Аналіз роботи учнівського самоврядування за 2023-2024 навчальний рік
Аналіз роботи учнівського самоврядування
за 2023-2024 навчальний рік
Учнівське самоврядування — це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в системі демократичних відносин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.
Основні завдання діяльності учнівського самоврядування - організація життя учнівського колективу, які реалізуються у залученні всіх його членів до планування, організації, контролю і підбиття підсумків навчальної і суспільно корисної праці.
Основна мета — виховати у здобувачів освіти активну життєву позицію, підготувати їх до дієвої участі в демократичному управлінні суспільством.
Правова основа діяльності органів дитячого самоврядування: Конституція України; Конвенція ООН про права дитини; Закони України «Про охорону дитинства», «Про освіту», «Про дитячі та молодіжні громадські організації»;
розпорядження та накази місцевих органів виконавчої влади та управління освіти і науки; навчального закладу, Статут.
Учнівське самоврядування сприяє виробленню в учнів таких якостей як:
- відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;
- принциповість — вміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об'єктивну оцінку власним вчинкам і вчинкам оточуючих людей;
самостійність;
готовність залежно від конкретних умов знаходити правильне рішення, долати труднощі; - творче ставлення до дійсності;
- вміння виявляти ініціативу, вносити в будь-яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.
Основні напрями діяльності органів дитячого самоврядування:
- якнайширше залучення дітей та молоді до активної участі в житті колективу, громади;
- розкриття, самовдосконалення та самореалізація особистості; її моральний та духовний ріст;
- захист прав та інтересів членів свого колективу;
- організація просвітницької роботи серед своїх однолітків;
- організація життя та діяльності свого колективу;
- підготовка до майбутнього дорослого життя, орієнтовний вибір майбутньої професії.
На початку навчального року відбулися вибори Голови Ради учнівського самоврядування. Із 5 заявлених кандидатів здобувачі освіти обрали на цю посаду учня 7 класу –Кравченка Ростислава. Виборам передували тренінг для кандидатів на виявлення лідерських якостей та дебати між кандидатами, які дали змогу виборцям більше дізнатись про кандидатів, ознайомитись з їх передвиборчими програмами, поспілкуватись та зробити свій свідомий вибір.
Протягом навчального року активно працювало учнівське самоврядування гімназії - «Максимум».
Два рази на тиждень відбувалися збори старостату, на яких обговорювались нагальні проблеми, розподілялись доручення. Засідання учнівської ради відбувалося за можливості.
Протягом року відбувалося поступове долучення більшої кількості здобувачів освіти до роботи в учнівському самоврядуванні, адже гарний приклад з боку лідерів – це запорука успіху.
Поле дії учнівського самоврядування – забезпечення порядку, організація чергування в школі, класних кімнатах, дозвілля на перервах, проведення, виставок, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог організація роботи щодо збереження шкільного майна, підручників, благоустрою території школи, участь в гуртках, секціях, підготовка та проведення конкурсів, свят.
Щомісячно поновлювалась інформація на стенді учнівського самоврядування.
Лідери шкільної ради тісно співпрацювали з педагогом-організатором, соціально-психологічною службою, завідувачкою ДЮЦ «Сузір′я», керівниками гуртків ДЮЦ; брали активну участь у всіх заходах.
Ростислав Кравченко та Анастасія Лісяна протягом року відвідували заходи організовані міським Парламентом дітей: сесії, засідання, а також бібліотеки, музеї міста.
На заході присвяченому 210 річниці з дня народження Тараса Григоровича Шевченка – поетичному конкурсі « Шевченко – геній сучасної України», Христина Колісниченко виборола І місце серед 18 учасників конкурсу.
Діяльність учнівського самоврядування у 2023-2024 навчальному році була направлена на виконання основних завдань сучасної освіти, що зумовлені пріоритетними напрямами реформування школи.
Впродовж навчального року пріоритетними напрямками діяльності членів учнівського самоврядування були: виховання в учнів громадянських якостей, патріотизму; профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів; формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки; значення особистості у шкільному та громадському житті); підвищення ефективності співпраці з батьками, дитячими та громадськими організаціями; передача досвіду організаторської роботи, формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів, дотримання академічної доброчесності.
Члени учнівського самоврядування на зборах старостату та для молодших школярів проводили заходи щодо новин та найважливіших подій в школі, в державі, в світі; брали активну участь в громадському житті гімназії, організації та проведенні свят, конкурсів, створенні дитячих проектів, акцій, брали активну участь у популяризації здорового способу життя; допомагали вчителям фізичної культури у проведенні спортивних змагань, суддівстві.
Також, члени учнівського самоврядування брали активну участь у роботі літнього оздоровчого табору.
Старости класів своєчасно доносили інформацію та розподіляли доручення у класах, відповідально ставились до участі у акціях «Лист пораненому» та «Повертайся живим!», «Кришечки здавайтесь!», «Свічка Перемоги!», «Великодня листівка захиснику, були їх безпосередніми організаторами..
