Аналіз виховної роботи закладу за 2023-2024 навчальний рік

Posted in Педагог-організатор

maxresdefault

 

Аналіз виховної роботи закладу

 за 2023-2024 навчальний рік

Протягом 2023-2024 навчального року виховну роботу гімназії було організовано з урахуванням основних положень Конституції України згідно з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про мови в Україні», «Про охорону дитинства», «Про попередження насильства в сім'ї», інформаційними матеріалами «Про деякі питання  організації виховного процесу у 2023-2024 н. р. щодо формування у дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, національно-патріотичного виховання, профілактики булінгу (цькування), кримінальних правопорушень, вживання наркотичних i психотропних речовин, запобігання домашньому насильству, торгівлі людьми тощо.» (Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 07.08.2018 №1/9-486) 

Засадами державної політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання, виховання та розвитку ( ст. 6 Закону України «Про освіту»). Серед основних завдань з виховного напрямку - національне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і виховання дітей.

Виховання органічно поєднане з процесом навчання дітей, опанування основами наук, багатством національної і світової культури.

У Новій українській школі виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу у закладах освіти і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина, принципах, визначених Законом України «Про освіту", та спрямовуватися на формування: відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;  поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою; патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу; усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України; усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;

громадянської культури та культури демократії; культури та навичок здоровогоспособу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля; прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;

культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

Єдність навчання, виховання і розвитку учнів забезпечується спільними зусиллями всіх учасників освітнього процесу.

 Характер виховання повинен передбачати глибоке розуміння педагогом природи вихованців, їх індивідуальних рис і можливостей, поваги до особистості дитини; постійно дбати про її гармонійний розвиток, встановлення взаємин співробітництва у навчально-виховному процесі.

Успіх виховного процесу залежить від відносин між вчителем і учнем, які повинні будуватися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Для вирішення завдань розроблено план виховної роботи школи та план педагога-організатора, у яких заплановані заходи, щодо здорового способу життя, патріотичного, екологічного, культурного, правового, інтелектуального виховання здобувачів освіти відповідно до загальношкільної виховної проблеми: «Формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства», проблеми, над якою працювала педагог-організатор «Формування творчої, соціально активної особистості шляхом залучення до участі у роботі учнівського самоврядування».

  Управління виховною роботою у закладі здійснюють педагог-організатор Богданова С.В., соціальний педагог Орєшкова І.В., практичний психолог Мезенцева О.В., завідувачка ДЮЦ «Сузір’я» Кадет Ю.О.; працюють два методичні об’єднання класних керівників:

1 – 4 класів – керівник Росчислав Тетяна Вікторівна

5 – 11 класів – керівник Кураксіна Оксана Ігорівна

Питання організації виховної роботи розглядалися на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові, засіданнях методичних об’єднань класних керівників.

 Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив гімназії орієнтується на нормативно – правову базу з питань виховної роботи.

 Для  реалізації  завдань був розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи класних керівників.

 Ці плани охоплюють всі напрямки виховання:  патріотичне, морально-правове,  художньо-естетичне,  трудове, фізичне,  екологічне,  превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси.

Велику увагу в своїй роботі педагогічний колектив приділяв вихованню у своїх учнях моральних якостей: доброзичливості, поваги до людської гідності, милосердя, доброти, толерантності, потреби в емоційному та духовному контакті з людьми, потреби у самоповазі, патріотизму, національної самосвідомості, розуміння приналежності до українського народу.

 В основу діяльності гімназії покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

З метою організації зайнятості учнів, забезпечення повноцінного всебічного розвитку учня, розумового естетичного, фізичного та розвитку природних здібностей створена система особистісного підходу.

 На початку навчального року здобувачів освіти ознайомили з правилами внутрішнього розпорядку школи, проінформували про використання мобільних телефонів та заборону тютюнопаління, споживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин.

 Постійно проводились заходи щодо інформування  про новини та найважливіші події у  гімназії, у державі, у світі; проводився аналіз відвідування учнями занять та результатів атестації.  

