Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за І семестр 2024-2025 н.р.

Posted in МО вчителів початкових класів

evaluation

 

Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за І семестр 2024-2025 н.р.

Сучасна школа в умовах модернізації освіти потребує «нового» типу вчителя, який творчо думає, володіє сучасними методами і технологіями освіти, прийомами психолого-педагогічної діагностики, способами самостійного конструювання педагогічного процесу в умовах конкретної практичної діяльності, умінням прогнозувати свій кінцевий результат. Педагогічний колектив ШМО вчителів початкових класів – це група однодумців, кожен з яких зберігає кращі педагогічні традиції і в той же час реалізує інноваційні напрями своєї діяльності, прагнучи до творчості, пошуку нових підходів до навчання та виховання молодших школярів.

КЗ «Академічна гімназія» Кропивницької міської ради  в цьому навчальному році перейшла на заключний, ІV етап роботи над методичною проблемою: «Створення інноваційного освітнього простору на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму» та методичної проблеми МО «Удосконалення методичної компетентності вчителя через  застосування інноваційних освітніх технологій навчання  в умовах НУШ».

Основними завданнями методичної роботи на цей рік є:

1. Створення умов для розвитку навчально-дослідницької діяльності здобувачів освіти, підвищення рівня мотивації їх до навчання.

2.Підвищення якості знань, удосконалення освітнього процесу та      формування здорового способу життя на основі впровадження наукових    досягнень, нових педагогічних технологій в реаліях сьогодення.

 

3. Постійне підвищення рівня загальнодидактичної і методичної підготовки педагогів для організації та здійснення освітнього процесу.

4. Забезпечення засвоєння і використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання і виховання учнів.

5. Активізація роботи педагогів, щодо поширення власного педагогічного досвіду.

Форми, методи, прийоми роботи, науковий підхід в організації ШМО були:

1) проведення засідань;

2) здійснення внутрішньошкільних моніторингів викладання предметів;

3) підготовка і проведення предметних тижнів;

4) робота вчителів над темами самоосвіти;

5) організація та проведення відкритих уроків;

6) аналіз досвіду участі учнів  в олімпіадах та інтелектуальних іграх;

Протягом І семестру вчителі ШМО початкових класів вели цілеспрямовану  роботу з реалізації завдань з удосконалення фахової майстерності та готовності до запровадження в освітній процес стандартів нового покоління:

1. Впровадження сучасних технологій, спрямованих на розвиток ключових компетенцій молодших школярів.

2. В організації освітнього процесу орієнтація на особистісно-орієнтований та діяльнісний підхід  з пріоритетом на збереження життя і здоров'я учнів.

3. Продовжили роботу з реалізації наступності між початковою школою та дошкільним навчальним закладом, забезпечення наступності при переході дитини з початкової  в середню ланку школи.

4. Продовжили систематизувати банк педагогічних ідей, поповнювали його матеріалами щодо впровадження в освітній процес здоров'язберігаючих та інформаційних технологій, технологій партнерства,які дозволяють реалізовувати особистісно – діяльнісний підхід до кожного учня.

5. Продовжили вивчати, узагальнювати та поширювати досвід роботи колег з реалізації власних методичних проблем.

Методична робота здійснюється переважно в нетрадиційній формі, зокрема у формі педагогічного кола, методичного калейдоскопу, лекторіїв, тренінгів, круглих столів, педагогічних гостин, методичного марафону, аукціону методичних ідей,  семінарів-практикумів тощо.


Згідно з планом роботи МО початкових класів у І семестрі відбулося  2 засідання.

На 1 засіданні в серпні 2024 року було узгоджено  поставлені завдання на рік, опрацьовано нормативно-правові документи, погоджено  календарні планування  на 2024-2025 навчальний рік та практично ознайомлено з питаннями теми «Організаційно - методичні аспекти освітньої діяльності в НУШ на 2024/2025 навчальний рік. Освіта України в умовах воєнного стану».

У  жовтні місяці був проведений методичний марафон з теми: «Як навчатися офлайн або онлайн і дбати про безпеку усіх учасників освітнього процесу?»

На засіданні було опрацьовано «Електронні освітні ресурси для Нової української школи» ( доповідач Резніченко Н.В.); на методичному лекторії опрацювали тему «Умови ефективної організації дистанційного навчання в НУШ. Види робіт та онлайн-сервіси » (доповідач Протасова О.Ю.); «Застосування сервісів Google у професійній діяльності вчителя. Створення персонального сайту вчителя» ( практикум Шумак Н.Г.); опрацювали цікавинки із методичної скриньки «Організація діагностики та контролю знань засобами комп’ютерного тестування у синхронному режимі»

( доповідач Снєгова О.В.)

