ОСВІТНЯ ПРОГРАМА дитячого юнацького центру «Сузір'я» 2022-2023 н.р.

Posted in ДЮЦ "Сузір'я"

СХВАЛЕНО                                                     ЗАТВЕРДЖУЮ

Педагогічною радою                                     Директор________   С.Колосова

комунального закладу

«Академічна гімназія»

Кропивницької міської ради

Протокол № 13   від 13.04.2022 року

 

 

ОСВІТНЯ  ПРОГРАМА

дитячого юнацького центру «Сузір'я»

Комунального закладу « Академічна гімназія»

Кропивницької міської ради

на 2022-2023 навчальний рік

ОСВІТНЯ  ПРОГРАМА

Дитячого юнацького центру «Сузір'я»

Комунального закладу « Академічна гімназія»

Кропивницької міської ради

на 2022-2023 навчальний рік

Зміст

№ з/п Назва розділу Сторінка
1 Візитка закладу 2
2 Мета та основні завдання освітньої програми закладу 3
3 Зміст освітнього процесу закладу 4
4 Кадрове забезпечення закладу 6
5 Матеріально-технічне забезпечення закладу 6
6 Планування роботи закладу 7
7 Вимоги до здобувачів позашкільної освіти 8
8 Перелік освітніх компонентів (навчальні програми відповідно до навчального плану закладу) 12
9 Тривалість занять у закладі 13
10 Загальний обсяг навчального навантаження 14
11 Очікувані результати навчання здобувачів позашкільної освіти  (ключові компетентності здобувачів освіти) 14
12 Прикінцеві положення 15

 

 

 

 

 

 

1. Візитка закладу

Естетичний центр «Сузір'я» був відкритий 1 жовтня 1999 року на базі загальноосвітньої школі І-ІІІ ступенів № 20 відповідно до рішення 11 сесії Кіровоградської міської ради № 148 від 17 вересня 1999 року. Заклад перейменовано у центр дитячої та юнацької творчості рішенням Кіровоградської міської ради у 2003 році та у дитячий юнацький центр «Сузір'я» комунального закладу «навчально-виховне об'єднання «Загальноосвітні навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 20 –дитячий юнацький центр «Сузір'я» рішенням Кіровоградської міської ради № 664 від 18.11 2008 року.

У своїй діяльності колектив закладу спирається на: основні положення Конституції України, Закони України “Про освіту”, “Про позашкільну освіту», нормативні акти Президента України, Кабінету Міністрів України, накази Міністерства освіти і науки України, внутрішні нормативні документи, що регламентують діяльність закладу в 2022-2023 навчальному році:

-Положення про дитячий юнацький центр «Сузір’я» комунального закладу «Навчально-виховне об'єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 20 – дитячий юнацький центр «Сузір’я» затверджений рішенням педагогічної ради НВО № 20 (протокол № 1 від   28 серпня 2010 року);

-правила внутрішнього трудового розпорядку на 2022-2023 навчальнийрік;

-річний план роботи ДЮЦ;

- навчальний план.

В центрі діють :

методичне   об'єднання керівників гуртків;

мала педагогічна рада;

художня рада ;

батьківські активи гуртків .

Освітня програма ДЮЦ «Сузір'я» на 2022-2023 навчальний рік розроблена на виконання пункту 1 статті 64 Закону України «Про освіту», пункту 4 статті 16 Закону України «Про позашкільну освіту», узгоджена із Положенням про заклад позашкільної освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 р. № 433, Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в закладах позашкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004 № 51 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2004 за № 1036/9635, наказом Міністерства освіти і науки України від 05.01.2021 № 17 «Про затвердження Типової освітньої програми закладу позашкільної освіти», Типовими навчальними планами для організації освітнього процесу в позашкільних навчальних закладах системи Міністерства освіти і науки України, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 22.07.2008 № 676.

