Водойми рідного краю

Posted in Статті до розділу методична скарбничка

Тема:"Водойми рідного краю"

Мета: дати учням поняття про водойми рідного краю; учити називати їх; з'ясувати значення водойм рідного краю; формувати пізнавальний інтерес, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; виховувати любов до природи та бережливе ставлення до її багатств.

Обладнання: демонстраційний матеріал —картинки, відео.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

Вправа «Погода»

—    Яка зараз пора року?

—    Який місяць?

—    Яке число?

—    Тепло чи холодно надворі?

—    Який стан неба?

—    Яка температура повітря?

—    Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

—    Знайдіть зайве слово.

Річка, гора, океан, озеро, струмок, море, ставок.

—    Якою назвою можна об’єднати решту слів?

—    Тема нашого уроку — «Водойми рідного краю».

—    Що належить до водойм?

—    Яких з цих водойм немає в нашому краї?

—    Яка із цих водойм найменша, а яка — найбільша? 

III. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь про водойми рідного краю

—    Нумо відгадайте загадку

Що таке, тече і ллється,

З каменем не раз зіткнеться,

Як не має , все всихає

Все від спраги потерпає. ( Вода)

Води на землі дуже багато, всі місця де зібрана вода називається водоймами. А познайомитися з ними, нам допоможе великий Капітошка. Допоможемо йому скажемо чарівні слова Капітошка раз…два…три..із джерельця попливи.

Де ж ми з вами опинилися разом з Капітошкою. Як називається ця водойма, ану відгадаймо:

Тече,тече не витече,

Біжить,біжить не вибіжить.

Ллється синя стрічка,

Повноводна (річка)

Так дітки річка. Річка це природний потік постійної води. Великих і маленьких річок в Україні є дуже багато. Найбільша із них, є річка Дніпро.

А тепер допоможемо Капітошці подорожувати далі. Скажемо разом Капітошка раз…два..три…ти із річки поплеви.

Куди тепер ми потрапили з Капітошкою:

Серед поля лежить дзеркало

Скло голубе, а рама зелена, це водойма Озеро

Озеро дітки це водойма, яка утворилася в природній западині на поверхні землі. В Україні налічується понад 3000 озер. Озера бувають великі і малі, глибокі і мілкі, солоні і прісні.

Так діти Капітошка втомився та запрошує відпочити.

2. Фізкультхвилинка

« Подивись на небо»

Відпочили, а тепер ми пливемо далі, Капітошка раз…два…три із озерця попливи

З права вода і з ліва вода

Пливуть пароплави, туди і сюди

Захочеш напитись, дружок

Солоним буде кожний ковток

Це дітки море.

Море це частина океану, яка заходить у сушу. Море завжди з’єднане з океаном. Вода у морі є гірко-солоною. Україну омивають води Чорного та Азовського морів.

IV. Узагальнення й систематизація знань тмінь учнів

1. Розповідь учителя про значення водойм рідного краю

—    Яке значення в природі та в житті людини мають водойми? Водойма — це місце відпочинку людей.

Водойма — це будинок для рослин і тварин.

Люди беруть із водойм воду для питва і приготування їжі.

З водойм беруть воду для господарських потреб.

По воді перевозять вантажі.

Воду для роботи беруть заводи і фабрики.

2. Гра «Розшифруй!»

—   Назви рослин і тварин водойм сховалися. Знайдіть їх та обведіть. 

Ю Р А К П Д Б Й К Л А Т А Т Т Я
О Ч Е Р Е Т Е В О Д О М І Р К А
Б А Р Р О Г І З Г Г Р Е Ж А Б А
Р И Б А Ж Р Я С К А Ц Е Ш З Ї У

 3. Гра «Відгадай»

—    Відгадайте, про яку водойму написала дівчинка.

Далеко внизу, оточене віковими ялинами, виблискує воно, кругле, немов чаша. Воно незвичайне не лише формою, але понад усе кольором води. Зеленувато-блакитна вона дійсно нагадує собою колір морської хвилі. Повітря, просочене ароматом, настільки чисте, що, здається, їм неможливо надихатися. (Озеро)

4. Читання пам'ятки

Пам’ятайте! Водойма — це не просто вода. Це дім, у якому мешкають різні незвичайні істоти. їм необхідний дім, і вони йому потрібні.

Слід оберігати водойми від забруднення, будувати очисні споруди, саджати на берегах водойм дерева, що зміцнюватимуть береги; розчищати джерела; виготовляти та розміщувати на берегах водойм заборонні знаки, роз’яснювальні написи.

5. Виконання малюнка

—    Намалюйте заборонні знаки щодо поведінки біля водойм.

V. Підсумок уроку

—    Що належить до водойм?

—    Які водойми є в нашому краї?

—    Яке значення в природі та в житті людини мають водойми

Отже річки, озера, моря, а ще джерельце, криниці, ставки, струмочки це все водойми нашого краю. Пийте джерельну водичку, відпочивайте на берегах водойм, купайтеся, плавайте, оздоровляйтесь і шануйте водні ресурси України.

Капітошка вам дуже вдячний за подорож і на згадку дарує казку про Хмаринку.

( Перегляд казки про Хмаринку).