Аналіз роботи циклового МО вчителів-предметників суспільно-гуманітарного циклу у І семестрі 2024-2025 навчального року
Члени шкільного циклового методичного об’єднання вчителів-предметниківсуспільно-гуманітарного циклу у І семестрі 2024-2025 навчального року працювали над виконанням програм культурного та духовного відродження держави. Творча діяльність учителів була спрямована на пошуки способів реалізації вимог та завдань, поставлених перед педагогами Державною національною програмою „Освіта”, Законом України „Про освіту “, Законом „Про мови в Україні”, Державним стандартом та рекомендаціями головного управління Міносвіти і науки України „Про вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії, правознавства”.
Діяльність ЦМО базувалася на таких засадах:
vкоординація навчальної, науково-методичної, організаційної роботи вчителів-філологів, історії, правознавства;
vздійснення методичного забезпечення викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії та правознавства;
vвтілення в практику нових методик і технологій, контроль стану викладання предметів;
vобмін досвідом між членами ЦМО;
vпідготовка та затвердження методичних розробок, впровадження їх у практику роботи;
vсистема роботи з обдарованими дітьми;
vдруковані роботи членів ЦМО;
vучасть у шкільних, міських та Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах тощо. Методичне об’єднання вчителів-предметників має у своєму складі
10 вчителів: 4 - української мови та літератури, 2 – зарубіжної літератури,
2 - історії та правознавства. Усі вчителі мають вищу освіту. З них учителі-методисти – 2, „старші вчителі” – 5, вчителі першої категорії – 3, вчителі вищої категорії – 9, вчителі другої категорії – 2, відмінник освіти України – 1, Заслужений учитель України - 1.
ЦМО вчителів-предметників суспільно-гуманітарного циклу – це співдружність творчих особистостей із високим фаховим рівнем, про що свідчить результативність роботи: перемоги учнів у конкурсах, олімпіадах,
масова участь учнів у тижнях, місячниках, декадах гуманітарних наук тощо.
Розв’язуючи проблеми гуманітаризації освіти, вчителі спрямовували навчально-виховну роботу на відродження національної свідомості, формування духовності учнів. Для цього знаходили найоптимальніші засоби навчання, використовували такі основні типи діяльності на уроці:
vігрова та предметно-практична діяльність: діалог, інсценізація, елементи народознавства тощо;
vспілкування у формі діалогів, створення розмовних, проблемних ситуацій;
vдослідницька, пошукова діяльність;
vвикористання інноваційних технологій,
vзастосування інтерактивних методик навчання;
vробота над розвитком зв’язного мовлення учнів, їх словниковим запасом.
Цікаво проводили вчителі нетрадиційні за формою уроки, вікторини, КВК, літературні вітальні, диспути, брейн-ринги, конкурси, заочні екскурсії, інтегровані та компаративні уроки, уроки-діалоги та ін.
Найбільшу увагу вчителі приділяли активізації самоосвіти учнів через систему різнопланових творчих завдань, що сприяють розвиткові здібностей та обдарувань школярів.
Всі члени ЦМО працювали над методичною проблемою «Педагогіка партнерства та принцип дитиноцентризму як ключові компоненти Нової української школи: суспільно-гуманітарна освітня галузь», яка перегукується із загальношкільною науково-методичною проблемою.
Обов’язковим структурним елементом кожного засідання ЦМО була практична робота: моделювання уроку або його фрагменту, розв’язування ситуативних завдань, відповіді на проблемні запитання, одержання вчителями інформації про досягнення педагогічної науки, передового педагогічного досвіду в засіданнях за „круглим столом” тощо.
Члени ЦМО «Академічної гімназії» Кропивницької міської ради активно працювали протягом І семестру: брали участь у міських семінарах-практикумах, вебінарах, курсах, усеукраїнських онлайн-конференціях, були учасниками міської серпневої інструктивно-методичної онлайн-наради педагогічних працівників – 2024 тощо.
Активно співпрацювали в учительських спільнотах: «Робота з вчителями-філологами», «Філологічний форум», «Дивослово», «Лінгвістичні смаколики» тощо.
Проводили показові уроки в школі, публікували матеріали в міській пресі з порадами, рекомендаціями та з питань обміну досвідом.
Є активними учасниками під час проведення міських та обласних олімпіад та конкурсів різних рівнів: голови журі, члени журі та оргкомітету, експерти-консультанти (вчителі Осаулець Л.В., Голик О.В., Терпак О.В.).