Освітня програма ДЮЦ – це нормативний документ, який містить характеристику змісту позашкільної освіти закладу, особливості організації освітнього процесу та освітні мету і завдання діяльності закладу позашкільної освіти.

Освітня програма визначає організацію освітнього процесу з урахуванням державної політики у сфері позашкільної освіти, особливостей соціально-економічного розвитку міста, інтересів вихованців з використанням різних організаційних форм роботи, передбачених статутом закладу, демократизації управління, створення умов для творчої діяльності адміністрації і педагогів закладу, збереження єдиного освітнього простору, соціального захисту вихованців, із забезпеченням їх права на доступність і якість позашкільної освіти, створення умов для безперервності освіти.

2. Мета та основні завдання освітньої програми закладу

 

Метою освітнього процесу ДЮЦує розвиток здібностей дітей та учнівської молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичної культури та інших видів творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації тапрофорієнтації.

Основними завданнями є:

формування суспільно-громадського досвіду особистості вихованців;

розвиток, стимулювання та реалізація їх духовного й творчого потенціалу;

створення системи пошуку, розвитку і підтримки юних талантів і обдарувань для формування творчої та різносторонньо розвиненої особистості у різних галузях суспільного життя;

залучення до особистісно значущих соціокультурних цінностей;

стимулювання бажання працювати задля розвитку держави, готовність її захищати;

формування поваги до батьків, історико-культурних та духовних надбань рідного народу;

задоволення потреб у професійному самовизначенні та творчій самореалізації;

забезпечення соціально-педагогічного захисту неповнолітніх та організації їх змістовного дозвілля;

розвиток психофізичних ресурсів зміцнення здоров’я, підтримка високої працездатності протягом всього періоду навчання;

формування активної життєвої позиції, здорового способу життя засобами фізичної культури;

здійснення інформаційно-методичної та організаційно-масової роботи.

Об’єкт освітньої програми:

організація та реалізація освітнього процесу у центрі з урахуванням диференціації та індивідуалізації освітньої діяльності.

Пріоритетні напрями:

створення комфортного середовища в гуртках з врахуванням інтересів і запитів усіх учасників освітнього процесу;

забезпечення оптимальних умов для розвитку й самореалізації кожного вихованця;

розвиток науково-педагогічного потенціалу, удосконалення освітньої та інноваційної діяльності закладу;

відкритість та інформаційна доступність.

Актуальні питання:

пошук шляхів ефективної реалізації освітнього процесу в закладі;

впровадження особистісно-зорієнтованих технологій;

залучення вихованців до творчої діяльності у рамках самореалізації особистості.

3. Зміст освітнього процесу закладу

 

Освітній процес у дитячому юнацькому центрі «Сузір'я» в 2022-2023 навчальному році здійснюється за трьома напрямами, а саме:

художньо-естетичним - забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття вихованцями практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

науково-технічним- забезпечує набуття вихованцями, учнями і слухачами техніко-технологічних умінь та навичок, розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-дослідної роботи, оволодіння сучасною технікою та технологіям;

оздоровчим– забезпечує соціальне становлення та розвиток інтересів, здібностей, нахилів, потреб у самореалізації вихованців, їх підготовку до активної професійної та громадської діяльності, організацію їх змістовного дозвілля та відпочинку.

Головними принципами освітнього процесу в закладі є:

цілеспрямованість педагогічного процесу, що виражає вимогу організувати освітню роботу з метою всебічного розвитку кожної дитини, підготовки її до участі в перебудові суспільства, до життя в демократичній правовій державі, проектування особистості вихованця через загальні цілі, завдання, навчання і виховання власними цілями і завданнями кожної дитини;

повага до особистості дитини у поєднанні з розумною вимогливістю до неї, що виховують у дитини почуття людської гідності, формують уявлення про гуманні засади людських відносин, єдність поваги і вимогливості, бажання участі у важливих громадських справах, прагнення відповідальності, що сприяють самоствердженню, підносять особистість у власних очах, окрилюють і надихають;

