Аналіз роботи художньо-естетичного та трудового навчання за 2016-2017 н.р.

Posted in МО вчителів естетичного циклу та трудового навчання

Картинки по запросу художньо-естетичне виховання

 

Аналіз роботи МО вчителів художньо-естетичного та трудового навчання за

2016-2017 н.р. 

Протягом І семестру 2016-2017 навчального року діяльність шкільного циклового методичного об’єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання була спрямована на реалізацію основних Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» із змінами та доповненнями, «Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, навчальних програм з предметів та інших нормативно-правових документів, спрямованих на інноваційний розвиток і поліпшення якості загальної середньої освіти.

З метою підвищення ефективності та результативності роботи вчителів щодо забезпечення формування та розвитку ключових, міжпредметних та предметних компетентностей учнів та розвитку їх індивідуальних здібностей і нахилів  упродовж І семестру  2016-2017 навчального року  шкільне методичне об’єднання вчителів через мережу колективних, групових та індивідуальних форм методичної роботи працювало над організаційним та науково-методичним забезпеченням реалізації проблемної теми «Компетентнісний підхід – основа розвитку творчих здібностей учнів» шляхом вивчення теоретичних питань нових педагогічних ідей та технологій, поєднання традиційних та інноваційних форм і методів навчання на уроках та в позаурочний час для активізації пізнавальної самостійності школярів, вдосконалення їх здібностей з урахуванням їх досвіду, розвитку їх самореалізації для становлення самобутньої особистості.

Шкільна кафедра вчителів художньо-естетичного циклу та трудового навання складається з 4 вчителів: Горобець О.В. –  вчитель трудового навчання, Бардаков А.О. – вчитель трудового навчання, Кураксіна О.І. – вчитель музичного мистецтва, Мандрик Л.І. – вчитель образотворчого мистецтва, мистецтва та художньої культури.

Головною метою в практичній діяльності вчителі вважають:

*    виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та навколишньої дійсності, розвиток художніх інтересів і потреб, естетичних ідеалів, здатності розуміти й інтерпретувати художні твори та сприймати й оцінювати естетичні явища;

*    формування в учнів на доступному рівні системи художніх знань і вмінь, яка відображає цілісність та специфіку мистецтва різних видів;

*     розвиток емоційно-чуттєвої сфери учнів, їхніх художніх здібностей і мислення, здатності до самовираження і спілкування;

*     формування в учнів елементів технологічної культури,

*     розвиток здатності до генерації ідей, їх аналізу, самостійного ухвалення рішення, формування власної думки, позиції,

*     взаємодії в процесі розв’язання спільних та індивідуальних завдань

*    розвиток технічно-творчих здібностей учнів.

Методичне об’єднання працювало над вирішенням таких пріоритетних завдань:

*     реалізувати нові програми предмету «Музичне мистецтво» для 5, 6, 7 класів, «Образотворче мистецтво» для учнів 5, 6, 7 класів , «Мистецтво» для 8-х класів, «Трудове навчання» для учнів 5, 6, 7, 8 класів у навчально-виховному  процесі;

*    підвищувати фаховий  рівень педагогів, розвиток їхньої творчості, ініціативи шляхом оптимального поєднання традиційних та сучасних форм методичної роботи;

*  поглиблювати знання з педагогіки і психології, теорії і практики виховання, використовувати інноваційні технології у навчально-виховному процесі,  підвищення володіння та застосування вчителями ІКТ;

*  вивчати і удосконалювати стан організації навчального процесу та компетентності учнів при вивченні  предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання; 

*   використовувати традиції народу та особливості національної історії  у вихованні  школярів при вивченні предметів естетичного циклу та трудового навчання;

*     виробляти в учнів навички елементів самоосвіти та творчо-пошукової діяльності;

*     систематично працювати з обдарованими і здібними учнями, залучати їх до участі в різноманітних конкурсах учнівської творчості, олімпіадах, конкурсах.

Головне завдання роботи ЦМО полягає у сприянні підвищення фахової майстерності вчителів, збагачення членів ЦМО педагогічними знахідками, підтримання духу творчості, прагнення до пошуку.

План ЦМО вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання на 2016-2017 навчальний рік було складено з посиланням на нормативно-правові документи, які регламентують організацію навчально-виховного процесу та методичну діяльність. Він відображає такі  напрямки роботи:

*     аналіз діяльності ЦМО вчителів предметів художньо-естетичного циклу та трудового навчання за минулий навчальний  рік;

*     теми та плани методичних засідань;

*     кадровий склад вчителів ЦМО та проблемні теми, над якими вони працюють;

*     робота між засіданнями;

*     організація тижня художньо-естетичного та трудового виховання;

*     участь вчителів у  діяльності шкільних, міських, обласних творчих груп, об’єднань тощо;

*     вивчення науково-педагогічного досвіду;

*     робота з обдарованими учнями.