Члени ЦМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу постійно займаються самоосвітою: проходять курси за навчальними програмами, переглядають вебінари, тренінги, онлайн-курси, мастер-класи, дистанційні курси на освітніх платформах «Прометеус», «ВУМ», «ЕdEra», видавництва «Ранок», «Генеза», «Оріон», «На Урок» тощо.
Особливу увагу приділяють підготовці до роботи зі здобувачами освіти НУШ та подоланню освітніх втрат.
Члени методичного об’єднання беруть активну участь у шкільних, і загальноміських та обласних заходах: члени міських і обласних творчих груп, члени оргкомітетів і журі конкурсів і олімпіад різних рівнів, учасники наради для членів журі ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад тощо.
Осаулець Л.В. | член журі ІІ (міського) етапу XV Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім.Т.Шевченка |
Голик О.В. | експерт-консультант ІІ (міського) етапу Всеукраїнської предметної олімпіади з української мови і літератури |
Терпак О.В. | член журі ІІ (міського) етапу Всеукраїнської предметної олімпіади з української мови і літератури |
Голик О.В. | член журі ІІ (міського) етапу ХXV Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика |
Голик О.В. | член журі ІІІ (обласного) етапу ХХV Міжнародного конкурсу з української мови ім.П.Яцика |
Конкурси, олімпіади
Українська мова і література
Кількість учнів, які брали участь у І етапів олімпіади | Класи | Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів | ||||
І | ІІ | ІІІ | ||||
40 |
13 | 7 | 1 | 1 | 1 | |
9 | 8 | 1 | 1 | 1 | ||
18 | 9 | 1 | 1 | 1 | ||
Всього | 3 | 3 | 3 |
Відповідно до наказу МОНУ «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2024/2025 навчальному році», наказу управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, наказу навчального закладу 21 жовтня 2024 року відбувся І (шкільний) етап олімпіади з української мови і літератури.
В олімпіаді взяло участь 40 учнів 7-9 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння мовних і літературних процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.
Учні показали достатній і високий рівні сформованості предметних компетенцій.
Переможцями і призерами олімпіади з української мови і літератури визнані такі учні:
7 клас І місце Єрьоміна Марія, 7-А (25,5 б)
ІІ місце Рудий Віктор, 7-Г (20,5 б)
ІІІ місце Штанько Катерина, 7-А (20 б)
8 клас І місце Калько Анастасія, 8-А (24,5)
ІІ місце Шпильова Ельвіра, 8-Б (21,5)
ІІ місце Гончарова Дар’я, 8-А (21,5)
ІІІ місце Березюк Анна, 8-В (20,5)
9 клас І місце Коваленко Руслана, 9-А (50)
ІІ місце Степанченко Аліна, 9-Б (45)
ІІІ місце Лупенко Марія, 9-А (43)
Історія
Кількість учнів, які брали участь у І етапів олімпіади | Класи | Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів | ||||
І | ІІ | ІІІ | ||||
17 |
5 | 8 | 1 | 2 | 2 | |
12 | 9 | 1 | 2 | 2 | ||
Всього | 2 | 4 | 4 |
Відповідно до наказу МОНУ «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2024/2025 навчальному році», наказу управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, наказу навчального закладу 29 жовтня 2024 року відбувся І (шкільний) етап олімпіади з історії.
В олімпіаді взяло участь 17 учнів 8-9 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння історичних процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.
Переможцями і призерами олімпіади з історії визнані такі учні:
8 клас І місце Калько Анастасія, 8-А (29 б.)
І місце Калько Вікторія, 8-А (29 б.)
ІІ місце Кравченко Ростислав, 8-Б (27 б.)
ІІІ місце Шпильова Ельвіра, 8-Б (24 б.)
ІІІ місце Улічев Артур, 8-Б (24 б.)
9 клас І місце Лупенко Марія, 9-А (36 б.)
ІІ місце Степанченко Аліна, 9-Б (34 б.)
ІІ місце Коваленко Руслана, 9_А (33 б.)
ІІІ місце Ротар Володимир, 9-В (30 б.)
ІІ місце Лісяна Анастасія, 9-В (30 б.)
Правознавство
Кількість учнів, які брали участь у І етапів олімпіади | Класи | Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів | ||||
І | ІІ | ІІІ | ||||
5 |
5 | 9 | 1 | 1 | 1 | |
Всього | 1 | 1 | 1 |
Відповідно до наказу МОНУ «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2024/2025 навчальному році», наказу управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, наказу навчального закладу 30 жовтня 2024 року відбувся І (шкільний) етап олімпіади з правознавства.