вибір оптимальних методів, форм, засобів навчання і виховання, що ґрунтуються на усвідомленні неможливості універсальних підходів до навчання і виховання, які спрацьовують у будь-яких педагогічних ситуаціях; відображення демократичності умов роботи сучасного закладу позашкільної освіти, які дають педагогам право вибору на науковій основі оптимальних для них умов, методів, форм і прийомів роботи;

гуманізація, що визначає пріоритети завдань творчої самореалізації особистості, її виховання, створення умов для вияву обдарованості і талантів здобувачів освіти, формування гуманної особистості;

єдність загальнолюдських і національних цінностей, що забезпечує у змісті освітнього процесу органічний зв’язок і духовну єдність української національної культури з культурою народів світу; розвиток культури всіх національних меншин, що проживають на території України; сприяє усвідомленню пріоритетності загальнолюдських цінностей над груповими; визначає позашкільну освіту як важливий засіб національного розвитку й гармонізації національних і міжнаціональних відносин в Україні;

демократизація, що передбачає автономію закладу у вирішенні основних питань діяльності, розвитку різноманітних форм співробітництва та партнерства всіх учасників освітнього процесу;

науковість і системність, що полягає в забезпеченні оптимальних умов для інтегруючої функції освітніх процесів в умовах досягнення основної мети;

безперервність, наступність та інтеграція, що забезпечує єдність всіх ланок освіти, об’єднання спільних зусиль, цілісність і наступність позашкільної освіти, спрямованої на поглиблення та конкретизацію освітнього процесу; набуття освіти упродовж всього життя, за умови наступності та концентричності;

багатоукладність і варіативність, що передбачає можливість широкого вибору змісту, форми і засобів позашкільної освіти, альтернативність у задоволенні духовних запитів здобувачів освіти, їх пізнавальних та інтелектуальних можливостей та інтересів, запровадження полі варіантності навчальних програм, поглиблення і розширення їх практичної сприятливості, референції та індивідуалізованого освітнього процесу;

добровільність і доступність, що передбачає право вибору та доступності в забезпеченні потреб абсолютності у творчій самореалізації, духовному самовдосконаленні, здобутті додаткових знань, умінь та навичок, підготовки до активної професійної та громадської діяльності;

самостійність і активність особистості, що полягає у  забезпеченні психолого-педагогічної атмосфери, яка сприяє виявленню, розвитку і реалізації здобувачами освіти пізнавальної самостійності, творчої активності, прояву обдарованості і таланту;

практична спрямованість, що передбачає набуття здобувачами освіти певних умінь і навичок, орієнтацію на трудову діяльність у ринкових умовах, їх розширення та розвиток, а також впровадження в життя за умов інтеграції з наукою і виробництвом.

В освітньому процесі центру вищевикладені принципи реалізуються в тісному взаємозв’язку, взаємозумовлюють один одного, жоден з них не може бути задіяний відособлено, тобто без урахування і використання інших.

Освітній процес у ДЮЦ організовується за формами: гуртки, ансамблі, колективи тощо.

Заняття проводяться у формі групових та індивідуальних занять.

Форми і методи навчання педагоги закладу визначають самостійно, враховуючи специфіку роботи закладу, забезпечуючи досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах.

4. Кадрове забезпечення закладу

Відповідно до штатного розпису та тарифікаційного списку працівників ДЮЦ в закладі працюють:

директор – 1 (1 ставка);

культорганізатор -1 (0,5 ставки);

акомпаніатори – 1 (0,5 ставки);

керівники гуртків – 5 (3,7 ставок);

Всього у закладі працюють 6 педагогічних працівників.

5. Матеріально-технічне забезпечення закладу

Відповідно  до перспективного плану розвитку закладу, щороку адміністрацією закладу аналізується, удосконалюється та оновлюється матеріально-технічна база закладу.

