Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за І семестр 2024-2025 н.р.
Аналіз роботи МО вчителів початкових класів за І семестр 2024-2025 н.р.
Сучасна школа в умовах модернізації освіти потребує «нового» типу вчителя, який творчо думає, володіє сучасними методами і технологіями освіти, прийомами психолого-педагогічної діагностики, способами самостійного конструювання педагогічного процесу в умовах конкретної практичної діяльності, умінням прогнозувати свій кінцевий результат. Педагогічний колектив ШМО вчителів початкових класів – це група однодумців, кожен з яких зберігає кращі педагогічні традиції і в той же час реалізує інноваційні напрями своєї діяльності, прагнучи до творчості, пошуку нових підходів до навчання та виховання молодших школярів.
КЗ «Академічна гімназія» Кропивницької міської ради в цьому навчальному році перейшла на заключний, ІV етап роботи над методичною проблемою: «Створення інноваційного освітнього простору на основі педагогіки партнерства та принципу дитиноцентризму» та методичної проблеми МО «Удосконалення методичної компетентності вчителя через застосування інноваційних освітніх технологій навчання в умовах НУШ».
Основними завданнями методичної роботи на цей рік є:
1. Створення умов для розвитку навчально-дослідницької діяльності здобувачів освіти, підвищення рівня мотивації їх до навчання.
2.Підвищення якості знань, удосконалення освітнього процесу та формування здорового способу життя на основі впровадження наукових досягнень, нових педагогічних технологій в реаліях сьогодення.
3. Постійне підвищення рівня загальнодидактичної і методичної підготовки педагогів для організації та здійснення освітнього процесу.
4. Забезпечення засвоєння і використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання і виховання учнів.
5. Активізація роботи педагогів, щодо поширення власного педагогічного досвіду.
Форми, методи, прийоми роботи, науковий підхід в організації ШМО були:
1) проведення засідань;
2) здійснення внутрішньошкільних моніторингів викладання предметів;
3) підготовка і проведення предметних тижнів;
4) робота вчителів над темами самоосвіти;
5) організація та проведення відкритих уроків;
6) аналіз досвіду участі учнів в олімпіадах та інтелектуальних іграх;
Протягом І семестру вчителі ШМО початкових класів вели цілеспрямовану роботу з реалізації завдань з удосконалення фахової майстерності та готовності до запровадження в освітній процес стандартів нового покоління:
1. Впровадження сучасних технологій, спрямованих на розвиток ключових компетенцій молодших школярів.
2. В організації освітнього процесу орієнтація на особистісно-орієнтований та діяльнісний підхід з пріоритетом на збереження життя і здоров'я учнів.
3. Продовжили роботу з реалізації наступності між початковою школою та дошкільним навчальним закладом, забезпечення наступності при переході дитини з початкової в середню ланку школи.
4. Продовжили систематизувати банк педагогічних ідей, поповнювали його матеріалами щодо впровадження в освітній процес здоров'язберігаючих та інформаційних технологій, технологій партнерства,які дозволяють реалізовувати особистісно – діяльнісний підхід до кожного учня.
5. Продовжили вивчати, узагальнювати та поширювати досвід роботи колег з реалізації власних методичних проблем.
Методична робота здійснюється переважно в нетрадиційній формі, зокрема у формі педагогічного кола, методичного калейдоскопу, лекторіїв, тренінгів, круглих столів, педагогічних гостин, методичного марафону, аукціону методичних ідей, семінарів-практикумів тощо.
Згідно з планом роботи МО початкових класів у І семестрі відбулося 2 засідання.
На 1 засіданні в серпні 2024 року було узгоджено поставлені завдання на рік, опрацьовано нормативно-правові документи, погоджено календарні планування на 2024-2025 навчальний рік та практично ознайомлено з питаннями теми «Організаційно - методичні аспекти освітньої діяльності в НУШ на 2024/2025 навчальний рік. Освіта України в умовах воєнного стану».
У жовтні місяці був проведений методичний марафон з теми: «Як навчатися офлайн або онлайн і дбати про безпеку усіх учасників освітнього процесу?»
На засіданні було опрацьовано «Електронні освітні ресурси для Нової української школи» ( доповідач Резніченко Н.В.); на методичному лекторії опрацювали тему «Умови ефективної організації дистанційного навчання в НУШ. Види робіт та онлайн-сервіси » (доповідач Протасова О.Ю.); «Застосування сервісів Google у професійній діяльності вчителя. Створення персонального сайту вчителя» ( практикум Шумак Н.Г.); опрацювали цікавинки із методичної скриньки «Організація діагностики та контролю знань засобами комп’ютерного тестування у синхронному режимі»
( доповідач Снєгова О.В.)
