- Обговорення нового Закону проосвіту.
- Ознайомлення з вебінарами, майстер класами, тренінгами в умовах НУШ, для школи ІІ ступеня.
3. Підсилення мотивації учасників освітнього процесу засобами інформаційно-комунікаційних технологій для успішного оволодіннями матеріалу знаннями і навичками.
На грудневому засіданні, яке відбулося 30 грудня були обговоренні такі питання:
- Аналіз роботи МО за перший семестр.
- Підсумки участі учнів закладу у шкільніх та міських олімпіадах.
- Обговорення нових програм НУШ у 5-х класах 2022 – 2023 н.р. та вибір авторів підручників.
Здобувачі освіти нашого закладу взяли участь у наступних олімпіадах: географія, біологія, хімія.
Результати:
Коваленко Тетяна 11-А – ІІІ місце географія (вчитель Зубко О. С.)
Матвієнко Вадим9-А – І місце хімія (вчитель Щербина Ю. С.)
Пономаренко Вікторія 11-А ІІІ місце хімія (вчитель Щербина Ю. С.)
На квітневому засіданні, яке відбулось 08 квітня та проходило вже в дистанційному форматі в умовах нових реалій, були обговоренні такі питання:
- в освітньому процесі НУШ.
3. Інтегровані уроки хімії.
4. Відмінна ЗНО-2022, ДПА-2022
На червневому засіданні, яке відбулось 1 червня вже в очному форматі були обговоренні такі питання:
- Аналіз роботи ЦМО природничо циклу за 2021-2022 навчальний рік.
- Вироблення рекомендацій щодо плану роботи ЦМО на наступний навчальний рік.
- Оновлення змісту й форми роботи вчителя в контексті Концепції Нової української школи.
- Звіти вчителів щодо самоосвітньої діяльності.
В період між засіданнями педагоги підвищували фахову майстерність самостійно, використовуючи нові методичні розробки науковців і вчителів різних шкіл міста та України.
З 11 по 13 листопада 2021 р. педагоги кафедри, а саме Шнурков В. Ю., Щербина Ю. С., Ткаченко Т. І. пройшли курси на базі КОІППО ім. В. Сухомлинського «Нова українська школа: адаптаційний цикл базової середньої освіти (5-й клас)».
Шнурков В.Ю. 21 грудня 2021 року взяв участь у конкурсі «Учитель року – 2022» у номінації «Біологія» та з 10 листопада по 14 грудня брав участь у міському онлайн бізнес-турнірі «Стратегія фірми. Кропивницький – 2021» і став фіналістом.
Як завжди здобувачі освіти кожного року приймають участь у Міжнародному природничому інтерактивному конкурсі «Колосок осінній 2021» з великим інтересом що свідчить про зацікавленість дітей до природничих наук.
Кількість учасників | «Золотий Колосок» | «Срібний Колосок» | «Колосок» |
104 | 73 | 22 | 9 |
Також здобувачі освіти приймали участь в он-лайн Олімпіада «Всеосвіта Весна -2022» з хімії за здобули гарні результати.
Клас | Диплом I ступеня | Диплом II ступеня | Диплом III ступеня |
7 | 1 | ||
9 | 1 | ||
11 | 1 | 1 | 1 |
Всього | 1 | 1 | 3 |
Виходячи з цього вчителі ЦМО поставили перед собою на 2021-2022 навчальний рік наступнізавдання:
- продовжити роботу із самоосвіти виходячи з методичної проблеми ЦМО, школи;
- продовжити вдосконалення використання на уроках природничого циклу різних форм та методів активізації пізнавальної діяльності учнів;
- більше уваги звернути на психолого-педагогічні аспекти роботи з учнями різних вікових категорій, проводити індивідуальний та диференційований підхід до учнів;
- ознайомитися з теорією і активно впроваджувати різноманітні форми перевірки знань і умінь учнів, систематично проводити повторення матеріалу з метою розвитку предметних і життєвих компетентностей і підготовки до ДПА та ЗНО;
- продовжити використання активних та інтерактивних форм роботи на уроках, самостійної роботи учнів із засвоєння нового матеріалу з метою поглиблення знань, умінь та навичок;
- продовжити роботу над вивченням методики впровадження інформаційно-комунікативних технологій;
- поглибити роботу над засвоєнням біологічних, хімічних, географічних термінів та понять;
- продовжити роботу по формуванню в учнів екологічного мислення;
- формувати уміння застосовувати знання здобуті на уроках хімії, біології, географії, основ здоров’я на практиці, в побуті;
- використовувати лабораторні та практичні роботи для активізації розумової діяльності;
- розвивати критичне, логічне мислення, науковий світогляд, любов до рідного краю, України;
- формувати вміння самостійно добувати знання, спостерігати, досліджувати і пояснювати явища природи;
- проводити роботу по впровадженню нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та новими програмами з природознавства, хімії, біології, ОЗ.
- активно проваджувати ідеї НУШ в освітньому середовищі.