Члени учнівського самоврядування долучались до проведення вікторин, змагань, флешмобів, хвилинок розвантаження, інформаційних хвилин, виставок плакатів та малюнків до календарних та пам’ятних дат.
Сердечно вітали педагогів з Днем учителя та всіх дівчат, жінок зі святом весни та краси, взяли участь у фоточеленджі «Моя найкраща матуся» до Дня матері.
Для підтримки морального духу українських воїнів долучилися до участі в обласній акції «Квіти для ЗСУ», «Зараз дрон, потім квіти», а також до проведення Різдвяного та Великоднього ярмарків, кошти з яких спрямували на придбання необхідного спорядження та вручили його військовим.
На ярмарках заохочували всіх присутніх такими цікавими формами роботи, як «Фото за донат», арт-студія, виступ ростових ляльок, виступ брейк-дансерів тощо, що дало можливість отримати додаткові кошти для допомоги ЗСУ.
Актив учнів проводив зустрічі з військовими. Незважаючи на брак часу, захисники завжди раді спілкуванню з нашими дітьми. Учні передають на передову обереги, малюнки, листи подяки, смаколики та висловлюють безмежну вдячність. Зустрічі проходять у теплій атмосфері.
Активно працювали над організацією та проведенням фестивалю патріотичної пісні «Пісня єднає нас!» для учнів 7-9 класів та патріотично-спортивного свята «Хай живе козацька воля, хай живе козацький дух!» для учнів 5-6 класів.
Не забували і про розвиток інтелектуальних здібностей: брали участь в онлайн іграх «Що? Де? Коли?» «Брейн –ринг», організатором яких був обласний ДЮЦ.
Велику увагу члени учнівського самоврядування приділяли вихованню екологічної культури та гуманного ставлення до тварин у здобувачів освіти: взяли участь у Всеукраїнській акції «Хеппі Гав для Сірка», «Хеппі Няв для Мурчика, допомогли благодійній організації «Бім» кормом, ліками, теплими речами, засобами гігієни тощо; допомагали молодшим школярам долучитися до акції «Годівничка для синички»; проводився збір макулатури «Збережи дерево!».
Здобувачі освіти проводили волонтерську роботу: це і допомога хворому хлопчикові, учневі 5 класу, і виготовлення окопних свічок, і збір пластикових кришечок, теплих речей на фронт, банок для виготовлення тушкованки для військових; зустрічались та співпрацювали з волонтерами міста.
Так у початкових класах було проведено лотерею, кошти з якої передали волонтерам для потреб армії.
У рамках щорічної акції «16 днів проти насильства» соціально-психологічною службою, за участю членів учнівського самоврядування відбулися заходи, спрямовані на привернення уваги учнівської молоді до проблем подолання насильства в сім’ях, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок, жорстокого поводження з дітьми, формування в свідомості школярів нетерпимого ставлення до насильства.
У напрямку морально-правового виховання проводились заходи до Тижня толерантності і добрих справ «Толерантність – мистецтво співжиття» - (флешмоб «Толерантність- це…»; Тижня правознавства та превентивного виховання «Великий дім – держава, лад у ньому - закон».
Члени учнівського самоврядування взяли участь у флешмобі «Ми за академічну доброчесність», челенджі до Міжнародного Дня миру «Я голосую за мир!» та провели інтерв’ю у початковій школі «Що для тебе означає слово «мир»?»
Проведено години спілкування на тему «Стоп, булінг!» й меседж учасників учнівського самоврядування та психолога «Зупинимо булінг всі разом».
Активно працювали протягом року старости 5-Б, 5-В, 5-Г,6-А,6-В, 7-Б, 8-В, 9-А класів.
В цілому роботу Ради учнівського самоврядування за навчальний рік можна визнати задовільною.
Участь молодого покоління в учнівському самоврядуванні – важливий шлях і умова залучення учнівської молоді до організаційної роботи, підготовки різноманітних заходів у гімназії, ефективної комунікації з усіма учасниками навчально-виховного процесу.
Основними засобами вдосконалення педагогічної допомоги учнівському самоврядуванню було: розвиток лідерських якостей та підтримка здібностей та талантів, забезпечення реальних прав та обов'язків органів самоврядування; підвищення довіри педагогів до рішень учнівського колективу; кваліфікована, тактовна допомога; цілеспрямоване навчання учнів складній справі організації життя учнівського колективу.
- У 2024-2025 навчальному році учнівське самоврядування працюватиме над вирішенням наступних завдань:
- - удосконалення роботи учнівського самоврядування;
- - розвиток інтелектуальних здібностей;
- - вироблення культури поведінки у здобувачів освіти, господарських якостей, бережливого ставлення до шкільного майна;
- - організація змістовного відпочинку школярів.