Матеріально-технічне забезпечення центру відповідає сучасним вимогам до організації освітнього процесу. Заклад розташований у пристосованому триповерховому приміщенні закладу освіти. Використовуються дві хореографічні зали, спортивний зал та 4 навчальних кабінети. Стан приміщень відповідає санітарно-гігієнічним вимогам. Адміністрацією закладу приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчальних приміщень та удосконаленню матеріально-технічної бази закладу, ефективності використання приміщень.

Навчальні приміщення закладу забезпечені обладнанням та меблями в обсязі, який дає можливість проводити освітній процес на належному рівні. Обладнання відповідає вимогам Типового переліку для позашкільних закладів.

Відповідно до потреб, заклад обладнано меблями на 80 % та технічними засобами навчання на 50 %.

Сучасний процес інформатизації освіти потребує впровадження інформаційних технологій у навчання та виховання, а також в управління навчальним закладом. Заклад позашкільної освіти підключений до мережі Інтернет. Ділова документація в закладі оформлюється за допомогою комп’ютерної техніки. 100 % педагогічних працівників закладу постійно використовують у своїй роботі комп’ютерну техніку.

6. Планування роботи закладу

На основі освітньої програми дитячого юнацького центру складено та затверджено річний план роботи та навчальний план закладу, що конкретизує організацію освітнього процесу.

Річний план роботи закладу дає можливість поєднувати перспективні завдання з конкретними завданнями на кожний семестр, місяць навчального року.

Річний план роботи закладу має такий зміст:

аналіз виконання плану роботи за минулий навчальний рік;

визначення завдань на наступний навчальний рік;

організація системи управління закладом;

організація системи позашкільної освіти в закладі;

науково-методична робота;

про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

партнерство закладу з батьками та  громадськістю;

організація роботи з охорони праці і безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу;

розвиток матеріально-технічної бази.

Навчальний план гуртків ДЮЦ передбачає організацію освітнього процесу в гуртках за інтересами вихованців, учнівської молоді, з урахуванням кадрового забезпечення закладу, матеріально-технічної бази тощо.

Реалізація навчального плану сприяє виконанню основних його функцій. Серед них: освітня, соціально-психологічна, адаптаційна, оздоровча, дозвіллєва, розважальна, методична та інші.

В основу робочого навчального плану гуртків закладу покладено орієнтири щодо переліку гуртків, класифікації гуртків, кількості груп та інших творчих об’єднань за двома рівнями (початковий та основний), з вказаним річним навантаженням роботи, зазначенням чисельного складу гуртків та вихованців, тижневим навантаженням педагогічних працівників.

Навчальний план закладу затверджується педагогічною радою, наказом директора та погоджується профспілковим комітетом. Відповідно до навчальних планів та типових програм керівниками гуртків розробляються календарно-тематичні плани гуртків.

7. Вимоги до здобувачів позашкільної освіти

 

Вимоги до здобувачів позашкільної освіти, які навчатимуться за освітньою програмою 2022-2023 навчального року, визначаються рівнем та роком навчання навчальних груп або окремих вихованців, відображаються в навчальних програмах з позашкільної освіти.

Напрям діяльності Назва гуртка Кількість груп Кількість годин Кількість дітей

Рівень

поч./осн.

1 Художньо-естетичний «Колектив естрадної пісні» 1 7 20 1/1
Фольклорний 2 6 30 1/1
Вокальний ансамбль «Зорецвіт» 2 8 30 1/1
Ансамбль бандуристів 2 17 35 1/1
хореографічний 5 20 85 4/1
Хореографічний 3 12 50 2/1

«Умілі рученята»

 

3

 

12

 

45

 

3/0
3 Оздоровчий «Скандинавська ходьба» 1 4 15 1/0
4 «Військово-патріотичний «Юні патріоти» 1 4 15 1/0
  ЗАДІЯНО У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ 14 66 230 9/5

 

Гуртки, групи початкового рівня за напрямами позашкільної освіти, вимоги до вихованців.

