Аналітична довідка

Posted in ДЮЦ "Сузір'я"

АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА

за результатами вивчення якості навчально-виховного процесу в гуртках ДЮЦ «Сузір'я»

у І семестрі 2021-2022 навчального року

Колектив дитячого юнацького центру «Сузір'я» комунального закладу «Академічна гімназія Кропивницької міської ради» спрямували свою роботу у першому семестрі 2021-2022 навчального року на координацію навчально-виховної, науково-методичної, виховної та організаційно-масової діяльності, на підвищення ефективності навчально-виховного процесу й створення умов для всебічного розвитку вихованців.

Педагогічний колектив центру складається із 6 керівників гуртків (з них: 4 основних працівника, 2 сумісника) та 2 акомпаніаторів.

На початку навчального року відповідно до Закону України «Про позашкільну освіту» на базі ДЮЦ „Сузір’я”   було продовжено роботу 6 гуртків (16 навчальних груп) та відкрито 2 нових: «Скандинавська ходьба», «Флористика та живопис» (2 групи).

Гуртки працюють за такими напрямками:

художньо – естетичний (16 груп ): «Колектив естрадної пісні» (Дрезналь І.Г.), вокальний, фольклорний (Кадет Ю.О.), хореографічний «Тримай ритм» (Бирловська Н.В. ), хореографічний Dancemix ( Бабенко О.О.). ансамбль бандуристів (Ігнатенко Н.С.) ;

науково-технічний (1 група): «Флористика та живопис» (Бирловська Н.В.);

оздоровчий (1 група): «Скандинавська ходьба»   ( Горянін О.М.)

Всього у І семестрі до   гурткової роботи було залучено 350 учнів гімназії, з них :

Назва гуртка

 

Загальна кількість

дітей у гуртках

Кількість дівчат Кількість хлопчиків Діти – сироти Діти, які виховуються в багатодітних сім’ях Діти, які виховуються в малозабезпечених сім’ях Діти – інваліди Діти, батьки яких, загинули, постраждали або є учасниками АТО

Талановиті і

обдаровані діти

«Колектив естрадної пісні» 38 26 12   1   1 6 8

Хореографічний

«Dancemix»

30 30     1 1   8 3

Хореографічний

«Тримай ритм»

124 93 31   3     8 12
Вокальний 51 34 17 1 4     10 10
Фольклорний 46 37 9 1 4     5 8
Ансамбль бандуристів 40 29 11         9 6
«Флористика та живопис» 11 11   1 1     1  
«Скандинавська ходьба» 10   10         2  
РАЗОМ 350 260 90 3 14 1 1 51 47

Мережа гуртків відповідає типу закладу – комплексний позашкільний навчальний заклад.

Навчальні заняття були організовані за семестровою системою:

І семестр – з 13 вересня до 31 грудня.

У канікулярні, вихідні та святкові дні позашкільний навчальний заклад працює за окремим планом та розкладом , затвердженими керівником закладу.

Забезпечення права учнів школи на одержання позашкільної освіт, набір дітей до гуртків було здійснено   шляхом опитування батьків молодших школярів, широкої рекламної компанії, яку на протязі вересня проводили керівники гуртків та старші гуртківці, за результатами психодіагностичного обстеження учнів перших класів працівниками соціально-психологічної служби школи та на підставі заяв батьків.

Згідно з планом роботи ДЮЦ «Сузір'я» та за планом адміністративного контролю, з метою визначення рівня ефективності гурткової роботи, її впливу на розвиток творчого потенціалу дітей та підлітків, мною, як завідувачем дитячим-юнацьким центром, протягом І семестру 2021-2022 навчального року вивчалася якість навчально-виховного процесу в гуртках ДЮЦ, залучення учнів гімназії до гуртків, активність дітей під час проведення занять та виховних заходів, результативність роботи гуртків. Протягом жовтня-грудня мною було відвідано 12 гурткових занять, перевірені на відповідність програмам навчальні плани, вибірково- плани-конспекти занять.