 Взаємодія  з  учнями  здійснювалася  на  основі  особистісно-орієнтованого  підходу  до  кожної  дитини, що  сприяло  глибокому  вивченню  її  індивідуальних особливостей  і  якостей, розкриттю  здібностей.

 Національно-патріотичне виховання є складовою виховного процесу, головною метою якого є набуття молодими громадянами соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина Української держави.

Класні керівники 1-9 класів акцентували увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій, а і у прагненні жити в Україні, розумінні необхідності дотримання конституційних та правових норм, володінням державною мовою, шанобливим ставленням до історії, культури та традицій українського народу.

 Здобувачі освіти гімназії беруть активну участь в громадському житті школи і класу. Результатом роботи співпраці класних керівників та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій.

Протягом навчального року в гімназії були проведені такі заходи:

День знань – «Ти як?Повертаємось до школи». Ми – українці: честь і слава незламним!». 

З метою популяризації здорового способу життя серед здобувачів освіти проходив Олімпійський тиждень «Спортом займатися – здоров’я набиратися», у рамках якого було проведено багато заходів, серед яких:

«Веселі старти» серед команд 5-х класів;

Змагання з футболу, футзалу для 6-7 класів;

Змагання команд з волейболу 8-9 класів;

Виставка малюнків на тему «Спорт- це життя!».

Команди закладу з футболу, волейболу, баскетболу під керівництвом вчителів фізичної культури брали участь у міських змаганнях та виборювали призові місця.

Під час проведення декади антиалкогольної, антитютюнової  та антинаркотичної пропаганди «Якщо хочеш бути здоровим – будь!» класні керівники провели години спілкування: «Життя і здоров’я –  найдорожче, що є у людини», «Здоровий дух у здоровому тілі», «Турбота про здоров'я - обов'язок кожного», «Бережи одяг, доки новий, а здоров'я, доки молодий»,  інформаційні хвилинки «Якщо хочеш бути здоровим», «Твоє здоров'я  у твоїх руках», «Краса і здоров'я» «Ми - діти з планети здоров'я», «Здоров'я — це сучасно», «Спорт – грація, сила, здоров’я»; молодші школярі малювали малюнки на задану тему.

З метою попередження  нещасних випадків  та збереження життя дітей змістовно  та з користю пройшли заплановані Тижні знань безпеки життєдіяльності:

Тиждень безпеки дорожнього руху в умовах воєнного стану «»Правила дорожні-корисні для кожного!»,  Тиждень протипожежної безпеки «Навчіться сьогодні, щоб бути в безпеці і вижити завтра…» ( пожежна безпека в умовах воєнного стану), Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Здоров’я – це благо дане нам природою», Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Дарма не бійся, але стережися!», Тиждень знань безпеки життєдіяльності «Правила для пішоходів шануватимуть люди - скрізь тоді порядок буде!» під час яких мали  просвітницькі та практичні зустрічі з працівниками ДСНС,  патрульної поліції, відвідували практичні заняття у  «мобільному класі безпеки».

Педагогічний колектив  відповідально ставився до проведення заходів, спрямованих на безпеку життєдіяльності здобувачів освіти, адже життя та здоровя дітей є найвищою цінністю.

Велика увага приділялась національно-патріотичному вихованню.

 У період війни, яку російська федерація розв'язала і веде проти України, виникає нагальна необхідність переосмислення зробленого і здійснення системних заходів, спрямованих на посилення національно-патріотичного виховання дітей та молоді.

Саме тому, на початку 2023-2024 навчального року ми визначили основні стратегії нашої діяльності в цьому напрямі, а саме:

 1. Головний урок сьогоднішнього дня — урок патріотизму.

2. Прийняти європейські цінності, але зберегти українську ідентичність.

3. Патріотизм має бути діяльним.

 4. Учитель — носій моральних цінностей.

 5. Говоримо українською!».

6. Захист Вітчизни — почесний обов’язок кожного.

