Аналіз роботи циклового МО вчителів-предметників суспільно-гуманітарного циклу у І семестрі 2022-2023 навчального року

Posted in МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу

1438694828 34415298

Члени шкільного циклового методичного обєднання вчителів-предметниківсуспільно-гуманітарного циклу у І семестрі 2022-2023 навчального року працювали над виконанням програм культурного та духовного відродження держави. Творча діяльність учителів була спрямована на пошуки способів реалізації вимог та завдань, поставлених перед педагогами Державною національною програмою „Освіта”, Законом України „Про освіту “, Законом „Про мови в Україні”, Державним стандартом та рекомендаціями головного управління Міносвіти і науки України „Про вивчення української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії, правознавства”.

Діяльність ЦМО базувалася на таких засадах:

vкоординація навчальної, науково-методичної, організаційної роботи вчителів-філологів, історії, правознавства;

vздійснення методичного забезпечення викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії та правознавства;

vвтілення в практику нових методик і технологій, контроль стану викладання предметів;

vобмін досвідом між членами ЦМО;

vпідготовка та затвердження методичних розробок, впровадження їх у практику роботи;

vсистема роботи з обдарованими дітьми;

vдруковані роботи членів ЦМО;

vучасть у шкільних, міських та Всеукраїнських конкурсах, олімпіадах тощо.   Методичне об’єднання вчителів-предметників має у своєму складі

10 вчителів: 6 - української мови та літератури, 2 – зарубіжної літератури,

2 - історії та правознавства. Усі вчителі мають вищу освіту. З них учителі-методисти – 2, „старші вчителі” – 5, вчителі першої категорії – 3, вчителі вищої категорії – 9, вчителі другої категорії – 2, відмінник освіти України – 1, Заслужений учитель України - 1.

ЦМО вчителів-предметників суспільно-гуманітарного циклу – це співдружність творчих особистостей із високим фаховим рівнем, про що свідчить результативність роботи: перемоги учнів у конкурсах, олімпіадах,

масова участь учнів у тижнях, місячниках, декадах гуманітарних наук тощо.

Розв’язуючи проблеми гуманітаризації освіти, вчителі спрямовували навчально-виховну роботу на відродження національної свідомості, формування духовності учнів. Для цього знаходили найоптимальніші засоби навчання, використовували такі основні типи діяльності на уроці:

vігрова та предметно-практична діяльність: діалог, інсценізація, елементи народознавства тощо;

vспілкування у формі діалогів, створення розмовних, проблемних ситуацій;      

vдослідницька, пошукова діяльність;

vвикористання інноваційних технологій,

vзастосування інтерактивних методик навчання;

vробота над розвитком звязного мовлення учнів, їх словниковим запасом.

     Цікаво проводили вчителі нетрадиційні за формою уроки, вікторини, КВК, літературні вітальні, диспути, брейн-ринги, конкурси, заочні екскурсії, інтегровані та компаративні уроки, уроки-діалоги та ін.

Найбільшу увагу вчителі приділяли активізації самоосвіти учнів через систему різнопланових творчих завдань, що сприяють розвиткові здібностей та обдарувань школярів.

Всі члени ЦМО працювали над методичною проблемою „Формування ключових і предметних компетентностей у процесі вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін”, яка перегукується із загальношкільною науково-методичною проблемою.

Обовязковим структурним елементом кожного засідання ЦМО була практична робота: моделювання уроку або його фрагменту, розвязування ситуативних завдань, відповіді на проблемні запитання, одержання вчителями інформації про досягнення педагогічної науки, передового педагогічного досвіду в засіданнях за „круглим столом тощо.

     Члени ЦМО «Академічної гімназії» Кропивницької міської ради активно працювали протягом І семестру: брали участь у міських семінарах-практикумах, вебінарах, курсах, усеукраїнських онлайн-конференціях, були учасниками міської серпневої інструктивно-методичної онлайн-наради педагогічних працівників – 2022 тощо.

Активно співпрацювали в учительських спільнотах: «Робота з вчителями-філологами», «Філологічний форум», «Дивослово», «Лінгвістичні смаколики» тощо.

Проводили показові уроки в школі, публікували матеріали в міській пресі з порадами, рекомендаціями та з питань обміну досвідом, активно брали участь у роботі обласної творчої групи (майстерні):

1. Шляхи аналізу літературного твору. Сучасні технології роботи з текстом (Голик О.В.).

         Є активними учасниками під час проведення міських та обласних олімпіад та конкурсів різних рівнів: голови журі, члени журі та оргкомітету, експерти-консультанти (вчителі Осаулець Л.В., Голик О.В.).

         Члени ЦМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу постійно займаються самоосвітою: проходять курси за навчальними програмами, переглядають вебінари, тренінги, онлайн-курси, мастер-класи, дистанційні курси на освітніх платформах «Прометеус», «ВУМ», «ЕdEra», видавництва «Ранок», «Генеза», «Оріон», «На Урок» тощо.