В олімпіаді взяло участь 5 учнів 9 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння правових процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.
Переможцями і призерами олімпіади з правознавства визнані такі учні:
9 клас І місце Лупенко Марія, , 9-А (40 б.)
ІІ місце Лісяна Анастасія, 9-В (37 б.)
ІІІ місце Мнека Влада, 9-В (36 б.)
ХХV Міжнародний конкурс знавців рідної мови імені П.Яцика
Кількість учнів, які брали участь у І етапі конкурсу | Класи | Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів | ||||
І | ІІ | ІІІ | ||||
42 |
10 | 5 | 1 | 1 | 2 | |
6 | 6 | 1 | 1 | 1 | ||
12 | 7 | 1 | 1 | 3 | ||
6 | 8 | 1 | 1 | 1 | ||
8 | 9 | 1 | 1 | 2 | ||
Всього | 5 | 5 | 9 |
Відповідно до плану роботи навчального закладу, циклового методичного об’єднання вчителів-предметників суспільно-гуманітарного циклу «28» жовтня 2024 року відбувся І (шкільний) етап ХХV Міжнародного конкурсу знавців рідної мови імені Петра Яцика.
У конкурсі взяло участь 42 учні 5-9 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння мовних процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.
Переможцями і призерами конкурсу визнані такі учні:
5 класІ місце Шаліновська Мирослава, 5-Б (27 б)
ІІ місце Лупенко Софія, 5-А (26 б)
ІІІ місце Кірюхіна Аліса, 5-А (25 б)
ІІІ місце Маляр Марія, 5-Б (25,5)
6 клас І місце Касьяненко Єлизавета, 6-А (28 б)
ІІ місце Сімаченко Дмитро, 6-А (26 б)
ІІІ місце Новак Ксенія, 6-В (23 б)
7 клас І місце Єрьоміна Марія, 7-А (36 б)
ІІ місце Штанденко Анастасія, 7-А (35 б)
ІІІ місце Гудим Михайло, 7-А (33 б)
ІІІ місце Штанько Катерина, 7-А (32,5 б)
ІІІ місце Ступак Анастасія, 7-Б (32,5 б)
8 клас І місце Черкасова Дар’я, 8-Б (23,5 б)
ІІ місце Шпильова Ельвіра, 8-Б (21 б)
ІІІ місце Калько Анастасія, 8-А (20 б)
9 клас І місце Лупенко Марія, 9-А (30 б)
ІІ місце Коваленко Руслана, 9-А (29 б)
ІІІ місце Лісяна Анастасія, 9-В (28,5 б)
ІІІ місце Степанченко Аліна, 9-Б (28,5 б)
ХV Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської молоді імені Т.Шевченка
Кількість учнів, які брали участь у І етапі конкурсу | Класи | Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів | ||||
І | ІІ | ІІІ | ||||
32 |
9 | 5 | 1 | 1 | 3 | |
2 | 6 | 1 | 1 | 0 | ||
13 | 7 | 1 | 1 | 4 | ||
4 | 8 | 1 | 2 | 1 | ||
4 | 9 | 1 | 1 | 1 | ||
Всього | 5 | 6 | 9 |
18 листопада 2024 року у комунальному закладі «Академічна гімназія Кропивницької міської ради» проводився І (шкільний) етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка.
Конкурс проведено на належному організаційному та методичному рівнях.
У І (шкільному) етапі конкурсу взяло участь 32 учнів, що свідчить про активізацію роботи з даного питання серед обдарованої молоді в навчальному закладі.
Суттєво збільшилася кількість учнів, які бажали взяти активну участь в конкурсі знавців рідної мови імені П.Яцика та конкурсі учнівської творчості імені Тараса Шевченка.
Діти брали участь у всеукраїнських та обласних конкурсах:
- обласний конкурс творчих робіт «Літературний всесвіт» (Михайленко Анна, учениця 6-Б класу, учитель Голик О.В.);
- обласний конкурс до Дня української писемності та мови «Філологічна екскурсія рідним краєм» (учні 8-Б класу Шпильова Ельвіра, Кравченко Ростислав, учитель Голик О.В.);
- обласний конкурс есе «Мій шлях – 100 днів війни» (учень 9-А класу Шокоров Олексій, учениця 9-Б класу Степанченко Аліна (учитель Осаулець Л.В.);
- обласний конкурс «Інтерв’ю із захисником на тему «Молодший побратим: історії з тваринами на фронті» (учень 8-Б класу Кравченко Ростислав, учитель Голик О.В).