Протягом І семестру було проведено 3 засідання, на яких висвітлювались такі теми:

*     організаційно-методичні аспекти роботи в новому навчальному році;

*     шляхи удосконалення навчально-виховного процесу;

*     шляхи розвитку творчої особистості.

Вчителі підготували виступи: «Творчо-пошукова діяльність вчителя – як важлива складова роботи вчителя» (Кураксіна О.І.), «Шляхи підвищення ефективності сучасного уроку трудового навчання в системі компетентнісного орієнтованої освіти» (Горобець О.В.), «Проблеми формування мотивації навчальної діяльності школярів», «Готовність учнів середньої школи до творчої діяльності» (Бардаков А.О.).

У І семестрі вчителями були проведені відкриті уроки: Горобець О.В. –  «Вишивка шовковими стрічками», «Плетіння гачком як вид декоративно-ужиткового мистецтва»,  Бардаков А.О. – «Основи проектної діяльності», Кураксіна О.І. – «З нотних сторінок – до слухача», Мандрик Л.І. –  «Зоряне небо в ілюмінаторі».

Вчителі активно приймали участь у шкільних, міських семінарах, засіданнях творчих  груп, науково-практичних конференціях тощо.

  Результатом методичної роботи стали виступи, майстер-класи шкільного та міського рівня. Горобець О.В. провела майстер класи для слухачів курсів КОІППО ім. В.Сухомлинського «Виготовлення вишивки стрічками» та «Виготовлення штучних квітів».

Вчителі Кураксіна О.І. та Горобець О.В. підготували виступ  на шкільну педагогічну раду «Компетентнісний урок – шлях до набуття школярами життєвих компетентностей».

Педагогічні надбання Кураксіної О.І. продовжують поширюватися через друковану продукцію. Так, на сторінках науково-методичного журналу «Мистецтво в школі» була розміщена розробка уроку «Музична скарбничка школяра». Також вчитель плідно співпрацює з КОІППО ім. В.Сухомлинського – викладає лекції для слухачів курсів та приймає участь у творчій та експертній групі вчителів музичного мистецтва міста.

Вчителі трудового навчання Горобець О.В. та Бардаков А.О. продовжили роботу в творчій групі міста та працювали над темами: «Удосконалення науково-педагогічного супроводу педагогічних працівників в умовах реалізації нового Державного стандарту базової та середньої освіти», «Методичні рекомендації щодо ведення шкільної документації з безпеки життєдіяльності на уроках трудового навчання».

Діяльність вчителя завжди пов'язана з виховною роботою. Вчителі МО активно приймають участь у загальношкільних виховних заходах. «Посвята в першокласники», «Чудова сімка», підготовка пісенного репертуару до проведення Новорічних ранків у початковій школі – стали доброю традицією плідної співпраці класних керівників та вчителя музичного мистецтва Кураксіної О.І.

Результатом системи роботи з обдарованими учнями стали досягнення вихованців вчителів трудового навчання.

Учениці Левченко Ірина (9-А клас),  Горяєва Анна (10-А клас) та Сідаш Олександр (8-А клас) здобули перемогу на ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання.

Горобець О.В. зі своїми вихованцями – учнями 9-В класу продовжує активну волонтерську роботу.

Аналізуючи результативність роботи шкільного ЦМО вчителів художньо-естетичного циклу та трудового навчання у І семестрі, можна відмітити, що був забезпечений високий методичний рівень проведення всіх видів уроків, заходів, тобто підвищився науково-методичний рівень знань вчителів та їх фахова майстерність.

У ІІ семестрі 2016-2017 н.р. члени ЦМО художньо-естетичного та трудового навчання продовжили роботу згідно плану роботи.

Так, були проведенні два засідання ЦМО, на яких вчителі ділились досвідом (круглий стіл:  «Шляхи розвитку творчої особистості») та підвели підсумки роботи ЦМО.

Бардаков А.О. поділився з колегами досвідом щодо методів, які він використовує для розвитку творчості в учнів. Вчитель наголосив, що творчість – це досить складний і своєрідний процес, якому можна навчитися. Для цього необхідно виявити його закономірності, на основі яких можна створити певні методи або прийоми, володіння якими дозволило б більш ефективно займатися винахідництвом чи проектуванням технологічних об’єктів.

Найбільш ефективними методами вчитель вважає метод фантазування, метод зразків, метод фокальних об’єктів та метод створення образу ідеального об’єкту.