Особливу увагу приділяють підготовці до роботи зі здобувачами освіти НУШ.

Члени методичного об’єднання беруть активну участь у шкільних, і загальноміських та обласних заходах: члени міських і обласних творчих груп, члени оргкомітетів і журі конкурсів і олімпіад різних рівнів, учасники наради для членів журі ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад тощо.

Конкурси, олімпіади

Українська мова і література

 

Кількість учнів, які брали участь у І етапів олімпіади Класи Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів  
 
І ІІ ІІІ  

32

10 7 1 1 1  
8 8 1 1 1  
11 9 1 2 1  
3 11 1 1 1  
           
           
           
    Всього 4 5 4  

 

Відповідно до наказу МОНУ «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році», наказу управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, наказу навчального закладу 19 жовтня 2022 року відбувся І (шкільний) етап олімпіади з української мови і літератури.

В олімпіаді взяло участь 32 учні 7-11 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння мовних і літературних процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.

Переможцями і призерами олімпіади з української мови і літератури визнані такі учні:

7 клас        І місце Лупенко Марія, 7-А (43,5)

ІІ місце Заватій Єгор, 7-Б (39,5)

ІІІ місце Степанченко Аліна, 7-Б (39,25)

 

8 клас        І місце Бойко Ксенія, 8-А (17)

ІІ місце Поліщук Олексій, 8-В (15)

ІІІ місце Хорошева Наталія, 8-В (14)

9 клас        І місце   Панченко Єлизавета, 9-В (44,5)

ІІ місце Соломонова Анна, 9-А (42)

ІІ місце Суровнєва Ольга, 9-Б (42)

ІІІ місце Федяй Людмила, 9-Б (41,5)

 

11 клас     І місце Носенко Анна, 11 (33,5)

                   ІІ місце Шадріна Дар’я, 11 (32,5)

                  ІІІ місце Соколенко Кирило, 11 (24,5)

 

Зарубіжна література

Кількість учнів, які брали участь у І етапів олімпіади Класи Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів  
 
І ІІ ІІІ  

30

8 7 1 1 1  
12 8 1 1 2  
6 9 1 1 1  
4 11 1 1 1  
           
           
           
       Всього 4 4 5  

 

Відповідно до наказу МОНУ «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році», наказу управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, наказу навчального закладу 17 жовтня 2022 року відбувся І (шкільний) етап олімпіади із зарубіжної літератури.

В олімпіаді взяло участь 30 учнів 7-11 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння мовних і літературних процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.

Переможцями і призерами олімпіади із зарубіжної літератури визнані такі учні:

7 клас        І місце - Степанченко Аліна, 7-Б (30 б.)

ІІ місце - Лупенко Марія, 7-А (29 б.)

ІІІ місце - Заватій Єгор, 7-Б (27 б.)

8 клас       І місце - Василенко Анастасія, 8-Б (26,5 б.)

                   ІІ місце - Леткий Олександр, 8-Б (24 б.)

                 ІІІ місце - Балакшей Ангеліна, 8-Б (22 б.)

                 ІІІ місце - Коростієнко Нікіта, 8-В (22 б.)

 

 

9 клас        І місце - Панченко Єлизавета . 9-В (34 б.)

ІІ місце – Соломонова Анна, 9-А (30 б.)

ІІІ місце - Подопригора Софія, 9-А (27 б.)

11 клас       І місце – Кобюк ілона, 11 (31,5 б.)

                   ІІ місце – Носенко Анна, 11 (30 б.)

                  ІІІ місце – Соколенко Кирило, 11 (29 б.)

Історія

 

Кількість учнів, які брали участь у І етапів олімпіади Класи Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів  
 
І ІІ ІІІ  

8

3 8 1 2 0  
5 9 1 1 1  
           
           
           
           
           
       Всього 2 3 1  

 

 

Відповідно до наказу МОНУ «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році», наказу управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, наказу навчального закладу 20 жовтня 2022 року відбувся І (шкільний) етап олімпіади з історії.

В олімпіаді взяло участь 8 учнів 8-9 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння історичних процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.

Переможцями і призерами конкурсу визнані такі учні:

8 клас        І місце Леткий Олександр, 8-Б (44 б.)

ІІ місце Василенко Анастасія, 8-Б (43 б.)

ІІ місце Леонова Вікторія, 8-А (43 б.)

ІІІ місце -----------

 

9 клас        І місце   Панченко Єлизавета . 9-В (50 б.)

ІІ місце Подопригора Софія, 9-А (43 б.)

ІІІ місце Іванченко Дарина , 9-В (40 б.)

 

Правознавство

Кількість учнів, які брали участь у І етапів олімпіади Класи Кількість переможців І етапу за ступенями дипломів  
 
І ІІ ІІІ  

7

7 9 1 1 1  
           
           
           
           
           
           
       Всього 1 1 1  

Відповідно до наказу МОНУ «Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році», наказу управління освіти і науки Кіровоградської облдержадміністрації, наказу навчального закладу   жовтня 2022 року відбувся І (шкільний) етап олімпіади з правознавства.

