Аналіз роботи ЦМО вчителів природничих дисциплін за І семестр 2024-2025 н. р.

Posted in МО вчителів природничого циклу

191203135444323-4628 png

 

Аналіз роботи ЦМО вчителів природничих дисциплін

за І семестр 2024-2025 н. р.

В І семестрі 2024-2025 навчального року вчителі природничих дисциплін продовжували роботу над проблемою «Сучасні педагогічні стратегії викладання природничих дисциплін для розвитку самоефективної особистості в умовах впровадження Концепції Нової української школи». Ця проблема була складовою методичної проблеми школи: «Формування конкурентно спроможної особистості здобувача освіти шляхом інноваційних технологій на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму».

Проблема, над якою працювали вчителі була сформульована відповідно до проблем педагогів, які вказані в діагностичних картках-анкетах.

У І семестрі 2024-2025 навчального року були проведенні 3 засідання методичного об’єднання.

Серпневе засідання (інструктивно-методичний семінар)  «Вивчення нормативних документів МОН України щодо викладання природничих дисциплін у 2024-2025 навчальному році», на якому розглядалися питання:

1. Аналіз роботи ЦМО за 2023-2024 н. р., завдання на 2024-2025 навчальний рік та схвалення плану роботи ЦМО на 2024-2025 н. р.

2. Про затвердження рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання наказ МОН № 1093 від 02.08.2024 року.

3. Вивчення методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році (Лист Міністерства освіти і науки України № № 1/15281-24 від 23.08.2024 р.).

4. Обговорення програм з предметів, їх структури відповідно до наказу МОН України від 07.06.2017 р. №804; навчальних програм для 10 та 11 класу, що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407 та методичних рекомендацій, підготовлених МОН України спільно з НАПН України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (лист МОН України 09.08.2017 № 1/9-436 та лист МОН України 03.07.2018 № 1/9-415).

5. Обговорення листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2017 р. №1/11-8269 «Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в середній і старшій школі ЗНЗ з навчанням українською мовою.

6. Розгляд календарного планування з біології, хімії, географії, природознавства та основ здоров’я.

7. Ознайомлення з додатком до наказу МОН України від 21.08.2013 р. №1222 Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти.

8. Ознайомлення з платформами та сервісами, які можна використовувати при дистанційному та змішаному навчанні школярів.

9. Про структуру навчального року.

10. Про «Розгляд та схвалення календарно-тематичного планування уроків для учнів індивідуальної форми навчання» .

У вересні було проведено позачергове засідання, де розглядалися питання підготовки завдань до І (шкільного) етапу Всеукраїнських олімпіад з предметів природничого циклу.

Проводилася робота між засіданнями:

проведення та підведення підсумків шкільних предметних олімпіад, визначення переможців і учасників ІІ туру предметних олімпіад.

Обговорення рекомендацій щодо оцінювання результатів навчальних досягнень НУШ у 2024-2025 навчальних роках.

3. Оформлення каленедрано-тематичних планувань та програм для різних форм навчання (сімейний патронаж, сімейна форма навчання, екстернатна форма навчання)

На жовтневому засіданні  був проведений Семінар-практикум: 

«Продовження впровадження елементів НУШ в навчальний процес при викладанні природничих дисциплін».      

1. Обговорення нового Закону проосвіту.

2. Ознайомлення з  вебінарами, майстер класами, тренінгами в умовах НУШ, для школи ІІ ступеня.  

3. Підсилення мотивації учасників освітнього процесу засобами      інформаційно-комунікаційних    технологій для успішного оволодіннями матеріалу знаннями і навичками.                                            

4. Співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що реалізуються що реалізуються в шкільному курсі природничих дисциплін в умовах НУШ.

 

На грудневому засіданні, яке відбулося 20 грудня були обговоренні такі питання:

1. Підсумки роботи методичного об’єднання вчителів природничого циклу за І семестр 2022-2023 н.р.

2. Аналіз результатів етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів природничого циклу.

3. Аналіз роботи щодо подолання освітніх втрат в навчанні здобувачів освіти.

4. Педагогічні обговорення. Професійний стандарт вчителя, розгляд документа.

5. Про погодження календарно-тематичного планування (на ІІ семестр), інтегрування та адаптування навчальних програм для учнів, які перебувають на різних формах навчання.

Здобувачі освіти нашого закладу взяли участь у наступних олімпіадах: географія, біологія, хімія.

Результати:

Щербань Анастасія 7-А – ІІІ місце хімія (вчитель Ткаченко Т. І.)

Шпильова Ельвіра 8-Б – ІІІ місце хімія (вчитель Ткаченко Т. І.)

Коваленко Руслана 9-А – ІІІ місце хімія (вчитель Ткаченко Т. І.)

Лупенко Марія 9-А – ІІ місце географія (вчитель Зубко О. С.)

Шпильова Ельвіра 8-Б – ІІІ місце біологія (вчитель Шнурков В. Ю.)

В період між засіданнями педагоги підвищували фахову майстерність самостійно, використовуючи нові методичні розробки науковців і вчителів різних шкіл міста та України.

У жовтні та листопаді місяці 2024 р. всі педагоги кафедри, пройшли та успішно завершили навчання за курсом «Нова українська школа: другий цикл базової середньої освіти (базове предметне навчання, 7 клас»

Виходячи з цього вчителі ЦМО поставили перед собою наступні завдання:

-         вивчення нормативно-інформаційної документації і методичних листів з питань освіти;

-         вибір курсів варіативної складової навчального плану;

-         затвердження атестаційного матеріалу для підсумкового контролю, атестаційного матеріалу для випускних класів;

-         ознайомлення з аналізом стану викладання навчального предмету за підсумками внутрішньо шкільного контролю;

-         робота з учнями по дотримання норм і правил техніки безпеки в процесі навчання; розробка відповідних інструкцій, охорона здоров’я;

-         організація відкритих уроків вчителів що атестуються за планом ЦМО з подальшим самоаналізом і аналізом досягнутих результатів;

-         вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду, ознайомлення з методичними розробками різних авторів з предметів;

-         розробка системи оцінювання навчальних досягнень учнів;

-         звіти про професійну самоосвіту вчителів; робота на курсах підвищення кваліфікації в інститутах;

-         продовжити роботу по формуванню в учнів екологічного мислення;

-         формувати уміння застосовувати знання здобуті на уроках хімії, біології, географії, основ здоров’я на практиці, в побуті;

-         використовувати лабораторні та практичні роботи для активізації розумової діяльності;

-         розвивати критичне, логічне мислення, науковий світогляд, любов до рідного краю, України;

-         формувати вміння самостійно добувати знання, спостерігати, досліджувати і пояснювати явища природи;

-         проводити роботу по впровадженню нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та новими програмами з природознавства, хімії, біології, ОЗ.

-         активно проваджувати ідеї НУШ в освітньому середовищі.