У І семестрі керівниками гуртків центру були підготовлені та проведенні відкриті заняття:

-    «Постановка дихання, як найважливіша складова навчання співу» (керівник гуртка «Колектив естрадної пісні» Дрезналь І.Г.);

-    «Розвиток гармонічного слуху, як необхідної складової вокального мистецтва» (керівник вокального гуртка Кадет Ю.О.);

-    «Розвиток координації засобами сучасної хореографії» (керівник хореографічного гуртка Бабенко О.О.);

-    «Виявлення творчих здібностей у молодших вихованців» (керівник ансамблю бандуристів Ігнатенко Н.С.);

-    «Елементи класичного танцю у сучасній хореографії» (керівник хореографічного гуртка Бирловська Н.В.);

-    «Координація рухів засобами ходи» (керівник гуртка «Скандинавська ходьба» Горянін О.М.).

Під час відвідування, обговорення та аналізу занять виявлено, що керівники гуртків використовують різноманітні, інноваційні та  ефективні методи і форми роботи, планують свою діяльність відповідно до вікових особливостей учнів, достатньо уваги приділяють індивідуальній роботі з гуртківцями.

Всі відвідані заняття мають чітку структуру, методично грамотно побудовані. Тривалість і структура занять відповідає нормативним вимогам. На початку занять керівники гуртків проводять інструктаж з безпеки життєдіяльності, нагадують вихованцям правила поведінки.

За результатами контролю занять керівникам гуртків були надані методичні рекомендації щодо організації навчального процесу, ведення документації, внесені зміни та доповнення до плану роботи методичного об'єднання керівників гуртків.

Найважливішим завданням залишається охорона життя і здоров’я працівників та вихованців ДЮЦ. Адміністрація закладу постійно звертає увагу на санітарно-технічний стан приміщень, питання дотримання вимог охорони праці, пожежної безпеки, електробезпеки, безпеки життєдіяльності в навчально-виховному процесі й побуті. Згідно графіку внутрішкільного контролю перевірялися: дотримання правил безпеки життєдіяльності під час проведення занять та масових заходів, своєчасність проведення інструктажів,   санітарно-гігієнічний стан приміщень ДЮЦ. Результати контролю були узагальнені в аналітичних довідках та доводилися до відому   керівників гуртків, обговорювалися на адміністративних нарадах та засіданнях методичного об’єднання керівників гуртків, враховувалися при організації подальшої роботи центру.

Ефективним шляхом всебічного гармонійного розвитку особистості є залучення вихованців центру до організації та проведення свят. Основне у святі - ідея, оформлення в музиці, в образотворчому мистецтві, художньому слові - все це сприяє інтеграції різних видів художньо-естетичної діяльності дітей та, найголовніше, єдності інтелектуального і чуттєвого в процесі естетичного виховання .

Протягом І семестру навчального року силами культорганізатора, педагогів та вихованців центру було проведено: концерт до Дня вчителя, інтелектуально-розважальне шоу «Осінній марафон» для учнів 2 класів, привітання- вистава молодших школярів зі святом св. Миколая. Вихованці хореографічного колективу та гуртка «Колектив естрадної пісні стали учасниками ХІІІ Фестивалю молодіжної книги на вулиці Дворцовій. Гуртківці взяли участь у новорічних «челенджах» та привітаннях, які були розміщенні на сайті школи та сторинці фейсбук. Під час осінніх та новорічних канікул культорганізатором та керівниками гуртків було підготовлено та проведено: розваги та ігрові програми для вихованців, майстер-класи з виготовлення прикрас, екскурсії по місту, міським паркам , відвідування кінотеатру «Портал», екскурсія на ферму «Лісова коза».. Адміністрацією ведеться постійний контроль та моніторинг рівня вихованості й розвитку дітей, професійної компетентності педагогічних працівників закладу, контроль за забезпеченням дотримання техніки безпечної праці й санітарно-гігієнічних норм, за веденням документації закладу та складанням звітності.

На сучасному етапі педагогічний колектив вважає найважливішим допомогти кожній дитині досягти успіхів, реалізувати духовні, комунікативні, пізнавальні й творчі потреби. Тому співпраця керівників гуртків , вихованців , батьків і громадських структур спрямована на досягнення кожною дитиною значущих для неї особистісних і колективних успіхів. Результати роботи закладу свідчать про те, що у центрі працюють професіонали своєї праці, Прийняті управлінські рішення логічно і тактично сприяють вирішенню та реалізації пріоритетних питань роботи центру, серед яких найвищим пріоритетом було і залишається створення комфортних умов розвитку дитини та надання якісної освіти як передумови всебічного розвитку, виховання та самореалізації особистості, готової до свідомого життєвого вибору, самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, такої, що прагне до самовдосконалення і навчання упродовж життя.