Початковий рівень навчання включає 9 груп (160вихованців): 1 року навчання – 6 груп, 2 року навчання – 3 групи . До початкового рівня у центрі відносяться гуртки, групи діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців, учнів, виявлення здібностей та обдаровань, прищеплення інтересу до творчої діяльності. Навчальні програми гуртків цього рівня передбачають забезпечення загального розвитку дитини, оволодіння нею теоретичними і практичними основами творчої діяльності, створення умов для вибору творчої діяльності, адаптації вихованців, учнів, слухачів до позашкільної життєдіяльності.

За початковим рівнем діти, відповідно до діючих програм, навчаються від 1 до 2 років.

Тижневе навантаження в гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях початкового рівня першого та   другого років навчання є мобільним і залежить від специфіки їх діяльності.

Для гуртків та творчих об’єднань початкового рівня в навчальному плані відведено:

Напрям діяльності Назва гуртка

І рік навчання

К-сть годин

ІІ рік навчання

К-сть годин

Інд. Форма

К-сть годин

1 Художньо-естетичний «Колектив естрадної пісні» 4 - -
Фольклорний - - -
Вокальний ансамбль «Зорецвіт»   4 -
Ансамбль бандуристів 4 4 1
хореографічний 8 4 -
2 Військово-патріотичний «Юні патріоти» 4 - -
3 Оздоровчий «Скандинавська ходьба»   4 -

Гуртки, групи основного рівняза напрямами позашкільної освіти, вимоги до вихованців.

Основний рівень навчання включає 8 груп (125 вихованців): 1 року навчання – 4 групи, 2 року навчання – 1 група , 3 року навчання – 1 група, 4 року навчання – 2 групи .

До основного рівня відносяться гуртки, групи та інші творчі об’єднання, які розвивають інтереси вихованців, учнів, дають їм знання, практичні уміння та навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації та діти, що відвідують заняття живого куточка. Діяльність таких гуртків передбачає створення умов для соціальної адаптації вихованців, учнів і слухачів у суспільстві, розвиток стійких інтересів до творчої діяльності, розширення і поглиблення професійних інтересів, вмінь і навичок, поглиблення теоретичних знань з різних напрямів позашкільної освіти.

Вихованці, учні, які виявляють стійкі інтереси до конкретної творчої діяльності, зараховуються до гуртка, групи або іншого творчого об’єднання основного рівня навчання. Підставою для створення гуртка основного рівня може бути об’єднання вихованців, учнів, які виявили бажання надалі навчатися за обраним профілем.

Навчальні програми гуртків, груп та інших творчих об’єднань цього рівня передбачають створення умов для розвитку творчої особистості, надання їй глибокої теоретичної та практичної підготовки, професійних вмінь і навичок і розробляються керівниками гуртків терміном від 2 до 4-х років.

Тижневе навантаження в гуртках, групах та інших творчих об’єднаннях основного рівня першого та інших років навчання є мобільним і залежить від специфіки їх діяльності.

Для гуртків та творчих об’єднань основного рівня в навчальному плані відведено:

Напрям діяльності Назва гуртка

І рік навчання

К-сть годин

ІІ –ІУрік навчання

К-сть годин

Інд. Форма

К-сть годин

1 Художньо-естетичний «Колектив естрадної пісні» - - 3
Фольклорний 2 2 2
Вокальний ансамбль «Зорецвіт» 2 - 2
Ансамбль бандуристів   7 1
хореографічний 4 4 -
2 Військово-патріотичний «Юні патріоти» - - -
3 Оздоровчий «Скандинавська ходьба» - - -
   

Для зарахування вихованців до спортивних та хореографічних гуртків ДЮЦ   претенденти повинні мати належний стан здоров’я, підтверджений довідкою від лікаря, що дозволятиме набувати відповідні компетентності за навчальними програмами.

Навчальний рік у Центі розпочинається 1 вересня, а закінчується 1 червня.

