Тематика засідань 2017/2018 н.р.
Тематика засідань методичного об'єднання
на 2017/2018 навчальний рік
І ЗАСІДАННЯ
(серпень, 5 тиждень)
Організаційно - методичні аспекти роботи на новий навчальний рік
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці | Відмітка про вико-нання |
1 | Аналіз роботи методичного об’єднання за минулий рік. Обговорення та затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2017-2018 навчальний рік. |
Керівник м/о |
|
2 |
Опрацювання методичних рекомендацій щодо викладання в початковій школі у 2017-2018 навчальному році (Лист МОН України від 09.08.2017 р. № 1/9-436) та орієнтовних вимог до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи (додаток до наказу МОН України від 19.08.2016 р. №1009) |
Переведенцева О.В. |
|
3 | Опрацювання Інструкції щодо заповнення Класного журналу для 1-4-х класівзагальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОН України від 08.04.2015 № 412) | Члени м/о | |
4 | Про погодження календарного планування на 2017/2018 навчальний рік. | Керівник м/о | |
5 | Ознайомлення з Листом МОН України від 07.06.2017 р. № 1/9-315 «Про структуру 2017/2018 н.р. та навчальні плани ЗНЗ» | Переведенцева О.В. |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 |
Актуальний діалог. Запрошуємо до обговорення: ¾ Концепція «Нова українська школа», затверджена Кабінетом Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988; ¾ наказ МОН України від 13.07.2017 р. № 1021 «Про організаційні питання запровадження Концепції Нової української школи у ЗНЗ І ступеня»; ¾ проект Державного стандарту початкової загальної освіти № б/н від 26.07.2017 р. |
Переведенцева О.В. Члени м/о |
2 |
Завдання для самоосвітньої роботи: ¾ ознайомитися з Листом МОН України від 17.08.2017 р. № 1/11-8269 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої МОН України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах»; ¾ взяти до уваги Лист МОН України від 18.04.2014 р. «Щодо використання робочих зошитів у початковій школі»; ¾ опрацювати «Опис ключових змін в оновлених програмах початкової школи», затверджені рішенням Колегії МОН України від 04.08.2016 р. та оприлюднені на сайті МОН 11.08.2016 р.; ¾ опрацювати Лист МОН України від 06.09.2016 р. № 1/9-464 «Щодо надання деяких роз'яснень з організації навчально-виховного процесу в початковій школі»; |
Члени м/о . |
3 | Погодження календарних планів. | Переведенцева О.В. керівник м/о |
4 | Вивчення методичних рекомендацій щодо проведення у загальноосвітніх навчальних закладах України першого уроку 2017/2018 навчального року. | Члени м/о |
5 | Консультація для вчителів «Види мовлення, їх порушення та подолання» |
Логопед Домаранська З.П. |
6 |
Скарбничка педагогічного досвіду. Вернісаж творчих знахідок. ¾ Ознайомлення з матеріалами власного сайту ¾ Види сучасних ІКТ в навчально-виховному процесі; ¾ Види завдань для групової роботи |
Резніченко Н.В. Щорба Ю.В. Стукаленко О.П. |
8 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
9 | Перевірка дотримання санітарно-гігієнічних норм проведення уроку | Переведенцева О.В. Керівник м/о |
10 | Вивчення і впровадження в практику роботи педагогічного досвіду В.О.Сухомлинського. | Члени м/о |
11 | Створення методичної «скарбнички» відкритих уроків та позакласних заходів. | Члени м/о |
12 | Проведення в школі малих олімпіад з української мови серед учнів 3-4 класів до дня української писемності. | Члени м/о |
13 | Участь у серпневій конференції вчителів початкових класів | Члени м/о |
14 | Участь у засіданнях міських об’єднань вчителів початкових класів та заслуховування звітів членів методичного об'єднання, які були на міських семінарах та на курсах підвищення кваліфікації. | Члени м/о |
ІІ ЗАСІДАННЯ
(жовтень, 3 тиждень)
Системний підхід до формування ключових та предметних компетентностей молодших школярів
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці | Відмітка про вико-нання |
1 |
Теоретичний семінар «Системний підхід до формування ключових та предметних компетентностей молодших школярів». ¾ Компетентність і компетенції в початковій школі; ¾ Формування ключових компетентностей в учнів початкових класів засобами інтерактивного навчання; ¾ Педагогічний досвід формування компетентних способів навчально-пізнавальної й природоохоронної діяльності та екологічної культури молодших школярів. ¾ Формування ключових та предметних компетентностей з природознавства в початкових класах засобами інтерактивного навчання; ¾ Формування та розвиток основних компетентностей особистості в початковій школі. |
