Аналіз роботи ЦМО вчителів природничих дисциплін за І семестр 2024-2025 н. р.
Аналіз роботи ЦМО вчителів природничих дисциплін
за І семестр 2024-2025 н. р.
В І семестрі 2024-2025 навчального року вчителі природничих дисциплін продовжували роботу над проблемою «Сучасні педагогічні стратегії викладання природничих дисциплін для розвитку самоефективної особистості в умовах впровадження Концепції Нової української школи». Ця проблема була складовою методичної проблеми школи: «Формування конкурентно спроможної особистості здобувача освіти шляхом інноваційних технологій на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму».
Проблема, над якою працювали вчителі була сформульована відповідно до проблем педагогів, які вказані в діагностичних картках-анкетах.
У І семестрі 2024-2025 навчального року були проведенні 3 засідання методичного об’єднання.
Серпневе засідання (інструктивно-методичний семінар) «Вивчення нормативних документів МОН України щодо викладання природничих дисциплін у 2024-2025 навчальному році», на якому розглядалися питання:
1. Аналіз роботи ЦМО за 2023-2024 н. р., завдання на 2024-2025 навчальний рік та схвалення плану роботи ЦМО на 2024-2025 н. р.
2. Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання наказ МОН № 1093 від 02.08.2024 року.
3. Вивчення методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році (Лист Міністерства освіти і науки України № № 1/15281-24 від 23.08.2024 р.).
4. Обговорення програм з предметів, їх структури відповідно до наказу МОН України від 07.06.2017 р. №804; навчальних програм для 10 та 11 класу, що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407 та методичних рекомендацій, підготовлених МОН України спільно з НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (лист МОН України 09.08.2017 № 1/9-436 та лист МОН України 03.07.2018 № 1/9-415).
5. Обговорення листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2017 р. №1/11-8269 «Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в середній і старшій школі ЗНЗ з навчанням українською мовою.
6. Розгляд календарного планування з біології, хімії, географії, природознавства та основ здоров’я.
7. Ознайомлення з додатком до наказу МОН України від 21.08.2013 р. №1222 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти.
8. Ознайомлення з платформами та сервісами, які можна використовувати при дистанційному та змішаному навчанні школярів.
9. Про структуру навчального року.
10. Про «Розгляд та схвалення календарно-тематичного планування уроків для учнів індивідуальної форми навчання» .
У вересні було проведено позачергове засідання, де розглядалися питання підготовки завдань до І (шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад з предметів природничого циклу.
Проводилася робота між засіданнями:
проведення та підведення підсумків шкільних предметних олімпіад, визначення переможців і учасників ІІ туру предметних олімпіад.
Обговорення рекомендацій щодо оцінювання результатів навчальних досягнень НУШ у 2024-2025 навчальних роках.
3. Оформлення каленедрано-тематичних планувань та програм для різних форм навчання (сімейний патронаж, сімейна форма навчання, екстернатна форма навчання)
На жовтневому засіданні був проведений Семінар-практикум:
«Продовження впровадження елементів НУШ в навчальний процес при викладанні природничих дисциплін».
1. Обговорення нового Закону проосвіту.
2. Ознайомлення з вебінарами, майстер класами, тренінгами в умовах НУШ, для школи ІІ ступеня.
3. Підсилення мотивації учасників освітнього процесу засобами інформаційно-комунікаційних технологій для успішного оволодіннями матеріалу знаннями і навичками.
4. Співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що реалізуються що реалізуються в шкільному курсі природничих дисциплін в умовах НУШ.
На грудневому засіданні, яке відбулося 20 грудня були обговоренні такі питання:
1. Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів природничого циклу за І семестр 2022-2023 н.р.
2. Аналіз результатів етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів природничого циклу.
3. Аналіз роботи щодо подолання освітніх втрат в навчанні здобувачів освіти.
4. Педагогічні обговорення. Професійний стандарт вчителя, розгляд документа.
5. Про погодження календарно-тематичного планування (на ІІ семестр), інтегрування та адаптування навчальних програм для учнів, які перебувають на різних формах навчання.
Здобувачі освіти нашого закладу взяли участь у наступних олімпіадах: географія, біологія, хімія.
Результати:
Щербань Анастасія 7-А – ІІІ місце хімія (вчитель Ткаченко Т. І.)
Шпильова Ельвіра 8-Б – ІІІ місце хімія (вчитель Ткаченко Т. І.)
Коваленко Руслана 9-А – ІІІ місце хімія (вчитель Ткаченко Т. І.)
Лупенко Марія 9-А – ІІ місце географія (вчитель Зубко О. С.)
Шпильова Ельвіра 8-Б – ІІІ місце біологія (вчитель Шнурков В. Ю.)
В період між засіданнями педагоги підвищували фахову майстерність самостійно, використовуючи нові методичні розробки науковців і вчителів різних шкіл міста та України.
У жовтні та листопаді місяці 2024 р. всі педагоги кафедри, пройшли та успішно завершили навчання за курсом «Нова українська школа: другий цикл базової середньої освіти (базове предметне навчання, 7 клас»
Виходячи з цього вчителі ЦМО поставили перед собою наступні завдання:
- вивчення нормативно-інформаційної документації і методичних листів з питань освіти;
- вибір курсів варіативної складової навчального плану;
- затвердження атестаційного матеріалу для підсумкового контролю, атестаційного матеріалу для випускних класів;
- ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньо шкільного контролю;
- робота з учнями по дотримання норм і правил техніки безпеки в процесі навчання; розробка відповідних інструкцій, охорона здоров’я;
- організація відкритих уроків вчителів що атестуються за планом ЦМО з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів;
- вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду, ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предметів;
- розробка системи оцінювання навчальних досягнень учнів;
- звіти про професійну самоосвіту вчителів; робота на курсах підвищення кваліфікації в інститутах;
- продовжити роботу по формуванню в учнів екологічного мислення;
- формувати уміння застосовувати знання здобуті на уроках хімії, біології, географії, основ здоров’я на практиці, в побуті;
- використовувати лабораторні та практичні роботи для активізації розумової діяльності;
- розвивати критичне, логічне мислення, науковий світогляд, любов до рідного краю, України;
- формувати вміння самостійно добувати знання, спостерігати, досліджувати і пояснювати явища природи;
- проводити роботу по впровадженню нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та новими програмами з природознавства, хімії, біології, ОЗ.
- активно проваджувати ідеї НУШ в освітньому середовищі.