Аналіз роботи педагога-організатора за 2023-2024 навчальний рік

Posted in Педагог-організатор

teorii liderstva

 

Аналіз роботи педагога-організатора

за 2023-2024 навчальний рік

  Головною метою сучасної загальної освіти в Україні є виховання свідомого громадянина-патріота держави, формування життєво компетентної особистості, здатної до життєдіяльності в полікультурному соціумі.

Згідно з основними викликами сьогодення, школи ХХІ століття – це передусім відкрита виховна система, спрямована на виховання дитини як суб’єкта особистісного життя й успіху, оволодіння учнем життєвою компетентністю.

Виконуючи завдання і реалізуючи основні принципи виховної роботи у закладі  розроблено план виховної роботи школи,  план педагога-організатора, плани роботи класних керівників у яких заплановані заходи, щодо здорового способу життя, патріотичного, морального, екологічного, трудового, культурного, правового, інтелектуального виховання здобувачів освіти відповідно до загальношкільної виховної проблеми: «Формування творчої особистості, соціально активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства», проблеми, над якою працює педагог-організатор: «Формування творчої, соціально активної особистості шляхом залучення до участі у роботі учнівського самоврядування».

Здобувачі освіти гімназії беруть активну участь в громадському житті гімназії  та класів. Діти є досить активними та охоче беруть участь у конкурсах і змаганнях. Результатом роботи співпраці класних керівників, педагога-організатора та активу учнівського самоврядування є демократичні стосунки у колективі, організація та проведення свят, виховних годин, конкурсів, екскурсій, походів на природу, створення дитячих проектів, акцій.

Поряд із традиційними формами роботи з громадянського виховання значне місце посідає шкільне самоврядування. На початку навчального року  відбулися вибори Голови Ради  учнівського самоврядування. Із 5 заявлених кандидатів здобувачі освіти обрали на цю посаду учня 7 класу –Кравченка Ростислава. Виборам передували тренінг для кандидатів на виявлення лідерських якостей та дебати між кандидатами, які дали змогу виборцям більше дізнатись про кандидатів, ознайомитись з їх передвиборчими програмами, поспілкуватись та зробити свій свідомий вибір.

 Протягом навчального року активно працювало учнівське  самоврядування гімназії «Максимум».

 Два рази на тиждень відбувалися збори старостату, на яких обговорювались нагальні проблеми, розподілялись доручення. Засідання учнівської ради відбувалося за можливості.

Поле дії учнівського самоврядування – забезпечення порядку, організація чергування в школі, класних кімнатах; дозвілля на перервах та у позаурочний час; проведення, виставок; контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог; організація роботи щодо збереження шкільного майна, підручників; благоустрою території школи; участь в гуртках, секціях;  підготовка та проведення конкурсів, свят.

Щомісячно поновлювалась інформація на   стенді учнівського  самоврядування.

Лідери шкільної ради тісно співпрацювали з педагогом-організатором,  соціально-психологічною службою та керівниками гуртків  ДЮЦ, брали  активну участь у всіх заходах.

Ростислав Кравченко та Анастасія Лісяна  протягом року відвідували заходи організовані міським Парламентом дітей.

Діяльність учнівського самоврядування у 2023-2024 навчальному році була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи.

Впродовж  навчального року пріоритетними напрямками діяльності членів учнівського самоврядування були: виховання в учнів громадянських якостей, патріотизму; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності співпраці з батьками, дитячими та громадськими організаціями; передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей; створення умов для ефективного формування моральної культури учнів, дотримання академічної доброчесності.

Члени учнівського самоврядування на зборах старостату та для молодших школярів проводили заходи щодо новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі; брали  активну участь в громадському житті гімназії,   організації та проведенні свят, конкурсів, створенні дитячих проектів, акцій, брали активну участь у популяризації здорового способу життя; допомагали вчителям фізичної культури у проведенні спортивних змагань, суддівстві.

Старости класів своєчасно доносили інформацію та розподіляли доручення у класах, відповідально ставились до участі в акціях «Лист пораненому» та  «Повертайся живим!», «Кришечки здавайтесь!», «Свічка Перемоги!», «Великодня листівка захиснику».

Члени учнівського самоврядування долучались до проведення   вікторин, змагань,  флешмобів, хвилинок розвантаження, інформаційних хвилин, виставок плакатів та малюнків до календарних та пам’ятних дат.