Мандрик Л.І. ознайомила колег з власним поглядом на організацію та створення творчої атмосфери в класі. Вона наголосила, що значну роль у розвитку творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва відіграє наявність піз­навальних мотивів у школярів та їхня активність.

Вчитель прагне сформувати в кожного свого учня мотиваційну сферу, тобто виробити в нього систему цінностей, виховати потребу в на­бутті нових знань, розкрити особистісну значущість нав­чання, коли учень усвідомлює, як навчання допоможе йому визначити своє місце в житті. 

Горобець О.В. та Бардаков А.О. з поділилися практичними порадами щодо методики втілення  проектної технології у навчально-виховний процес.

Кураксіна О.І. у своєму виступі наголосила, що інтеграція дає змогу комплексно надавати учням інформацію з різних галузей знань у їхній тісній взаємодії, навіть якщо ці галузі знань, на перший погляд, є досить далекими одна від одної. Окрім того, інтеграція сприяє розвитку творчої активності учнів, їхнього асоціативного мислення, уяви та фантазії, спонукає їх проявляти власну допитливість та ініціативність.

На V засіданні ЦМО вчителі презентували індивідуальний звіт педагогічних досягнень та провели діагностичне анкетування, створили банк ідей щодо планування роботи на 2017-2018 н.р.

У ІІ семестрі вчителями були проведені відкриті уроки: Бардаков А.О. – «Інструменти для токарних робіт», Кураксіна О.І. – «Музика і мистецтво цирку», Мандрик Л.І. – «Декор інтер’єрів зорельота».

Вчителі приймали активну участь у виховній роботі.

Кураксіна О.І. (вчитель музичного мистецтва):

     виховні заходи до свята 8 Березня: 1-А, 1-Б, 1-В, 1-Г, 3-А;

*   підготовка вокального матеріалу до свята «Масляна»;

*    підготовка вокально-хореографічної композиції учням 6-Б класу до заходу ан екологічну тематику;

*    підготовка хореографічної композиції до заходу «Панянка».

  Горобець О.В. (вчитель трудового навчання):

*    виставка-ярмарок до Дня Святого Валентина, 8 Березня, «Пасхальні яйця та листівки»;

*    підготовка та участь в «Палітрі моди».

Вчителі трудового навчання продовжили роботу з обдарованими учнями до олімпіади, яка відбулась 11 лютого 2017 року. За результатами  ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання  учениця 9-А класу – Левченко Ірина,  виборола диплом І ступеня та  учень 8-А класу – Сідаш Олександр – диплом І ступеня.

Вчителі активно приймали участь у шкільній, міській та обласній методичній роботі.

Горобець О.В. та Бардаков А.О. продовжили роботу в творчій групі міста та розробляли уроки для 8-го класу за Новою Державною програмою, також підготували виступ на «День відкритих дверей» у закладі.

20 лютого вчителі Кураксіна О.І. та Алєксєєва Ю.Л. приймали участь у реалізації проекту «Нова українська школа у Кропивницькому».

21 березня вчителі Кураксіна О.І. та Горобець О.В. провели семінар для вчителів образотворчого мистецтва міста «Традиційне мистецтво Японії».

12 квітня на базі закладу вчителем трудового навчання Горобець О.В. були проведені майстер-класи для курсантів КОІППО: «Техніка кінусайгу», «Вишивка сутажним шнуром», «Побудова та креслення поясного виробу», «Теоретичні аспекти нової програми з трудового навчання».

Горобець О.В. приймала участь у роботі жюрі ІV етапу Всеукраїнської олімпіади з трудового навчання, який проходив у м. Полтава 26-31 березня.

17 травня Бардаков А.О. провів комплекс майстер-класів для курсантів КОІППО  за Новою програмою.

Мандрик Л.І. підготувала ученицю 8-Б класу Правосудову М. до конкурсу малюнків «Моє рідне місто», на якому вона виборола ІІ місце.

Підбиваючи підсумки  2016-2017 н.р. можна сказати, що з’явилось чимало цікавого у творчому доробку педагогів, адже вони шукали нові форми, методи роботи, підвищували якість навчально-виховного процесу.

У 2017-2018 навчальному році члени художньо-естетичного циклу продовжать працювати над темою «Розвиток творчих здібностей учнів».

Основні завдання, які ставляться перед членами ЦМО:

*                       вивчення та впровадження в практику досягнень педагогічного досвіду;

*             вивчення та аналіз програм, методичних розробок, інструкцій, рекомендацій до змісту, форм і методів проведення уроків, позакласної та позашкільної роботи;

*                      оволодіння навичками самоаналізу, інноваційними технологіями;

*                      поглиблення роботи з обдарованими дітьми.