Конспект уроку Віднімання виду 65-20. Складання та розв’язування задач. Мої герої. Росчислав Т.В.
Комбінований урок математики і предмета «Я досліджую світ»
в 2-Г класі (вчитель Росчислав Тетяна Вікторівна)
Віднімання виду 65-20. Складання та розв’язування задач. Мої герої.
Мета: вдосконалювати навички віднімання чисел; вдосконалювати навички розв"язування задач; виробляти культуру математичних записів; розвивати уміння грамотно, логічно, повно відповідати на запитання, аргументувати свої дії; розвивати мислення, пам"ять, творчу активність учнів; виховувати патріотичність, доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до минулого і сьогодення України; створити мотивацію до подальшого вивчення предметів.
Обладнання. Цеглинки Лего. Танграм. Інтерактивна дошка.
І. Орг момент (слайд 1)
Пролунав дзвінок
Починається урок
Посміхняться один одному, а тепер гостям, які до нас завітали на урок.
ІІ. АОЗ
Розпочинаємо урок без зупинки з каліграфічної хвилинки.
Для того, щоб дізнатися, яку цифру ми будемо писати, давайте згадаємо, які є державні символи є в Україні. (слайд 2). Скільки їх? Ви напевно здогадалися, що сьогодні ми будемо писати з вами цифру 3 (слайд 3)
Написали цифру 3
- До якого розряду відноситься цифра 3?
- Утворіть з цією цифрою розряд десятків.
Дякую!
А зараз математичний диктант, але від буде сьогодні незвичайний, а пов’язаний з Україною
Я читаю речення, а ви уважно слухаєте і записуєте тільки цифри, які ви почули.
У нас в Україні є 2 моря: Чорне і Азовське, а також більше 30 озер.
В Україні проживає понад 42 мільйони людей.
В містах проживає понад 68 % населення, а в селищах майже 32% .
В нашій країні проживають люди різних національностей, але найбільше українців -77% .
14 жовтня в Україні відзначають свято Пресятої Богородиці і День українського козацтва.
(слайд 4)
- Давайте перевіримо цифри , які ви записали.
Яка з цих цифр найбільша, а яка найменша.?
- Розташуйте записані цифри в порядку зростання. І прочитайте слово яке утворилсь.
Патріот- це людина , яка любить свою Батьківщину, віддана своєму народові.
Усний рахунок (приклади квіти) (слайд 5) – віночок на дошці
Ми з вами не лише, назвали цифри, але і дізнались цікаву інформацію про Україну.
Наша країна красива, яскрава, квітуча…. У нас є не личають ше державні символи, а й національні. І це квіти.
Я пропоную вам сплести віночок, а кожна його квітка буде вам винагородою за правильне розв’язання математичних виразів
Ромашка – символ добра та здоров’я
Мак зберігає думки
Чорнобривці – символ вірності та краси
Барвінок – символ життя
Мальва – символ любові до Батьківщини та рідної землі
Волошки – символ вірності
Конвалія - символ ніжності
Соняшник – символ Сонця
Результат вінок, який на українчки. (слайд 6)
- А хто такі українці? (Це нація)
Давайте згадаємо останній математичний вираз
(Слайд 7) 65+20
Давайте згадаємо який спосіб ми застосували , щоб знайти відповідь
А зараз зверніть увагу на новий вираз
65-20
Що у них спільного? Чим вони відрізняються? (гіпотеза)
Як же розв’язати цей приклад?
Сьогодні на уроці ми з вами навчимося віднімати двоцифрові числа та правильно знаходити значення подібних виразів (слайд 8)
ІІІ опрацювання матеріалу
Проведемо дослідження і щоб вам було цікаво , ми вирушаємо у подорож. (слайд 9).
Перше місто, в яке ми з вами потрапляємо, це столиця нашої країни (слайд 10). Яке це місто?
У цьому місті жив до 2018 року відомий український політик, письменник - Левко Григорович Лук"яненко. Саме він написав текст "Акту проголошення незалежності України"
А ось і юний Киянин, який нам допоможе. (слайд 11) (пояснення вчителя)
Давайте з вами з’ясуємо, чи всі зрозуміли, як це розв’язувати. Ми їдемо до Запоріжжя – міста козаків.
Богдан Хмельницький - гетьман Заорізького, ще 400 років тому намагався розбудувати незалежну українську державу. На грошових купюрах, побудованих пам"ятниках увіковічено пам"ять Б.Хмельницького.
Козаки завжди все робили гуртом, і тому вони вам задали завдання, які ви також маєте зробити в групах, як маленькі козачата. (слайд 12)
Об’єднайтесь в групи. Порахуйте приклади № 303 з використанням цеглинок Лего. Рахуючи приклади виповинні з відповідей побудувати вежу відповідно до кольору цеглинок. (Кольори на екрані)
Перевірка.
А тепер ми з вами опинились у найвеселішому місті нашої країни – Одесі., де ми з вами і відпочинимо. (слайд 13)
(фізкультхвилинка)
Наступна наша зупинка – мальовничі Карпати(слайд 14 ). Не забувайте, що у горах треба бути уважними і обережними, щоб не трапилось лихо, як з хлопчиком , що зламав ногу , катаючись на лижах і тепер тимчасово не ходить до школи. Відкрийте підручник на сторінці 52 і познайомимось з нашими героями (вправа 304). (робота з підручником)
Чуєте гомін? Це Сорочинський ярмарок під Полтавою, куди ми з вами і потрапили (слайд 15) Тут купують та продають свійських тварин та птахів
(вправа 305) (слайд 16)
- Сформулюйте два питання до задачі, використовуючи цифри подані у таблиці, так щоб задача розв"язувалась на дві дії.
- Робота біля дошки.
Музей- це заклад, який збирає , вивчає пам"ятки історії. Пам"ятник - це споруда, яка увіковічує пам"ять. Рахуючи приклади ви довідаєтесьпро музеї і пам"ятники , які є в Україні. Це тільки частина, їх набагато більше.
(Закріплення. Усний рахунок.) (Слайд 17)
Наша подорож добігає кінця і ми повертаємося додому. Як називається наше місто? (Кропивницький) (Слайд 18)
Знайти дорогу додому нам допоможе тваринка, яку можна зустріти повсюди в Україні.
Ця панянка золота
Має довгого хвоста
Вовка-братика сестричка
Знають всі, що це …… (слайд19) (червона книга)
Танграм по групам
Дякую, я дуже задоволена вашою роботою .
- Які фігури ви використовували?(трикутник, чотирикутник)
- Яку назву мають ці фігури?(многокутники)
IV рефлксія «Все в твоїх руках»
Я дізнався….
Мені сподобалось….
Я навчився…..
Ми робили……
Мені було складно…..
Vдомашнє завдання (слайд 20)
Для закріплення я пропоную вам зробити вдома вправу 307,308 сторінка 53
Прийміть на прощання мої найкращі побажання
Хай вам сонечко сміється і наука хай дається