Мета та завдання методичного об'єднання
Мета та завдання роботи ЦМО вчителів художньо-естетичного та трудового навчання на 2016-2017 навчальний рік
У 2016-2017 вчителі художньо-естетичного напрямку продовжать роботу над втіленням у практичну діяльність Нового стандарту мистецької освіти. Концептуальні зміни у галузі мистецької освіти направлені на вироблення в учнів таких результатів, які направлені на формування ключових, загально предметних та предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності шляхом власного естетичного досвіду.Визначена мета конкретизується у таких завданнях загальної мистецької освіти:
- виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та навколишньої дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти й інтерпретувати художні твори та сприймати й оцінювати естетичні явища;
- формування в учнів на доступному рівні системи художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та специфіку мистецтва різних видів;
- розвиток емоційно-чуттєвої сфери учнів, їхніх художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження і спілкування.
Для нового імовірнісного стилю мислення характерне прийняття культурної різноманітності, яка виникає в результаті обговорення
різноманітних ідей, альтернативних суджень, варіативних перспектив. Саме тому вчителям художньо-естетичного циклу необхідно звернути увагу на такі методи та технології: інтерактивні, сугестивні, проблемні методи навчання, інтегративність викладання дисциплін, пошукову діяльність учнів тощо.
Сучасний етап розвитку школи передбачає застосування в освітній галузі «Технологія» нової системи навчання, проектно-технологічної, мета якої полягає в розробці й виготовленні навчального творчого проекту, що передбачає самостійне розроблення та виготовлення учнем виробу від ідеї до її втілення в матеріальний образ. Насамперед, це передбачає наявність суб’єктивної або об’єктивної новизни проекту, виконаного учнем з певним контролем та консультацією вчителя.
Перевага проектно-технологічного методу трудового навчання, в порівнянні з попередніми, насамперед полягає в тому, що учні під час цієї діяльності більш активно залучаються до самостійної, практичної, планової та систематичної роботи, в них виховується прагнення до пошуку шляхів створення нового або більш якісного вдосконалення існуючого виробу (матеріального об’єкта), формується уявлення про його майбутнє застосування; розвиваються моральні та трудові якості учня, мотиви вибору професії.
Тому вчителі трудового навчання особливу увагу приділятимуть не репродуктивному дотриманні стадій та етапів взагалі, а формуванню в учнів елементів технологічної культури, розвиток здатності до генерації ідей, їх аналізу, самостійного ухвалення рішення, формування власної думки, позиції, взаємодії в процесі розв’язання спільних та індивідуальних завдань та розвинуту технічно-творчих здібностей учнів.
Особливу увагу вчителі приділятимуть вивченню та реалізації змін у програмах , на основі методичних рекомендацій висвітлених у Додатку до листа Міністерства освіти і науки України від 17.08.2016р. № 1/9-437.
Керуючись методичною проблемою ЦМСПС та методичною проблемою школи, циклове методичне об’єднання вчителів художньо-естетичного та трудового навчання у 2016-2017 навчальному році працюватимуть над проблемою:
«Кометентнісий підхід – як основа розвитку творчих здібностей учнів»
та вирішенням таких завдань:
- Будувати роботу ЦМО згідно з Державною національною програмою «Освіта» (Україна ХХІ ст.), Законом України «Про освіту», Законом «Про мови в Україні», Концепцією загальної середньої освіти, Державною програмою «Вчитель», Державними стандартами базової і повної середньої освіти, концепцією державної мовної політики в Україні та інструктивно-методичним рекомендаціями Міністерства освіти і науки України про вивчення предметів у 2016-2017 навчальному році.
- Проводити заходи щодо виконання Нового стандарту мистецької освіти.
- Реалізувати нові програми предмету «Музичне мистецтво» для 5, 6, 7 класів, «Образотворче мистецтво» для учнів 5, 6, 7 класів , «Мистецтво» для 8-х класів, «Трудове навчання» для учнів 5, 6, 7, 8класів у навчально-виховному процесі.
- Підвищувати фаховий рівень педагогів, розвиток їхньої творчості, ініціативи шляхом оптимального поєднання традиційних та сучасних форм методичної роботи.
- Поглиблювати знання з педагогіки і психології, теорії і практики виховання, використовувати інноваційні технології у навчально-виховному процесі, підвищення володіння та застосування вчителями ІКТ.
- Вивчати і удосконалювати стан організації навчального процесу та компетентності учнів при вивченні предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання.
- Використовувати традиції народу та особливості національної історії у вихованні школярів при вивченні предметів естетичного циклу та трудового навчання.
- Виробляти в учнів навички елементів самоосвіти та творчо-пошукової діяльності.
- Систематично працювати з обдарованими і здібними учнями, залучати їх до участі в різноманітних конкурсах учнівської творчості, олімпіадах, конкурсах.
- Систематично проводити практичну та психологічну підготовку учнів до свідомого вибору професії, праці.
- Сприяти вихованню активної життєвої позиції, адаптивності, готовності до безперервної професійної освіти, конкурентної боротьби на ринку праці.
- Створювати умови для реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку особистості.
- Вивчати та впроваджувати в педагогічну діяльність кращий досвід роботи вчителів художньо-естетичного та трудового навчання.
- Поповнювати кабінети наочністю.