Було складено план  заходів з національно-патріотичного виховання, який протягом навчального року педагогічний колектив активно втілював у життя. Проведено: Тиждень національної свідомості«Прийди до серця, Україно, благослови добром мене…»;

Тиждень вшанування мужності і героїзму захисників незалежності України «Козацька держава – наша гордість і слава» .

Години мужності із використанням мультимедійних технологій, присвячені визволенню України від німецько-фашистських загарбників «Цих днів не змовкне слава!»:«Вічна пам'ять героям»;

Тиждень військово-патріотичного виховання та юного захисника України.

«Українська армія – школа гарту і мужності».

До Дня Гідності та Свободи класними керівниками були проведені тематичні виховні години, бесіди.

 Заклад долучився до проведення міського  флешмобу під хештегом #Гідністьтасвобода.

 Протягом року проводилися виховні години, Єдині уроки,  брейн-ринги, флешмоби тощо в рамках відзначення календарних   пам’ятних дат.

Тривала пошукова робота про учнів закладу, які загинули захищаючи Україну від російського агресора. Було оформлено куточок пам’яті «Вони віддали життя за Україну».

Надавалася волонтерська допомога пораненим бійцям, які проходили лікування та реабілітацію у лікарнях міста.  Здобувачі освіти 2-Б класу відвідували поранених  на постійній основі, привозили їм смаколики, листівки зі словами  підтримки.

 Задля допомоги армії була регулярна співпраця з волонтерськими організаціями міста: «Вулик», Кроп-хаб» тощо. Організовувались та проводились тематичні виховні заходи щодо відзначення Дня Захисників та Захисниць України.  Здобувачі освіти із задоволенням та відповідальністю ставились до виготовлення поробок,  оберегів малюнків, написання листів воїнам, брали участь в акціях «Лист пораненому», «Повертайся живим!», «Великодня  листівка».

До Дня пам'яті жертв голодоморів проводились класні години ;  здобувачі освіти  взяли участь у Всеукраїнській акції "Запали свічку"; проведено уроки пам’яті «Бабин Яр – місце забуття і місце пам’яті».

Проведено класні години,  інформаційні хвилини, виставки плакатів та малюнків, присвячених Дню Збройних Сил України.

Велика увага приділялась заходам щодо виховання поваги до Конституції України, державних символів – Герба, Прапора, Гімну. Класні колективи взяли участь у флешмобі на краще виконання Державного Гімну.

Педагогічний, учнівський та батьківський колективи закладу брали активну участь в обласних акціях «Квіти для ЗСУ», «Зараз дрон-потім квіти», Різдвяному та Великодньому ярмарках спрямованих на допомогу ЗСУ.

  Актив учнів проводив зустрічі з військовими. Незважаючи на брак часу, захисники  завжди раді  спілкуванню з нашими дітьми. Учні передають на передову обереги, малюнки, листи подяки, смаколики та висловлюють безмежну вдячність. Зустрічі проходять у теплій атмосфері.

На постійній основі відбувалися акції «Кришечки здавайтесь», «Свічка Перемоги»,  «Тепло для Харкова», збір скляних банок для виготовлення тушкованки, теплих речей для військових.

Здобувачі освіти  початкових класів теж долучались до волонтерської роботи. Для них волонтеркою  благодійної організації «Серця матерів» було проведено лотерею, кошти з якої передали для потреб армії.

В умовах постійних тривог вдалося організувати та провести два потужних патріотичних  заходи:  спортивно-патріотичне свято для здобувачів освіти 5-6 класів «Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух» та фестиваль патріотичної пісні «Пісня єднає нас!» для  здобувачів освіти  7-9 класів , під час яких вони продемонстрували силу єдності, свою підтримку  та вдячність військовим.

Здобувачі освіти взяли участь у Всеукраїнському фотоконкурсі «Моя Україно!».

   З метою виховання відповідального ставлення до рідної мови були проведені тематичні виховні заходи в класах; виховні години до Дня української мови та писемності, вікторини, квести; здобувачі освіти взяли участь у загальнонаціональному диктанті Єдності.

Протягом навчального року велась робота у бібліотеці закладу: проводились бібліотечні уроки та виставки літератури до пам’ятних дат.

