Конспект уроку Віднімання виду 65-20. Складання та розв’язування задач. Мої герої. Росчислав Т.В.

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

Комбінований урок математики і предмета «Я досліджую світ»

в 2-Г класі (вчитель Росчислав Тетяна Вікторівна)

 

Віднімання виду 65-20. Складання та розв’язування задач. Мої герої.

 

Мета: вдосконалювати навички віднімання чисел; вдосконалювати навички розв"язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати мислення, пам"ять, творчу активність учнів; виховувати патріотичність, доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до минулого і сьогодення України; створити мотивацію до подальшого вивчення предметів.

Обладнання. Цеглинки Лего. Танграм. Інтерактивна дошка.

І. Орг момент (слайд 1)

Пролунав дзвінок

Починається урок

Посміхняться один одному, а тепер гостям, які до нас завітали на урок.

ІІ. АОЗ

Розпочинаємо урок без зупинки з каліграфічної хвилинки.

Для того, щоб дізнатися, яку цифру ми будемо писати, давайте згадаємо, які є державні символи є в Україні. (слайд 2). Скільки їх? Ви напевно здогадалися, що сьогодні ми будемо писати з вами цифру 3 (слайд 3)

Написали цифру 3

- До якого розряду відноситься цифра 3?

- Утворіть з цією цифрою розряд десятків.

Дякую!

А зараз математичний диктант, але від буде сьогодні незвичайний, а пов’язаний з Україною

Я читаю речення, а ви уважно слухаєте і записуєте тільки цифри, які ви почули.

У нас в Україні є 2 моря: Чорне і Азовське, а також більше 30 озер.

В Україні проживає понад 42 мільйони людей.

В містах проживає понад 68 % населення, а в селищах майже 32% .

В нашій країні проживають люди різних національностей, але найбільше українців -77% .

14 жовтня в Україні відзначають свято Пресятої Богородиці і День українського козацтва.

(слайд 4)

- Давайте перевіримо цифри , які ви записали.

Яка з цих цифр найбільша, а яка найменша.?

- Розташуйте записані цифри в порядку зростання. І прочитайте слово яке утворилсь.

Патріот- це людина , яка любить свою Батьківщину, віддана своєму народові.

Усний рахунок (приклади квіти) (слайд 5) – віночок на дошці

Ми з вами не лише, назвали цифри, але і дізнались цікаву інформацію про Україну.

Наша країна красива, яскрава, квітуча…. У нас є не личають ше державні символи, а й національні. І це квіти.

Я пропоную вам сплести віночок, а кожна його квітка буде вам винагородою за правильне розв’язання математичних виразів

Ромашка – символ добра та здоров’я

Мак зберігає думки

Чорнобривці – символ вірності та краси

Барвінок – символ життя

Мальва – символ любові до Батьківщини та рідної землі

Волошки – символ вірності

Конвалія - символ ніжності

Соняшник – символ Сонця

 

Результат вінок, який на українчки. (слайд 6)

- А хто такі українці? (Це нація)

Давайте згадаємо останній математичний вираз

(Слайд 7) 65+20

Давайте згадаємо який спосіб ми застосували , щоб знайти відповідь

А зараз зверніть увагу на новий вираз

65-20

Що у них спільного? Чим вони відрізняються? (гіпотеза)

Як же розв’язати цей приклад?

Сьогодні на уроці ми з вами навчимося віднімати двоцифрові числа та правильно знаходити значення подібних виразів (слайд 8)

ІІІ опрацювання матеріалу

Проведемо дослідження і щоб вам було цікаво , ми вирушаємо у подорож. (слайд 9).

Перше місто, в яке ми з вами потрапляємо, це столиця нашої країни (слайд 10). Яке це місто?

У цьому місті жив до 2018 року відомий український політик, письменник - Левко Григорович Лук"яненко. Саме він написав текст "Акту проголошення незалежності України"

А ось і юний Киянин, який нам допоможе. (слайд 11) (пояснення вчителя)

Давайте з вами з’ясуємо, чи всі зрозуміли, як це розв’язувати. Ми їдемо до Запоріжжя – міста козаків.

Богдан Хмельницький - гетьман Заорізького, ще 400 років тому намагався розбудувати незалежну українську державу. На грошових купюрах, побудованих пам"ятниках увіковічено пам"ять Б.Хмельницького.

Козаки завжди все робили гуртом, і тому вони вам задали завдання, які ви також маєте зробити в групах, як маленькі козачата. (слайд 12)

Об’єднайтесь в групи. Порахуйте приклади № 303 з використанням цеглинок Лего. Рахуючи приклади виповинні з відповідей побудувати вежу відповідно до кольору цеглинок. (Кольори на екрані)

Перевірка.

А тепер ми з вами опинились у найвеселішому місті нашої країни – Одесі., де ми з вами і відпочинимо. (слайд 13)

(фізкультхвилинка)

Наступна наша зупинка – мальовничі Карпати(слайд 14 ). Не забувайте, що у горах треба бути уважними і обережними, щоб не трапилось лихо, як з хлопчиком , що зламав ногу , катаючись на лижах і тепер тимчасово не ходить до школи. Відкрийте підручник на сторінці 52 і познайомимось з нашими героями (вправа 304). (робота з підручником)

Чуєте гомін? Це Сорочинський ярмарок під Полтавою, куди ми з вами і потрапили (слайд 15) Тут купують та продають свійських тварин та птахів

(вправа 305) (слайд 16)

- Сформулюйте два питання до задачі, використовуючи цифри подані у таблиці, так щоб задача розв"язувалась на дві дії.

- Робота біля дошки.

Музей- це заклад, який збирає , вивчає пам"ятки історії. Пам"ятник - це споруда, яка увіковічує пам"ять. Рахуючи приклади ви довідаєтесьпро музеї і пам"ятники , які є в Україні. Це тільки частина, їх набагато більше.

(Закріплення. Усний рахунок.) (Слайд 17)

Наша подорож добігає кінця і ми повертаємося додому. Як називається наше місто? (Кропивницький) (Слайд 18)

Знайти дорогу додому нам допоможе тваринка, яку можна зустріти повсюди в Україні.

Ця панянка золота

Має довгого хвоста

Вовка-братика сестричка

Знають всі, що це …… (слайд19) (червона книга)

Танграм по групам

Дякую, я дуже задоволена вашою роботою .

- Які фігури ви використовували?(трикутник, чотирикутник)

- Яку назву мають ці фігури?(многокутники)

IV рефлксія «Все в твоїх руках»

Я дізнався….

Мені сподобалось….

Я навчився…..

Ми робили……

Мені було складно…..

Vдомашнє завдання (слайд 20)

Для закріплення я пропоную вам зробити вдома вправу 307,308 сторінка 53

Прийміть на прощання мої найкращі побажання

Хай вам сонечко сміється і наука хай дається