Аналіз роботи вчителів ЦМО природничих дисциплін за 2016-2017 н. р. та завдання на 2017-2018 навчальний рік.

Posted in МО вчителів природничого циклу

Картинки по запросу природничі науки

В 2016-2017 навчальному році до ЦМО вчителів природничого циклу входили:

Зубко Оксана Степанівна – вчитель географії,

Константінова Юлія Сергіївна – вчитель хімії, екології  та природознавства(працює з листопада 2016 р.).

Михайленко Тетяна  Степанівна – вчитель біології,

Рихлицька Марія Іванівна – вчитель основ здоровя, економіки,

Фірульова Тетяна Ананіївна – вчитель хімії та біології.

В 2016-2017 навчальному році вчителі природничих дисциплін продовжували роботу над проблемою «Удосконалення різних форм і методів роботи з учнями в процесі розвитку їх життєвих компетентностей». Ця проблема була  складовою методичної проблеми школи: «Формування та реалізація компетентнісного підходу в навчально-виховній діяльності».

Проблема, над якою працювали вчителі була сформульована відповідно до проблем вчителів (згідно діагностичних карток-анкет).

У 2016-2017 навчальному році були проведенні засідання методичного об’єднання як тематичні (у серпні, жовтні, січні, березні, червні), так і засідання з поточних питань, які відбувалися впродовж року.

Серпневе засідання (інструктивно-методичний семінар «Вивчення нормативних документів МОН України щодо викладання природничих дисциплін в 2016-2017 н. р.»)  традиційно було присвячене аналізу роботи за минулий рік і плануванню роботи на 2016-2017 н. р.

Розглядалися інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення  природничих дисциплін в 2016-2017 н. р. Особливу увагу звернули вчителі, які працюють за новим Державним стандартом, на рекомендації  щодо впровадження нових програм, змін до програм з предметів і Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів 8 класів. Для цього ознайомилися з додатком до листа МОН України від 17.08.2016 р. №1/9-437 «Особливості вивчення базових дисциплін у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році» та з додатком до наказу МОН України від 21.08.2013 №1222 « Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти.»

 Вчителі ознайомилися з методичними рекомендаціями щодо єдиних вимог ведення класних журналів,  методичними рекомендаціями щодо використання навчальної літератури у ЗНЗ при вивченні предметів інваріантної складової навчального плану у 8 класі 2016/2017 н. р.

 На цьому засіданні було погоджене календарне планування з біології, хімії, географії, основ здоров’я, екології, захисти себе від ВІЛ, економіки, скорегований і затверджений план роботи ЦМО на 2016-2017 н. р.  Визначений координатор по навчальному закладу щодо проведення природничого конкурсу «Колосок – осінній – 2016р.», була надана інформація         про структуру навчального року.

Проводилася робота між засіданнями:

*    підготовка і погодження матеріалів до шкільної олімпіади (І тур) з предметів природничого циклу;

*    проведення та підведення підсумків шкільних предметних олімпіад;

*    визначення переможців і учасників ІІ туру предметних олімпіад;

*    проводилася робота з обдарованими учнями;

  *  були проведені відкриті уроки (за планом ЦМО);

*    здійснена організація участі учнів у Міжнародному інтерактивному учнівському конкурсі „Колосок-осінній-2016”. В конкурсі прийняли участь 213 учнів, 126 учнів отримали золотий сертифікат, 45 – срібний;

*    вчителі оформили плани самоосвіти.

На жовтневому засіданні був проведений семінар-практикум: „ Працюємо за новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти в 8 класах ”.  З цієї теми виступили вчителі, які працюють в 8-х класах:

Зубко О. С. ( Використання інноваційних технологій на уроках географії  в 8 класах.),

Рихлицька М. І. (Різні методи  контролю як однин  з методів оцінки знань учнів 8 класів на уроках з основ здоров’я),

Михайленко Т. С.(Використання самостійної роботи учнів 8 класів для засвоєння матеріалу з курсу «Біологія людини»).

Січневе засідання було проведено у формі Круглого столу з теми: «Сучасні форми і методи  навчання». Своїми здобутками поділилися

Зубко О. С., Фірульова Т. А., Константінова Ю. С.

Вчителі ЦМО були ознайомленні з результатами міських олімпіад з предметів природничого циклу. Призером став:  учень 10-А класу Кісенко Олексій здобув І місце з географії (вчитель Зубко О. С.). На обласній олімпіаді з географії Кісенко О. посів ІІІ призове місце.

  Вчителі поінформували про виконання програм з предметів за перший семестр, були ознайомлені з  інформаціїю про корегування календарно-тематичного планування на ІІ семестр.

В період між засіданнями вчителі продовжили роботу згідно планів самоосвіти, а також роботу з обдарованими учнями, відвідували відкриті уроки своїх колег.

На березневому засіданні, яке проводилось у формі Круглого столу розглядалася тема:  «Значення самостійної роботи учнів під час викладання природничих дисциплін для формування різних компетентностей».

На цьому засіданні досвідом роботи поділилися:

         Фірульова Т. А. Вона зупинилася на  роботі з опорними конспектами, яка дозволяє формуватися компетентності саморозвитку в учнів).