В олімпіаді взяло участь 7 учнів 9 класів. Школярі вміло оперують навчальним матеріалом, виявляють розуміння правових процесів, порівнюють та узагальнюють, спираючись на набуті знання.

Переможцями і призерами конкурсу визнані такі учні:

9 клас        І місце   Іванченко Дарина, 9-В (39 б.)

ІІ місце Соломонова Анна, 9-А 937 б.)

ІІІ місце Панченко Єлизавета, 9-В (35 б.)

Суттєво зменшилася кількість учнів, які бажали взяти активну участь в конкурсі знавців рідної мови імені П.Яцика та конкурсі учнівської творчості імені Тараса Шевченка.

Було організовано роботу та участь у Всеукраїнських інтернет-конкурсах і олімпіадах:

1. «Всеукраїнська олімпіада з української мови і літератури. Осінь 2022» серед учнів 5-11-х класів від освітнього проекту «На Урок» (учитель Голик О.В.):

Клас Диплом І с. Диплом ІІ с. Диплом ІІІ с. Сертифікати
6-Б 0 1 0 14
11 0 1 3 6
Всього: 0 2 3 20

2. Всеукраїнський інтернет-конкурс «Світ мандрів Григорія Сковороди» серед учнів 6-11-х класів від освітнього проекту «На Урок» (учитель Голик О.В.):

Клас Диплом І с. Диплом ІІ с. Диплом ІІІ с. Сертифікати
11 0 0 1 5
Всього: 0 0 1 5

3.Всеукраїнський інтернет-конкурс «ЗНО -2023:довідник випускника» від освітнього проекту «На Урок» (учитель Голик О.В.):

Клас Диплом І с. Диплом ІІ с. Диплом ІІІ с. Сертифікати
11 0 0 1 6
Всього: 0 0 1 6

Такий творчий підхід до роботи вчителів дав плідні результати:

НАШІ ПЕРЕМОЖЦІ

(за І семестр 2022-2023 навчального року)

 

ПІБ учителя ПІБ учня Місце Клас Назва конкурсу, олімпіади
(рівень)
Терпак О.В. Калько Анастасія

ІІ (місто)

6-В Міжнародний конкурс знавців рідної мови імені П.Яцика
Осаулець Л.В. Степанченко Аліна

ІІІ (місто)

7-Б Олімпіада з української мови і літератури
Крупченко М.В. Лісяна Анастасія І (місто) 7-В Конкурс читців польської мови

       Уже традиційно в гімназії під час Місячника української писемності та мови були проведені заходи:

-  активна участь у шкільному етапі конкурсів та олімпіад;

-         Єдиний день грамотності (участь у всеукраїнському радіодиктанті національної єдності);

-         серія бібліотечних уроків на тему «Національний скарб – українська книга»;

-         заходи, присвячені вшануванню пам’яті Нестора Літописця;

-         створення мовознавчих афіш;

-         інтелектуальний конкурс «Від слова до слова – зложиться мова»;

-         гра-конкурс «Мово українська, мово солов’їна»;

-         мовно-літературний квест «О слово рідне, хто без тебе я?»;

-         мовознавчий турнір «Мова єднає всіх!» тощо.

             Таким чином, проведена робота сприяє усвідомленню педагогами життєвої необхідності оволодіння державною мовою, посилює розвиток та виховний потенціал української мови, що позитивно впливає на формування національної свідомості дітей, їх духовного світу та цілісних світоглядних уявлень, сприяє пропаганді та утвердженню української мови як державної.

        Навчальні програми за І семестр було виконано згідно програм, затверджених Міністерством освіти і науки України, а також методичним рекомендаціям.

        Слід зазначити, що порівняно з І семестром минулого навчального року покращилася результативність роботи вчителів історії, української мови і літератури: активізувалася позакласна робота, участь у конкурсах та олімпіадах, рівень навченості учнів школи. Знизився рівень участі здобувачів освіти у вивченні правознавства.

Атестацію педагогів ЦМО вчителів нашої школи розглядає в єдиному комплексі з роботою з підвищення фахового рівня і педагогічної майстерності. Осаулець Л.В., яка атестується у цьому навчальному році, своєчасно пройшла курси при КОІППО ім. В.О.Сухомлинського, члени ЦМО зареєструвалися на курси, тренінги та вебінари.

Незважаючи на плідні результати, членам ЦМО необхідно звернути увагу на роботу з обдарованою молоддю та учнями, яким важко дається навчальний матеріал. З цією метою потрібно запланувати такі заходи: індивідуальну роботу з учнями, консультації, взаємодопомогу (учень - учневі), залучення до роботи в МАН (спеціалізація – суспільно-гуманітарні дисципліни), участь у конкурсах, олімпіадах тощо.