Літературний квест «Заповіді Великого Кобзаря»

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

Літературний квест «Заповіді Великого Кобзаря»

Вік учасників: 7 клас

Мета :  дізнатися більше про життєвий подвиг поета; привернути увагу до творчості Кобзаря; вчитися декламувати поетичні твори; формувати уміння працювати в команді; сприяти вихованню національної самосвідомості, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями.

Епіграф:   Він був сином мужика – і став володарем у царстві духа.

Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури.

Він був самоуком – і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам та книжним ученим.

І.Франко

Хід квесту

І. Оргмомент.

Збір учасників квесту біля каб. 239

Слово вчителя.

Даний квест покликаний привернути вашу увагу до особистості Т.Г.Шевченка; спонукати кожного помічати красу поетичного слова та цінувати надбання нашого Великого поета; формувати вміння відшуковувати та впорядковувати матеріал, пояснювати зміст поетичного слова; робота над проектом розширить ваші знання про значення творчості Т.Г.Шевченка. Вирушаймо у подорож, щоб…

  •       глибше усвідомити життєвий подвиг поета;
  •       проникнутись повагою до нього;
  •       зацікавитися творчістю митця;
  •       відчути смак поетичного слова.    

ІІ. Оголошення теми, мети і завдання.

Завдання 1: зібрати віночок й упорядкувати рядки із вірша Кобзаря «Заповіт».

Нагода — 204 роки з дня народження Т.Г.Шевченка, 157 років із дня його смерті.

Завдання 2: відшукати на ІІ поверсі школи та впорядкувати літературний матеріал (листочки-стрічки із рядками вірша Т. Шевченка «Заповіт»).

 

Завдання 3: дати відповідь на запитання вчителя, пояснити зміст поетичних рядків.

Завдання 4: стати в коло у порядку розташування рядків з поезії, зачитати вірш.

ІІІ. Підсумок.

Усі учасники нагороджуються балами з української літератури.

 

 

   Він був сином мужика – і став володарем у царстві духа.

Він був кріпаком – і став велетнем у царстві людської культури.

Він був самоуком – і вказав нові, світлі і вільні шляхи професорам та книжним ученим.

І.Франко

   Тарас Шевченко - символ чесності, правди і безстрашності, великої любові до людини. Уся творчість великого Кобзаря зігріта гарячою любов'ю до Батьківщини, пройнята священною ненавистю до ворогів і гнобителів народу.

   Поезію Шевченка люблять усі народи. Поет, який віддав усі свої сили боротьбі за визволення рідної України від соціального і національного гніту, виражав прагнення і сподівання всіх народів, усіх прогресивних людей світу.

   Уже 157 років минуло, як перестало битися благородне, мужнє серце геніального поета Тараса Григоровича Шевченка. Але світлий образ великого Кобзаря - безсмертний, як і сам народ, що породив його. Вічно нетлінна творчість геніального сина України жива подихом життя, биттям гарячого людського серця. Безсмертна могутня сила його таланту, проникливість і глибина його думки, мужність і ніжність його лірики, гострота і пристрасність його слова, мужність і пісенність його віршів, самовіддана любов його до своєї Батьківщини, до свого народу.

Дорогі семикласники!

   Пропоную зібрати віночок й упорядкувати рядки із вірша Кобзаря «Заповіт».

Нагода — 204 роки з дня народження Т.Г.Шевченка,

157 років із дня його смерті.

  

Даний квест покликаний привернути вашу увагу до особистості Т.Г.Шевченка; спонукати кожного помічати красу поетичного слова та цінувати надбання нашого Великого поета; формувати вміння відшуковувати та впорядковувати матеріал, пояснювати зміст поетичного слова; робота над проектом розширить ваші знання про значення творчості Т.Г.Шевченка. Вирушаймо у подорож, щоб…

  •       глибше усвідомити життєвий подвиг поета;
  •       проникнутись повагою до нього;
  •       зацікавитися творчістю митця;
  •       відчути смак поетичного слова.    

    Мета квесту:  дізнатися більше про життєвий подвиг поета; привернути увагу до творчості Кобзаря; вчитися декламувати поетичні твори; формувати уміння працювати в команді; сприяти вихованню національної самосвідомості, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, виховувати любов до національної культури, прагнення бути справжніми українцями.

      Завдання:    сплести віночок з рядків поезії Т.Г.Шевченка.

Відшукати на ІІ поверсі школи та впорядкувати літературний матеріал,

дати відповідь на запитання,

пояснити зміст поетичних рядків.

   Дедлайн – 12.03. 2018 (друга велика перерва).

Збір біля 239 каб. ІІ поверх.

Як умру, то поховайте

Мене на могилі,

Серед степу широкого,


На Вкраїні милій,


Щоб лани широкополі,
І Дніпро, і кручі


Було видно, було чути,


Як реве ревучий.


Як понесе з України

У синєє мореКров ворожу...

отоді яІ лани і гори —Все покину

і полинуДо самого богаМолитися...

А до того —Я не знаю бога.


Поховайте та вставайте.


Кайдани порвіте


І вражою злою кров'ю 
Волю окропіте.


І мене в сім'ї великій,


В сім'ї вольній, новій


Не забудьте пом'янути


Незлим тихим словом.