Але наступного навчального року працівникам бібліотеки необхідно  частіше відвідувати класи та проводити більше різних тематичних заходів для учнів не тільки початкових класів, а й  5-9 класів.

Велика увага приділялась вихованню екологічної культури та гуманного ставлення до тварин. Класні керівники проводили уроки доброти; протягом року тривали еко-акції «Кришечки здавайтесь!», «Свічка Перемоги»; «Здай батарейку-збережи планету!», збір макулатури  «Збережи дерево!», «Нагодуй зимуючих  пташок», «Зустрічаємо птахів!», здобувачі освіти взяли участь у  Всеукраїнських акціях «Хеппі Гав для Сірка» та « Хеппі  Няв для Мурчика»: допомогли благодійній організації «Бім» кормом, ліками, теплими речами.

Екологічне виховання здійснюємо в загально-виховному процесі навчально-виховної роботи із залученням до неї не тільки учнів, а їхніх батьків. Так, в рамках Всеукраїнської акції «День зустрічі птахів» школярі, з допомогою батьків, що надає нашій роботі системності, створюють «пташині містечка» для підгодівлі птахів взимку, виготовляють шпаківні для їх гніздувань навесні та активно беруть участь в святі зустрічі птахів.

Така спільна праця дозволяє значно підвищити педагогічну результативність подібної діяльності учнів, потребує від учителя й учнів постійного пошуку, надихає на дію, підтримує бажання працювати, сприяє формуванню в учнів екологічно активної позиції, прагненню діяти для збереження довкілля задля сталого розвитку суспільства та позитивного сприйняття майбутнього.

Здобувачі освіти брали участь у конкурсі «Створи красиве і корисне з речей, що втратили своє призначення». Під час проведення таких форм роботи у школярів формуються поняття та уявлення про довкілля, відчуття особистої причетності до збереження природних багатств, екологічної культури. 

Команда 8-х класів на чолі з учителем біології Шнурковим В.Ю. взяла участь   у конкурсі екологічних агітбригад «Земля- наш дім!» та виборола ІІІ місце серед команд міста.  

Багато заходів було присвячено Дню Землі.

До річниці Чорнобильської трагедії було проведено ряд заходів, зокрема: інформаційні хвилини, виставки малюнків, обговорення, метою яких було донести дітям інформацію про необхідність дбати про навколишнє середовище, бути відповідальними господарями землі, щоб подібні трагедії не повторювались.

У рамках проведення Національного  тижня енергозбереження «Економно жити – себе і державу збагатити» проведено бесіди про збереження тепла і раціональне використання електроенергії «Заощаджуй в школі, вдома», «Збережемо енергію разом!», «Роль енергії в нашому житті та існуванні планети», «Економно жити – себе і державу збагатити», «Електроенергія. Звідки вона береться та як її заощадити?»

П’ятихвилинки «Бережи енергію в класі і вдома», виставка малюнків.

Класні керівники, члени учнівського самоврядування долучались до проведення класних годин,  інформаційних хвилин, виставки плакатів та малюнків до всіх пам′ятних дат.

Діти брали участь у міських конкурсах малюнків та плакатів «Молодь тестує якість», «Війна очима дітей», конкурсі відеоробіт, плакатів на тему: «Моє здорове харчування», у  обласному конкурсі ессе  на тему: «Щоб здоровими зростати, корисну їжу треба вживати»  учениця 7-А класу Іванова Олександра зайняла ІІ місце.

У рамках щорічної акції «16 днів проти насильства» соціально-психологічною службою, за участю членів учнівського самоврядування відбулися заходи, спрямовані на привернення уваги учнівської молоді до проблем подолання насильства в сім’ях, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок, жорстокого поводження з дітьми, формування в свідомості школярів нетерпимого ставлення до насильства.

У напрямку морально-правового виховання проводились заходи до Тижня толерантності  і добрих справ «Толерантність – мистецтво співжиття» таТижня правознавства та превентивного виховання «Великий дім – держава, лад у ньому - закон».

