Аналіз роботи педагога-організатора за І семестр 2023-2024 н.р.

Posted in Педагог-організатор

Аналіз роботи педагога-організатора

 

 Головною метою сучасної загальної освіти в Україні є виховання свідомого громадянина-патріота держави, формування життєво-компетентної особистості, здатної до життєдіяльності в полікультурному соціумі. 

Згідно з основними викликами сьогодення, школи ХХІ століття – це передусім відкрита виховна система, спрямована на виховання дитини як суб’єкта особистісного життя й успіху, оволодіння учнем життєвою компетентністю.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи у закладі розроблено план виховної роботи школи, план педагога-організатора, плани роботи класних керівників у яких заплановані заходи, щодо здорового способу життя, патріотичного, морального, екологічного, трудового, культурного, правового, інтелектуального виховання здобувачів освіти відповідно до загальношкільної виховної проблеми: «Формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства», проблеми, над якою працює педагог-організатор: «Формування творчої, соціально активної особистості шляхом залучення до участі у роботі учнівського самоврядування».

Здобувачі освіти гімназії беруть активну участь в громадському житті гімназії та класів. Діти є досить активними та охоче беруть участь у конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класних керівників та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій. 

 Поряд із традиційними формами роботи з громадянського виховання значне місце посідає шкільне самоврядування. На початку навчального року відбулися вибори Голови Ради учнівського самоврядування. Із 5 заявлених кандидатів здобувачі освіти обрали на цю посаду учня 7 класу –Кравченка Ростислава. Виборам передували тренінг для кандидатів на виявлення лідерських якостей та дебати між кандидатами, які дали змогу виборцям більше дізнатись про кандидатів, ознайомитись з їх передвиборчими програмами, поспілкуватись та зробити свій свідомий вибір.

 Протягом першого семестру активно працювало самоврядування гімназії.

 Два рази на тиждень відбувалися збори старостату, на яких обговорювались нагальні проблеми, розподілялись доручення. Засідання учнівської ради відбувалося за можливості. 

Поле дії учнівського самоврядування – забезпечення порядку, організація чергування в школі, класних кімнатах, дозвілля на перервах, проведення, виставок, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог організація роботи щодо збереження шкільного майна, підручників, благоустрою території школи, участь в гуртках, секціях, підготовка та проведення конкурсів, свят. 

Щомісячно поновлювалась інформація на стенді учнівського самоврядування.

Лідери шкільної ради тісно співпрацювали з педагогом-організатором, соціально-психологічною службою та керівниками гуртків ДЮЦ, брали активну участь у всіх заходах, відвідували заходи організовані міським Парламентом дітей.

Діяльність учнівського самоврядування у І семестрі 20232-2024 навчального року була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи.

З початку навчального року пріоритетними напрямками діяльності членів учнівського самоврядування були: виховання в учнів громадянських якостей, патріотизму; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності співпраці з батьківським комітетом, дитячими та громадськими організаціями; передача досвіду організаторської роботи, формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів. 

Члени учнівського самоврядування на засіданнях та для молодших школярів проводили заходи щодо новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі брали активну участь в громадському житті гімназії, організації та проведенні свят, конкурсів, створенні дитячих проектів, акцій, брали активну участь у популяризації здорового способу життя; допомагали вчителям фізичної культури у проведенні спортивних змагань, суддівстві. 

Старости класів своєчасно доносили інформацію та розподіляли доручення у класах, відповідально ставились до участі у акціях «Лист пораненому» та «Повертайся живим!», «Кришечки здавайтесь!», «Свічка Перемоги!»;

Члени учнівського самоврядування долучались до проведення класних годин, інформаційних хвилин, виставок плакатів та малюнків до календарних та пам’ятних дат. 

Для підтримки морального духу українських воїнів долучилися до участі в обласній акції «Квіти для ЗСУ», а також до проведення ярмарків направлених на допомогу армії. 

Представники учнівського самоврядування закладу взяли участь у Різдвяному ярмарку, кошти з якого направили на придбання необхідного спорядження 

 та вручили його військовим.

Активно працювали над проведенням фестивалю патріотичної пісні «Пісня єднає нас!» для учнів 7-9 класів та патріотично-спортивного свята «Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух!» для учнів 5-6 класів.

Велику увагу члени учнівського самоврядування приділяли вихованню екологічної культури та гуманного ставлення до тварин у здобувачів освіти: взяли участь у Всеукраїнській акції «Хеппі Гав для Сірка» та допомогли благодійній організації «Бім» кормом, ліками, теплими речами; допомагали молодшим школярам долучитися до акції «Годівничка для синички»; проводився збір макулатури «Збережи дерево!». Здобувачі освіти долучались до волонтерської роботи: це і допомога хворому хлопчикові, учневі 5 класу, і виготовлення окопних свічок, і збір пластикових кришечок, баночок; зустрічались та співпрацювали з волонтерами міста. Так у початкових класах було проведено лотерею, кошти з якої передали волонтерам для потреб армії.

 У рамках щорічної акції «16 днів проти насильства» соціально-психологічною службою, за участю членів учнівського самоврядування відбулися заходи, спрямовані на привернення уваги учнівської молоді до проблем подолання насильства в сім’ях, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок, жорстокого поводження з дітьми, формування в свідомості школярів нетерпимого ставлення до насильства.

 У напрямку морально-правового виховання проводились заходи до Тижня толерантності і добрих справ «Толерантність – мистецтво співжиття» - (флешмоб «Толерантність- це…»; Тижня правознавства та превентивного виховання «Великий дім – держава, лад у ньому - закон».

 Члени учнівського самоврядування взяли участь у челенджі, до Міжнародного дня миру «Я голосую за мир!» та провели інтерв’ю у початковій школі «Що для тебе означає слово «мир»?».

 Проведено години спілкування на тему «Стоп булінг» й месседж учасників учнівського самоврядування та психолога «Зупинимо булінг всі разом».

 В цілому роботу Ради учнівського самоврядування за І семестр можна визнати задовільною.

 Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до організаційної роботи, підготовки різноманітних заходів у школі, ефективної комунікації з усіма учасниками навчально-виховного процесу. 

 Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню у І семестрі було: забезпечення реальних прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу. 

 У ІІ семестрі 2023-2024 навчального року учнівське самоврядування працюватиме над вирішенням наступних завдань:

- удосконалення роботи учнівського самоврядування;

- розвиток інтелектуальних здібностей;

- вироблення культури поведінки у здобувачів освіти, господарських якостей, бережливого ставлення до шкільного майна;

- організація змістовного відпочинку школярів.