Кравцова О.А. Снєгова О.В. Ткаченко Л.А. Деморацька Г.І. Шумак Н.Г. |
|
2. |
Школа педагогічної майстерності: ¾ Діалогічне мовлення – невід’ємна складова комунікативної компетентності молодших школярів; ¾ Результативність використання лінгвометодичних нововведень з розвитку критичного мислення; ¾ Мова і мовлення молодших школярів (взаємозв’язок різних видів мовленнєвої діяльності, що сприяє якісному оволодінню мовних знань та мовленнєвих умінь молодших школярів); ¾ Розвиток творчого мислення учнів початкових класів; |
Протасова О.Ю. Росчислав Т.В. Гуд В.Я. Фіалковська Я.П. |
|
3 |
Психолого-педагогічна консультація: «Як уникати непорозуміння» - інформаційно-методичні настанови в роботі з батьками й учнями. |
Резніченко Н.В. |
|
4 | Панорама ідей. Обговорення змісту проведення тижня початкової школи «До знань крокуйте разом з нами» | Члени м/о |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 | Психолого-педагогічна консультація «Розвиток сприятливого психологічного клімату в колективі як запорука розвитку гармонійної особистості» |
Росчислав Т.В. |
2 | Огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури. |
Ініціативна група |
3 |
Скарбничка передового педагогічного досвіду. Педагогічні зустрічі: ¾ Диференціація – одна із форм інноваційних технологій; ¾ Робота над задачею. Складання допоміжної моделі задачі |
Клюй І.С. Стукаленко О.П. |
4 | Участь у міському етапі міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика серед учнів 3-4 класів. | Переведенцева О.В. |
5 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
6 | Перевірка виконання вимог до перевірки зошитів, забезпечення виконання єдиного орфографічного режиму в початковій школі. |
Переведенцева О.В. Керівник м/о |
7 | Участь у роботі шкільної педагогічної ради. | Члени м/о. |
8 | Проведення тижня початкової школи |
Переведенцева О.В. Керівник м/о Члени м/о |
9 | Організація виставки творчих надбань методичного об’єднання з питань використання ідей В.О. Сухомлинського. |
Переведенцева О.В. Керівник м/о |
10 | Проведення зрізів знань з основних предметів у кожній паралелі за результатами І семестру. | Вчителі |
11 | Заслуховування звітів вчителів, які відвідують міські семінари вчителів початкової школи. | Члени м/о |
12 | Модернізація змісту і структури початкової освіти. Наступність між початковою і середньою ланками освіти. Адаптація випускників початкової школи до нових умов навчання. | Переведенцева О.В. |
13 | Використання вчителями у своїй роботі навичок володіння ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі. | Члени м/о |
14 | Надання допомоги молодим вчителям щодо поурочного планування | Керівник ШМВ |
ІІІ ЗАСІДАННЯ
(січень, 1 тиждень)
Результативний урок: завдання, форми, методи, прийоми роботи
Якщо ми навчатимемо сьогодні так, як навчали вчора, ми вкрадемо в дитини завтра.
Конфуцій
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці | Відмітка про вико-нання |
1 |
Семінар-практикум «Піднесення ефективності сучасного уроку на основі спільної творчості вчителя та учня» ¾ Сучасний урок з погляду забезпечення розвитку пізнавальних інтересів учнів. ¾ Шляхи активізації розвитку критичного мислення в молодших школярів на уроках української мови та літературного читання; ¾ Використання краєзнавчого матеріалу на уроках в початковій школі; ¾ Розвиток творчих здібностей молодших школярів; ¾ Психолого-педагогічні основи застосування методу проектів в екологічному вихованні дітей молодшого шкільного віку; ¾ Психолого-педагогічні особливості використання мультимедійних технологій для розвитку зв’язного мовлення учнів; ¾ Застосування інтерактивних способів вивчення малих фольклорних жанрів у початковій школі; ¾ Застосування технології «Збільшення дидактичних одиниць» на уроках української мови у 3 класі. |
Резніченко Н.В. Росчислав Т.В. Деморацька Г.І. Шумак Н.Г. Ткаченко Л.А. Протасова О.Ю. Снєгова О.А. Гуд В.Я. |
|
2 |
Аналіз рівня знань, умінь і навичок та успішності, труднощів в опануванні програмового матеріалу і розробка заходів, що дадуть змогу підвищити ефективність навчального процесу. |