З 1 по 15 вересня здійснюється комплектування груп гуртків або інших творчих об’єднань. Цей період вважається робочим часом керівника гуртка, групи або іншого творчого об’єднання. Період комплектування груп терміном 15 днів протягом навчального року також вважається робочим часом керівника гуртка.

Навчальні заняття організовані за семестровою системою, груповою та індивідуальною формами роботи. При використанні форм і методів проведення занять в умовах адаптивного карантину, значна увага належатиме організації навчання за допомогою дистанційних технологій. Вибір форм роботи відповідатиме визначеній меті, можливостям, прогнозованим/бажаним результатам, напряму роботи. Найголовнішим критерієм при цьому буде відповідність поставленим освітнім цілям і завданням.   

Форми і методи навчання педагоги закладу визначають самостійно, враховуючи специфіку роботи закладу, забезпечуючи досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених у навчальних програмах канікулярні, вихідні та святкові дні заклад позашкільної освіти працює за окремим планом, затвердженим керівником закладу.

Структура навчального року може змінюватись згідно з рішенням педагогічної ради та за погодженням з місцевими органами управління освітою з урахуванням регіональних особливостей, кліматичних умов, епідемічної ситуації, профілю закладу позашкільної освіти та інших причин з метою впорядкування роботи закладу освіти, зокрема під час канікул, та в період обмежувальних протиепідемічних заходів.

8. Перелік освітніх компонентів

Навчальні програми відповідно до навчального плану закладу – один із освітніх компонентів за напрямами та профілями позашкільної освіти.

Навчальні програми гуртків, студій та інших творчих об’єднань визначають організацію освітнього процесу для досягнення очікуваних результатів навчання.

Навчальні програми з позашкільної освіти розробляються із врахуванням законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту» та відповідно до Положення про позашкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 № 433, Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004 № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.08.2004 за № 1036/9635, типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України, листа ДНУ «Інститут інноваційних технологій і змісту освіти» від 05.06.2013 № 14.1/10-1685 «Про методичні рекомендації щодо змісту та оформлення навчальних програм з позашкільної освіти».

Освітній процес у ДЮЦ здійснюється за типовими навчальними планами і програмами, затвердженими центральними органами виконавчої влади, а також за навчальними планами і програмами, затвердженими наказами управлінням Кропивницької міської ради та погодженими з міською консультативною радою МЦПРПП.

Напрям діяльності Назва гуртка Програма, за якою працює Керівник гуртка
Художньо-естетичний «Колектив естрадної пісні»

«Колектив естрадної пісні»

(укладач І.Г. Дрезналь, 2021 рік) Навчальна програма вокального мистецтва» (К.В.Іваницька, Н.В.Борсук)

рекомендована МОН України2016 рік

Дрезналь І.Г.
Фольклорний

Фольклорне мистецтво». (Г.С. Ус, В.П. Мельник, І.О. Василянська);

рекомендована МОН України2016 рік

Кадет Ю.О.
Вокальний ансамбль «Зорецвіт»

«Музична мозаїка» (Паненко Г. Л)

рекомендована МОН України 2017 рік

Кадет Ю.О.
Ансамбль бандуристів

«Ансамбль бандуристів» (укладач Н.С. Ігнатенко, 2021 рік)

«Ансамбль бандуристів «Орія» (А.М. Чанковська)

Рекомендована МОН України 2003 рік

Ігнатенко Н.С.
хореографічний Програма з хореографії» (укладач Бабенко О.О., 2018 рік) «Хореографія» Ткачук В.В. Рекомендована МОН України 2012 рік Бирловська Н.В.
Оздоровчий «Скандинавська ходьба»

Навчальна програма з позашкільної освіти

оздоровчого напряму

«Скандинавська ходьба» (Коваленко Л. Л. ) Наказ управління освіти Кропивницької міської ради

01 вересня 2021 № 495/о

Горянін О.М.
Військово-патріотичний «Юні патріоти»

Навчальна програма схвалена комісією із захисту вітчизни науково-методичної ради з питань освіти МОН України

Протокол 3 від 20.22 2019 року

 
     
           

 

9. Тривалість занять у закладі

Тривалість одного заняття в центрі визначається навчальним планом і навчальними програмами з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для вихованців:

віком від 6 до 7 років – 30 хвилин;

віком від 8 до 16 років -45 хвилин; (40 хвилин – на період карантину).