Під час практичного заняття колеги обмінялися досвідом роботи з теми          « Інструменти для зворотнього зв’язку під час дистанційного навчання» (доповідач Антанесян А.С. розробила та презентувала  пам’ятку « Навчаю дистанційно!»), Деморацька Г.І. познайомила колег із практичними інструментами з теми «Домашні завдання та уроки онлайн – нові цифрові інструменти для ефективного управління навчанням».

Крім того вчителі поділилися досвідом використання в роботі сучасних педагогічних технологій, провели обговорення відкритих уроків, продемонстрували сучасні підходи в роботі з дітьми з особливими потребами тощо. Членами МО було опрацьовано «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів в НУШ» та питання сертифікації вчителів.

В самоосвітній роботі вчителі- члени МО опрацювали:

  • рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:

https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati;

  • вебінар «Методика створення та проведення  навчальних квестів»:

    https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta-   provedennya-navchalnih-kvestiv;

  • статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»:

https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki.

З метою піднесення престижу української мови, виховання у молодого покоління українців поваги до свого народу, рідної мови і традицій, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, підвищення рівня загальної мовної культури в листопаді місяці була проведено Тиждень української писемності та мови, під час якої вчителями кафедри були проведені інформаційні хвилинки, мовознавчі квести,мовні конкурси тощо.

На третьому засіданні в грудні місяці було опрацьовано питання «Інноваційні технології . Доцільність та практичне застосування в освітній діяльності», на якому  вчителі обмінялись досвідом роботи з питань:

-         «Створення умов для розвитку креативності дітей в НУШ». Новітні підходи в навчанні молодших здобувачів освіти.( доповідач Дабич А.В.);

-         Застосування новітніх підходів при організації навчальної діяльності  першокласників (Антанесян А.С.),

-          Розвиток навчального співробітництва на уроках в початковій школі за системою розвивального навчання ( Деморацька Г.І.)

Разом з тим, обговорили результати проведених олімпіад, зазначили типові помилки та недоліки, визначили на майбутнє приорітетні  напрямки в роботі з обдарованими учнями, проаналізували відкриті уроки та виховні заходи.

Крім того, на базі  навчального закладу  в І семестрі було проведено І етап Міжнародного мовного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика в якому взяли участь 16 здобувачів освіти та 15 учнів в олімпіаді з математики.

Переможцями 1 етапу конкурсу знавців   української мови визнані такі учні:І місце  Бородавкін Олександр, 4-А клас (35,5 б) - вчитель Городецька О.Л.;ІІ місце Голик Міла, 4-А клас  (34,5 б.) - вчитель Городецька О.Л.;

ІІІ місце Мамалат Богдан, 4-Б клас (34 б).- вчитель Снєгова О.В.

Переможцями олімпіади з математики визнані такі учні: І місце        Пономаренко Богдан 4-В клас (22 б.) – вчитель Дабич А.В., ІІ місце      Дроженко Захар 4-В клас (21,5 б.) – вчитель Дабич А.В.; ІІІ місце    Козирєва Софія 4-Б клас (21 б.).- вчитель Снєгова О.

Найкращі з даних учнів стали учасниками ІІ етапу цих заходів.

На засіданнях МО вчителі розглядали і затверджували тексти контрольних робіт, аналізували результати і пропонували шляхи подолання труднощів у навчанні молодших школярів та  ліквідації прогалин з навчальних предметів. Вчителі постійно демонструють у своїй педагогічній діяльності різноманітність форм методичної роботи та навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в освітньому процесі.

Відповідно до поставлених на рік завдань, вчителі початкових класів протягом І семестру брали активну участь в  роботі МО та в супутніх заходах щодо підвищення свого фахового рівня: розробляли онлайн уроки,  проходили навчання та виконували тестові завдання з навчальних предметів на різних навчальних платформах, готувалидоповіді, міні-презентації до уроків та творчі звіти  з досвіду роботи,  проводили відкриті уроки, виховні заходи, старанно виконували свої доручення.

Серед шляхів підвищення фахової  майстерності  педагогів найдієвішими є самонавчання та курсова перепідготовка.

Так, педагоги обирають навчання, відповідно  до плану-графіку КОІППО, обирають семінари і тренінги для навчання на різних платформах, отримують сертифікати. Колектив вчителів початкової школи Академічної гімназії успішно вирішує поставлені завдання.

В цілому робота методичного об'єднання вчителів початкових класів за 1 семестр може бути визнана задовільною. Рівень кваліфікації педагогів МО відповідає пред'явленим вимогам і постійно підвищується.

 

8465454    9656546515

854651621   6854651123