Переведенцева О.В. Керівник м/о |
|
3 | Аналіз перевірки техніки читання учнів початкової школи та розробка заходів по усуненню недоліків. | Переведенцева О.В. | |
4 | Різноманітність форм методичної роботи на прикладі використання ІКТ: власних електронних продуктів – досвіду роботи, розробок уроків, демонстраційного матеріалу, використання готової електронної продукції в навчально-виховному процесі. | Члени м/о |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 | Психолого-педагогічна консультація «Психологічні аспекти педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського». | Шумак Н.Г. |
2 |
Скарбничка педагогічного досвіду. Методичний аукціон. ¾ Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроці-казці; ¾ Пізнавально-дослідницька робота молодших школярів під час навчальних екскурсій; ¾ Письмове множення і ділення за системою Ельконіна-Давидова ¾ Формування комунікативної компетентності молодшого школяра |
Клюй І.С. Попова Ж.В. Стукаленко О.П. |
3 | Участь у роботі міської січневої конференції вчителів початкових класів. | Члени м/о |
4 | Впровадження педагогічного досвіду Ш. Амонашвілі з проблеми гуманно-особистісного підходу до навчання і виховання учнів початкових класів. | Члени м/о |
5 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. | Члени м/о |
6 | Участь у Шевченківських святах. | Члени м/о |
7 |
Інструктивно-методична оперативка. ¾ про хід виконання навчальних програм ¾ критерії оцінювання за 12-бальною системою ¾ вимоги до ведення журналу ¾ про ведення зошитів |
Переведенцева О.В. |
ІV ЗАСІДАННЯ
(квітень, 1 тиждень)
Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя:
реалії і перспективи
Умійте осмислити пройдений шлях. Осмислення вже зробленого є великим багатством школи
В.О. Сухомлинський
№ з/п |
Зміст роботи | Виконавці | Відмітка про вико-нання |
1 |
Круглий стіл «Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя». ¾ Самоосвіта з організації дистанційної освіти; ¾ Формування ключових компетентностей в учнів початкових класів засобами інтерактивного навчання; ¾ Психолого-педагогічні засади та зміст дослідницької діяльності молодших школярів; ¾ Розвиток пізнавальної активності дітей молодшого шкільного віку на уроках природознавства; ¾ Шляхи удосконалення ефективності навчального процесу. |
Щорба Ю.В. Кравцова О.А. Попова Ж.В. Деморацька Г.І. Снєгова О.В. |
|
2 |
Вернісаж педагогічних знахідок. Звіти вчителів: ¾ про підсумки роботи над індивідуальною науково-методичною темою; ¾ про роботу над методичною проблемою закладу; ¾ про проходження курсової перепідготовки, атестації |
Члени м/о | |
3 |
Панорама методичних перспектив. Підведення підсумків роботи методичного об’єднання за 2017/2018 навчальний рік. Складання перспективного плану роботи м/о на 2018/2019 навчальний рік |
Члени м/о |
Робота між засіданнями
№ з/п | Зміст роботи | Відповідальний |
1 | Психолого-педагогічна консультація «Ігри та вправи для розвитку уваги, пам’яті, мислення й уяви молодших школярів на уроках мови» | Фіалковська Я.П. |
2 | Огляд новинок методичної та психолого-педагогічної літератури. | Ініціативна група |
3 |
Скарбничка передового педагогічного досвіду. Круглий стіл. ¾ Психолого-педагогічні основи застосування методу проектів в екологічному вихованні дітей молодшого шкільного віку; ¾ Творчий підхід до навчання молодших школярів як передумова успішного формування мовної особистості. |
Ткаченко Л.А. Гуд В.Я. |
4 | Проведення відкритих уроків згідно плану роботи методичного об'єднання. |
Члени м/о |
5 | Проведення зрізів знань у кожній паралелі з української мови, математики, читання, природознавства. |
Переведенцева О.В. Вчителі |
6 | Здійснення підписки видань фахових журналів та газет | Члени м/о |
7 | Діагностичне анкетування з метою більш повного відображення потреб кожного педагога в удосконаленні своєї педагогічної майстерності для планування роботи на 2018/2019 навчальний рік. |
Переведенцева О.В. Вчителі |
8 | Написання проекту плану роботи ШМО на 2018/2019 навчальний рік. | Снєгова О.В. |
9 | Поновлення картотеки педагогічного досвіду з проблеми, над якою працює методичне об’єднання. |
Переведенцева О.В. Керівник м/о |
10 | Організація та проведення ДПА в 4-х класах. | Переведенцева О.В. Вчителі 4-х класів |