Перерви між заняттями вважаються робочим часом керівників гуртків.

10. Загальний обсяг навчального навантаження

Загальний обсяг навчального навантаження визначається напрямом позашкільної освіти та рівнем творчого об’єднання, допустимим навантаженням для різних вікових категорій та відображається в навчальних планах і програмах.

Навчальний план ДЮЦ містить цілісне уявлення про зміст, структуру, кількість годин за напрмяом позашкільної освіти та роком навчання, з врахуванням гранично допустимого тижневого навантаження для здобувачів позашкільної освіти.

11. Очікувані результати навчання здобувачів позашкільної освіти (ключові компетентності здобувачів освіти)

Очікувані результати навчання здобувачів позашкільної освіти відображені в навчальних програмах з позашкільної освіти, в яких і конкретизовані очікуваний результат як формування компетентностей.

Центр дитячої та юнацької творчості здійснює освітню діяльність, спрямовану на розвиток здібностей дітей та учнівської молоді у сфері освіти, науки, культури, фізичного виховання, технічної та іншої творчості, здобуття ними первинних професійних знань, вмінь і навичок, інших складових компетентностей, необхідних для їх соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності.

Пізнавальні компетентності передбачають оволодіння поняттями та знаннями з різних галузей знань; основ характеристики явищ і процесів суспільного життя; набуття знань морально-психологічних якостей, способів організації змістовного дозвілля.

Практичні компетентності передбачають формування різноманітних техніко-технологічних вмінь і навичок, здатності реалізовувати та захищати свої права, орієнтуватися в соціальних відносинах, встановлювати зв’язки між подіями і явищами, формулювати, висловлювати та доводити власну думку, позицію.

Творчі компетентності передбачають набуття досвіду власної творчої діяльності з різних галузей знань, розв’язання творчих завдань, здатності проявляти творчу ініціативу; розвиток дослідницьких здібностей, системного, просторового та логічного мислення, уяви, фантазії; потреби у творчій самореалізації та духовному вдосконаленні.

Соціальні компетентності орієнтовані на досягнення високого рівня освіченості та вихованості; емоційний, фізичний, інтелектуальний розвиток; формування позитивних особистісних якостей (самостійність, наполегливість, працьовитість  тощо), ціннісного ставлення до себе та інших, вміння працювати в колективі; розвиток здатності до професійного самовизначення; творчого становлення; формування громадянської поведінки, патріотизму.

Такі ключові компетентності як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності можуть формуватися на заняттях гуртків усіх напрямів. Їх виокремлення спрямоване на формування в дітей та учнівської молоді здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.

Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загально предметних компетентностей, окремих предметів та предметних циклів. Усе це необхідно враховувати при формуванні освітнього середовища у закладі позашкільної освіти. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню у вихованців уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях.

Компетентності, здобуті за програмами позашкільної освіти, враховуються та визначаються на відповідному рівні освіти.

12. Прикінцеві положення

Освітня програма дитячого юнацького центру «Сузір'я» складена на виконання Закону України «Про освіту», статті 16 Закону України «Про позашкільну освіту», рішення педагогічної ради комунального закладу «Навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів № 20 – дитячий юнацький центр «Сузір’я» Кіровоградської міської ради Кіровоградської області», з метою впровадження Державного стандарту, визначення напрямів діяльності та цільових орієнтирів освітнього процесу у 2022-2023 навчальному році.