Члени учнівського самоврядування виготовили «Дерево толерантності»,  взяли участь у челенджах «Толерантність – це..»,  «Я голосую за мир!» до міжнародного Дня миру, «Ми –проти плагіату» до Тижня академічної доброчесності; проведено години спілкування на тему «Стоп, булінг!» й месседж учасників учнівського самоврядування та психолога «Зупинимо булінг всі разом».

Для кожної молодої людини вибір професії – друге народження, яке багато в чому визначає подальшу долю. Важливо, щоб учнівська молодь була готова до цього відповідального кроку.

Протягом року  систематично проводилась профорієнтаційна робота, зустрічі з представниками навчальних закладів міста та України, оформлювались тематичні інформаційні стенди, інформаційний куточок «Поради психолога»,  анкетування щодо вибору майбутньої професії;  здобувачі освіти 8-9 класів брали участь у днях відкритих дверей навчальних закладів, профорієнтаційній зустрічі-екскурсії Школи програмування ШІ ++, міських профорієнтаційних змаганнях «Обери профіль своєї мрії» для дев′ятикласників та отримали сертифікат півфіналіста,  міському турнірі-вікторині з політехнічних наук, заходах  з профорієнтації організованих міським Парламентом дітей.    

   Вся виховна робота у закладі відбувалась у тісній співпраці з класними керівниками, працівниками  дитячо-юнацького центру «Сузір′я» на чолі з Кадет Ю.О., соціально-психологічною службою  закладу:  практичним психологом Мезенцевою О.В. та соціальним педагогом Орешковою І.В.

       Багато учнів закладу  залучені до шкільних гуртків - фольклорного гуртка , вокального гуртка,  «Умілі рученята», гуртка бандуристів, хореографічного гуртка, які діють при гімназії в позаурочний час.

Керівники гуртків залучають до роботи в гуртках дітей з проблемних сімей, дітей із особливим характером, дітей ВПО.

Обдаровані  вихованці брали участь у конкурсах на рівні гімназії, міста, області та всеукраїнських конкурсах.

       Поряд із традиційними формами роботи з громадянського виховання значне місце посідає шкільне самоврядування. Протягом навчального року активно працювала Рада самоврядування школи. Поле дії учнівського самоврядування – забезпечення порядку, організація чергування в школі, класних кімнатах, дозвілля на перервах, проведення загальношкільних лінійок, виставок, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог, організація роботи щодо збереження шкільного майна, підручників, благоустрою території школи, участь в гуртках, секціях, підготовка та проведення конкурсів, свят.

На початку навчального року  відбулися вибори Голови Ради  учнівського самоврядування. Із 5 заявлених кандидатів здобувачі освіти обрали на цю посаду учня 7 класу –Кравченка Ростислава. Виборам передували тренінг для кандидатів на виявлення лідерських якостей та дебати між кандидатами, які дали змогу виборцям більше дізнатись про кандидатів, ознайомитись з їх передвиборчими програмами, поспілкуватись та зробити свій свідомий вибір.

Протягом року активно працювало  самоврядування школи. Два рази на тиждень відбувалися збори старостату, на яких обговорювались нагальні проблеми, розподілялись доручення. Засідання учнівської ради відбувалося за можливості.

Щомісячно поновлювалась інформація на   стенді учнівського  самоврядування.

Лідери шкільної ради тісно співпрацювали з педагогом-організатором,  соціально-психологічною службою та ДЮЦ,  були активними учасниками всіх загальношкільних заходів, відвідували заходи організовані міським Парламентом дітей.

Діяльність учнівського самоврядування у 2023/2024 навчальному році була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи, визначеними Державною національною програмою «Освіта («Україна ХХІ століття»).

На початку навчального року пріоритетними напрямками діяльності членів учнівського самоврядування були: виховання в учнів громадянських якостей; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної  роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості, дитячими та громадськими організаціями, підприємствами міста; передача досвіду організаторської роботи, формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів  ІКТ.

Інформація про всі проведенні заходи була розміщена на сайті  закладу,  на сторінці  Фейсбук, та на сторінці Управління освіти  Кропивницької міської ради  у Telegram.

