Мета та завдання методичного об'єднання

Posted in МО вчителів естетичного циклу та трудового навчання

Мета та завдання роботи ЦМО вчителів художньо-естетичного та трудового навчання  на 2016-2017  навчальний рік

 

У 2016-2017 вчителі художньо-естетичного напрямку продовжать роботу над втіленням у практичну діяльність Нового стандарту мистецької освіти. Концептуальні зміни у галузі мистецької освіти направлені на вироблення в учнів таких результатів, які направлені на формування ключових, загально предметних та предметних компетентностей у процесі опанування художніх цінностей і способів художньої діяльності шляхом власного естетичного досвіду.Визначена мета конкретизується у таких завданнях загальної мистецької освіти:

-                виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та навколишньої дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти й інтерпретувати художні твори та сприймати й оцінювати естетичні явища;

-                формування в учнів на доступному рівні системи художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та специфіку мистецтва різних видів;

-                розвиток емоційно-чуттєвої сфери учнів, їхніх художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження і спілкування.

Для нового імовірнісного стилю мислення характерне прийняття культурної різноманітності, яка виникає в результаті обговорення
різноманітних ідей, альтернативних суджень, варіативних перспектив. Саме тому вчителям художньо-естетичного циклу необхідно звернути увагу на такі методи та технології: інтерактивні, сугестивні, проблемні методи навчання, інтегративність викладання дисциплін, пошукову діяльність учнів тощо.

Сучасний етап розвитку школи передбачає застосування в освітній галузі  «Технологія» нової системи навчання, проектно-технологічної, мета якої полягає в розробці й виготовленні навчального творчого проекту, що передбачає самостійне розроблення та виготовлення учнем виробу від ідеї до її втілення в матеріальний образ. Насамперед, це передбачає наявність суб’єктивної або об’єктивної новизни проекту, виконаного учнем з певним контролем та консультацією вчителя.

Перевага проектно-технологічного методу трудового навчання, в порівнянні з попередніми, насамперед полягає в тому, що учні під час цієї діяльності більш активно залучаються до самостійної, практичної, планової та систематичної роботи, в них виховується прагнення до пошуку шляхів створення нового або більш якісного вдосконалення існуючого виробу (матеріального об’єкта), формується уявлення про його майбутнє застосування; розвиваються моральні та трудові якості учня, мотиви вибору професії.

Тому вчителі трудового навчання особливу увагу приділятимуть не репродуктивному дотриманні стадій та етапів взагалі, а формуванню в учнів елементів технологічної культури, розвиток здатності до генерації ідей, їх аналізу, самостійного ухвалення рішення, формування власної думки, позиції, взаємодії в процесі розв’язання спільних та індивідуальних завдань та розвинуту технічно-творчих здібностей учнів.

Особливу увагу вчителі приділятимуть вивченню та реалізації змін у програмах , на основі методичних рекомендацій висвітлених у Додатку до листа Міністерства освіти і науки України  від 17.08.2016р. № 1/9-437.

        Керуючись методичною проблемою ЦМСПС та методичною проблемою школи, циклове методичне об’єднання вчителів  художньо-естетичного та трудового навчання у 2016-2017 навчальному році  працюватимуть над  проблемою:

«Кометентнісий підхід – як основа розвитку творчих здібностей учнів»

та вирішенням  таких завдань:

  1. Будувати роботу ЦМО згідно з Державною національною програмою «Освіта» (Україна ХХІ ст.), Законом України «Про освіту», Законом «Про мови в Україні», Концепцією загальної середньої освіти, Державною програмою «Вчитель», Державними стандартами базової і повної середньої освіти, концепцією державної мовної політики в Україні та інструктивно-методичним рекомендаціями Міністерства освіти і науки України про вивчення предметів у 2016-2017 навчальному році.
  2. Проводити заходи щодо виконання Нового стандарту мистецької освіти.
  3. Реалізувати нові програми предмету «Музичне мистецтво» для 5, 6, 7 класів, «Образотворче мистецтво» для учнів 5, 6, 7 класів , «Мистецтво» для 8-х класів, «Трудове навчання» для учнів 5, 6, 7, 8класів у навчально-виховному  процесі.  
  4. Підвищувати фаховий  рівень педагогів, розвиток їхньої творчості, ініціативи шляхом оптимального поєднання традиційних та сучасних форм методичної роботи.
  5. Поглиблювати знання з педагогіки і психології, теорії і практики виховання, використовувати інноваційні технології у навчально-виховному процесі,  підвищення володіння та застосування вчителями ІКТ.
  6. Вивчати і удосконалювати стан організації навчального процесу та компетентності учнів при вивченні  предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання.    
  7. Використовувати традиції народу та особливості національної історії  у вихованні  школярів при вивченні предметів естетичного циклу та трудового навчання.
  8. Виробляти в учнів навички елементів самоосвіти та творчо-пошукової діяльності.
  9. Систематично працювати з обдарованими і здібними учнями, залучати їх до участі в різноманітних конкурсах учнівської творчості, олімпіадах, конкурсах.
  10. Систематично проводити практичну та психологічну підготовку учнів до свідомого вибору професії, праці.
  11. Сприяти вихованню активної життєвої позиції, адаптивності, готовності до безперервної професійної освіти, конкурентної боротьби на ринку праці.
  12. Створювати умови для реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку особистості.
  13. Вивчати та впроваджувати в педагогічну діяльність кращий досвід роботи вчителів художньо-естетичного та трудового навчання.
  14. Поповнювати кабінети наочністю.