Під час практичного заняття колеги обмінялися досвідом роботи з теми « Інструменти для зворотнього зв’язку під час дистанційного навчання» (доповідач Антанесян А.С. розробила та презентувала пам’ятку « Навчаю дистанційно!»), Деморацька Г.І. познайомила колег із практичними інструментами з теми «Домашні завдання та уроки онлайн – нові цифрові інструменти для ефективного управління навчанням».
Крім того вчителі поділилися досвідом використання в роботі сучасних педагогічних технологій, провели обговорення відкритих уроків, продемонстрували сучасні підходи в роботі з дітьми з особливими потребами тощо. Членами МО було опрацьовано «Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів в НУШ» та питання сертифікації вчителів.
В самоосвітній роботі вчителі- члени МО опрацювали:
- рекомендації «Як створити і провести квест-урок»:
https://naurok.com.ua/post/navchalniy-kvest-navchati-shukati-grati;
- вебінар «Методика створення та проведення навчальних квестів»:
https://naurok.com.ua/webinar/metodika-stvorennya-ta- provedennya-navchalnih-kvestiv;
- статтю «Інтегровані уроки : від теорії до практики»:
https://naurok.com.ua/post/integrovani-uroki-vid-teori-do-praktiki.
З метою піднесення престижу української мови, виховання у молодого покоління українців поваги до свого народу, рідної мови і традицій, виявлення творчо обдарованої молоді, розвитку її потенціалу, підвищення рівня загальної мовної культури в листопаді місяці була проведено Тиждень української писемності та мови, під час якої вчителями кафедри були проведені інформаційні хвилинки, мовознавчі квести,мовні конкурси тощо.
На третьому засіданні в грудні місяці було опрацьовано питання «Інноваційні технології . Доцільність та практичне застосування в освітній діяльності», на якому вчителі обмінялись досвідом роботи з питань:
- «Створення умов для розвитку креативності дітей в НУШ». Новітні підходи в навчанні молодших здобувачів освіти.( доповідач Дабич А.В.);
- Застосування новітніх підходів при організації навчальної діяльності першокласників (Антанесян А.С.),
- Розвиток навчального співробітництва на уроках в початковій школі за системою розвивального навчання ( Деморацька Г.І.)
Разом з тим, обговорили результати проведених олімпіад, зазначили типові помилки та недоліки, визначили на майбутнє приорітетні напрямки в роботі з обдарованими учнями, проаналізували відкриті уроки та виховні заходи.
Крім того, на базі навчального закладу в І семестрі було проведено І етап Міжнародного мовного конкурсу знавців української мови ім. Петра Яцика в якому взяли участь 16 здобувачів освіти та 15 учнів в олімпіаді з математики.
Переможцями 1 етапу конкурсу знавців української мови визнані такі учні:І місце Бородавкін Олександр, 4-А клас (35,5 б) - вчитель Городецька О.Л.;ІІ місце Голик Міла, 4-А клас (34,5 б.) - вчитель Городецька О.Л.;
ІІІ місце Мамалат Богдан, 4-Б клас (34 б).- вчитель Снєгова О.В.
Переможцями олімпіади з математики визнані такі учні: І місце Пономаренко Богдан 4-В клас (22 б.) – вчитель Дабич А.В., ІІ місце Дроженко Захар 4-В клас (21,5 б.) – вчитель Дабич А.В.; ІІІ місце Козирєва Софія 4-Б клас (21 б.).- вчитель Снєгова О.
Найкращі з даних учнів стали учасниками ІІ етапу цих заходів.
На засіданнях МО вчителі розглядали і затверджували тексти контрольних робіт, аналізували результати і пропонували шляхи подолання труднощів у навчанні молодших школярів та ліквідації прогалин з навчальних предметів. Вчителі постійно демонструють у своїй педагогічній діяльності різноманітність форм методичної роботи та навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в освітньому процесі.
Відповідно до поставлених на рік завдань, вчителі початкових класів протягом І семестру брали активну участь в роботі МО та в супутніх заходах щодо підвищення свого фахового рівня: розробляли онлайн уроки, проходили навчання та виконували тестові завдання з навчальних предметів на різних навчальних платформах, готувалидоповіді, міні-презентації до уроків та творчі звіти з досвіду роботи, проводили відкриті уроки, виховні заходи, старанно виконували свої доручення.
Серед шляхів підвищення фахової майстерності педагогів найдієвішими є самонавчання та курсова перепідготовка.
Так, педагоги обирають навчання, відповідно до плану-графіку КОІППО, обирають семінари і тренінги для навчання на різних платформах, отримують сертифікати. Колектив вчителів початкової школи Академічної гімназії успішно вирішує поставлені завдання.
В цілому робота методичного об'єднання вчителів початкових класів за 1 семестр може бути визнана задовільною. Рівень кваліфікації педагогів МО відповідає пред'явленим вимогам і постійно підвищується.