Сердечно вітали педагогів з Днем учителя та  всіх дівчат, жінок зі святом весни та  краси; взяли участь у фоточеленджі «Моя найкраща матуся» до Дня матері.

Для підтримки морального духу українських воїнів  долучилися до участі в обласній акції «Квіти для ЗСУ», «Зараз дрон, потім квіти», а також до проведення Різдвяного та Великоднього  ярмарків, кошти з яких спрямували  на придбання необхідного спорядження  та вручили його військовим.

На ярмарках заохочували всіх присутніх  такими цікавими формами роботи, як «Фото за донат», арт-студія,  виступ ростових ляльок, виступ брейк-дансерів тощо, що дало можливість отримати додаткові кошти для допомоги ЗСУ.

 Актив учнів проводив зустрічі з військовими. Незважаючи на брак часу, захисники  завжди раді  спілкуванню з нашими дітьми. Учні передають на передову обереги, малюнки, листи подяки, смаколики та висловлюють безмежну вдячність. Зустрічі проходять у теплій атмосфері.

Активно працювали  над   організацією та проведенням фестивалю патріотичної пісні «Пісня єднає нас!» для учнів 7-9 класів та патріотично-спортивного свята «Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух!» для учнів 5-6 класів.

Не забували і про розвиток інтелектуальних здібностей: брали участь в  онлайн іграх «Що? Де? Коли?» «Брейн –ринг», організатором яких був обласний ДЮЦ.

Велику увагу члени учнівського самоврядування  приділяли вихованню екологічної культури та гуманного ставлення до тварин у здобувачів освіти: взяли участь у  Всеукраїнській акції «Хеппі Гав для Сірка», «Хеппі Няв для Мурчика, допомогли благодійній організації «Бім» кормом, ліками, теплими речами, засобами гігієни тощо; допомагали молодшим школярам  долучитися до акції «Годівничка для синички»; проводився збір макулатури  «Збережи дерево!».

 Здобувачі освіти проводили волонтерську роботу: це і допомога хворому хлопчикові, учневі 5 класу, і  виготовлення окопних свічок, і збір пластикових кришечок, теплих речей на фронт, банок для виготовлення тушкованки для військових; зустрічались та співпрацювали з волонтерами міста.

У початкових класах було проведено лотерею, кошти з якої передали волонтерам для потреб армії.

 У рамках щорічної акції «16 днів проти насильства» соціально-психологічною службою, за участю членів учнівського самоврядування відбулися заходи, спрямовані на привернення уваги учнівської молоді до проблем подолання насильства в сім’ях, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок, жорстокого поводження з дітьми, формування в свідомості школярів нетерпимого ставлення до насильства.

У напрямку морально-правового виховання проводились заходи до Тижня толерантності  і добрих справ «Толерантність – мистецтво співжиття» - (флешмоб «Толерантність- це…»; Тижня правознавства та превентивного виховання «Великий дім – держава, лад у ньому - закон».

Члени учнівського самоврядування  взяли участь у флешмобі «Ми за академічну доброчесність», челенджі  до  Міжнародного  Дня  миру «Я голосую за мир!» та провели інтервю у початковій школі «Що для тебе означає слово «мир»?».  

У рамках Тижнів знань безпеки життєдіяльності проводили для молодших школярів вікторини, брейн-ринги. Малюки завжди радо зустрічали старих друзів.

Проведено години спілкування на тему «Стоп, булінг!» й меседж учасників учнівського самоврядування та психолога «Зупинимо булінг всі разом».

Активно працювали протягом року старости 5-Б, 5-В, 5-Г,6-А,6-В, 7-Б, 8-В, 9-А класів.

В цілому роботу Ради учнівського самоврядування за  навчальний рік можна визнати задовільною.

Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до організаційної роботи, підготовки різноманітних заходів у школі, ефективної комунікації з усіма учасниками навчально-виховного процесу.

Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню  було:  розвиток лідерських якостей та підтримка здібностей та талантів, забезпечення реальних прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу.

У 2024-2025 навчальному році учнівське самоврядування  працюватиме над вирішенням наступних завдань:

- удосконалення роботи учнівського самоврядування;

-залучення   більш широкого кола здобувачів освіти до участі у роботі учнівського самоврядування;

- розвиток інтелектуальних здібностей;

- вироблення культури поведінки у здобувачів освіти, господарських якостей, бережливого ставлення до шкільного майна;

- організація змістовного відпочинку школярів.