Було організовано роботу та участь у Всеукраїнських інтернет-конкурсах і олімпіадах:
1. «Всеукраїнська ХХ інтернет-олімпіада з української мови і літератури. Осінь 2024» серед учнів 7-Б, 8-Б класів від освітнього проекту «На Урок» (учитель Голик О.В.):
Клас | Диплом І с. | Диплом ІІ с. | Диплом ІІІ с. | Сертифікати |
7-Б | 0 | 0 | 0 | 17 |
8-Б | 0 | 0 | 1 | 16 |
Всього: | 0 | 0 | 1 | 33 |
Такий творчий підхід до роботи вчителів дав плідні результати:
НАШІ ПЕРЕМОЖЦІ
(за І семестр 2024-2025 навчального року)
ПІБ учителя | ПІБ учня | Місце | Клас | Назва конкурсу, олімпіади |
(рівень) | ||||
Фадєєва Н.В. | Єрьоміна Марія |
ІІІ (місто) |
7-А | Міжнародний конкурс знавців рідної мови імені П.Яцика |
Осаулець Л.В. | Лупенко Марія | ІІІ (місто) | 9-А | Міжнародний конкурс знавців рідної мови імені П.Яцика |
Осаулець Л.В. | Коваленко Руслана |
ІІ (місто) |
9-А | Олімпіада з української мови і літератури |
Терпак О.В. | Калько Анастасія | ІІ (місто) | 8-В | Олімпіада з української мови і літератури |
Голик О.В. | Черкасова Дар’я | ІІІ (місто) | 8-Б | Міжнародний конкурс знавців рідної мови імені П.Яцика |
Зубко С.П. | Лупенко Марія | ІІ (місто) | 9-А | Олімпіада з правознавства |
Бондаренко О.А. | Коваленко Руслана | ІІ (місто) | 9-А | Олімпіада з історії |
Бондаренко О.А. | Калько Вікторія | ІІІ (місто) | 8-В | Олімпіада з історії |
Голик О.В. | Гайванович Дар’я | ІІІ (місто) | 5-Б | Мовно-літературний конкурс учнівської творчості ім.Т.Шевченка |
Уже традиційно в гімназії під час Місячника української писемності та мови були проведені заходи:
- активна участь у шкільному етапі конкурсів та олімпіад;
- Єдиний день грамотності (участь у всеукраїнському радіодиктанті національної єдності);
- серія бібліотечних уроків на тему «Національний скарб – українська книга»;
- заходи, присвячені вшануванню пам’яті Нестора Літописця;
- створення мовознавчих афіш;
- інтелектуальний конкурс «Від слова до слова – зложиться мова»;
- гра-конкурс «Мово українська, мово солов’їна»;
- мовно-літературний квест «О слово рідне, хто без тебе я?»;
- мовознавчий турнір «Мова єднає всіх!» тощо.
Таким чином, проведена робота сприяє усвідомленню педагогами життєвої необхідності оволодіння державною мовою, посилює розвиток та виховний потенціал української мови, що позитивно впливає на формування національної свідомості дітей, їх духовного світу та цілісних світоглядних уявлень, сприяє пропаганді та утвердженню української мови як державної.
Навчальні програми за І семестр було виконано згідно програм, затверджених Міністерством освіти і науки України, а також методичним рекомендаціям.
Слід зазначити, що порівняно з І семестром минулого навчального року покращилася результативність роботи всіх учителів-предметників: активізувалася позакласна робота, участь у конкурсах та олімпіадах, рівень навченості учнів школи.
Атестацію педагогів ЦМО вчителів нашої школи розглядає в єдиному комплексі з роботою з підвищення фахового рівня і педагогічної майстерності. Сащенко С.А., яка атестується, своєчасно пройшла курси при КОІППО ім. В.О.Сухомлинського, члени ЦМО зареєструвалися на курси, тренінги та вебінари.
Незважаючи на плідні результати, членам ЦМО необхідно звернути увагу на повторення та подолання освітніх втрат і розривів, роботу з обдарованою молоддю та учнями, яким важко дається навчальний матеріал. З цією метою потрібно запланувати такі заходи: індивідуальну роботу з учнями, консультації, взаємодопомогу (учень - учневі), залучення до роботи в МАН (спеціалізація – суспільно-гуманітарні дисципліни), участь у конкурсах, олімпіадах тощо.