Отже, аналіз    виховних  заходів  показав, що  виховна  робота  проводиться  на  належному  рівні, використовуються  сучасні  технології  виховання  учнів: соціальне  проектування, колективні  творчі  справи, навчально-виховні  проекти, технологія  самовиховання  і  саморозвитку.

У 2023-2024 навчальному році активно діяли методичні об’єднання класних керівників 1 – 4 класів   та 5 – 9 класів.

Проведено ряд засідань, на яких розглянуто такі питання:  Особливості організації виховного процесу в 2023–2024 навчальному році, планування виховної роботи у закладі, огляд сучасної літератури з питань виховання.  Методичними  об’єднанням класних керівників було  затверджено план роботи на рік,  розглянуто методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України, щодо основних напрямків діяльності класного керівника, положення про класного керівника.  Проводився аналіз участі класних колективів позакласних заходах. Розглядались питання обміну досвідом роботи класних керівників.

Всі класні керівники дотримувались плану виховної роботи в своєму класі, систематично проводили години спілкування, бесіди та інструктажі.

Проведені бесіди та інструктажі зафіксовані у відповідних журналах.

 Згідно плану проводилась робота соціальної служби школи: практичним психологом проводилась діагностична робота, корекційно-розвивальні заняття, індивідуальні та групові консультації для учнів і батьків, профілактично-просвітницькі заходи.  Також  проводились заходи та просвітницька робота  працівниками бібліотеки.

Підсумовуючи, слід зазначити, що здобувачі освіти закладу протягом 2023-2024 н. р. були задіяні в навчально-виховному процесі, мали доручення, були залучені до роботи гуртків, спортивних секцій.

Отже, можна зазначити, що виховна діяльність у школі проводиться на належному рівні, але поряд з позитивними моментами ще має деякі недоліки, над якими потрібно спільно працювати і вчителям, і учням, і батькам.

 Висновки: Виходячи з вищезазначеного вважати виховну роботу за 2023-2024 н. р. такою, що знаходиться на достатньому рівні.

 Перспективи виховної роботи на 2024-2025 н. р.

  1. Педагогу-організатору

 1.1. Скласти план виховної роботи на 2024-2025 навчальний рік.

1.2. Продовжити роботу по організації та участі як класних колективів, так і окремих учнів школи у позакласних та позашкільних виховних заходах.

1.3. Активізувати роботу учнівського самоврядування закладу по залученню здобувачів освіти до активного шкільного життя.

 2. Соціально-педагогічній службі урізноманітнити способи впливу на учнів, які мають девіантну поведінку.

2.1. Залучити таких дітей до активного шкільного життя.

2.2. Активізувати роботу з профілактики правопорушень серед учнівської молоді.

 2.3.Посилити профілактичну роботу по недопущенню жорстокості та насильства серед неповнолітніх.

2.4. Контролювати стан відвідування учнями школи навчальних занять. Вживати невідкладних заходів щодо попередження пропусків без поважних причин, тісно співпрацювати з відповідними службами.

3. Класним керівникам 1-9 класів:

 3.1. Продовжити роботу по організації виховного процесу на основі вивчення та розвитку здібностей учнів.

 3.2. Спільно з працівниками соціально-психологічної служби здійснювати постійний моніторинг учнівського середовища з метою вчасного виявлення та надання необхідної допомоги при захисті інтересів неповнолітніх.

3.3. Систематично підтримувати тісний зв’язок з родинами учнів в яких виховуються учні, схильні до правопорушень, залучати батьків до участі в роботі Ради профілактики правопорушень.

3.4. Готуючись до проведення виховних годин, активно залучати до підготовки учнів, батьків, урізноманітнити форми проведення заходів, використовуючи інноваційні технології.

3.5. Активізувати  та налагодити роботу осередків учнівського самоврядування у класах.

4.Керівникам гуртків:  

4.1.Будувати свою роботу на основі результатів діагностики інтересів та запитів вихованців.

4.2. Залучати талановитих дітей до участі в різноманітних конкурсах, турнірах, змаганнях.