          Михайленко Т. С. розповіла про самостійну роботу з підручниками як одну  із форм формування компетентності самоосвіти учнів.     

         Рихлицька М. І. ознайомила колег, як за допомогою експериментальних досліджень на уроках основ здоров’я можна формувати  здоров'язбережувальну компетентність в учнів.

На цьому засіданні вчителі звітували про виконання практичних та лабораторних робіт згідно програм. Обговорили, які заходи будуть проведенні під час тижня природничих наук. Ознайомилися з інструкцією МОН щодо проведення ДПА у 2016-2017 н. р.

На підсумковому засіданні (травень 2017 р. Методична скарбничка з обміну досвідом учителів ЦМО) вчителі ЦМО обмінялися досвідом з проблем, над якими вони працювали згідно планів самоосвіти:

Зубко О. С. Використання інноваційних технологій на уроках географії для формування освітніх компетентностей учнів.

Константінова Ю. С. Формування ключових і предметних компетентностей школярів в умовах впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти вчителів природничого циклу.

Михайленко Т.С. Самостійна робота учнів  - основа формування ключових компетентностей.

Рихлицька М. І.  Система оцінювання навчальних досягнень учнів на уроках з основ здоров’я як чинник мотивації навчальної діяльності.

Фірульова Т. А.  Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках хімії та біології за допомогою використання опорних конспектів-схем.

Традиційно у квітні відбулися заходи до тижня природничих наук. Учні підготували виставку газет, презентацій і рефератів. Були проведені вчителями різні конкурси,  бесіди, класні години, практичні роботи, анкетування, цікаві досліди, інформування про наукові відкриття з біології, хімії, географії, основ здоров’я.

Учителі ЦМО приймали участь в засіданнях міських методичних об’єднаннях та інших міських методичних заходах:

Рихлицька М. І. в грудні 2016 року проймала участь в семінарі-практикумі «Використання можливостей «GoogleAppsforEducation» для здійснення моніторингу якості навчальних досягнень учнів».

Михайленко Т. С. в лютому приймала участь в семінарі – практикумі для вчителів хімії та біології «Використання сучасних інноваційних технологій навчання як засіб формування життєвих компетентностей на уроках хімії та біології».

Константінова Ю. С. підготувала виступ для січневої інтерактивної конференції «Реалізація вимог формування ключових і предметних компетентностей школярів в умовах використання Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти вчителями хімії». Приймала участь в семінарах-практикумах: «Робота з обдарованими учнями», «Використання можливостей «GoogleAppsforEducation» як запорука підвищення якості навчально-виховного процесу».

Зубко О. С. І Константінова Ю. С. приймали участь у конкурсі «Розробка та застосування інформаційних, телекомунікативних, інноваційних технологій в управлінську діяльність та навчально-виховний процес, науково-пошукову роботу для забезпечення входження в сучасний європейський освітній простір та реалізацію основних програмних заходів по підвищенню рівня викладання природничо-математичного циклу».

Зубко О. С. брала участь у роботі творчої групи по створенню енциклопедії Кіровоградської області з географічної тематики.

Всі вчителі ЦМО підвищували фахову майстерність самостійно, використовуючи нові методичні розробки науковців і вчителів різних шкіл міста та України.

Традиційно у травні вчителі заповнили діагностичні карти-анкети. Після аналізу цих карт вчителі ЦМО вирішили на 2017-2018 навчальний рік

продовжити роботу над  методичною проблемою:

«Удосконалення різних форм і методів роботи з учнями в процесі розвитку їх життєвих компетентностей».

Виходячи з цього вчителі  ЦМО поставили перед собою на 2017-2018 навчальний рік наступні

ЗАВДАННЯ:

* продовжити роботу із самоосвіти виходячи з методичної проблеми ЦМО, школи,

* продовжити вдосконалення використання на уроках природничого циклу різних форм та методів активізації пізнавальної діяльності учнів;

* більше уваги звернути на психолого-педагогічні аспекти роботи з учнями різних вікових категорій, проводити індивідуальний та диференційований підхід до учнів,

* ознайомитися з теорією і активно впроваджувати різноманітні форми перевірки знань і умінь учнів, систематично проводити повторення матеріалу з метою розвитку предметних і життєвих компетентностей і підготовки до ДПА та ЗНО,

* продовжити використання активних та інтерактивних форм роботи на уроках, самостійної роботи учнів із засвоєння нового матеріалу з метою поглиблення знань, умінь та навичок,

* продовжити роботу над вивченням методики впровадження інформаційно-комунікативних технологій,

* поглибити роботу над засвоєнням біологічних, хімічних, географічних термінів та понять,

* продовжити роботу по формуванню в учнів екологічного мислення,

* формувати уміння застосовувати знання здобуті на уроках хімії, біології, географії, основ здоров’я на практиці, в побуті,

* продовжити використання міжпредметних зв’язків на уроках природничого циклу,

* використовувати лабораторні та практичні роботи для активізації розумової діяльності,

* розвивати критичне мислення, логічне мислення, науковий світогляд, патріотизм,

* формувати вміння самостійно добувати знання, спостерігати, досліджувати і пояснювати явища природи,

* виховувати моральну особистість,

*проводити роботу по впровадженню нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та новими програмами з природознавства, хімії, біології, ОЗ.